Belarus traktorid.

Ratsitud skeemi puhul pole kaugjuhendamisest abi. Võta õige skeem, tee toimimine endale selgeks ja siis aja näpuga järge oma traktori peal. Leia, mis puudu ja asenda.

Ega siin paremat ideed ei ole. Kui geneka pinge on kõrgem, kui akupinge, siis ei tohiks ergutusvool puudu olla.

Kui genekas on uus, siis see võib labaselt praak olla.

24 V süsteem on ikaldus kuubis (kuigi väga hea käivitiga). Valutum (kuigi hinnalisem) on kolida ümber 12 V peale. Saab süsteemi lihtsamaks.
Vasta

Milliseid kette oleks mõistlik kasutada MTZ-50 tagaratastel, et haarduvus oleks parem. Lehmaketist vist tolku poleks. Täna sai käidud kodust eemal 4 poolkuiva silorulli järel, haagis traktori taga oli vene käändtelgedega PSE-12,5. Tagasi kodupoole tulles omal jõul ei jõudnud üldse tulla, kuna kõrvalteed libedad. Teine belarus nööriga vedas ees. Blokeeriga sai ka proovitud, aga erilist tulemust ei andnud. Kohapealt ära minnes blokeeriga käisid mõlemad rattad ainult ringi.
Vasta

(22-01-2021, 20:48 PM)deeremees Kirjutas:  Milliseid kette oleks mõistlik kasutada MTZ-50 tagaratastel, et haarduvus oleks parem. Lehmaketist vist tolku poleks. Täna sai käidud kodust eemal 4 poolkuiva silorulli järel, haagis traktori taga oli vene käändtelgedega PSE-12,5. Tagasi kodupoole tulles omal jõul ei jõudnud üldse tulla, kuna kõrvalteed libedad. Teine belarus nööriga vedas ees. Blokeeriga sai ka proovitud, aga erilist tulemust ei andnud. Kohapealt ära minnes blokeeriga käisid mõlemad rattad ainult ringi.
ikka spets jääkette,neil kihvad keevitatud lülide külge.
Vasta

Kui tee ikka libe siis aitab väga palju kui aukudest ketid läbi panna (vist oli originaal veljel 5 auku). Lehmakett kestab ka, aga parem oleks sõnnikulaotaja põhjalindi kett. Naabrimees mul ära katsetanud, käru peal 10 rulli silo ja ei ole pidanud ühelegi mäele alla vanduma veel.
Vasta

Pigem soovitaks normaalne käru hankida, kui soov tööd teha. Kui aga nostalgialaks omaette eesmärk, siis peab meeldima. Füüsikaseadusi ei painuta.
Vasta

Võta kammi Kuldset Börsi. Seal aeg ajalt liigub imeodavalt kasutatud veoauto kette. Hiljuti nägin kui 80 euri küsiti paari eest.  Õmbled ise kokku kaks parajat ketti. Kui kaks komplekti ostad siis on ülejäägiga. Kolmega peaks välja venitama. Ei peagi norra jääketid olema vaid piisab tavalisest lumeketist.
Tegin endale kunagi kolmest ketist kaks "russi ketti". Need olid küll 385/80 rehvi ehk haagise omad aga 315/70 ehk auto oma  veab ka välja. Ülbe värk. 50 vedas nagu asfaldi peal.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(22-01-2021, 20:48 PM)deeremees Kirjutas:  Milliseid kette oleks mõistlik kasutada MTZ-50 tagaratastel, et haarduvus oleks parem. Lehmaketist vist tolku poleks.
...

Mida hambulisem kett on seda rohkem hammustab (pehmes ka peab ja kaewab). Kui hambaid pole, siis päästab neljakandilise ristlõikega lüli.

Lehmakett on parem, kui mitte midagi, aga ei ole tegelikutl vaeva väärt. Käru veol (seda peab suutma ka pidurdada!!!) on oluline saada pidev haardumine ja paar lehmaketti üle sileda kummi seda palju ei paku.

Kusagil kändude vahel ukerdades on teine asi.

Ka mulle võib pakkuda 300+ laiu lumekette, ka purunenuid. Mitu traktorit tahaks hambulisemaks teha. Cool
Vasta

(22-01-2021, 11:53 AM)kris282 Kirjutas:  Tere
Oskab keegi valgustada Mtz 820 laadimis süsteemi osas. Traktoril peal 2 akut, ehk käivitus süsteem 24v. Generaator 12v ja juhtmega variant ( tal tuleb mingi lisa pistik 2 klemmiga) .
Probleem selles, et ei lae. Ühte akut laeb, teist mitte. Tühikäigul vajub laadimis vool alla 12v ( näidiku järgi). Laadimistuli põleb koguaeg näidikul. Generaatorilt mõõtes on pööretel 13.6v , niikui tarbijad sappa panna kukub kobinal alla. 
Vahetatud on generaator ja muundaja ( UVR ) . 
ELektrisüsteemi on eelnevalt ratsitud, niiet starteri kohal olevad kaitsmed on minema visatud. 
Tunduks, nagu on ergutusvooluga probleeme ? 
Püüdsin otsida, kuid sellise lahenduse el.skeemi ei leidnud.  Tavalise süsteemi omasid leidsin aga küll. 

Suurimad tänud abi/ nõu eest ! 
Kris
 
Kas on edusamme olukorra lahendamisel?

Sain väikest infot sellise lehenduse kohta.  Kui traktor on tehaseseades siis on tal starteri kohal kaitsmed ja töötava mootoriga näitab seal pingeid 14v ja 28v. Sinna kaitsmete alla on ühendatud kogu elektrisüsteem ja esimene aku läbi kaitsme (60A).   Kui nüüd need kaitsmed on minema visatud siis ega seal midagi eriti skeemis muuta ei anna kui seda, et vool liigub otse ilma kaitsmeteta. 
Kapriisne pidi olema genekast tulev juhe mis suubub sinna kaitsmeplokki. Mingi nipiga kõduneb seest ära ja tõmbab pinge alla.
Ja tõenäoliselt on selle ratsi käigus tehtud kehvad "briti jätkud" mis keelduvad suuremat voolu läbi laskmast. 
Ehk on abiks müsteeriumi lahendamisel.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Meil oli metsatraktoril ka pidev mure selle muunduriga ja kahe akuga 24v käivitusega ning põhiline mure on ikkagi selle õnnetu muunduriga.
Esimene mure on selles, et võimsus on tal väike ja kuna originaalne generaator koos tuledega suudab 14v teha alles 1500 mootoripöördega ning kuna suure aja käib mootor alla selle jääb vähe aega aku laadimiseks.
Teine suur mure on, et mitteoriginaal muunduritel on väljundpinge 12v nagu ka karbi peal kirjas ja seega ei laadita seda abiakut kunagi täiesti täis vaid ainult 12 voldini.
Ei võeta neid ka poodi tagasi sest kõik on õige juriidiliselt  ja 12v sealt väljub ning seega teine aku hävib paari aastaga ja selle vastu peaks iga kuu akud omavahel vahetama.
Lõpuks sai sellest jamast kõrini ja läks peale Sisu generaator 24v, akud järjestikku ning toide sai kaheks jagatud.
Tuled ja asjad mis läbi releede käivad ja mida sai kohandada 24v peale said omale eraldi toite 24v ja asjad mis seda ei kannata, nagu kojamehed, soojendus, raadio ja näidikud said toite läbi universaalse muunduri, nagu näiteks selline:
https://www.amazon.com/480W-Converter-Vo...Y2s9dHJ1ZQ==
Muunduri lülituseks sai süütelukk omale 24v toite ja kui süüde sisse keerata saab muundur toite ning pingestab mõteriistad ja kontrollambid ning muud 12v asjad.
Vasta

MTZ-50 sai moodsama kütusefiltri. Juhiiste sai kohentatud MTZ-82 vanast.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta

Vaata FB-st sellist meest nagu Kaidar Tumm, teeb hea hinnaga uued katted istmele.
Ma mitmel masina istmejäänused talle viinud, tagasi saab kui uued. 

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Mis ristlõikega vaskkaabel oleks sobiv akust starterini? Mootor D-240, aku 150Ah ja starter 4Kw Letrika planetaar.
Rullis olemas 35 ruudust, aga siin targemad väidavad selle veits lahjaks jäävat, kuna aku ja starteri vahel ikka vahemaad on.
Vasta

Kas originaal on kasutuskõlbmatuks ikaldunud? Päris jämmu ja üsna hääst materjalist. Paned uued otsad ja tarvitad terviseks.

Netist üks näide väidab, et 60 ruudusest kannatab läbi pumbata 415A:

https://www.acornengineer.co.uk/flexible...ble-415amp

Ilusti ka eeldatav pingelang näidatud: 0,0003 V ampri kohta meetrile. Mitu meetrit akult starterini mööda kabiinialust kanalit ongi? 3 m?

Siis 600 A tarbimise korral oleks ootuspärane pingelang 3*600*0,0003=0,54 V. Ehk akultlahkuva (näiteks) 12V asemel jõuab starterile vaid 11,46 V.

Mu hübriidrussil on ilmselt 35-ruudune, vist mersult võetud kaabel ja see 4 kW Letrika taga küll ei soojene. Tõsi, 100 Ah aku on ka otse starteri kõrval raamil ja juhet vaid 35 cm.
Vasta

50 ruudusest saab 500A küll läbi ilma tuntava soojenemiseta. Erilist rõhku tuleb panna ühendustele.

Sai täna enda russiga natuke lund nügitud ja selline tähelepanek, et kui sahaga isegi üsna väikse hooga hange kinni sõita, kaob õlirõhk ära 5-10 sekundiks (nii kella kui lambikese järgi). Et vist õli loksub karteri esiotsa. On saa normaalne või annab alust arvata, et keegi õlivõtturi kallal vägivalda rakendanud? Õlitase vähemalt varda järgi normis.
Vasta

Ah Sul ka langeb. Big Grin

Ma olen täheldanud sama. Kui kord põhja alt võtan, eks siis paistab. Õli 10W40 poolsünt. Sama käitumine juba viis-kuus aastat.
Vasta

(31-01-2021, 21:57 PM)olli Kirjutas:  50 ruudusest saab 500A küll läbi ilma tuntava soojenemiseta. Erilist rõhku tuleb panna ühendustele.

Sai täna enda russiga natuke lund nügitud ja selline tähelepanek, et kui sahaga isegi üsna väikse hooga hange kinni sõita, kaob õlirõhk ära 5-10 sekundiks (nii kella kui lambikese järgi). Et vist õli loksub karteri esiotsa. On saa normaalne või annab alust arvata, et keegi õlivõtturi kallal vägivalda rakendanud? Õlitase vähemalt varda järgi normis.

Õlirõhu trikki teeb mul samamoodi aga eriti üle 5 sekundi küll kadunud ei ole.
Vasta

Mul kahel metsatraktoril see eripära olnud, et kui suurema pöördega kuhugi ronida ja loksub kaob õlirõhk.
Kuidagi on sellega seotud ka tsentrifuug sest madala pöördega see kaasa ei käi ja siis osuti vaid jõnksatab.
Ilmselt suure pöördega õli loksub üles väntvõllini ja kui see juhtub on õli hetkega lennus ja õhuga pooleks ning pöörlev tsentrifuug saab tühjaks.
Igatahes kui tühikäigule jätta tööle läheb pea minut kuna lamp kustub, kuid kui seisma jätta kuni tsentrifuugi enam ei kuule tuleb rõhk paari sekundiga.
Peale filtri paigaldamist ühele mootorile see eripära kadus ära kuhugi, kuid kuhu...
Vasta

Mul ühel,kui pöörded maha lasta õlirõhk tõuseb,Mõtteid on mitmesuguseid,aga mis tegelikult toimub? Kell mehhaniline.
Vasta

(01-02-2021, 15:11 PM)vanaain Kirjutas:  Mul ühel,kui pöörded maha lasta õlirõhk tõuseb,Mõtteid on mitmesuguseid,aga mis tegelikult toimub? Kell mehhaniline.

Siin pole midagi katastroofilist. See kõikumine on reduktsiooniklapist.  Tavaliselt selliselt käituva reduktsiooniklapiga on ka külma mootori õlirõhk madalam  kui soojalt. Soojenedes rõhk vaikselt tõuseb. Kuniks rõhk rohelises alas püsib pole muretsemiseks põhjust.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Kas 80-ne sidurikäpad sobivad 50-ne sidurile? Praegu on sellised sidurikäpad 50-el (netist võetud pilt).  Vaatasin netist ja selliseid käppasid polegi üldse müüa.
   

Poes müüdav septs MTZ-50 sidur näeb selline välja. Sellel tundub olevat 80-ne käpad.

   

Probleem selline, et üks käpp on veidi survelaagrist eemale jäänud kui ülejäänud 2. Reguleerida enam ei anna, sest polt juba praktiliselt lõpuni sees. Pikemaid polte ka ei ole saada. Müügil olevad on ka lühikesed.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne