Belarus traktorid.

(12-05-2022, 23:03 PM)Kult Kirjutas:  ...
 Täna sai veel esilaaduri sektsioonist voolik tõmmatud ja sama tulemus, tõstab adra ~10cm maast lahti ja kõik. Kusjuures teeb seda jõuliselt, mitte ei venita nagu raske oleks. 
 Proovisin ka teisi silindreid(samade näitajatega silma järgi) ja tulemus ikka sama, tõstab maast lahti ja kõik.
Sai ka proovitud ilma keskmise tõmmitsata, siis tõstis küll.


Keera püsttõmmitsad kokku ja proovi siis. Pildi järgi lõpeb lihtsalt õlaku käik otsa (silinder läheb samale joonele tõsteõlakuga).

Praegu vist laseb aisad päris maani välja?
Vasta

(13-05-2022, 08:03 AM)v6sa Kirjutas:  
(12-05-2022, 23:03 PM)Kult Kirjutas:  ...
 Täna sai veel esilaaduri sektsioonist voolik tõmmatud ja sama tulemus, tõstab adra ~10cm maast lahti ja kõik. Kusjuures teeb seda jõuliselt, mitte ei venita nagu raske oleks. 
 Proovisin ka teisi silindreid(samade näitajatega silma järgi) ja tulemus ikka sama, tõstab maast lahti ja kõik.
Sai ka proovitud ilma keskmise tõmmitsata, siis tõstis küll.


Keera püsttõmmitsad kokku ja proovi siis. Pildi järgi lõpeb lihtsalt õlaku käik otsa (silinder läheb samale joonele tõsteõlakuga).

Praegu vist laseb aisad päris maani välja?
[quote pid='536823' dateline='1652418223']
Mõtlesin ise seda ka algul kohe, aga väide, et ilma keskmise tõmmitsata laseb tõsta välistaks selle probleemi
[/quote]
Vasta

(13-05-2022, 08:35 AM)Meistrimees Kirjutas:  
(12-05-2022, 23:03 PM)Kult Kirjutas:  ....
Sai ka proovitud ilma keskmise tõmmitsata, siis tõstis küll.
... väide, et ilma keskmise tõmmitsata laseb tõsta välistaks liigpikkade püsttõmmitsate probleemi.

Ilma kesktõmmitsata pole ju rippsüsteemil erilist koormust peal.
Vasta

Välistab selle, et võllis või silindris kiilub midagi kinni.
Praegu on ilma manomeetrita üsna selge, et üleval jäävad silindrid tõstetsükli geomeetria tõttu lahjaks.
Manomeeter kinnitaks probleemi 100 %.
Püsttõmmitsa lühendamine aitab veidi , aga tõstest  ei pruugi ikka kõrguse poolest piisata.
Vasta

Ma saan asjast nii aru, et need on ikkagi abisilindrid mis aitavad just alguses kõige raskemal hetkel tõsta kui originaalsilindri koma  on lõpus väljas ja õlg väike.
Kui koma on juba oma õla saavutanud lõppeb abisilindritel jõilise tõstmisa ala ära.
Abisilinder tõukab üles aga mingi hetk on tal vaja kaarekujuliselt hakata liikuma kabiini poole.
Vot ja siin saabki jõud otsa kuna pole keskmist silindrit mis aitaks õlakul liikuda kaare kujuliselt.
Segane jutt sai vist.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(13-05-2022, 10:34 AM)Daff Kirjutas:  Ma saan asjast nii aru, et need on ikkagi abisilindrid mis aitavad just alguses kõige raskemal hetkel tõsta kui originaalsilindri koma  on lõpus väljas ja õlg väike.
Kui koma on juba oma õla saavutanud lõppeb abisilindritel jõilise tõstmisa ala ära.
Abisilinder tõukab üles aga mingi hetk on tal vaja kaarekujuliselt hakata liikuma kabiini poole.
Vot ja siin saabki jõud otsa kuna pole keskmist silindrit mis aitaks õlakul liikuda kaare kujuliselt.
Segane jutt sai vist.
Jutus on iva. Alustama peaks püst tõmmitsate olulise lühendamisega sellise pikkuseni, et kokkusurutud silindritega oleks aisa otsad maast vähemalt 10-15 cm kõrgusel. Sellisel juhul ei tohiks enam seda surnud punkti tulla.
Vasta

Kellaga pole veel mõõtnud. Keerasin tõmmitsaid lühemaks ja sain maast rohkem lahti. 
Ma arvan(nagu siin on juba varem arvatud) et silindrid pole lihtsalt piisavalt võimsad selle nurga alt tõukama. Kas oskab keegi öelda, et kui ma panen sinna jämedamad asemele, kas ülejäänud kaadervärk peab sellele vastu. Ei ole plaanis pöördatru kasutama hakata.
 Kuna rippsüsteem natuke toimis, tegin aiamaal künnikatsetuse, selle käigus sain tutika poola "eriterasest"(18g2 steel ) aisa kõveraks.
Vasta

(13-05-2022, 22:49 PM)Kult Kirjutas:  Kellaga pole veel mõõtnud. Keerasin tõmmitsaid lühemaks ja sain maast rohkem lahti. 
Ma arvan(nagu siin on juba varem arvatud) et silindrid pole lihtsalt piisavalt võimsad selle nurga alt tõukama. Kas oskab keegi öelda, et kui ma panen sinna jämedamad asemele, kas ülejäänud kaadervärk peab sellele vastu. Ei ole plaanis pöördatru kasutama hakata.
 Kuna rippsüsteem natuke toimis, tegin aiamaal künnikatsetuse, selle käigus sain tutika poola "eriterasest"(18g2 steel ) aisa kõveraks.
Ma oma aruga küll jämedamaid silindreid ei mõtleks vaid ikka nurka paremaks teha vaja.
Omale ma tahtsin algul ka kahe silindri peale teha aga minu nägemuses oleks silindrid alt olnud rippsüsteemi võlli peal ja ülevalt püsttõmmitsa poldi juures kinni ning silindrid 50mm sisemõõt ja vars 35mm.
Siis oleks säilinud ka võime allapoole suruda.
Veel hoiatan, et need ülemised hoovad on väga pehmest lehmavaiarauast ja silindri kinnitused painduvad üles kui miskit rasket taha võtta ja kuskilt august läbi sõita.

Neid aisasid vaatasin ka, et huvitav kas saab korra midagi üles ka tõsta või lähevad kohe kõveraks.
Tuttav põllumees ka proovis ja tema pöördatra maast lahti ei saanudki.
Vasta

Maksimumtõste, mida sa saavutada saad on see asend, kus silindrite silmad ja tõsteõlaku telg on ühel joonel. Kui sul sellesse asendisse silinder suruda ei jõua, siis teoreetiliselt jämedama silindriga saaks. Kas vastu peab - ei tea.

Kui jõu asemel mõistusega tahta teha, siis peaks silindrite kinnituspunkte muutma hakkama. Alumisi traktori suhtes tahapoole viima näiteks.
Vasta

(13-05-2022, 23:42 PM)Mahno Kirjutas:  Maksimumtõste, mida sa saavutada saad on see asend, kus silindrite silmad ja tõsteõlaku telg on ühel joonel. Kui sul sellesse asendisse silinder suruda ei jõua, siis teoreetiliselt jämedama silindriga saaks. Kas vastu peab - ei tea.

Kui jõu asemel mõistusega tahta teha, siis peaks silindrite kinnituspunkte muutma hakkama. Alumisi traktori suhtes tahapoole viima näiteks.

Ja sellega on kõik öeldud. Õlaku käigu lõpus on silinder ja õlakud samal joonel ja jämedam silinder lükkab vaid õlaku hõlpsamalt kõveraks.

Kui kõrgele jäävad praegu veolatiotsad maast kõige alumises asendis?
Vasta

Umbes 20 aastat tagasi kui sai soetatud kolmene,pika vahega,maisi eelkoorlitega,viimasel ketasnuga,transport rattaga kvernelandi es-95(pöördader)siis tekkis kahtlus et varsti originaal silinder eemaldub oma ettenähtud kohalt Smile 
Lahendas selle mtz 100 osaline rippsüsteem:silinder 125-ne,jämedam õlakutevõll,võlli kinnitus,õlakud,pikk paks tagasillakaas kuhu kinnitub silinder.
Üks või kaks polti läks ainult pooleks,need mis ühendavad aiska püsttõmmitsaga.
Kui kunagi viitsin kisun maha kuna pole sellele pillile enam sellist võimu taha vaja.
A lasin arvutada ka tõstevõimu võimsuse kasvu,oli mäletamist mööda poolteist korda suurem.
Vasta

Tuleb välja jah et sobivad nad ainult tugisilindriteks, paigaldasin lisaks t40 peasilindri(oli rootorniiduki küljest võtta). Tõstab nagu vaja nüüd. 
 Väiksem silinder sai paigutatud(ja ka lisa silindrid alles jäetud) ka selle pärast, et tagasilla kaane küljes puudub originaal silindri kinnitus, on mingi plaat keevitatud ja 1 kõrv seal küljes. Tundub natuke kahtlane kas peaks vastu kui oleks anult sealt tõste.  Tuletan meelde et tegu on mitte põllumajanduseks loodud traktoriga tehasest, vaid kommunaaltöödeks.
 Poola spets ais läks veel kõveramaks, aga tuleb sirgeks teha ja tugevdused peale, saab vast asja.
Vasta

(17-05-2022, 22:26 PM)Kult Kirjutas:  Tuleb välja jah et sobivad nad ainult tugisilindriteks, paigaldasin lisaks t40 peasilindri(oli rootorniiduki küljest võtta). Tõstab nagu vaja nüüd. 
 ...

Kurb, et kahtlused tõeks osutusid. Neist silindritest on kõige rohkem abi päris alt tõstmisel, kus originaalsilindri "koma" on ebasoodsas asendis.

Mille peale veolatt end kõveraks ehmatas?
Vasta

Tere. Panin täna tähele, et MTZ "tahab ise" liikumise peal esisilla vedu sisse lülitada. Traktor 920.3 ja esisilla lülitus käib kangiga kolme asendiga (väljas, automaatne ja pidev). Välja lülitatud asendis on näha, et kang hüppab vahepeal ja liigub koos kerge "kõrinaga" ülespoole. Ka ise sisse ja välja lülitamine kangist nõuab tavalisest rohkem jõudu ja aega. Automaatne ja pidev režiim samas töötavad iseenesest hästi ja püsivad sees. Arvatavasti siis jaotuskastis mingi probleem/kulumine. Kas keegi on sellise probleemiga kokku puutunud?
Vasta

Ühel tuttaval ka MTZ- 920.3.  Tal taoline probleem, et tagurpidi sõites hakkab esisild vedama kuigi on väljalülitatud. Mingiaeg pani ta uue vahepuki alla. Vaevalt ,et seal midagi on.
Vasta

(19-05-2022, 21:38 PM)Mägi Kirjutas:  Tere. Panin täna tähele, et MTZ "tahab ise" liikumise peal esisilla vedu sisse lülitada. Traktor 920.3 ja esisilla lülitus käib kangiga kolme asendiga (väljas, automaatne ja pidev). Välja lülitatud asendis on näha, et kang hüppab vahepeal ja liigub koos kerge "kõrinaga" ülespoole. Ka ise sisse ja välja lülitamine kangist nõuab tavalisest rohkem jõudu ja aega. Automaatne ja pidev režiim samas töötavad iseenesest hästi ja püsivad sees. Arvatavasti siis jaotuskastis mingi probleem/kulumine. Kas keegi on sellise probleemiga kokku puutunud?

Big Grin Mul jälle häda, et pidev sees asendis ei vea üldse esisild. Regullitud hooba, külgväljavõte uus, vahepukk taasatatud, kuid ei miskit.

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta

(20-05-2022, 19:16 PM)kris282 Kirjutas:  
(19-05-2022, 21:38 PM)Mägi Kirjutas:  Tere. Panin täna tähele, et MTZ "tahab ise" liikumise peal esisilla vedu sisse lülitada. Traktor 920.3 ja esisilla lülitus käib kangiga kolme asendiga (väljas, automaatne ja pidev). Välja lülitatud asendis on näha, et kang hüppab vahepeal ja liigub koos kerge "kõrinaga" ülespoole. Ka ise sisse ja välja lülitamine kangist nõuab tavalisest rohkem jõudu ja aega. Automaatne ja pidev režiim samas töötavad iseenesest hästi ja püsivad sees. Arvatavasti siis jaotuskastis mingi probleem/kulumine. Kas keegi on sellise probleemiga kokku puutunud?

Big Grin Mul jälle häda, et pidev sees asendis ei vea üldse esisild. Regullitud hooba, külgväljavõte uus, vahepukk taasatatud, kuid ei miskit.  



Vahepukist sidur põhimõtteliselt " pimedaks" keerata.
Vasta

(20-05-2022, 19:16 PM)kris282 Kirjutas:  
(19-05-2022, 21:38 PM)Mägi Kirjutas:  Tere. Panin täna tähele, et MTZ "tahab ise" liikumise peal esisilla vedu sisse lülitada. Traktor 920.3 ja esisilla lülitus käib kangiga kolme asendiga (väljas, automaatne ja pidev). Välja lülitatud asendis on näha, et kang hüppab vahepeal ja liigub koos kerge "kõrinaga" ülespoole. Ka ise sisse ja välja lülitamine kangist nõuab tavalisest rohkem jõudu ja aega. Automaatne ja pidev režiim samas töötavad iseenesest hästi ja püsivad sees. Arvatavasti siis jaotuskastis mingi probleem/kulumine. Kas keegi on sellise probleemiga kokku puutunud?

Big Grin Mul jälle häda, et pidev sees asendis ei vea üldse esisild. Regullitud hooba, külgväljavõte uus, vahepukk taasatatud, kuid ei miskit.
Vaata kas mõlemad kardaanid käivad ringi kui tagarattad kaabivad (võid ühe tagaratta üles ka tõsta), siis teab edasi diagnostida. Võib-olla vahepuki sidur libiseb, kehvemal juhul midagi esisillas ära.
Vasta

(20-05-2022, 21:36 PM)I.A Kirjutas:  
(20-05-2022, 19:16 PM)kris282 Kirjutas:  Big Grin Mul jälle häda, et pidev sees asendis ei vea üldse esisild. Regullitud hooba, külgväljavõte uus, vahepukk taasatatud, kuid ei miskit.  



Vahepukist sidur põhimõtteliselt " pimedaks" keerata.

Sain jaole. Polnud enam midagi keerata. Kettad sinised ja läbi. Hea, et eelmisest remondist vanad alles ja sai kokku tagasi.

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta

Kõige kindlam vahepuki remont on jäigaks teha see aretis.  Saab laagreid ka topelt panna. Või läks kaks tihendit, täpselt ei mäleta. Igatahes aastat kümme kestab muretult. Muidugi piloot peab rahulik olema, nurkülekanded esisillas on järgmine kõige nõrgem lüli. Päris sita ja pilpa lugu ei ole ikka, aga järske lööke ei taha ja rattad võiks sõites maad ka puutuda, siis ei juhtu midagi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne