Tikkpolt
#1

tere.
küsimus sihuke kummaline... mida ette võtta tikkpoltidega mis keeravad ennast koos mutritega välja.. ,..võtsin ural-i mootorilt silindreid maha... keeran mutrit, aga see kurivaim tuleb koos poldiga... maru jama on igakord seda polti sisse ja välja kruttida
kuidagi püsima annab neid panna (väga sisse ei saa ka kahe mutriga keerata, pärast ei jää piisavat juppi välja et mutter otsa keerata) ??
Vasta
#2

harley Kirjutas:tere.
küsimus sihuke kummaline... mida ette võtta tikkpoltidega mis keeravad ennast koos mutritega välja..

Variandid:

a) Keermeliim. Jama tekib siis, kui sama polt hiljem murdub ja vaja könt välja keerata. Kui murdumist ei karda, lase käia.

b) Tikk välja (2 mutri abil, soovit. pikkmutrid). Edasi tiku korpusesse minevale keermele paar teravat obakat haamripinniga otsa ja... tikk sisee tagasi. Läheb küll raskelt, aga keerata jõuga kinni (jälle soovit. 2 pikkmutrit). Edasi on ülivähetõnäoline, et tikk korpusest enda välja keerutab.

Kui tiku väljakeerutamise põhjuseks on kulunud keere korpuse sees (tikk läeb liiga \"lobedalt\" sisse, siis kasuta ainult a), sel juhul on b) välistatud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Valdo poolt pakutud variandid igati head, kuid nagu ta isegi mainis,tekivad probleemid siis ,kui katkenud tikkpoldi jupp on vaja välja keerata.
Alternatiivina pakun välja , et tuleb jämedam tikkpolt panna.See tähendab siis ,et tuleb auk suurema puuriga läbi puurida ja uus vint ajada.Kirjeldatud toiming nõuab õiges mõõdus puuri ja vindilõikajat, samuti siis jämedamat tikkpolti.Igalpool ei ole võimalik seda tehnoloogiat kasutada ,kuna võib juhtuda,et detaili sisse ei saa jämedamat polti panna, siis võib veel üritada teha astmega tikkpolti ,mis tähendab,et korpusesse minev osa on näiteks 10mm vindiga ja kõik mis jääb korpusest välja näiteks 8mm .
Vasta
#4

hmm...ideed on head...ilmselt kasutan seda keerme-haamri varianti..
hetkel veel pole katki läinud õnneks.

tänud.
Vasta
#5

Oman kogemust Valdo variant a-ga ehk keermeliimiga.

Nimelt liimisin IZ silindripea kinnitus-tikkpoldi silindri külge miski loctite liimiga (sõber kuskilt laevapealt tõi). Kõik oli hästi niikaua kuni ma selle poldi kogemata pooleks keerasin.
Ja seda ei saanud välja mingi nipiga, aeti punaseks, nüpeldati jne. lõpuks puuriti vanale poldile AUK sisse, see keermestati ning vana poldi sisse läks väiksema läbimõõduga uus polt.

Ehk siis ei soovita kasutada, muud variandid on pikas perspektiivis paremad.

to sass: Kõige lihtsam meelde jätta, mis on keerme ja vindi vahe on see kui jätad meelde, et vint istub puu otsas. no offence...

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#6

Vabandan väga eelnevas postituses kasutatud valede terminite pärast!Usun siiski ,et valdav osa lugejatest sai aru,millest jutt käis.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne