Belarus traktorid.

Kas sa polegi aru saanud, et bellarussi pidamine pidigi peen huumor olema?

Omaette nokitseja.
Vasta

Huumorinurka kuulub ilkuv vastus ülal.

Küll aitab sääraseid elementaarseid küsimusi vältida asjakohase traktori raamat. Niikuinii ei saa russipidaja ilma juhendava kirjanduseta hakkama. Osta.ee-s liigub vahel naljahinnaga.

Õhufiltri kopsikusse käib mootoriõli. Suvaline kättejuhtuv. Kogus on "üle liitri". Raamat ütleb küll, et kopsikus peaks olema 1,7 l õli (või ringvööni), aga vähemalt minu isenditel ulatub siis õlitase juba toruni. Kui valada ringvööni, siis jääb toruots kuivale. Täpne kogus polegi tegelikult oluline. Oluline on, et kopsiku põhjas olev deflektor oleks kenasti õlis ja keskmisest torust allasööstev sodi sinna kinni jääks.

EDIT: ülalolev on kirjutatud eeldusel, et küsija ajas filtrid segi.

Kui küsija tõesti küsis ausalt õlifiltri kohta, siis tunnistan, et olen loll ja tirriteerija üle ilkujatel on õigus.

Raulp, mis filtri kohta Sa siis tegelikult teada tahtsid?

EDIT2 (sest suukorv on endiselt peas): sulata üles ja kuivata ära ka filtrielemendid. Läbipesemiseks kasuta bensiini või mõnda muud õlilahustavat keemiat (BC näiteks). 3,2 kW starter eeldab talveks kas katelt mootori soojendamiseks või minimaalselt mootori pöörete üleslaskmist (ilma kütuse etteandeta!) avariiseiskamisklapiga õhutvõttu kinni puues kuni pöörded enam ei tõuse ja siis annad ainult sedapalju õhku, et hakkaks popsuma. Nüüd võid gaasi ka anda. Praeguse miinuspaarikümnega ei pruugi isegi 4kilovatine jaksata vajalikku kaht pööret minutis üle lüüa külma mootori ja külma akuga.
Vasta

Kellelgi d242 blokki pole ripakil?  Oleks tarvis ülks mootor ringi laduda, kuna kaane poldid on ausõna peal, osaliselt juba astmega tikkudega asendatud.
Vasta

(09-02-2024, 22:03 PM)Meistrimees Kirjutas:  
(09-02-2024, 21:56 PM)raulp Kirjutas:  Mis õli mtz82.1 õlifiltrisse käib ja palju teda sinna panna tuleb. Traktor täna käima ei läinud ja selgus, et õlifiltris olev õli oli ära hangunud.
Kas see on huumorinurk. Sellised postitused on päike minu päevas!!!

Kas see on tänitamisnurk? No kirjutas õhufiltri asemel õlifilter, MIS SELLEST ON?
Ärapanemine on ikka kõige tähtsam tundub.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(09-02-2024, 22:24 PM)Marko Kirjutas:  
(09-02-2024, 22:03 PM)Meistrimees Kirjutas:  
(09-02-2024, 21:56 PM)raulp Kirjutas:  Mis õli mtz82.1 õlifiltrisse käib ja palju teda sinna panna tuleb. Traktor täna käima ei läinud ja selgus, et õlifiltris olev õli oli ära hangunud.
Kas see on huumorinurk. Sellised postitused on päike minu päevas!!!

Kas see on tänitamisnurk? No kirjutas õhufiltri asemel õlifilter, MIS SELLEST ON?
Ärapanemine on ikka kõige tähtsam tundub.
Pane sinna või oliivõli, kuidas see käivitamist takistaks?
Vasta

Läks veits valesti, õhufiltrist jutt muidugi ikka. Nii et suvaline mootoriõli suvalise viskoossusega , 1.7 l. Tänud. Huvitav oli veel see asi, et starter minestas ka veel täpselt samal ajal ära koos õhufiltriga. Paar sekki käias ja siis viskas järelt ära. Korstnast viskas nõrgalt suitsu. Nii et kõigepealt vahetasin starteri, 3.2 kw magnetoni panin asemele ja siis kruttisin õhufiltri maha ja viisin garaazi soojenema. 
Vaja selle rögisejaga ca 150 rummi puid välja  metsast tuua, 50 veel puudu ja kevadeni pole enam palju aega jäänud.
Vasta

Belarussi õhufiltri õlivanni ära külmumine pole ime. Kahjuks on D-50 ja D-240 õhupuhasti selline,et õues seistes kipub kondents alla õlivanni jooksma. Olgugi,et ideeliselt peaks õliga õhupuhasti olema üsna hooldusvaba. Praktikas tuleks neid aastas korra vähemalt puhastada ja kontrollida. Kahjuks aga olen ka selliseid õhupuhastajaid lahti võtta, mis on mulla,tolmu ja sodiga nii täis,et need ei puhasta mitte midagi. Mõni vist pole sohvoosi ajast peale korralikku läbipesu saanud. 
Rikkis või umbes õhupuhasti on mootorile pikaldlane aga kindel surm.
Vasta

Mis targemad klaaskuuli pealt arvavad, mul mtz 82, tagasild ulub. Lärmi hakkab korralikukt tegema just 9nda käiguga ja kui hakkab saavutama tippkiirust, iseenesest on tegemist suht lihtsa rauaga aga äkki on mingid tüüpvead või probleemid mida kohe jälgida. Undamine süvenenud ajaga, õli on sees ja normis.
Vasta

(11-02-2024, 23:27 PM)lauren Kirjutas:  Mis targemad klaaskuuli pealt arvavad, mul mtz 82, tagasild ulub. Lärmi hakkab korralikukt tegema just 9nda käiguga ja kui hakkab saavutama tippkiirust, iseenesest on tegemist suht lihtsa rauaga aga äkki on mingid tüüpvead või probleemid mida kohe jälgida. Undamine süvenenud ajaga, õli on sees ja normis.
Ma suht veendunud, et käbi mutter on lahti või hakkab mõni laager otsa saama.
Kuna tagasilla kaant on väga tüütu maha võtta siis käbivõlli saab loksutada käigukasti kaane alt ja kui pikilõtku on märgata läheb poolitamiseks.
Ilmselt on võimalik ka külgmisest luugist ära loksutada see hammasratas aga ma olen ikka ülevalt lähenenud.
Mutri splindi kadumine on üsna tihe nähtus sest mutter läheb difripoltidest väga lähedalt mööda ja splindil on kalduvus ajaga natuke painduda ning siis ta poldini ulatub.
Paljudel juhtudel ei ole auk läbi võlli tsentrisse puuritud ja siis kas läheb ainult üks splindi haru läbi või pannakse peenem splint.
Ma ise olen torutifte kasutanud ja seni pole veel ükski välja tulnud isegi kui läbi ei lähe.
Ühe tifti sisse tuleb muidugi järgmine mõõt ka koputada et tugevust suurendada.
Vasta

praegu talvel sõida metsas kasvõi ilma õhufiltrita, es juhtu ka miskit kurja...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(12-02-2024, 00:52 AM)2715 Kirjutas:  
(11-02-2024, 23:27 PM)lauren Kirjutas:  Mis targemad klaaskuuli pealt arvavad, mul mtz 82, tagasild ulub. Lärmi hakkab korralikukt tegema just 9nda käiguga ja kui hakkab saavutama tippkiirust, iseenesest on tegemist suht lihtsa rauaga aga äkki on mingid tüüpvead või probleemid mida kohe jälgida. Undamine süvenenud ajaga, õli on sees ja normis.
Ma suht veendunud, et käbi mutter on lahti või hakkab mõni laager otsa saama.
Kuna tagasilla kaant on väga tüütu maha võtta siis käbivõlli saab loksutada käigukasti kaane alt ja kui pikilõtku on märgata läheb poolitamiseks.
Ilmselt on võimalik ka külgmisest luugist ära loksutada see hammasratas aga ma olen ikka ülevalt lähenenud.
Mutri splindi kadumine on üsna tihe nähtus sest mutter läheb difripoltidest väga lähedalt mööda ja splindil on kalduvus ajaga natuke painduda ning siis ta poldini ulatub.
Paljudel juhtudel ei ole auk läbi võlli tsentrisse puuritud ja siis kas läheb ainult üks splindi haru läbi või pannakse peenem splint.
Ma ise olen torutifte kasutanud ja seni pole veel ükski välja tulnud isegi kui läbi ei lähe.
Ühe tifti sisse tuleb muidugi järgmine mõõt ka koputada et tugevust suurendada.
 Russil minu arust venib seal kastis midagi pikemaks laiemaks.VÕid kõik paikka rihtida aga aasta pärast on hambumine paigast ära. Nagu oleks plastiliinist.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Mingi väike undamine on neil niikuinii. Meil kunagi mitmed aastad tagasi kohalikus farmis üks Mtz 82 tegi hirmsat hääl just siis kui hakkas aeglustama. Ilge ulgumine oli.
Vasta

Kastil midagi otseselt ära ei veni aga seal on spetsiifilised laagrid mille koonuse nurk on üsna väike ja kui mingit hügieeni pole ning katkise kangikummi vahelt jalgadega liiva sisse kantakse siis seal muutub kulumisega kaugus päris uhkelt.
Kes ikka õli puhta hoiab ja isegi vahetab sel käib kast ikka päris kaua kui ise käike ära ei ragista või mõni detail ei ikaldu.

Mis hambumisse puutub, siis ega seal enam midagi ära ei tee kui lõtkuga on rasket tööd teinud.
Paljud seda kaugust üldse sättida viitsisid või oskasidki...
Selleks on vaja ikkagi mõõteriistu, teatud kannatust ja reguleerimine käib seibi paksusega mida on vaja maha lihvida või uus teha kui on paksemat vaja.
Vasta

Kas oskab keebi seletada piltidel olevate hüdrojagajate elektriosa funktsiooni. Oli kahele russile uut jagajat vaja ja sai oksjonilt ostetud, pole veel ise katsuda saanud.
https://www.klaravik.dk/auction/product/...nde-udtag/
[Pilt: extrabilder15587318_large.jpg?v=1704795350]
[Pilt: extrabilder15587275_large.jpg?v=1704795347]

https://www.klaravik.dk/auction/product/...nde-udtag/
[Pilt: extrabilder15588123_large.jpg?v=1704795414]
Vasta

Tere!


Parandage kui ma eksin:
Mõlema jagaja puhul saad kätte elektrilise väljundsignaali, mis iganes otstarbeks seda siis vaja on: paned armatuuri tulukese põlema, mingi lisaklapi mingit funktsiooni lülitama-piirama-jne.
Esimese jagaja puhul saad kahest sektsioonist eraldi vastavalt mikrolülitite skeemile kolm signaali.
Teise jagaja puhul tundub, et kolm väljundit ongi 5-e sektsiooni peale ( paremat skeemi seal hetkel pole).
See info on oksjonisaidil ka osaliselt olemas, google translate aitab.

PS: Teisel jagajal sul integreeritud kaitseklappi pole, arvesta siis sellega.
Lisaks on teine jagaja vaid 8-20 L/min roopidega-siibritega.

Lisainfot leiad siit:
https://bondioli-pavesi.com/download/pdf...04EN00.pdf

https://www.grouphes.com/wc/hes/monobloc...13-016.pdf


Lugupidamisega, saarlane Janis.

www.enerhyd.ee = kõrgsurvehüdraulika
Vasta

On keegi kursis mis mõõtu on MTZ õlivardal 2 O- tihendit? On üldse sellist mõõtu saada.
Vasta

(27-02-2024, 19:59 PM)deeremees Kirjutas:  On keegi kursis mis mõõtu on MTZ õlivardal 2 O- tihendit? On üldse sellist mõõtu saada.
Päris sobivat mõõtu ma ei leidnud ja sai natuke rõngaid õhemaks lastud.
Algselt on seal kandilise profiiliga rõngad ja neid sai miskist voolikust lõigata mis oli silikoonist aga see kadus kuhugi nii ära et enam ei leidnudki üles.
Olen isegi uue varda ostnud lootuses et sobib paremini aga seal polnud ka õiged rõngad peal ning selgus ka et pikkus oli 10mm lühem.
Vasta

Õlivarda tihendist niipalju, et sai tehtud augurauaga mingist kummitihendist seib ja sellest voolitud mingi asendus. Sai hea tihe küll. Sai ära vahetatud kütusepumba aukudega seadeketas millel korralik loks sees. Sai toodud uus poe oma, aga tollel see märk ei olnud samamoodi nagu vanal oli mõni millimeeter nihkes. Tegin siis vana järgi, uuele samale kohale uue märgi. On mõnel sellist asja ette tulnud. Igatahes mõjutab ikka piisavalt see loksuv seadeketas töötamist. Peale uue paigaldamist russ jõnksatab kohe edasi gaasi andes.
Vasta

Majandis töötamisel sai undava tagasillaga belarussil talvel diferentsiaal lahti võetud ja satelliithammasrataste alla uued hõõrdseivid 2 mm ? pronksplekist tehtud. Aitas, kui kumeraks pressituna üsna tihedad said.
Vasta

Kas Jubana 4,2 kw planetaar starterile oleks 120ah 950A akust piisav. Kas 3,2 kw reduktorile piisaks ka 120ah akust?  Vana aku on hetkel 185 ah 1000A probleem selles, et seismisega jääb särtsu vähemaks. Aku ise mingi 7 aastat vana.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne