Embleemid sõidukitel
#1

Vene ajal olid ettevõtete, autobaaside sõidukid tähistatud kindlate sümbolite ja embleemidega. Need paiknesid tavaliselt veoautodel esiustel, bussidel kere külgedel. Kolhoosidel-sovhoosidel olid tavaliselt embleemiks stiliseeritud viljapeade kujutis, mille all rajooni nimi ja asula nimi.

Kas keegi mäletab või teab sellest teemast rohkem. Eriti huvitaks just kolhoosi masinate tähistused. Olid selle jaoks mingid standardid ka olemas või tegi igaüks seda, mida heaks arvas?

[Pilt: TA-6_JJaani_4_v.jpg] [Pilt: TA-6_101_10_v.jpg] [Pilt: TA-6_Tudulinna_6_v.jpg]
Vasta
#2

Tollel esimesel pildil on ATK märk.80 aastatel kui ATK moodustati vahetati paljude kolhooside sohvooside embleemid sääraste vastu.
Vasta
#3

minupoolt ka 2 embleemi


Manustatud failid Pilt (pildid)
       

www.temeko.ee Raudselt Kindlaim
Metallaiad- ja väravad
Metall- ja tuletõkkeuksed
Metallkonstruktsioonid
Vasta
#4

Mõned aastad tagasi üritasime neid zhabloone leida, et ühele UAZ\'ikule originaalsed kirjad ja embleemid peale maalida(zootehnik, kunstseemendamine , metsamajand, vms.)
aga ilmselt olime lootusetult hiljaks jäänud, sest ka \"paremini varustatud\" sovhoosi/kolhoosi garaazid olid neist juba puhtaks tehtud.
Tundub, et enamiks kohatdes olid need 97-99 suurpuhastuste käigus ära visataud.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#5

Järvamaal (Paide rajoonis), Väätsal asunud 9. mai kolhoosi embleem. Foto kolhoosi 1963. aasta fotoalbumist.

Isend, muide, mis seda embleemi kannab, on puust ustega, kuid juba täismetallkatusega GAZ-51, väjalaskeaasta 1955. aasta kandis.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

PETSS Kirjutas:Tollel esimesel pildil on ATK märk.80 aastatel kui ATK moodustati vahetati paljude kolhooside sohvooside embleemid sääraste vastu.

ATK oli siis agrotööstuskoondis. ATK-sid hakati moodustama 80-ndate alguses, esimesena Viljandi rajoonis ja seoses sellega muudeti ära ka kolhooside-sovhooside sõidukitel olnud \"oma\" embleemid. ATK embleem oli siis neljast stiliseeritud viljapeast moodustatud kujutis ja selle all rajooni nimi ja kolhoosi nimi.

Enne ATK-de loomist olid majandi sõidukitel oma embleemid.


Manustatud failid Pilt (pildid)
           
Vasta
#7

Kaks logo minu poolt:üks kunagise sidemonopoli oma (aastad 1993-2003),teine kuskilt 80.aastatest ehk: Eesti Energia,Põhja Kõrgepingevõrgud,Haapsalu võrgurajoon .


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#8

TAR Kirjutas:Enne ATK-de loomist olid majandi sõidukitel oma embleemid.
Kuuekümnendatel ja seitsmekümnendate algul olid majanditel üsna sarnased embleemid, kus kirjas majandi nimi ja rajoon, kus see asus, dekoreeritud viljapeadega. Seitsmekümnendate keskel asusid majandid uusi originaalseid embleeme kujundama, kuni kaheksakümnendatel ATK jälle kõik embleemid standardiseeris. Fotod vanadest majandite embleemidest väärivad kindlasti kogumist ja säilitamist. Sama jutt kehtib kindlasti kõigi muude asutuste ja ettevõtete kohta: neid liideti, lahutati ja nimetati ümber. Tihti võib foto mingi asutuse embleemiga sõidukist olla üldse ainuke pildimälestus, kus selle asutuse nimi näha.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#9

siin Vändra mototsehhi embleemid:

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#10

Landy Kirjutas:Mõned aastad tagasi üritasime neid zhabloone leida, et ühele UAZ\'ikule originaalsed kirjad ja embleemid peale maalida(zootehnik, kunstseemendamine , metsamajand, vms.)

shabloonide iseenese uuesti tegemine pole küll mingi probleem - kui vaid oleks mõni juba \"peale lastud\" kiri enam-vähem nähtavana alles (mõne roostetanud \"kunstseemendaja\" uks näiteks Smile.
Nende siin postitatud fotode järgi saaks suurepäraselt uued shabloonid teha.
Vasta
#11

Kas oleks kellelgi ka pilte militaarse otstarbega embleemidest, mis käisid nõukogude armee veokite ustel?
Ise kunagi pihustasin neid sinna, läbi \"DELO\" kaante lõigatud avade. Papp, mille avadesse pihustati, kinnitati veel kapiukse magnetitega auto ukse pleki külge. Paraku ei ole ühtegi märki hiljem näinud.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#12

Teab keegi ,mis asutuse embleemiga on tegu? \"Pärineb\" see Eesti Põllumajandusmuuseumi kollektsioonis olevalt traktorilt K-700A või K-701:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#13

Sillu Kirjutas:Teab keegi ,mis asutuse embleemiga on tegu?
pakuks \"MetsaAmet\"

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#14

Sillu Kirjutas:Teab keegi ,mis asutuse embleemiga on tegu? \"Pärineb\" see Eesti Põllumajandusmuuseumi kollektsioonis olevalt traktorilt K-700A või K-701:
Tegu tavalise teedevalitsuse märgiga.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#15

Rakvere rajooni L. Pärna nim. kolhoos


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#16

Rakvere sideauto embleem

(http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=9118)
Vasta
#17

Kui vaadata sõjaaegseid fotosid, millel saksa tehnika siis on igal masinal embleemid peal- ehk oskab keegi neist embleemidest midagi siia lisada?

2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Vasta
#18

[Pilt: EPT_logo.jpg] [Pilt: GAZ53.JPG]

Veel paar vana embleemi: Põlva EPT logo on Tallinna Ekskavaatoritehase mitmekopalise drenaazhiekskavaatori ETZ-202B kabiinilt. EPT embleem kujutas endast stiliseeritud drenaazhikaeviku põhja ristlõiget koos toruga.

Teisel fotol on veoauto tagaportel Räpina Sovhoostehnikumi embleem.
Üleval kaarekujuliselt kiri \"Räpina\", selle all tõusev päike (nagu ikka
veneagsetel vappidel), siis lint kirjaga \"Sohvoostehnikum\" ja avatud
raamat. Kõige all kiri \"Põlva\".

Fotod pärinevad Urmet Kaareste kogust.
Vasta
#19

Kust saaks sellise embleemi mida saaks printida ja väljalõigata.
Vasta
#20

Gorki Kirjutas:Kust saaks sellise embleemi mida saaks printida ja väljalõigata.

1. Hangid foto, kus enbleem on tervikuna peal. Viimase 3 aasta jooksul on neid siia foorumisse postitet küll. Või kui huvitab kindla sovhoosi/kolhoosi oma, siis hakka sihikindlalt uurima, kuhu jäid selle sinu poolt soovitava majandi pildialbumid. Võimalikud kohad, kus nad võivad olla:
- kohalik vallavalitsus
- kunagine esimees /direktor või tema järeltulijad
- kohalik muuseum või kodu-uurija
- järglasest põllumajandusühistu
- kohalik kool
Soovitan need kõik läbi helistada - ma usun, et tõsimeelsele restauraatorile antakse pilte kasutada.

2. Skaneeri pilt sisse või pildista digiaparaadiga maha

3. Suurenda embleem pilditöötlusprogrammiga üles

4. Õpi selgeks pilditöötlusprogrammi käänamise/pööramise/venitamise funktsioonid, et nurga all olev pilt \"täisnurkseks\" \"keerata\". Reeglina ei ole foto embleemile tehtud ju \"otse\"

5. Prindi töödeldud embleem algses suuruses välja. Kui embleem on suurem kui A4, siis tükelda, arvutis, prindi mitmes osas ja pärast kleebi paberid kokku.

6. Tee prinditud embleemi peale sellega pliiatsi abil viimane töötlus, st joonista kõik servajooned perfektselt välja. Vaata, et kõik jooned/servad jääksid perfektsed!

7. Kanna embleemi äärejooned klaasi (vana pikali asetet aknaraami) ja tugeva altvalguse teel joonestusvatmani peale. Vaja on tugevat valgust, mis vatmanist läbi kumaks!

8. Joonista asi terava hariliku pliiatsiga vatmanil uuesti perfektselt välja

9. Osta poest (mõnekroonine vaiba)nuga

10. Aseta vatman (tulevane šabloon) siledale puittahvlile või vineerile

11. Lõika noaotsaga kõik avaused vatmanisse täpselt välja.

12. Kanna eeltoodud tehnikas valmistet embleemišablooniga embleeme sinna kuhu tahad. Vajalik vaid värvi, kompressori ja värvipihusti olemasolu. Servad võid maarliteibiga kinnitada Smile

Kogu muusika.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne