Belarus traktorid.

(01-04-2019, 14:04 PM)2715 Kirjutas:  Pumba tahaks jätta ikka omale kohale, kuid mitte hammasratas vaid kolbpumba.
Loodetavasti ei ole see 50cm kõrgusele imemine pumbale probleem.
Õlivõtmise oleks lahendanud tagasilla pealmise kaane kaudu sest tagasillas segatakse õli kõige vähem õhuga ja seal on ka sügavam koht kuhu õlivõtja teha.
Õlivõtturile on muidugi vaja võrk ümber teha ja kahe plaadi vahele magnetid, mis rauapuru kinni peavad.
Tagasivool aga eestpoolt kõige esimese luugi alt et kastis õli ringlus tekitada jahutamise eesmärgil.
Loodetavasti ei jõua seda kasti 8h tööpäeva jooksul üle kuumutada.
Väga suur ahvatlus oleks seda teed minna sest traktor on väike ja hüdraulika asjad panna kabiini põranda alla paakide asemele teeks ruumi sileda põrandaga kabiinile, kus terve põranda saab teha üleskäiva et asjadele ligi saada.
Kütusepaak aga vasakule kabiini ukse alla kus ta oleks ka trepiks.

See kasti lärmakamaks muutumine sõltub jah eelkõige kastist endast. Karjuvad need lääne masinad ka kui kast kulunud on.
Tean paljusid põllumehi kes lääne traktorist õlivahetusel kastist välja lastud viisakama õli russi kallavad. Nii hüdrosse kui kasti. Ei ole veel kuulnud et poleks sobinud või miskit sellest juhtunud.

Russi kast suutis mahutada leketeta 60 liitrit mootoriõli. Lisa 20 liitrit sai katse mõttes sisse kallatud kasti müra vähendamise eesmärgil.
Vaiksemaks jäi aga hakkas märgatavalt rohkem kuuma eritama...
Seda meenutades tekib küsimus kas see lisaõli kastis ja selle lisakoormusest hüdraulikas lisanduv kuumus suudab läbi kasti korpuse ennast jahutada?
Kui suur see väljas käiva õli vajadus liitrites siis on ja kas jääb pikemalt välja või ainult nö kasti tõstmise hetkeks? Üle poleks nagu mõtet selle kogusega pingutada.
Tekib suure tõenäosusega vajadus kasti õliradiaatori järele, nagu lääne sarnastel masinatel.

Filtritele(eriti enne pumpa) peab suurt rõhku panema. Ja imutoru peab suht täpselt dimensioneerima.
Vasta

Kasti õliradiaatori võib panna ju näiteks hüdro tagasivoolule... 
Kuna tõenäoliselt on tegu metsakaga, siis teeksin kõigepealt vintsi hüdro peale ringi ning külgmise väljavõtte asemele muntserdaksin paagilaadse toote. Sinna saab korraliku paksust metallist asja teha, kuhu saaks pealegi veel tagasivoolufiltri, nivooindikaatori ja igasugu stutse (vabad tagasivoolud, drenaažid jmt) panna. Kütusepaak võib ju paremal pool ka olla. Mehaaniline etteandepump minema loopida ja elektriline asemele. Oma kadunud Transitil oli selline vahva filter, millel juba vabrikust ka etteandepump küljes näiteks...
Vasta

Päris metsandusse ei lähe see traktor esialgu vähemalt vaid mullas tuhnimiseks.
Täpsemalt siis midagi sellist:
[Pilt: 691_big.jpg]
Originaalis on ta nii kaugele taha välja toodud seepärast, et jõuvõtuvõlli otsas on pump mis raiskab 50cm ruumi ära.
Lisaks on jagaja veel seal vahel sest kabiini all on paagid ja põrand pole ikkagi tasane.
Esialgne tööplaan on see kupatus tuua 40cm ettepoole, panna 60cc pump kabiini alla ja teine pump mis masti keerab ja kulpi liigutab külgmise väljavõtte otsa.
Kabiin aga sileda põrandaga ning jagajad kabiini alla et ruumi kokku hoida.
Jõuvõtuvõlli otsa aga hüdromootor et saaks kaevamisel edasi lasta kangist ilma sidurit näppimata.
Kui nüüd ette veel laadur panna siis polegi enam kohta kuhu hüdropaaki panna sest aku jääb veel ka üle kabiinist.
Vasta

(03-04-2019, 00:54 AM)Lapik Kirjutas:  Kasti õliradiaatori võib panna ju näiteks hüdro tagasivoolule... 
Kuna tõenäoliselt on tegu metsakaga, siis teeksin kõigepealt vintsi hüdro peale ringi ning külgmise väljavõtte asemele muntserdaksin paagilaadse toote. Sinna saab korraliku paksust metallist asja teha, kuhu saaks pealegi veel tagasivoolufiltri, nivooindikaatori ja igasugu stutse (vabad tagasivoolud, drenaažid jmt) panna. Kütusepaak võib ju paremal pool ka olla. Mehaaniline etteandepump minema loopida ja elektriline asemele. Oma kadunud Transitil oli selline vahva filter, millel juba vabrikust ka etteandepump küljes näiteks...

Kui ette laadur pookida, siis võib ju kasutada Valtra VL-1600 lahendust, kus laaduri töövedelik asus laaduri alusraami kahe "posti" sees. Toimis väga hästi, antud traktoril oli ka ninapump laaduri käitamiseks


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Rahalises mõttes on odavam kohe ekskavaator osta, mis sest jalgrattast ikka leiutada. Kas 6 tonnine roomik või 8 tonnine laadur-ekskavaator.  Toungue Rolleyes


Aga muidu mõte on hea, ise jätaks selle teise hüdropumba ära, mis masti keeramise jaoks oleks ning suure hüdropumba paneks kardaaniga mootori ette väntvõlli otsa, pumba võtaks mõne kalluri oma mis muutuva tootlikusega. Edasiliikumiseks pole reeglina midagi vaja, tõstad natuke käpad üles ja lükkad kopaga...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(09-04-2019, 07:07 AM)mlsluik Kirjutas:  Rahalises mõttes on odavam kohe ekskavaator osta, mis sest jalgrattast ikka leiutada. Kas 6 tonnine roomik või 8 tonnine laadur-ekskavaator.  Toungue Rolleyes


Aga muidu mõte on hea, ise jätaks selle teise hüdropumba ära, mis masti keeramise jaoks oleks ning suure hüdropumba paneks kardaaniga mootori ette väntvõlli otsa, pumba võtaks mõne kalluri oma mis muutuva tootlikusega. Edasiliikumiseks pole reeglina midagi vaja, tõstad natuke käpad üles ja lükkad kopaga...

Alla 10 000 väga ei saa sellist aparaati mis mullas tuhnib ja paikneb omal jõul ringi ühelt objektilt teisele ning see ongi liikumapanev jõud...
Vasta

Sai mootorit(D240) remontima hakatud.Kas on mingit kvaliteedi vahet hülsikomplektil(hüls,kolb 5rõngaga,sõrm)kust seda osta (pm kaubamaja,agromarket,flnt,bel-est)kuskilt nagu ei loe välja tootjat.Teine asi veel leitsin karteri põhjast poolteist pikkilõtku seibi,neid eraldi(ilma raamsaaleta)ei müüda kas nad on kõik isepaksusega või on sama paksusega ja kas saab mootori all neid vahetada.
Vasta

(11-04-2019, 18:04 PM)tungla Kirjutas:  Sai mootorit(D240) remontima hakatud.Kas on mingit kvaliteedi vahet hülsikomplektil(hüls,kolb 5rõngaga,sõrm)kust seda osta (pm kaubamaja,agromarket,flnt,bel-est)kuskilt nagu ei loe välja tootjat.Teine asi veel leitsin karteri põhjast poolteist pikkilõtku seibi,neid eraldi(ilma raamsaaleta)ei müüda kas nad on kõik isepaksusega või on sama paksusega ja kas saab mootori all neid vahetada.

kepsusaaled saad vahetada mootor peal ja vänt sees.raamsaaled ja pikilõtku omad lähevad ülitäpselt paika ja vänta eemaldamata ilmselt ei õnnestu õiges mõõdus seibe panna.
Vasta

Kui viimane raam lahti lasta kas siis ei saa vahetada.Praegu tilkus ei tahtnud eriti alt ülesse vaadata nädalavahetuseks on ära tilkunud siis saab lähemalt uurida.
Vasta

need distans seibid pannakse ju karteri külge paika ja siis tõstetakse vänt sisse ja vänt istub sisse 0,1-0,01 täpsusega,aga usna täpselt läks.kulunud seibid võivad jah ise bälja pudeneda.
Vasta

Töö ajal mahuvad välja pudenema need seibid, mis oma ülesannet enam ei täida.

Kangiga saab ju wäänata vända eemale, kui pukid lahti lasta kõik, aga ega elulooma sellist vägivalda taluma pidanud mootorist enam pole. Alatult müügiks teha muidugi kannatab, aga karma saab lõpuks ikka kätte.
Vasta

Belarussi sinine on RAL 5015, aga kas suure kabiini musta kohta ka mingi RAL on?

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

Russil raamid vahetad peale viimase peal ära. Viimast ilma mootorit lahtilaskmata kätte ei saa.
Aga pead arvestama seda, et kui lased vända alla teed tsimmeritele haiget. Laiskust sellise töö juures petta ei maksa.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Raame nagu vahetada ei taha muret teevad ainult pikilõtkuseibid. Mootoril õlisurve oli 3,4 juures ka soojalt.
Vasta

Russi mootori maha tõstmine, jaotuskast laiali, mootor tagurpidi vänt välja ja tagasi kokku - üle nelja tunni keeruline teha, kui kõiki polte just "tellitavaga" ei keera. Kõige kauem võtab aega iganenud tihendite pindadelt ära kaapimine, ulme kõvasti on kinni, kokku läheb ju nagunii uute tihenditega, vaid ladumise vaev.
Vasta

Kui see pikilõtku seib juba välja on tulnud siis ei pruugi ka plokil enam vajalikke servi olla mis uut seibi kinni hoiab...
Siis aitab ainult kahe augu puurimine pikilõtkuseibile ja plokile ning siis pronkstiftid sisse mis seda poolkuud kinni hoiavad.
Põhjus miks see seib on jalga lasknud võib aga peituda ka õlituse probleemis ja seda eriti siis, kui õlirõhk äkki normaalsest kõrgemale tõuseb on tõenäoline, et miski asi on mõne kanali kinni pannud.
Näiteks oli sõbral selline juhus, kus äkki oli õlirõhk 0,5 bar kõrgem ja varsti kolin taga.
Põhjuseks oli õlitsentrifuugi sõel, mis oli laiali pudenenud ja jupid kogunesid igasuguste peente avade ette.
Vasta

Ega kellelgi ei juhtu olema MTZ-1221 traktoriga pikemat kogemust?
Huvitab see, kuidas kestab selle sidurivõimendi sest kõige kangema sidurikorviga on pedaali üsna raske vajutada ja oleks vaja leida lahendus.
Selline vigur siis:
[Pilt: 242116.jpg]
Vasta

Vana hea MTZ-50.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta

Head on selles kemmergus vähe. No 3 t eluskaalu ja pea 2 t tõstejõudu on teinekord abiks.

Uuema russi armatuur peale kleebitud. Kaistmekarbiks on vist veel uuem asi?

Aku nihutamine starteri kõrvale on hea mõte. Mida lühem kaabeldus, seda rohkem ampreid jõuab starterile.

Jagurile võiks mingi katte peale visata - kuigi selle priboori 120 bar pole just palju, oskab ka see paha teha.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne