27-08-2020, 09:53 AM
(26-08-2020, 14:35 PM)MTZ Kirjutas: Palun jagage kogemusi. Nägin mõned aastad tagasi Maamessil kahe käigukangiga 900 seeria MTZ- i. Üks kang on käikude lülitamiseks ja teine käigugrupi lülitamiseks. Täna Türil oli vastav kaan olemas, mille saab asendada ühe kangiga kaane vastu. Kui kõrvale jätta hind ja igasugu mõtted vajalikkuse üle, siis kas see on reaalselt praktikas töötav lahendus. Või natuke lõhnab selle järgi, et prooviti midagi uut teha, aga tulemus on küsitav.Kindlasti ta töötab ses mõttes, et lülitada on võimalik aga kui käigukangil on sama süsteem kus nuutvõll peab liikuma sisse ja välja puksi sees mida keeratakse on ta samasugune ikaldus.
Terv
Teoreetiliselt peaks kabiinis ruumi võitma ses mõttes, et käigukangi tööks ei vajata niipalju ruumi sest kõige pikema liikumismaaga ongi see kiirema ja aeglasema lülitus, kuid selle ruumi võtab oma alla teine kang.
Lisaks peab ka ära vahetama selle kahvli kuhu lisakang läheb sest sel on ju pikk pilu kangi otsale.
Kasutegur on muidugi omaette mõttekoht sest kiirema pealt aeglasele lülitades käiku vahetamata õnnestub see ka niisama ilma sidurita sest võttes käigu välja pöörlevad võllid edasi ja tõmmates aeglusti neutraali traktori kiirus langeb kiiremini kui võlli kiirus ja sobiva viivituse järel läheb sisse ilma raksuta ja siis kiirelt tehes läheb käik ka raksuta sisse.
Aeglaselt kiirele aga peab seda toetama mingi väike langus kus traktori kiirus peab tõusma.