Belarus traktorid.

Kas sellist D-240 mootori õlipumpa tasuks osta. https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...36-or.html

On küll kirjas, et originaal aga ikkagi. Vana ilmselt kulunud kah juba. Kui põllul vähe raputab siis survenäitaja lööb korra nulli ja siis uuesti 2,5 peale.  Suvel korra võtsin karteri alt ära siis seal oli õlivõtte toru võrk ise tehtud mingist sõelast ja jube kõrgelt võtab seda õli. Ise arvan ehk sellepärast kõigubki see surve kuna kallaku peal ei saa piisavalt õli kätte. Sel juhul paneks ka uue õlivõtte toru mis võtaks õli karteri põhja ligidalt.
Vasta

Mitte ainult kallaku peal, vaid ka küljelt küljele loksudes võibvahepeal kuivale jääda. Originaal on vast sõrme jagu põhjast kõrgemal.
Vasta

(24-08-2021, 12:23 PM)Xtreme Kirjutas:  Juhtmestik 35mm2, massilülitist jookseb kaabel starteri kõrvale vaheplaadi poldi alla.

Mõõtsin siis  Aku  + ja starteri B klemm ning Aku - ja starteri kere (starter värviga kaetud, ei tea kui hea ühenduse sealt sai.

Numbrid on koledad.


edit: ühendasin aku - ja teise otsa kaablikinga külge mis siis kinnitub vaheplaadi poldi külge ja sain põhimõtteliselt samad näidud nagu eelnevalt.
Peale 5-10 sec ketramist olid mõlemad ühendused massilülitis tuntavalt soojad, soojus kandus ka edasi ~10cm kaablile.

massilüliti: https://www.pmkaubamaja.ee/et/12-24v-2000a.html

 


Eelnev jutt üleval^
Mis peaks tegema? Jämedama kaabli või teise massilüliti soetama?
Präeguseks soetatud ka parem aku Varta 135AH, 1000a. Kerib paremini aga siiski mitte piisavalt.
Vasta

Ära mõõda pingelangu, vaid pinget starteri plussklemmil käivitamise ajal. Ning võrdle seda pingega aku plussklemmil. Sest P=U*I ja sama 2V pingelangu tähendab hoopis erinevat tulemust 11V juures või 9 V juures...

Milline pael on massilüliti ja jõuülekande vahel? Praegu tundub, et kummaski paelas on märgatav voolukadu kas ühendustes või kaablites endis.
Vasta

(19-10-2021, 21:03 PM)v6sa Kirjutas:  Ära mõõda pingelangu, vaid pinget aku plussklemmil käivitamise ajal. Ning võrdle seda pingega aku plussklemmil. Sest P=U*I ja sama 2V pingelangu tähendab hoopis erinevat tulemust 11V juures või 9 V juures...

Milline pael on massilüliti ja jõuülekande vahel? Praegu tundub, et kummaski paelas on märgatav voolukadu kas ühendustes või kaablites endis.

Lülitist jookseb 35mm2 kaabel vaheplaadi poldi alla ( massilüliti toodud ettepoole).
Vasta

Masslülitit ju üsna lihtne kontrollida, keerad juhtmed poldiga omavahel kokku ja kohe selge pilt.
Miskipärast kahtlustan pressitud klemme mitte joodetuid ja kui see ühendus ka pisutki soojeneb võiks klemmid ikka korrektselt juhtme otsa joota.
Meil siin ka paberitega elektrik oli paduusklik et klemme ei või joota vaid ainult pressida.
Vaidluse käigus sai talle üks ots joodetud ja teise ta pressis ning talvel juhtus ime ja mees võttis vastu uue usu...
Vasta

Panin tolle sama massilüliti ühele lääne pillile. Ei tundu hea asi. Teaduslikult pole lähenenud, aga tunde järgi vunki üksjagu vähem. Äkki keegi oskab soovitada, et milline oleks hea. Midagi veoka poest?
Vasta

(19-10-2021, 19:48 PM)deeremees Kirjutas:  Kas sellist D-240 mootori õlipumpa tasuks osta. https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...36-or.html

On küll kirjas, et originaal aga ikkagi. Vana ilmselt kulunud kah juba. Kui põllul vähe raputab siis survenäitaja lööb korra nulli ja siis uuesti 2,5 peale.  Suvel korra võtsin karteri alt ära siis seal oli õlivõtte toru võrk ise tehtud mingist sõelast ja jube kõrgelt võtab seda õli. Ise arvan ehk sellepärast kõigubki see surve kuna kallaku peal ei saa piisavalt õli kätte. Sel juhul paneks ka uue õlivõtte toru mis võtaks õli karteri põhja ligidalt.
Kas seda konkreetset pumpa osta tasub ei tea keegi enne kui ostetud.
Kindlasti ei tasu aga seda ilma lahti võtmata ja testimata mootorisse panna.
Eelkõige võiks hammasrattad ühe pikkusega olla, korpuse ja hambaotste vahele paberilehe pistmine võiks lõppeda tuntava takistusega keeramisel ja paberilehe panemine hambaotstele ja kaane kinnikeeramine peaks lõppema et pumpa ei jõua keerata.
Siis tasub teda kindlasti pruukida.
Õlivõtja võiks olla kas 50 oma mis on vastu põhja või 245 oma mis on väikse ümara sõelaga ja peaks võtma õli väljalaskekorgi süvendist.
Korgi avast saab jälgida kus ta täpselt asub ja vajadusel saab painutada.

Vabalthingaval mootoril see õlirõhu kõikumine ehk suurt kahju ei tee, kuid turbo hävitab see kiirelt ära.

Nüüd on ka vaheplekiga karter ära testitud ja võib ütelda, et asi toimib selliste kallakute peal kuhu julgus lubab minna ja lõunaosariikides peab julgust olema.
Nina ülespoole nõnda, et aisad maad puutuvad ja esiots allapoole et nina on mullane ning külgkallet seni kui üks veoratas enam edasi ei vea surve ei kao ega kõigu.
Vasta

(19-10-2021, 22:43 PM)2715 Kirjutas:  Masslülitit ju üsna lihtne kontrollida, keerad juhtmed poldiga omavahel kokku ja kohe selge pilt.
Miskipärast kahtlustan pressitud klemme mitte joodetuid ja kui see ühendus ka pisutki soojeneb võiks klemmid ikka korrektselt juhtme otsa joota.
Meil siin ka paberitega elektrik oli paduusklik et klemme ei või joota vaid ainult pressida.
Vaidluse käigus sai talle üks ots joodetud ja teise ta pressis ning talvel juhtus ime ja mees võttis vastu uue usu...
Nii lihtsa asja peale ma ei tulnudki  Big Grin


Kusjuures... + ahela tegemiseks olid mul korralikud, jämedad ja kvaliteetsed kaablikingad, tükk tegemist oli ,et sooned kinga sisse saada.
- ahela jaoks mul neid ei jagunud ja sai agro poest soetatud kaablikingad, need olid kordades õhemad ja kaabli sisestamisel jäi ohtral vaba ruumi.

Kuna ma kasutasin haamerpressi siis erilist vahet ei tohiks olla, sest pressimine käib nii kaua kuni midagi enam pressida ei ole, erinevalt igasugustest hüdro või käsitangidest kus pressimine toimub kuni mokad kokku lähevad.
Küll aga sai massilüliti külge minevaid kaablikingasi suuremaks puuritud ,et mahuks massilüliti otsa...
Vasta

Pingelangu väljamõõtmine kolmest elemendist koosnevas vooluringis pole ju raketiteadus. Eriti siis kui üks element soojeneb märgatavalt  Big Grin

Jootmine on igati asjakohane. Eriti siis kui tina ei aeta juhet mööda poole meetri kaugusele klemmist ja kimp on korralikult kinnitatud. Olen loomulikult kursis tähtsa teadusega, mis välistab jootmise, paraku aastakümnete pikkune praktika räägib muud juttu.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Pole päris teemasse, aga Belarus kleepsudega ja (peaaegu) inimväärse kabinetiga "teenelikend" on saadaval. Päris kultuurse hinnaga, kui sel ikka on Eesti number küljes.

https://www.kuldnebors.ee/85010020
Vasta

Mina julgesin eemainitud pumba peale panna 6a tagasi ilma liiga palju mõtlemata ja seni pole õlirõhk ära kadunud. Siinkohal võiks mainida, et mootoris voolab mannoli poolsünt 15w40, oli lihtsalt tol hetkel soodsalt käes ja mootoril kerib vast aastas mõni tund vaid kellale. Kas joppas eksemplariga, või on veel vähe tööd teinud, seda ei tea, aga ei hakka ka uurima, niikaua, kui rõhk üleval.
Vasta

(23-09-2021, 20:11 PM)hillar2 Kirjutas:  Mida arvata metallist plokikaane tihendist https://www.pmkaubamaja.ee/et/50-1003020...UoMqe5jRsk
Kaas on lihtvitud. Sai keeratud 200nm kinni ka, mingi 10 tunni pärast pingutab üle.


Aga terasest vahepukist unistan ikka, sest siis saan põhjakaitse ära kaotada - see on paras sitakorjaja. Tahtsin näidata teile pilti metsakast millel on terasest vahepukk ja minu traktorist aga millegi pärast on jäänud tegemata see tähtis foto.
kui on vasest siis tuleb ilmtingimata see vase copper spreyga (https://www.performanceparts.com/permate...et_hi_temp) üle lasta paksult enne paigaldamist ja siis ka 2x pingutada külmalt ja kuumalt, ise proovisin ka ilma selle spreyta ja pidama ta ei jää muidu.
Vasta

Kuidas kontrollida MTZ kütuse etteandepumba korrasolekut. Kas pumba kolb näpuga surudes peab raskelt käima või paraja jõuga. Ja veel kas pumba vedruklapil (kuul ja vedru sees) 14 võti keerab kas seal ongi pehme vedru. Võtsin ühelt vanalt 50 kütusepumbalt selle klapi lahti ja seal oli veidi jäigem vedru. Üldiselt kui käsipumbaga lüüa siis küll ei kostu mingit ininat. Lurtsub käsipumba vahelt kütet välja.
Vasta

(30-10-2021, 20:43 PM)deeremees Kirjutas:  Kuidas kontrollida MTZ kütuse etteandepumba korrasolekut. Kas pumba kolb näpuga surudes peab raskelt käima või paraja jõuga. Ja veel kas pumba vedruklapil (kuul ja vedru sees) 14 võti keerab kas seal ongi pehme vedru. Võtsin ühelt vanalt 50 kütusepumbalt selle klapi lahti ja seal oli veidi jäigem vedru. Üldiselt kui käsipumbaga lüüa siis küll ei kostu mingit ininat. Lurtsub käsipumba vahelt kütet välja.
Vaheta siis, käsipumba kolvi tihend ära, siis ei tule kütet ülalt välja.  Miks on üldse vaja korrasolekut kontrollida, kas masin ei käi? Inisemist peaks pumba peal olev ülesurve klapp hoopis tekitama, kui surve suureks läheb, siis laseb vastavalt maha ja ega inisemine pole mingi indikaator korras olekust. Kui klapp töötab, siis mina ei oska küll öelda, mida peaks tegema, et eelmainitud hääl sealt kätte saada. Töötavaid asju ei pea remontima.
Vasta

Millised eelised on ümaral nš-32 hüdropumbal võrreldes lapiku nš-32 pumbaga?
Traktoril (mtz 80) peal praegu ümar pump aga vajab vahetust. Jäi silma, et lapiku pumba hind tunduvalt soodsam.
Vasta

(15-11-2021, 15:55 PM)mtz80 Kirjutas:  Millised eelised on ümaral nš-32 hüdropumbal võrreldes lapiku nš-32 pumbaga?
Traktoril (mtz 80) peal praegu ümar pump aga vajab vahetust. Jäi silma, et lapiku pumba hind tunduvalt soodsam.
Oluline on teada, et siis on ka õliühendused vaja välja vahetada või ümber teha.
Vasta

(15-11-2021, 16:13 PM)Meistrimees Kirjutas:  
(15-11-2021, 15:55 PM)mtz80 Kirjutas:  Millised eelised on ümaral nš-32 hüdropumbal võrreldes lapiku nš-32 pumbaga?
Traktoril (mtz 80) peal praegu ümar pump aga vajab vahetust. Jäi silma, et lapiku pumba hind tunduvalt soodsam.
Oluline on teada, et siis on ka õliühendused vaja välja vahetada või ümber teha.

Seda kindlasti, kuna lapik pump kitsam siis paagist tulev pealevoolu toru tarvis pikem panna. See on olemas.
Surve poolega ka muret pole, seal kasutusel voolikuga lahendus.
Vasta

Anomaalia 82'ga.  

Otsustasime termostaadi vahetada kuna läks kaua soojaks. Peal oli vana tüübi termostaadi korpus, asendasime uue tüübi korpuse + termostaadiga(uus termostaat tundus olevat toimiv(keevasse vette pannes avanes ja vee jahtudes 87 kraadi kandis läks ka kinni...). Nüüd on selline probleem, et käima pannes soojeneda lastes temperatuuri näidik läheb põhja aga termostaat ei avane, soojendusradikast(paigaldatud alla armatuuri kõrvale) tuleb külma õhku. Kui piisavalt kaua käia lasta siis lõpuks termostaat avaneb ja temperatuur läheb alla ning soojendus radikast tuleb sooja õhku natuke aega kuni see jälle maha jahtub. Ja siis hakkab see tsükkel jälle algusest peale. Tundub nagu väikese ringi korral ei käi vesi ringi. 

Veel mõned sümptomid: Radikas jahutusvedelik mullitab, jahutusvedelikku välja lastes tuli radikast ka natuke õli taolist ollust välja ja ka lõdvikud olid seest kergelt õliga kaetud(traktor alles pool aastat tagasi soetatud seega ei tea mis seal varem juhtunud on).

Plokikaanne tihend lekib? Võib see tekitada sellist anomaaliat, et väike ring ei toimi? Mootoriõlis vett ei tundu olevat. Oskab keegi aidata?  Sad
Vasta

Võib olla küll surve veesärgis. Termostaat soovitan panna bmw oma. Hetkel kohe ei leidnud õiget linki, kuid siinsamas foorumis on sellest juttu olnud. Natukene peab tuunima seda bmw termostaati, kuid toimib. Enda russale panin sammuti bmw termostaadi ja peale seda hoiab ilusti temperatuuri. Ka summutist tuleb suits muutus sooja mootoriga nähtamatuks ( peaaegu Smile ) 

Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne