Nüüd siis ka niipalju,mida ise tean Vene lintide tehnilisest küljest...
T-130 ja T-170 on omavahel sugulased,väliseid erinevusi ei oskagi öelda.Ning mootorivõimsuse järgi nimi küll ei tule:T-130l on neljasilindrine diisel D-160,mille võimsus siis 160 hj.T-170 võimsus on minuteada 170 või 180 hj,mootori marki paraku ei oska öelda (Minu hiliseim allikas on aastast 1983).Mis aastal üks või teine mudel konkreetselt vahetus,ka ei tea.Toodeti neid Tšeljabinski tehases,nende baasil tehtud buldooserid kandsid indeksit DZ-116.
DT-75 oli kahte eri mudeleid,Volgogradi tehase toodang oli levinuim ning ära tunneb selle kandlisema kabiini ja vasakul küljel oleva kütusepaagi poolest.Ümarama,veidi GAZ-veokit meenutava kabiiniga variant kandis indksit DT-75M ja toodeti neid Kasahstanis Pavlodaris.Erinevad olid ka mootorid:Volgogradi omal neljasilindrine diisel SMD-14,töömaht 6,33 liitrit,võimsus 75 hj;kasahhide toodangul neljasilindrine diisel A-41;töömahuks sel 7,45 liitrit ja võimsus 90 hj.Pavlodari variandi pilt:
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=733
Volgogradi praegune variant:
http://www.vgtz.com/dt75nd.php
T-74 toodeti Harkovi tehases ning ideeliselt pea sama klassi masin kui DT-75.Ka mootor oli SMD-14.
Edasi veel Altai tehase roomiktraktor T-4A (pilti vt
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=622 ).Mootor sel kuuesilindrine diisel A-01M võimsusega 130 hj ja töömahug a 11 liitri ligi.Suuruselt mahtus DT-75 ja \"Jossi\" vahele,kuid Eestis mitte nii palju levinud.
Segadus võib veel tekkida traktorite DT-54 ja T-54 vahel.DT-75 eelkäija indeks oli DT-54,toodeti Volgogradis,Harkovis ja Altais.T-54 oli peedikasvatuse linttraktor,toodeti Kišinjovis,mootor pärines Belarussilt ja suurus kah hulga väiksem kui tuntud lintidel.Pilte (T-54) leiab
http://www.pilt.ee/view/68674/ või
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=5672 .Hilisema variandi indeks oli T-70,Eestis neid eriti palju minuteada pole.
Eestis vähelevinud on ka T-150K lintvariant indeksiga T-150.Mootor ja kabiin pärinesid sel 150K-lt kuid käiguosa oli täiesti erinev.Vt ka
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=646
Lisaks olen kunagi Tallinnas näinud ka ühte Tšeboksarõ tehase hiidmasinat T-330.Tehti neid eeskätt buldooserite kandmiseks ja kasutati peamiselt karjäärides ja ehitustöödel.Eestisse neid samuti eriti ei sattunud.
Tšeljabinskis toodeti ka diiselelekterajamiga masinad DET-250,kuid neist ei tea suurt midagi,kasutati neid arvatavasti samuti ehituses.
Koppadest rääkides...pean vanaemakodust ära tooma ühe N.aegse sidekaablite ehituse käsiraamatu,mille lõpus on ära toodud ka igasuguste mehhanismide,teiste sea ka mõnede ekskavaatorite andmed...