Esimene muhk Eestis
#1

Tõi selle mu tuttav oma sõpradega 50-date lõpus tehasest, ise sõitsid Tallinna.
Siis sõideti Tallinnast Võrru ning peale Võrru jõudmist ütles masin üles. Arvatavasti kuumenes mootor üle.

Lisan ka ühe pildi, kus nad masinat putitavad, üks nendest seal pildil on ka mu tuttav.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

Minu teada hakati ZAZe tootma 59 60 aastatel Ukrainas.
Vasta
#3

PETSS Kirjutas:Minu teada hakati ZAZe tootma 59 60 aastatel Ukrainas.

Mai tea, igatahes pilt on tehtud 1961. ja tuttav ütles, et 50-date lõpus tõid. Kõik, kes seda autot nägid, nendel vajus suu lahti.
Vasta
#4

Regardman Kirjutas:
PETSS Kirjutas:Minu teada hakati ZAZe tootma 59 60 aastatel Ukrainas.

Mai tea, igatahes pilt on tehtud 1961. ja tuttav ütles, et 50-date lõpus tõid. Kõik, kes seda autot nägid, nendel vajus suu lahti.

Pildi aastarvus vaidlen küll vastu 1961 minumeelest veel ei olnud ühtegi musta numbrit, vahetus ja uute numbrite tulek toimus siiski hiljem ,kas masina ajaloost on veel midagi teada ,mis tast nüüdseks saanud on?
Vasta
#5

mossepower Kirjutas:
Regardman Kirjutas:
PETSS Kirjutas:Minu teada hakati ZAZe tootma 59 60 aastatel Ukrainas.

Mai tea, igatahes pilt on tehtud 1961. ja tuttav ütles, et 50-date lõpus tõid. Kõik, kes seda autot nägid, nendel vajus suu lahti.

Pildi aastarvus vaidlen küll vastu 1961 minumeelest veel ei olnud ühtegi musta numbrit, vahetus ja uute numbrite tulek toimus siiski hiljem ,kas masina ajaloost on veel midagi teada ,mis tast nüüdseks saanud on?

Kurat, unustasin küsida, seda saab teada alles aasta pärast, kui sinna kanti satun, kus omanik elab.
Võibolla ka äkki talvel, kuid vaatab.
Vasta
#6

Mul on kuskil raamat V.Beekmani AUTODE KOHUS.Sääl küsib GAZ AA ZAZi käest: kaua sa mie maanteedel juba jooksed?Oma kolm kuud vastas pisikene auto uhkelt.Raamatu trükkiaig 1960.
Vasta
#7

kuskilt on meelde jäänd,et muhke hakati tootma 1960.aasta jaanuaris.
Vasta
#8

Mina olen kuulnud sellist juttu, et üks esimesi sapikaid Eestis kuulus mingile sotstöö kangelasele Põltsamaa kandis. Ja sellel oli boksermootor, mitte V4. Ise pole näinud, aga allikas on usaldusväärne.

Asp


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#9

Aspelund Kirjutas:Mina olen kuulnud sellist juttu, et üks esimesi sapikaid Eestis kuulus mingile sotstöö kangelasele Põltsamaa kandis. Ja sellel oli boksermootor, mitte V4. Ise pole näinud, aga allikas on usaldusväärne.

Asp
Väga kahtlen selles bokserijutus
Flanagan
Vasta
#10

Ma kahtlen ka väga selles bokserijutus, endal muhk aastast 1961
Minumeelest on pildiloleva esiots \"sissepoole\" kas mitte esimesed ei olnud \"väljapoole\" ?
Minu arvates oli nii...aga ajan äkki sassi, samas on nagu fotol ka kirjas aasta 1961....
Vasta
#11

Kui ma ei eksi, siis esimese seeria muhkudel oligi esiots \"sissepoole\". Sinu muhul on siis \"väljapoole\"? Ühes teemas sa just väitsid, et sinu muhk on tegelikult aastast 1967; sellisel juhul tal peakski \"väljapoole\" nina olema.
Vasta
#12

Aspelundil oma boksermootoriga on tõsi taga. Kunagi Kurtna laadal kohtasin pealtnäha rikutud Ural-tüüpi mootorratta mootorit, millele oli miski tiivik külge aretatud. Omanik rääkis, et see olla Muhu pealt võetud.
Vanadest Za Ruljom-ides on ka olnud palju lugusid uuest nõukogude väike autost Moskvich 444 millel Urali 650-nene mootor peal. Samast asjast arenes edasi ZAZ 965 ja esimestel sellistel olnudki veel peal motika mootor. Palju neid selliseid Eestisse jõudis ja palju neid poolel teel ära lagunes, ei tea.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#13

jaa mul on 1967 auto, paber on 1961. Mul on sissepoole esiotsaga ja raudselt on see originaalis selline.
Siin hakkab asi segaseks minema, uurin järgi selle. Jaltadel on vist ka väljapoole, facelift sisse tehti ikka hiljem.

Huvitav lugu see bokserlugu.
Vasta
#14

Nina sissepoole oli alguses. Väljapoole ninaga läksid esialgu ekspordiks ning hiljem ka kohalikule turule. Ning vahepeal oli selline variant, et sissepoole ninaga variandile läks poltidega punnnina külge, endal selline detail riiulis. 66a ja edasi peaksid olema siis kõik juba väljapoole ninaga.
Vasta
#15

Minule meeldib see sissepoole nina igastahes rohkem!

Just a man!
Vasta
#16

No ma ei tea , mul on auto 1967 ja nina on sissepoole, autol on tehasevärv gaad deem ! Raudlaks et esiotsa pole vahetatud. Nii et miski on segane ja kahtlane nagu teistelgi vene autodel !
Vasta
#17

siis on su auto tõenäoliselt aastast 61Smile
asjal on 1 aga: 60-63 aastal toodetud(esimestel,vanematel mudelitel) oli \"mokk\" ilma õhuavadeta(vt mu muhu pilti http://pilt.ee/IngmarA
64-65 aasta mudelitel oli \"mokk\" sissepoole,õhuavadega,66-69 aasta muhkudel \"punnis\"
Vasta
#18

Siis on selge, mul on sissepoole ja õhuavadega, ma tean, et mul on auto aastast 1967 eelmiste kerenrde järgi Wink
Vasta
#19

Siin võib lugeda \"muhu\" ajaloost. Muuhulgas ka seda, et \"muhu\" seeriatootmine algas alles 1960 novembris (22. november, aga mingil ukrainlaste leheküljel oli 18. november), aasta lõpuni tehti umbes 1500 \"muhku\".
Muidugi ehitati varem prototüüpe, põhiliselt küll Moskvas, mitte Zaporožjes. Nii \"muhk\" ise kui ka tema mootor on ju konstrueeritud Moskvas. Võib-olla mõni mootorrattamootoriga prototüüpidest müüdi hiljem maha (selliseid asju juhtus) ja jõudis Eestisse. 1959. aastal tehasest ostetud \"muhk\" on küll ebatõenäoline.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#20

Üks poolkogemata leitud \"röntgenpilt\" boksermootoriga Muhust:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne