Belarus traktorid.

Enne eelmist talve sai veepumba lekke tõttu sisse uus remondikomplekt. Mõned nädalad tagasi sai nenditud, et jälle lekib. 
Lahti võttes selgus tõsiasi, et tihenduskumm mõraline. Ei tea, mis asjast tänapäeva kummimaterjali saadakse.
Silmad lahti hoides õnnestus veneaegne originaal soetada. Ega mitukümmend aastat riiulist seismist ka kummiosale hea pole, aga ehk kestab veits rohkem.
   

Aga probleem. Sellel pole kabiini soojendusradika väljavõtet. Ostetul küll valuosa olemas selleks. Vanal pumbal see väljavõte siis.
   

Iseenesest saaks selle küll puurida. Aga millalgi sai ostetud ka uue tüübi termostaadi korpus. Kas saabki nii, et radika väljavõtte ühendan sinna avasse ja asi korras?
   

Vanal termostaadi korpusel on ka valukoht olemas, samuti radika väljavõtteks, kui veepumbal ava puudu?
   
Vasta

50ne veepump oli määrdeniplitega ja ilma soojendusradika väljundita.
Vasta

(06-03-2021, 20:16 PM)I.A Kirjutas:  50ne veepump oli määrdeniplitega ja ilma soojendusradika väljundita.

Aga saaks selle 50-ne ilma väljundita veepumba külge pannes ka soojendusradika jaoks ringvoolu tekitada kuidagi?
Või tuleb ikkagi sinna 50-ne veepumba valukõrgendusele see ava väljavõtte jaoks tekitada. 
Asi lihtsalt selles, et ei taha seda pumpa niisama laiali kiskuda. Ilma seda tegemata puurida, keermetada veepumba laba kahjustamata keeruline.
Vasta

Termostaadi peale tulevast soojendusradika tagasivoolust pole ju abi - kuniks termostaat on kinni, vedelik ei ringle. Või noh, äkki läbi suure radika surutakse plokki tagasi...

Kui termostaat on lahti, siis töötab küll.

Eks pead ise otsustama, kas on vaja soojendust kohe või alles mootori kuumaks minnes.
Vasta

Aga, mis sinna keermestatud avasse siis on mõeldud ühendada?
         
Vasta

(06-03-2021, 21:12 PM)meli666 Kirjutas:  Aga, mis sinna keermestatud avasse siis on mõeldud ühendada?
 

Sinna avasse käib temperatuuri avariiandur.

https://www.pmkaubamaja.ee/et/temperatuu...-datz.html

Muidugi võib selle ava ka korgiga sulgeda kui andurit pole plaanis paigaldada.
Vasta

Vahepeal sai MTZ-50 uuesti klapivahed üle vaadatud, külmal mootoril panin siis 0,30mm. Läks veidi erksamaks küll.
Nüüd plaan uuesti käsile võtta MTZ-82 millel aasta tagasi väntvõll pooleks läks. Mõtlesin, et kui vahetada ainult väntvõll ja kepsu-raamsaaled kas oleks see okei. Plokikaant ei hakkaks siis maha võtma.  Kolvigrupi saaks kunagi hiljem vahetada. Neid saab ka mootorit maha võtmata vahetada. Mootor tal D-242, niiduk E-302 pealt, väntvõll D-50 oma. Vändal vastukaalusid pole.
Vasta

Ikka saab nii teha. Mõistlik oleks plokikaas lihtsalt dünomovõtmega üle pingutada. E mootoril on ka nukk 50ne oma, ehk jõudu on vähem.
Vasta

Kui on 242 siis ei ole nukk 50 oma. Seal on enda nukk. Varuosakood on erinev nii 240 kui 50 omast. 
50 nukiga tekkib 240,242 17 kraadine defitsiit ja raskel veol hakkab suitsema.
242 on ka oma kõrgsurve pump. 1800 pööret, väiksem kütuse etteande kogus ja regulaatori vihtide kaal on raskem kui 240 mootori pumbal.
Samuti on sees erinevaid väntvõlle. Tavaline 50 vänt või siis 240 vänt ilma vastukaaludetta. 
See viimane hea variant. Annab mootori kergelt kiiremaks teha.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Aga kui panna D-240 vastukaaludega väntvõll sisse? Kui osta uus väntvõll millised saaled sinna peaksid sobima sel juhul. Kas R1, R2? N1, N2.
Vasta

50 nukk on lihtne tuvastada "hääle järgi" sellise masinaga on üks kuni mitu h tööd tehtud. Lühidalt öeldes hästi käivituv d-50 Wink
Vasta

Kas on kogemusi hüdroaeglustiga või mis iganes see asi on, asub starteri poolsel küljel, seal külgväljavõttes kust võetakse vintsile jõudu. Kuidas seda sisse lülitada või kuidas? Oli kraaviketiga ennem. 
 Küljes on ka reevers käigupoolitaja asemel, kas selle kohta ka midagi tarka keegi teab.
Vasta

(13-03-2021, 21:56 PM)Kult Kirjutas:  Kas on kogemusi hüdroaeglustiga või mis iganes see asi on, asub starteri poolsel küljel, seal külgväljavõttes kust võetakse vintsile jõudu. Kuidas seda sisse lülitada või kuidas? Oli kraaviketiga ennem. 
 Küljes on ka reevers käigupoolitaja asemel, kas selle kohta ka midagi tarka keegi teab.
Aeglustiga on kogemus olemas, üpris ammune. Mina mäletan ühte kangi, millega sai lülitada nii pumpa, kui hüdromootorit, mõlemad olid praktiliselt ühesugused kolbpumbad/mootorid, ainult pumba sissevoolu ava on suurem. Lisaks on kraan/klapp, mis piirab õli vaba pääsu pumbast paaki ja sunnib õli minema läbi mootori (ehk saad aru). Kraan/klapp on toodud tuppa pika vardaga, millel nupp otsas, oli keeratav kahe näpuga. Käigukastist sai valitud 1., 2. või tagurpidi käigud. Minu mäletamist mööda võis kasutada kõiki käike peale 9. (tagatist ei anna). Kindlasti tuleks kasutada sidurit iga lülituse korral.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Eks ma pean järgmine kord katsetama seda hüdrovärki.

Vaja akusid 2 tk, käivitus on 24v pealt. Mis miinimum nõuded on akudele, käima läheb muidu poolest pöördest(olid 2 x 100ah akud peal, muud polnud panna, aga kui saaks lahjematega hakkama siis võtaks lahjemad/odavamad).
Vasta

Kaks ühesugust, soovitavalt 700+ A külmkäivitusvoolu (CCA). Mahutavus pole väga oluline, kui just pakasega metsast startida ei kavatse ja mootor on šitt mineja. No miskised 80 Ah peaks juba väga hästi hakkama saama. Aga rohkem on alati paremSmile

Kui rahakott kannatab, tasuks võtta avatavate korkidega HD - neid saab hooldada. Midagi säärast: 
 https://akuladu.ee/akud/rasketehnikaakud...etail.html

Peaasi, et vahetad akude järjekorda iga paari kuu tagant.
Vasta

Revers nt.laaduri tööks väga hea.
Vasta

Ühe tuttaval on 2005. aasta plastik Belarus 920.3. Nüüd tõi Belestist uue mootori, et see peale panna, aga on selles, et tegu on Belarus 1025 105 hj turbo mootoriga. Vana mootor oli 89hj turboga. Türil öeldi, et see 1025 mootor sobib ka, aga siduri peab ära vahetama, kuna tal on kahekettaline. Sidur läheb siis vana mootori oma. Sisselaske kollektori osa peab ka ringi vahetama kuna uuel mootoril on õhupuhasti potsik kapoti all. Kas vaheplaat tuleb ka siis ringi vahetada?
Vasta

Vaheplaat ei tohiks erinev olla. 100protsenti küll ei luba, palju aega võrdlusest möödas. Ka 920.3 on "moodsad" filtrid ees nina peal.
Vasta

Kas kellegil MTZ plokikaanest pihustipesa välja tõmbamise rakist või tõmmitsat leidub?
Vasta

Mõned siin panevad Mersu mootoreid russile ja mõtlesin, et jagan enda projekti ka.  Rolleyes

[Pilt: 9zNRLEj.jpg]

Pooleli veel aga liikuv pilt ka olemas: https://www.youtube.com/watch?v=UA9NXPojBro
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne