Belarus traktorid.

Küsimus mitte otseselt russist aga haakeseadmest. Vana Överumi ader (mitte pöörd), kolme hõlmaga, juurdeliidetav poltliidesega talajupp koos neljanda hõlmaga. Mudelit ei tea täpselt hetkel, igaljuhul purunes hõlmatugi ja sellest tulenevalt ka hõlm. On ilma n.ö rinnalapita hõlm.. Kus sellist hõlma otsida võiks? Sobiks ka kasutatav vana. PM kaubamajast öeldi, et neil ilma rinnalapita hõlmasid pole.
Vasta

Överum on täna Konkskilde hõlma all. Eestis müüb Intrac Eesti, soovitan suhelda Valdek Küppasega: http://www.intrac.ee/adrad

Taanis on säärane valmistaja, nagu Frank Original (või noh, pigem pakendaja, valavad-taovad ikka pisikesed kollased käekesed). Veebis: https://frank-original.com/en/

Kui tead originaali numbrit (otsi kinnituste lähedalt), siis võid otse kodulehelt otsida. Kui ei tea, pead kataloogi kaevama pildi alusel:
https://cdn.frank-original.com/downloads...iginal.pdf

Ning tasub läbi kaevata ka kasutatud masinate müüjate platsid, eriti nurgatagused - võib jopata.
Vasta

Tere!

Pole küll otseselt MTZ-i teema, aga küsimus Mõisaküla "Krabi" esilaaduri kohta, mida tihti Belarusi küljes kasutatakse. Nimelt vajub kopa nurka hoidev hüdrosüsteem vaikselt alla. Laaduri kõrgust reguleeriv süsteem töötab tõrgeteta. Jagajaks on Walvoil SDM 122/2 (joystick, kahe trossiga juhtimine). Hüdrosilindrid ega jagaja ei leki. Milles probleem võiks olla? Arvatavasti vist ikka kulunud jagajas. Kas seal ka midagi teha annab ja kuidas viga tuvastada?

Aitäh abi eest!
Vasta

Pane kraan vahele, siis näha, ega silindrites viga pole.
Vasta

(13-12-2020, 18:04 PM)Mägi Kirjutas:  Tere!

Pole küll otseselt MTZ-i teema, aga küsimus Mõisaküla "Krabi" esilaaduri kohta, mida tihti Belarusi küljes kasutatakse. Nimelt vajub kopa nurka hoidev hüdrosüsteem vaikselt alla. Laaduri kõrgust reguleeriv süsteem töötab tõrgeteta. Jagajaks on Walvoil SDM 122/2 (joystick, kahe trossiga juhtimine). Hüdrosilindrid ega jagaja ei leki. Milles probleem võiks olla? Arvatavasti vist ikka kulunud jagajas. Kas seal ka midagi teha annab ja kuidas viga tuvastada?

Aitäh abi eest!
Ilma lisakuludeta saad kontrollida lihtsalt sektsioonide vahetamisega ehk tõstad voolikud ajutiselt ringi.  Palju suurema tõenäosusega on silindri seest mansett kulunud või tükk väljas ja seega  õli saab ühelt poolt teise isetahtsi. Selle kontrollimiseks oleks vaja kraani, et välistada õli tagasivajumine jagajast. Kui õli ei saa tagasi, siis järelikult läheb läbi manseti teisele poole silindris.
Huvi5 jõudis ette
Vasta

Manseti lekke saab kätte ka nii, et lükkad silindri emmale-kummale poole lõpuni välja, lased surveta poole vooliku lahti  (ja teed vooliku pimedaks - teine jääb ju ) ja survestad edasi. Kui nüüd hakkab silindri stutsist õli tulema, siis on silindri mansett kööga.

Silindreid on kaks, seega teed kummalegi eraldi menetluse.

Väga väikest leket (kui kopp annab järgi nädalaga, mitte tundidega) nii ei leia muidugi.

Jaguri lekke leidmise sektsioone vahetades selgitasid eelkirjutajad juba ära.
Vasta

Pool lambi küsimus, aga hakkan õlisid ostma ja huvitab, mis hüdroõli kasutate MTZ traktorites, JUMZ kopas jne. Kas mingi vene päritolu hüdroõli ka on okei? Arktilise külmaga ei toimeta, seega tohutu külmataluvus ei oma tähtsust.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Minnu kaarikutes oli pikalt suvaline 10W-40 poolsünt, kuna seda tuli sigasoodsalt kätte. Aga nüüd olen vähehaaval kolinud Flexoili mineraalse 32 peale üle. Odav just ei ole, aga elab üle ning mingi "miinuspaarkend" ei tekita olulisi ekstsesse.

Tuletan meelde, et nendes süsteemides, mille hüdropump on mootori rinnas (russi RV jms), on ohutum pruukida mootoriõli. Hüdroõli pole mootorisse mõeldud.
Vasta

Jah, Russi teemaga olen kursis. Aga Jumz kopa suures hüdropaagis pole vist mootoriōli mōistlik? Vōi on sinna ka piisavalt hea?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

On "piisavalt hea", isegi liiga - mootori tööks vajalikke manuseid hüdrosüsteem ei vaja.

Põhjusmõtteliselt võib hüdrosse valada suvalist mittekorrodeerivat püsiva viskoossusega vedelikku.
Vasta

Jumze on erinevate hüdrosüsteemidega. paljudel pole väikses paagis õli sees, kõik õli võetakse suurest paagist.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(14-12-2020, 16:52 PM)v6sa Kirjutas:  Põhjusmõtteliselt võib hüdrosse valada suvalist mittekorrodeerivat püsiva viskoossusega vedelikku.
Kui on jumala poogen kaua kuluvad ja tihendavad osad elus püsivad.

Mootoriõliga seda probleemi loomulikult pole, loomulikult senikaua kuni õli veel oma määrivaid omadusi kaotanud pole, pesevad omadused on siinkohal täiesti liiast. Aktiivselt kasutataval tehnikal loetakse hüdroõli elueaks 1500-2000h, kui on korralik tihe süsteem ja väga erinevaid haakeriistu pole kasutatud, siis on ka näha, kuidas õli peale 2000h läheb silmnähtavalt tumedamaks, tekkib nö. põlend ilme.  Mootoriõli puhul ei oska küll öelda kaua see hüdrosüsteemis kesta võiks, aga mootorites on vahetusvälp 500h-600h. Loomulikult puudub hüdros tahm, mis õli visuaalselt vanandab, määrivad omadused kaovad ilmselt kõvasti hiljem. Hoovinarri mõistes võib isegi 500h olla 10 aasta norm tunde. Pika jutu lühike lõpp: Pane sisse kõige odavam leem ja vajadusel vaheta, aga päris sitta ei kannata ka hüdrosüsteem. Omal russis HVLP-32. Järgmiseks läheb 1500h john deeres ringlend hy-gard, et veel 100- 200h teha.
Vasta

(14-12-2020, 20:39 PM)huvi5 Kirjutas:  
(14-12-2020, 16:52 PM)v6sa Kirjutas:  Põhjusmõtteliselt võib hüdrosse valada suvalist mittekorrodeerivat püsiva viskoossusega vedelikku.
Kui on jumala poogen kaua kuluvad ja tihendavad osad elus püsivad.

... Pane sisse kõige odavam leem ja vajadusel vaheta, aga päris sitta ei kannata ka hüdrosüsteem. Omal russis omal HVLP-32. Järgmiseks läheb 1500h john deeres ringlend hy-gard, et veel 100- 200h teha.

Õiged tähelepanekud ja jätkusuutlik modus operandi.
Vasta

(14-12-2020, 14:57 PM)v6sa Kirjutas:  Tuletan meelde, et nendes süsteemides, mille hüdropump on mootori rinnas (russi RV jms), on ohutum pruukida mootoriõli. Hüdroõli pole mootorisse mõeldud.
Vähemalt ühel "läänekal"seda nõuet pole.
On olnud juhus kus mootoriõli hakkas lekkima hüdrosse.
Vasta

(14-12-2020, 15:13 PM)saarrand Kirjutas:  Jah, Russi teemaga olen kursis. Aga Jumz kopa suures hüdropaagis pole vist mootoriōli mōistlik? Vōi on sinna ka piisavalt hea?

Tule minujuurest läbi ja saad soodsalt sellist õli nagu soovid, 32. on hetkel 2-3tonni laos.   Näiteks Total HLP 32 klassi õli saaks ca 250€ 200liitrine vaat.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

On kellelgil ideid kuidas asendada MTZ-50/52 vanniste millegi mugavamaga?
Vasta

(22-12-2020, 18:48 PM)deeremees Kirjutas:  On kellelgil ideid kuidas asendada MTZ-50/52 vanniste millegi mugavamaga?

Abiraam alla ja õhkiste peale. Või teed teisipidi abiraami algsetele siinidele. Otse tagasillale ei saa toetada - rippsüsteemi silinder ja difriluku pedaal on ees.

Kuigi tuleb tõdeda, et algne vann on täiesti istutav, kui seda rooli ees ei oleks sisseronimisel. Algne amortisaatorilaadne toode tuleks muidugi toimima panna, kui selja peale mõelda.
Vasta

(13-12-2020, 18:04 PM)Mägi Kirjutas:  Tere!

Pole küll otseselt MTZ-i teema, aga küsimus Mõisaküla "Krabi" esilaaduri kohta, mida tihti Belarusi küljes kasutatakse. Nimelt vajub kopa nurka hoidev hüdrosüsteem vaikselt alla. Laaduri kõrgust reguleeriv süsteem töötab tõrgeteta. Jagajaks on Walvoil SDM 122/2 (joystick, kahe trossiga juhtimine). Hüdrosilindrid ega jagaja ei leki. Milles probleem võiks olla? Arvatavasti vist ikka kulunud jagajas. Kas seal ka midagi teha annab ja kuidas viga tuvastada?

Aitäh abi eest!

 Ölita trosse ka vahepeal.
Vasta

(22-12-2020, 20:58 PM)v6sa Kirjutas:  
(22-12-2020, 18:48 PM)deeremees Kirjutas:  On kellelgil ideid kuidas asendada MTZ-50/52 vanniste millegi mugavamaga?

Abiraam alla ja õhkiste peale. Või teed teisipidi abiraami algsetele siinidele. Otse tagasillale ei saa toetada - rippsüsteemi silinder ja difriluku pedaal on ees.
 Need õhkistmed on kaunikesti kolakad aga mõte sellegipoolest hea. Mul lastele meeldib just vana MTZ sellepärast et seal on lai ja pehme iste sisse tehtud... hea kõrval istuda. Mujal tuleb vaat et püsti seista.  Rolleyes Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Ma kergelt sellele vihjasingi, et algne vann on juba päris hea. Mingile sajaeurosele odavistmele teeb uhkelt silmad ette.

Kahekesi kalliga on väga mõnsa sõita. Vedrud saab ka topeltjäikusele panna vaid pisukese kangitõmbega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne