Belarus traktorid.

Vaatasin minagi seda 82 videot ning tõesti- sisemuses valitseb kõva ja maitsetu plastik, lülitid on täpselt sellised nagu 40 aastat vanades VAZ-ides jne. Ma julgen arvata, et kui kapott ja kabiin maha tõsta, siis esisilda mitte arvestades see 30 aasta (lihtsalt suvaline number) tagustest russidest väga ei erine.
Vasta



Üliharuldane MTZ-50PL videopildis. Kahju, et töötamist ei saa näha ja kuulda.
Vasta

(22-10-2020, 20:33 PM)deeremees Kirjutas:  

Üliharuldane MTZ-50PL videopildis. Kahju, et töötamist ei saa näha ja kuulda.
See mingi hübriid (МТЗ 50 ПЛ ja МТЗ 5 М(Л).
Vasta

Kas keegi on paigaldanud ja kasutab, ilmselt türgi päritolu jahutisradiaatorit (nii metallkärg, kui vasest vannis) mida kaasajal Belarusile müüakse? Jõuab sellega jahutada ka? Torusid on vähem kui originaalil.
Vasta

(24-10-2020, 12:56 PM)gruppen Kirjutas:  Kas keegi on paigaldanud ja kasutab, ilmselt türgi päritolu jahutisradiaatorit (nii metallkärg, kui vasest vannis) mida kaasajal Belarusile müüakse? Jõuab sellega jahutada ka? Torusid on vähem kui originaalil.

Alumiinium kärje ja plastvannidega 100.- hiinakas toimib ka edukalt. Tööd ei nõua küll masinast viimast, aga kündmisel ja randaalimisel pole ülekuumenemise märke esinenud.
Uus on ikka uus ja kui just vett sees ei kasuta, mis katlakivi tekitab ja jahutuseffekti vähendab. Siis käib see kõige odavam ka.
Vasta

(24-10-2020, 18:19 PM)meli666 Kirjutas:  
(24-10-2020, 12:56 PM)gruppen Kirjutas:  Kas keegi on paigaldanud ja kasutab, ilmselt türgi päritolu jahutisradiaatorit (nii metallkärg, kui vasest vannis) mida kaasajal Belarusile müüakse? Jõuab sellega jahutada ka? Torusid on vähem kui originaalil.

Alumiinium kärje ja plastvannidega 100.- hiinakas toimib ka edukalt. Tööd ei nõua küll masinast viimast, aga kündmisel ja randaalimisel pole ülekuumenemise märke esinenud.
Uus on ikka uus ja kui just vett sees ei kasuta, mis katlakivi tekitab ja jahutuseffekti vähendab. Siis käib see kõige odavam ka.
Mul sama lugu, toimib. Kobestiga sai tahm väljas uhatud, mootor püsis kenasti töösoe.
Vasta

Tagarippsüsteemil üks pöördvõlli hoob on suure loksuga, kas seda kannatab keevitada tavaelektroodiga nii et jääb pidama ja ei loksu. Variant on panna ka järgmine komplekt, aga äkki saab sellest veel viimast võtta.
[Pilt: 97515-12557622dd354ec8f973154cef1deee2.jpg]
Vasta

Kunagi sai nõnda ravitud et pealt käiaga puhtaks ja ühepaksuseks ning lasin suure vooluga 5mm keevitust pele.
Sai liigagi tihe ja pidi pressiga otsa suruma ning minuteada pole senini liikuma pääsenud.
Vasta

(05-11-2020, 19:43 PM)Kult Kirjutas:  Tagarippsüsteemil üks pöördvõlli hoob on suure loksuga, kas seda kannatab keevitada tavaelektroodiga nii et jääb pidama ja ei loksu. Variant on panna ka järgmine komplekt, aga äkki saab sellest veel viimast võtta.

Otsi parem mõni korralik nõukaaegne, on vähemalt terasest.

Loksuva hoova võlli otsast võlli külge keevitamine on püksikusemine. Rikud ka võlli otsa. Mis suure tõenäosusega juba ongi rikutud, aga seda ei tea enne lahtivõtmist ja uue hoovaga proovimist.

Pealekeevitusega kahandamine on variant, aga see toimib lõtku, mitte suure loksu korral.
Vasta

KõigepeLt vaata palju sul nuute alles on miivõllil kuo õlakul. Tavaliselt kui loksub siis hambad nagu žiletiterad püsti. On neid ka üle keeranud.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Ostsin MTZ-50le uue õli manomeeteri, sellise nagu pildil.  Vanal näitajal ei näinud enam midagi lugeda kuna niiskus oli sinna sisse läinud. Kas sellist tüüpi näitaja on usaldusväärne. Survet näitas töötades 4,5 atm.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta

Igaks juhuks et kindel olla võiks ikka näitu kontrollida.
Kui teist manomeetrit ja kolmikuid käepärast pole siis mina kontrollinud ka auto rehviga manomeetrit.
On ju teada palju umbes rehvirõhk on ja kui ventiili pisut susisema keerata ning manomeeter vastu ventiili suruda näeb suurusjärgu ära.
Vasta

Ma panin nii russile kui põkale sellised manomeetrid. Mõlemal masinal tõusis õlirõhk  nendega umbes pool atti.  Nii-et egas nad päris kokku ei lähe vanade veneaegsete manomeetritega. Kummale poole nad viltu on pole aimu. Aga egas russil polegi see sajandiku täpsusega lugemine  tähtis. Pea asi et aimu on sellest mis süsteemis toimub.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Harkovi T-25le panin ka sellise, tõusis samuti 3-3,5ni. Kuskil poole jagu nagu näitavad rohkem jah.
Vasta

Mehaaniline manomeeter on täpselt nii usaldusväärne, kui hästi valmistustehnoloogiast kinni peetakse. Ehk tuleb mõne teadaolevaga ära kontrollida ja edaspidises ekspluatatsioonis arvestada tuvastatud erinevusega.

Kusjuures vene (ja mite ainult)  vabalthingeldavatel diiselmootoritel on üsna ükskõik, palju see õlirõhk täpselt on, kuniks seda üldse on Big Grin

Märkus auto rehvirõhuga kontrollimise kohta on täitsa õige ja asjakohane.
Vasta

Nagu ikka pikkadel pimedatel õhtutel tekib igasuguseid küsimusi!
Tekkis suurem huvi uuema õlifiltri jala koht nimelt mille järgi ma peaksin otsustama, et on tarvis õli rõhku reguleerida?
[Pilt: 675-675_5c194c984aa797.30510671_filtrialus-3_large.jpg]
Manuaali uurides on olemas nii skeemid kui ka numbrid.
Leheküljel 22- õlisüsteem
Leheküljel 57- mida reguleerida
Leheküljel 61- filtri jalal läbilõige
Kuidas see "клапан предохранительный" õli survet tõstab?
Mina saan aru, et sellest reguleeritakse kogust kui palju õli filtrist läbi käib, lased rohkem filtrist läbi, õlisurve madalam ja vastupidi...
Kas tõesti täis töösoe õli nii raskelt läbi filtri lähe?
Minu venekeele oskus on muidugi täpselt sama mis googlel.
Vasta

Manuaal ütleb nii:
В корпусе фильтра встроен
предохранительный регулируемый клапан 14. Он
предназначен для поддержания давления масла в главной масляной магистрали
0,25...0,35 МПа. Избыточное масло сливается через клапан в картер дизеля.


See võiks maakeeli tähendada, et filtri korpusesse on sisse ehitatud reguleeritav kaitseklapp (14). See on mõeldud peamagistraali õli surve hoidmiseks vahemikus 0.25...0.35 MPa. Õli ülejääk lastakse klapi kaudu diisli karterisse tagasi.

Ehk siis kaitseklapp ei tõsta õli rõhku, vaid piirab seda.
Vasta

Too skeem on vähe halvasti joonistatud.
Klapp nr 13 on filtris sees, klapp nr 11 on suunaga hooratta poole oleva korgi all ja laseb õli radiaatorist mööda kui õli külmaga paks on ja radiaatori piirajast läbi ei mahu ja teoorias peaks see kiirendama mootori soojenemist.
Kui õliradikat ei kasuta nagu mina siis peaks selle klapi välja võtma et õli vabalt liiguks.
Reduktsiooniklapp aga on suunaga rihmaratta poole ja sealt saab survet muuta.
Mina selle ostsin siis surve oli 3,8 bar ja polnud vaja näppida kuid see laseb ülerõhu mootori karterisse välja süsteemist.
Soovitaks veel filtri alla kõrgendusele auk puurida ja keermestada et sealt lasta enne filtri mahakeeramist õli välja.
Muidu on mootori külg vastikult õline peale filtri vahetust.
Mulle sattus juba korgiga mudel Perikost.[attachment=84697]
Vasta

(05-11-2020, 19:43 PM)Kult Kirjutas:  Tagarippsüsteemil üks pöördvõlli hoob on suure loksuga, kas seda kannatab keevitada tavaelektroodiga nii et jääb pidama ja ei loksu. Variant on panna ka järgmine komplekt, aga äkki saab sellest veel viimast võtta.

 Selle lahendasin nii et panin selle asemele vähem loksuva ja esialgu käib.

Tekkinud on üks kõrvalnähe traktoril, peale pikemat tööd ei taha sidur hästi lahutada, ehk siis kui käik väljas ja vajutad siduri alla et uus käik sisse panna ragiseb natuke ja hakkab kaasa vedama. Kui käik juba sees ja siis vahetada uuesti sidur all siis ei ragise.
Vasta

Tere!
Karjuva vajaduse ning asjade kokkulangemise tulemusel suutsin endale soetada MTZ 82. Kuna ma belarusidega olen kokku puutunud ainult juhi rollis, mitte remontijana siis oleks üks võhiku küsimus (traktoristi raamatu tellisin, saan varsti kätte).
Nimelt istub juhipoolt vaadatuna vasakpoolne esimene ratas "tahapoole". Kas saan selle mure lahendada lihtsa lahti muterdamise ja paika sättimise teel või olen reaalselt suurema probleemi ees? Ning kuidas see juhtuda on üldse võinud, ilmselt kuhu vastu sõidetud?
   
   
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne