Belarus traktorid.

Eks see akukast olegi üks põhjus miks kabiinid ära mädanevad. Head lahendust ,et vesi sealt eemal hoida ei ole siiani leidnud.
Vasta

Ega muud varianti olegi, kui tagada vee võimalikult muretu äravool. Tihendit pole seal veel kohanud.
Vasta

Sattusin jälle vaatama mis on juhtunud uue traktoriga, mis pidi olema läbimurre kvaliteedis ja vahepeal tekkinud pretensioonid omanikul.


Lühidalt kokku võtta, siis õlitaset pole võimalik määrata käigukastis, vajalik nupp on ikkagi juhtmete otsas ripakil ja aeglusti kang on täiesti võimatu koha peal ning aknad ei püsi ees, kuna ilmselt on konstruktsioon liiga vedel.
Väiksematest hädadest on kabiin vihmaga nagu sõel ja kapott ei käi kinni ega lahti.

Meeldiv on näha, et probleemiga ka tegeleti ja vead parandati ära, mida osati...


Oma uue traktori pidamisest oli juba väike kogemus, milline näeb välja tootjapoolne nägemus probleemide lahendamisest, kuid pole ka seal asi parem.
Eks iga huviline vaatab ise, kuidas klaasi ette liimida, kabiini vettpidavust tõsta ja ametlikku nägemust milline peaks olema aeglusti kang et ta inimest ei segaks. Wink 
Omaette tase on muidugi see nupp, mis selle asemele pandi mis seal ei püsinud...
Et kuskil külamees nagu mina paneb mingi suvalise nupu mis kätte satub on reaalne, kuid et tehase nägemus on jõuvõtuvõlli asemel pagassi avada on märk kõrgest kvaliteedist.
Aga et see summuti lahendus koos püsiks ma juba algul ei arvanud, kuna see mootor vibreerib liiga palju selleks ja pole tal ka kohta kuhu seda kinnitada.

Seepärast põhiliselt venelased ostavadki kodumaa traktoreid, et muidu ei saa toetust.
Suuremad tegijad aga müüvad usinalt kodumaa tehnikat ja ostavad kas Hiina või euroopa-Ameerika traktoreid.
Seal pole ka see kaugel, kui käib klõps ära ja Belarusi hinnad kukuvad nagu kukkusid T-40 ja T-25 hinnad.
Kes mäletab veel, siis polnudki nii ammu, kui T-40 maksis Belarusiga sama hinda ja mis nüüd on juhtunud.
Vasta

Konstruktsioon ei pruugi vedel olla. Lihtsalt konstruktsioonid kas ei ole omavahel kokku keevitatud või siis on see keevis veidi mööda läinud. Just uue sealt pärit kabiinisõrestikuga nähtud. Läks ülekeevitamisele.
Vasta

Küsimus: kes ja mis tihenditega on pannud ette MTZ 50 lahtikäivad külje- ja tagaklaasid?
Vasta

See teema vist varem ka siit läbi käinud. Ise pole küll vahetanud aga selline peaks ehk sobima, russil tihendi soon on ~22mm lai. Kas kohalikust kaubandusest ka võimalik soetada on ei oska öelda.
Vasta

Soovitage akut traktorile MTZ 80.
Elektri starteriga.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Sõltuvalt sellest, milline starter sel peal on.

Originaal 12 V akulõhkuja - alla 180 Ah ei vea talvel hästi välja. Originaal on ju 215.
Originaal 24 V - 2x105 Ah on seni olnud piisav. Alla selle võib talvel jänni jääda, aga võib ka hakkama saada. Sõltub mootorist ja eelsoojenduse olemasolust.
3+ kW reduktorstarter 12 V - piisab normaalsest "sajasest", mõnel on ka 60 Ah peal.

Aga kõigi puhul on oluline, et massilüliti oleks korras (ei kuumeneks!) ja kaabeldused samuti.

Traktori aku võiks olla HD (ehk kapseldatud plaatidega). Saab sedapalju tappa (vibratsioon ja löögid). Kaltsium- või hõbeaku - ega seal suurt vahet ei ole. Ühel kestab ka lihtne aku, teisel lagunevad hõbeakud täitsa ise ära. Eriti 24 V süsteemides, kus akusid perioodiliselt ei vahetata. AGM pole vajalik, aga on muidugi väga sobiv, kui rahakott vastu lööb.Wink

Valmistajast tuntud tootjad on alati kindla peale minek: Varta, Excide, Banner, Bären, (Sznjader?), ... Kiidan Renovaari - alati on olnud värske kraam ja mõistlik hind: akuladu.ee. Aga oskavad ka teised, lihtsalt aku valmistamise aega peab tähelepanelikult kiikama, et uue pähe ei määritaks pähe "hea pakkumisena" aastaid kusagil vedelnud akut.
Vasta

Suure kabiiniga russa akukasti mahtus vist 160 Ah ära, 180 Ah aku vist ülevalt alla lastes ei mahtunud ja pidi selle pleki eest keerama kuhu kinnitub numbrimärk, siis sai nipa-napa sisse vägistatud.
Vasta

Torkan ühe küsimuse vahele. Kindlasti kunagi läbi käinud aga ei leia üles.
MTZ-52 roolilõtku reguleerimine. Kardaanist võimendisse minev tiguvõll annab sisse-välja pea 10mm mängida ja sellest tuleb roolirattale veerandi jagu lõtk. Eestpoolt kaane alt mutrist saaks selle lõtku kinni keerata, kuid mutri taga kandelaagri vastu liigub kaasa üks tihvt. Oma loogika järgi leian see tihvt paneb tööle hüdrovõimendi, seega päris kinni keerata mutrit ei tohiks? Netist otsides leidsin täpse juhise aga see nii väärakalt tõlgitud, et midagi ei saa aru. Kuidas on õige reguleerimine, et lõtku vähendada?
Vasta

Mutrit päris kinni ei saa keerata, kuna rooli jaoturi telg ei ühti täpselt teovõlli teljega ja seega keeratakse mutter vastu ja pisut tagasi et tuntavat lõtku ei jää kuid rooli keeramisel pole tunda et raskemaks läks.
See pulk mis seal on hoiab vedrudega roolijagajat keskasendis ja sinna võib nõrgemad vedrud panna et rool kergemaks läheks.
Kui võllil on aga tuntav ristilõtk tuleks välja selgitada millest ta loksub ja see kõrvaldada.
Hambumislõtku reguleerimiseks on selle võlli laagripesa ekstsentriline ja reguleerimiseks on radiaatori pool piklikus pilus polt 19 võtmega lahti keerata ning siis saab seda asja keerates hambumislõtku paika.
Reguleeritakse rooli otseasendis ja kui pärast läheb rooli välja keerates raskemaks on hammassektor kulunud keskelt ja tuleb vahetada.
Kes loperdavate ratastega on sõitnud pikemalt, siis seal on kõik asjad nii ära lammutanud, et roolilõtku ei saagi väikseks.
Muidu aga saab alla 20mm roolirattalt mõõtes ja rattad tulevad sõites ise otseks.
Vasta

Tiguvõlli hambumist proovisin üle reguleerida hülsi keeramisega, sain põhimõttest aru ja seal peaks asi korras olema. Rattad ei loperda, muud sõlmed lõtkuta. Probleem jääbki sinna, et tiguvõll(tulenevalt tiguülekandest) rooli keerates korpuses edasi- tagasi annab liikuda. Ehk ka mutri all laager liigub vastavale poole keerates kas vastu korpust või eemale. Kas selle mutri võiks siis kinni keerata kuni laager vastu korpust jääb ja siis natuke lahti, et kinni ei pooks ja asi vask?
Vasta

(08-08-2021, 15:45 PM)Mats metsast Kirjutas:  Tiguvõlli hambumist proovisin üle reguleerida hülsi keeramisega, sain põhimõttest aru ja seal peaks asi korras olema. Rattad ei loperda, muud sõlmed lõtkuta. Probleem jääbki sinna, et tiguvõll(tulenevalt tiguülekandest) rooli keerates korpuses edasi- tagasi annab liikuda. Ehk ka mutri all laager liigub vastavale poole keerates kas vastu korpust või eemale. Kas selle mutri võiks siis kinni keerata kuni laager vastu korpust jääb ja siis natuke lahti, et kinni ei pooks ja asi vask?

Mutter keeratakse kuni on tunda, et nüüd on asjad kinni ja siis pisut tagasi et võll vabalt pöörleks.
Pikilõtk väljast vaadates jääb aga 4-6mm sest see on vajalik jaoturi töötamiseks.
Rooli keerates on ju vaja nihutada jaoturi siibrit ja kui võll telgsuunas ei liigu pole see ka võimalik.
Mutriga reguleeritakse jaoturi siibri loksu teo võllil, mis peab olema minimaalne rooli vabakäigu vähendamiseks.
Töötava mootoriga on vabakäik märksa väiksem, kuna jagaja siibrit pole vaja nihutada piirasendisse vaid piisab ka 1-2 millimeetrist et võimendi silinder rakenduks ja rattad roolile järgi keeraks.
Kui seda siiski ei toimu võib olla vajalik ka silindri hammaslatti sektorile lähemale reguleerida vahelehtede äravõtmisega.
Lõtk silindri ajamis on märgatav kui rooli edasitagasi liigutades töötava mootoriga algab rataste liikumine viivituse ja jõnksuga.
Siit saab pilti ka kõrvale vaadata kui tekst segane sai.
http://texnika.megapetroleum.ru/rulevoe-...-i-mtz-52/
Uuemal puuduvad need survelaagrid jaoturi seibide alt ja seega on rool tuimem ja kehvema tunnetusega kui MTZ-50-52 aga muu on sama.
Vasta

Ahaa, selge. See oligi segane, kas pikkilõtk on vajalik võimendi tööks või mitte. Nüüd pean selgeks tegema miks töötava mootoriga roolil lõtku vähemaks ei jää. Tänud.
Vasta

(05-08-2021, 18:45 PM)raivo45 Kirjutas:  See teema vist varem ka siit läbi käinud. Ise pole küll vahetanud aga selline peaks ehk sobima, russil tihendi soon on ~22mm lai. Kas kohalikust kaubandusest ka võimalik soetada on ei oska öelda.
On jahh vist olnud, aga ei leidnud enam. Just mõtlesingi seda, et kas meie kaubandusvõrgust keegi midagi sobivat leidnud on ja oskab soovitada.
Vasta

Lõpuks sai siis russ endale uue värvi selga.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Ei tea kas sellised kõlbaks pruukida? 
https://www.pmkaubamaja.ee/et/lh-rh-cat-2-65kw.html
Originaal aisa pikendi tundub muidugi kahtlaselt malmi moodi olema, ei tea kas tollele õnnestukski üldse selline ots külge keevitada. 
Peaks ehk kohe need võtma? 
https://www.pmkaubamaja.ee/et/rh-1221-4605630-04.html

Teine asi, kui ma tahaks mõne riista haakekolmnurga peale teha, kas kolmnurga haakeseadme poolset vastust ka kusagilt osta saab?
Vasta

Malmist need asjad kohe kindlasti ei ole..
Vasta

Tee mis tahad aga MTZ 80 (starter), eelnevalt oli käivitusmootor) käivitus ikka nigel, tahab liigset ketramist nii külmalt kui soojalt.
Uued juhtmed, Starter, massilüliti, kütusevoolikud, etteandepump ning mootor remonditud. Pihustid värskelt stendist tulnud ning otsad vahetatud, enne pihustite stendi sai pritsenurgaga ka mängitud aga see midagi olulist ei muutnud.

Käivitub oluliselt kiiremini kui gaasi põhjas hoida, (vast mõnigi targem suudab juba selle põhjal diagnoosi panna)



Kõrgesurve pumpa kontrollitud ei ole, kas tõesti ei suuda piisavalt enam lüüa? Samas traktor käib ilusti.
Vasta

(17-08-2021, 20:46 PM)Xtreme Kirjutas:  Tee mis tahad aga MTZ 80 (starter), eelnevalt oli käivitusmootor) käivitus ikka nigel, tahab liigset ketramist nii külmalt kui soojalt.
Uued juhtmed, Starter, massilüliti, ...

Mitukümmend sekundit on liigne?

Palju on aku pinge käivitamise ajal? Kas sama palju on ka starteri mootori klemmil?
Kas mõni ahela lüli kuumeneb ka?

Gaas põhjas antakse maksimaalne etteanne. Vihjab pumba hõredusele, aga kinnituse saab alles pihustirõhku (tegelikku pihustisse jõudvat rõhku sellest pumbast) mõõtes või stendis.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne