Mikk15 Kirjutas:Ma mõtlesin delta ja stella ja mini 50ccm käsikäikudega mootorit. Minu stadionile sobivad nende 50ccm sidur, siis kolvirõngad on samasugused, 50ccm karburaator sobib ja veel mõned pisijupid sobivad.
1960. aasta Stadion on siiski minu arvates uunikumiväärtusega \"pill\", millele oleks mõistlik otsida külge õiged või selle ajastu varuosad. Kolvirõngad on jah, kuni V-50ni identsed ja nende vahetamine ei ole patt. Kui ma nüüd Oldmoped\'i juttu õigesti mäletan, siis on erinevad vaid kolvirõnga fikseerimistihvtide asukohad (mida saab rõngal paika käiata).
Sidur... põhimõtteliselt peaks minema V-50 oma, kuid ta ei ole enam päris sama, et seda saaks originaaldetrailiks pidada (vrd GAZ 52 sidur 51 peal).
Karburaator hakkab külge küll, aga... V-50 juures on ta juba oluliselt teisem kui Sh-50/51/52 mootoritel (minuteada on Sh-50 oma JAWAga väga sarnane ja Sh-51/52 karburaator ei erine Sh-50 omast ka kuigivõrd). Mina otsiksin sinna ikka algse karburaatori, hilisemate pealepanek võiks olla ainult ajutine ja põhjustet sellest, et aparaadiga on soov ka enne originaalosa leidmist liikuda. Tegemist on ju ikkagi üsna uue vehiikliga ja sellele osade leidmine ei tohiks veel ületamatu probleem olla. Veidi tuleb ringi vaadata, foorumites/lehtedes kuulutada, tuttavatele rääkida, vanatehnikalaatadel (Kurtna, Melliste, Üksküla) käia ning aasta-kahega peaks jubin käes olema. Loodetavasti.
Ma ise kunagi sõitsin ka Riga-3ga (Sh-51 mootor) V-50 karburaatoriga, kuid siis põlgasin selle ära kui mittealgse osa ja läksin tagasi Sh-51 originaal-karburaatori peale. Kunagi = 10 aastat tagasi (hiljem pole mu Riga-3 enam \"potsu\" teinud ja ootab oma aega taastatud muuseum-vehiiklina).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.