24-04-2023, 09:10 AM
(22-04-2023, 19:28 PM)Daff Kirjutas: Nii pidi pannakse tavaliselt ratas alla kui tehskse mingeid jõhkralt ülekaalulisi töid.Ma võin eksida aga füüsika ei näi seda kuidagi toetavat.
Poolteljed kannatavad valu paremini välja.
Metsakäru ees näiteks.
Jõud kantakse traktorile üle põhiliselt esimese laagri kaudu ja sinna tekib pingete kontsentreerumine.
Kui rumm on sellest kohast kaugel tekib teine pingete kontsentreerumine ka rattarummu juurde ning osa jõude mõjub sinna mis parandab laagri piirkonna vastupidavust.
Panna rumm kohe laagri juurde siis pole variante kust murduda peale laagrikoha.
Nädalavahetusel just oli pooltelje vahetus kus tuttaval läks poeuus pooltelg külvikuga sõites, millest muidu ei olekski midagi aga poritiiva lõhub ju ära ja teelt ei saa ka minema.
Eelmine läks küdmisel ja seal tegin ise töö lõpuni.
Nüüd sai leitud vanarauast kolm uut pooltelge, kõik ilusti puukastis ning aasta peal 1972 ja nende vastupidavuse kohta pole kahtlustki.
Pinnad ilusti lihvitud kaasaarvatud kiilusoon ja pind ikka kõva et viil võtab halvasti.
Poeuut võib rauasaega lõigata ja murdekoht on jämedateraline kus kristallid üle 1mm suured.