k-750 või M-72?
#1

Kuidas neil kahel mootorrattal vahet teha? Millised on nende suurimad erinevused? Kas kellelgi on pilte mõlema ratta mootorist, raamist ja teistest tähtsamatest osadest?
Vasta
#2

viiking Kirjutas:Kuidas neil kahel mootorrattal vahet teha? Millised on nende suurimad erinevused? Kas kellelgi on pilte mõlema ratta mootorist, raamist ja teistest tähtsamatest osadest?

Kui asi on 100% originaal ehk tehasekonditsioonis, siis kõige kergem heeblitest. M-72-l on \"tagurpidi\" (liigend otsaspool, käepie liigendist seespool) BMWlt laenatud heeblid, K-750-l \"õigetpidi\" ehk liigend seespool käepidet nagu hiljem ja kaasajal tavaks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

K-750 on samuti tagurpidi heeblitega (vanemad, kuni 1963. aastani toodetud masinad). Pigem oleks olulisim vahe tagavedrustuses, K-l on see hilisemal ajal üldlevinuks saanud kiigega, M-l aga kinnitub tagasild otse amortidele. Teine M-i iseloomulik tunnus on tagumise porilaua kohale kinnituv pakiraam.
Vasta
#4

Minu arvates on siiski palju lihtsam vahet teha tagaratta vedrustuse järgi:
M72 tagakiige puudub ja reduktor kinnitub tagaamordi külge,mis on hoopis teistsugune, kui tavalised tänapäevased.Ka on reduktori korpus tänapäevastest erinev.
K 750 on tagakiigega ja sellise reduktoriga ,nagu kõik hilisemad Dneprid, tagaamordid samuti sellised ,nagu tänapäeval.
täpsemalt :
http://www.autogallery.org.ru/kiev.htm
Erinevad on ka esikahvlid,kuid neid kasutati vahelduva eduga mõlemil mudelil . Silindripea peaks olema M72-l pealt sile ja K750-l ribidega
Vasta
#5

M-72 porilauad kantis profiiliga, K-750 aga kumerad.
Vasta
#6

Mõlemaid rattaid oman ja annan sulle enda tsiklite piltide lingid. Eks hakka võrdlema Wink Erinevusi ikka on Big Grin

K750M 1968.a


http://www.zone.ee/bikehist/K750M%201968/


M72 1959.a

http://www.zone.ee/bikehist/M72%201959/


Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta
#7

http://www.zone.ee/bikehist/M72%201959/
Pakun välja ,et mootor selle pildi peal on küll K750 oma ja esihark peaks u 95% M72 olema \"kiigega\".Kiigega esiharki kasutati ka K750-l ,kuid teleskoopi M72-l minu mäletamist mööda ei olnud .Muus osas on küll pildil M72
Vasta
#8

sass Kirjutas:http://www.zone.ee/bikehist/M72%201959/
Pakun välja ,et mootor selle pildi peal on küll K750 oma ja esihark peaks u 95% M72 olema \"kiigega\".Kiigega esiharki kasutati ka K750-l ,kuid teleskoopi M72-l minu mäletamist mööda ei olnud .Muus osas on küll pildil M72

Kiigega esiharki kasutati kõigest ühel M72 versioonil (H), mis oli tootmises mõne aasta jookul 50.ndate lõpus. M72 tootmist alustati venemaal aga 1941. aastal, alguses oli porilaud vitstega esiratta telje juurde amordi otstele kinnitatud, hiljem viidi porilaud üles, nagu ka juuresolevalt pildilt näha. Sageli on M-idele hiljem ekspluatatsiooni käigus lisatud K-750 esihark, antud versioonil aga on tegemist originaalse teleskoopesihargia.

Diskussioonist kerkib tõde.
Vasta
#9

To Steelrider:
Vaatan neid pilte nüüd korraliku monitoriga ja sellel M72-l ongi ju kiigega hark ,mitte teleskoop.Alguses ei saanud aru ,monitor nii kehva.
K750 esimestel mudelitel kasutati ka vähe teistsugust teleskoopharki ,kui tänapäeval, minu mäletamist mööda olid seal katteplekid kuidagi keskelt jämedamad ,umbes nii nagu BMW R75-l.
Vasta
#10

Sorry ,mitte BMW R75 vaid R12
http://www.autogallery.org.ru/k/b/bmwr12_2_MFHF.jpg
midagi umbes sellist oli minu meelest K750 esikahvlil
Vasta
#11

Ja nii ongi. Kusjuures kõik pildid on tehtud sellise nurga alt, et kiiget pole näha.
K esimestel mudelitel kasutati seda sama kiigega varianti ja teleskoopharki alt peenemate amortidega, nagu on näha siin:

   

Vanatüübilise teleskoophargi kasutamise kohta ei ole suutnud seni veel infot leida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne