#1

Tekkis lihtsalt huvi, et mida see buss endast kujutab.
Palju juppe saada on? Kui suur osa juppidest teiste autodega (villis469, Volga) vahetatavad on? Kas tasub sellist autot pidada?
Esimese hooga leidsin netist sellise 18000kr eest, samas tean neid busse ka aiaaäärtes mädanemas, täna nägin üht Türi vanarauahunniku otsas lapikuks taotuna.
Kui palju raha sellise bussi eest maksta tasub?
Vasta
#2

ma pole kah aru saanud, mis erinevate mudelinumbritega masinatel vahet. Ise aastakese 3741 (kah furgoon) all-peal veetsin. \"Kapotialune\" on 100% Volga. Veermik peaks olema 469-ga sama-vahetatav. Täiesti kindlalt on käigukast sama (erineb vaid kaas - ühel on kang kohe küljes, teisel hoovastik), tean kuna olen vahetanud-remontinud.
svenil kah taoline UAZ täitsa olemas, ootab Aafrika tolmuBig Grin

panen kopi-peistina oma hiljutise arvamusavalduse antud masinast (pärit SR foorumist):
13piisab Kirjutas:noh, kui pidevalt õlised näpud meeldivad, siis ei ütle minagi ühtki halba sõna. Kaitsejõududes sai furgoon-uaz rooli oma 9kuud ning ca 5000km kruvitud. Tehniliselt on furgoon 469 ning selle modifikatsioonidega sama. Uaziga kinnijäämiseks peab suht lammas ikka olema. Isegi pelgalt tagaveoga saab kenasti hakkama - kuigi taguots oli furgoonil ülikerge. Kütusekulu sain suvel hädapärast alla 20l/100km; talvel ikka üle. Maanteel üle 80km/h sõit pole mõistlik; tippkiiruseks jäi mul 100km/h - sedagi siiski nii, et esisild oli lisaks vahekastile ka esimeste pooltelgede otsast flantsikeste eemaldamisega täiesti tagant võetud. 2.käigul puudub sünkronisaator, masinal pole ühtegi võimendit (mu furgooni tühimass oli passi järgi 1.8t). Furgoonil puudub igasugune sõidumugavus - samas 469 on päris mõnus. Furgooni üks kütusepaak (52l vist) paneb ka tihti tanklat külastama, 469-l on neid 2tk. Roolikarp kulub päris kiiresti, sidurikorvi suutsin mina ühel \"maastikukatsel\" pooleks kuumutada, pidureid tuleb TÜV-ks ilmselt kusagil stendis sättida (klotse keeratakse peale käsitsi). Volga mootor on aga töö- ja lollikindel. Furgoonil on veermik tiba jama - kuna see algselt ilmselt ikka 469 peale mõeldud ning siis vägisi teise kere külge pandud. Mul olid tagumised poolteljed kõigest 6 poldiga kinni (469-l on 8 ) ning neid ma pidama ei saanudki - iga ca 500km tagant tuli tagasi kinni panna.
furgoon on veel selles mõttes s..t, et talvel on jube külm ning kui ikka 5-12inimest (sõjaväes \"võis\" ) masinas, on eranditult kõik klaasid jääs. Suvel on aga jube palav - mootor ju kohe parema kintsu kõrval ning küll kütab teine alles... Furgooni roolis on üle 1.8m pikal inimesel natuke ebamugav kah, kuna silmad jäävad esiklaasist tiba kõrgemale.
eks temaga ikka tegemist ole, aga see-eest aus maastur - olgugi et (originaalis) ilma difrilukkudeta!

oeh, nostalgiaaaaa

18k on päris krõbe hind vast. Kuigi - eks kõik uazikud on (üle)hinnatud, ilmselt seetõttu, et on head hobiautod.

edit: Videviku tänavalt (Volga pood) sai 5aastat tagasi küll veel kõiki juppe. Kindlasti toodetakse kõiki osi veel tänini - muidu jääks ju idanaabri miilitsate 469dki seisma... Aga osi ikka kulub. Samas korralikult sõitma pannes on hea masin. Minu sõjaväe-masin oli alguses jube romu - aga lõpuks oli koos valveauto 469-ga kogu pataljoni ilmastikukindlaim sõiduk. Töökindlaim paraku mitte - Chevy ja VW on ikka teisest klassistSmile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#3

Uusi osi leiab ka siit Paraku on siiamaani ostetud uutest osadest mitmedki defektidega. Näiteks uus jagaja ei võtnud voolu järgi.
Vasta
#4

Spets UAZ-i juppide pood asub Hiiul, Pärnu mnt 388A Smile

[Pilt: poodeest.jpg]
Vasta
#5

Olen kuulnud, et Volgale pannakse Opel Rekordi käimakaste alla, pidid 1/1 sobima. Siit järeldub, et läheks ka Opeli diisel.
Kuskil Pôlvas pandavat UAZidele mingeid diiselmootoreid.
Kuidas ARK ja ülevaatuspunkt sellele vaataks, kui see janune Volga mootor asendada millegi muuga? (Mingi lääne bensumootorgi vôiks küttekulu oluliselt vähendada.)
Vasta
#6

Kõige paremini pidi diisleist istuma Toyota Hiace 2,5-liitrine mootor,sobivat ka Fordi oma (ideeliselt Peugeot;2,3 liitrit).Käigukast jääb minuteada originaal,ühendatakse mootoriga vaheplaadi abil.Ühe sõbra isal on 3151-le aretatud Hiace mootor.
Mootori vahetuseks-ikka ARKist ümberehitusluba küsida ja pärast ekspertiisis käia.
Põlva mootorite all ilmselt mõeldud Räpinakandi firmat OÜ Odenora (endine Ergon).Omal ajal paigaldas see Uaazikutele Iveco AIFO tööstusdiisleid,mis hiljem hirmsasti jõuülekandeid lammutas.Millega praegu tegeleb (mootorite koha pealt) ei tea.Läänemaa poolt tean,et siinne Mitsu ja Skoda müüja Oru Auto on Toyota mootoreid UAZidele kõrvaltööna paigaldanud (sõbra isal ka seal tehtud masin).


Soobel Kirjutas:Olen kuulnud, et Volgale pannakse Opel Rekordi käimakaste alla, pidid 1/1 sobima. Siit järeldub, et läheks ka Opeli diisel.
Kuskil Pôlvas pandavat UAZidele mingeid diiselmootoreid.
Kuidas ARK ja ülevaatuspunkt sellele vaataks, kui see janune Volga mootor asendada millegi muuga? (Mingi lääne bensumootorgi vôiks küttekulu oluliselt vähendada.)
Vasta
#7

Tähistusi muudeti uaazikutel kuskil 1985-86,erinevused peamiselt pisidetailides,midagi nipet-näpet muudeti mootoris,siis veel midagi pidureis,ülekandes ja elektriivärgis,täpsemalt juttu villiste poole pealt minu mäletamist mööda 1986.aasta juuli \"Tehnikas ja Tootmises\".

Siin ka \"vana ja uus\" tähistus:
469 (reduktorsildadega)=>3151
469Б (reduktorsildadeta)=>31512
469БГ (med.variant)=>3152

452 (kaubik)=>3741
452B (buss)=>2206
452? (kiirabi)=>3962
452Д (madel)=>3303

451 (kaherattaveoga) kadus minuteada umbes samal ajal.



13piisab Kirjutas:ma pole kah aru saanud, mis erinevate mudelinumbritega masinatel vahet. Ise aastakese 3741 (kah furgoon) all-peal veetsin. \"Kapotialune\" on 100% Volga. Veermik peaks olema 469-ga sama-vahetatav. Täiesti kindlalt on käigukast sama (erineb vaid kaas - ühel on kang kohe küljes, teisel hoovastik), tean kuna olen vahetanud-remontinud.
svenil kah taoline UAZ täitsa olemas, ootab Aafrika tolmuBig Grin

panen kopi-peistina oma hiljutise arvamusavalduse antud masinast (pärit SR foorumist):
13piisab Kirjutas:noh, kui pidevalt õlised näpud meeldivad, siis ei ütle minagi ühtki halba sõna. Kaitsejõududes sai furgoon-uaz rooli oma 9kuud ning ca 5000km kruvitud. Tehniliselt on furgoon 469 ning selle modifikatsioonidega sama. Uaziga kinnijäämiseks peab suht lammas ikka olema. Isegi pelgalt tagaveoga saab kenasti hakkama - kuigi taguots oli furgoonil ülikerge. Kütusekulu sain suvel hädapärast alla 20l/100km; talvel ikka üle. Maanteel üle 80km/h sõit pole mõistlik; tippkiiruseks jäi mul 100km/h - sedagi siiski nii, et esisild oli lisaks vahekastile ka esimeste pooltelgede otsast flantsikeste eemaldamisega täiesti tagant võetud. 2.käigul puudub sünkronisaator, masinal pole ühtegi võimendit (mu furgooni tühimass oli passi järgi 1.8t). Furgoonil puudub igasugune sõidumugavus - samas 469 on päris mõnus. Furgooni üks kütusepaak (52l vist) paneb ka tihti tanklat külastama, 469-l on neid 2tk. Roolikarp kulub päris kiiresti, sidurikorvi suutsin mina ühel \"maastikukatsel\" pooleks kuumutada, pidureid tuleb TÜV-ks ilmselt kusagil stendis sättida (klotse keeratakse peale käsitsi). Volga mootor on aga töö- ja lollikindel. Furgoonil on veermik tiba jama - kuna see algselt ilmselt ikka 469 peale mõeldud ning siis vägisi teise kere külge pandud. Mul olid tagumised poolteljed kõigest 6 poldiga kinni (469-l on 8 ) ning neid ma pidama ei saanudki - iga ca 500km tagant tuli tagasi kinni panna.
furgoon on veel selles mõttes s..t, et talvel on jube külm ning kui ikka 5-12inimest (sõjaväes \"võis\" ) masinas, on eranditult kõik klaasid jääs. Suvel on aga jube palav - mootor ju kohe parema kintsu kõrval ning küll kütab teine alles... Furgooni roolis on üle 1.8m pikal inimesel natuke ebamugav kah, kuna silmad jäävad esiklaasist tiba kõrgemale.
eks temaga ikka tegemist ole, aga see-eest aus maastur - olgugi et (originaalis) ilma difrilukkudeta!

oeh, nostalgiaaaaa

18k on päris krõbe hind vast. Kuigi - eks kõik uazikud on (üle)hinnatud, ilmselt seetõttu, et on head hobiautod.

edit: Videviku tänavalt (Volga pood) sai 5aastat tagasi küll veel kõiki juppe. Kindlasti toodetakse kõiki osi veel tänini - muidu jääks ju idanaabri miilitsate 469dki seisma... Aga osi ikka kulub. Samas korralikult sõitma pannes on hea masin. Minu sõjaväe-masin oli alguses jube romu - aga lõpuks oli koos valveauto 469-ga kogu pataljoni ilmastikukindlaim sõiduk. Töökindlaim paraku mitte - Chevy ja VW on ikka teisest klassistSmile
Vasta
#8

Nägin Tallinn-Väikses ühte UAZi
http://www.zone.ee/maniwald/UAZ1.jpg
http://www.zone.ee/maniwald/UAZ2.jpg
http://www.zone.ee/maniwald/UAZ3.jpg
http://www.zone.ee/maniwald/UAZ4.jpg
Auto on eriotstarbeline.Vähemalt mu väike pähklike arvas nii.kas mingi sideagregaatidega varustatud?
Vasta
#9

Endal ka üks kuudiga UAZ 452 silmapiiril. Hinda küsitakse 8k, aasta on 90.
Tahaks roheliseks värvida, nagu NL aegsed militaar masinad aga ei tea , mis on värvi kood. Proovi pole ka kuskilt võtta. Kas sellist värvi on valmiskujul ka saada ja kus kohast soodsamalt saaks?
Vasta
#10

veiks Kirjutas:Tahaks roheliseks värvida, nagu NL aegsed militaar masinad aga ei tea , mis on värvi kood. Proovi pole ka kuskilt võtta. Kas sellist värvi on valmiskujul ka saada ja kus kohast soodsamalt saaks?
Märksõnaks on KHAKI
Vasta
#11

maniwald Kirjutas:Nägin Tallinn-Väikses ühte UAZi
http://www.zone.ee/maniwald/UAZ1.jpg
http://www.zone.ee/maniwald/UAZ2.jpg
http://www.zone.ee/maniwald/UAZ3.jpg
http://www.zone.ee/maniwald/UAZ4.jpg
Auto on eriotstarbeline.Vähemalt mu väike pähklike arvas nii.kas mingi sideagregaatidega varustatud?
See endine Soome Kaitseväe auto, tuttav tõi 3 sellist Eestisse, vbl on üks neist.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne