Kus asusid liininunbrid?
#1

See võib-olla minu lihtne huvi aga järsku kellegi oma weel.Praegusel ajal asuwad liininumbrid bussidel seespool.Leedus ja Venes aga väljapool.Niipalju kui mina mäletan olid liininumbrid väljaspool ainult edimestel ZIU trollidel ja ka Tartus 620.Kas keegi teab miskit rohkemat?
Vasta
#2

See,et praegu on osadel trammidel on edimene liininumber nina pääl,tuli mulle alles nüüd meelde.
Vasta
#3

Vene ajal olid Eestis busside,trollide ja trammide liininumbrid ikka seespool. Alguses raamides ja hiljem lihtsalt kuidagi akna taga ja kollastel Ikarussidel küljenumbrid vahest isegi tuulutus akna vahel nii, et pool väljas.Ei tea kas kellelgi need vene aja numbrid on alles ka (numbri koht punane ja teksti koht valge)

Just a man!
Vasta
#4

Meil oli liini nimi ja number hallil ajal konduktori tooli seljatoe ja klaasi vahel. Siis oli konduktoril sealt hea vahetada. Seal paistis ikka kogu pakk olevat ja vastav siis välja valiti ja vastu klaasi pandi. Imelik meenutadagi - Konduktor käis bussis ringi ja müüs pileteid. Selline üleõla kott oli kõhu peal. Rauast kotisulgurid ja piletirulli jaoks oli eraldi kronstein. Sealt siis rebiti vastav piletipikkus. Hiljem kui konduktorid ära kadusid nägin neid kotte veel bussijuhi käes - rahakassadena.
Vasta
#5

Tallinnas mäletan viimaseid konduktoreid Kakumäe liinil 26 ja ka 114 liinil Leppneeme ja 115 liinil Rohuneeme.

Just a man!
Vasta
#6

Mul oli vanemate manu alles number 3 liinisilt ja vist Karikakra bussipeatuse silt (see kus 620 pääl on),mingid trollinumbrid olid ka.Loodan väga,et ema pole teinud suurpuhastust.Tema jauks on too praht mida ta lats lapsepõlwen korjand om.
Vasta
#7

Kui juba jutt konduktorite pääle läts siis omalt poolt ka.Linnas oli konduktor 24 30ja 42 liinil.Või -olla veel mõnel linnaliinil aga toda ma ei mäleta.555 ja180 oli tagaukse juures oli ratta pääl konduktori koht.Silt oligi juures MESTO KONDUKTORA.Sisse sai sai säänsest bussist ainult tagant ja kui kõik pääl olivad helistas too kõõp kella ja buss sõitis edesi.Nood kõõbid olid mustas vormis ja kõik see aig karjusid.Nod piletirulle ja nahkkotte mäletan hästi.Siis oli ka osadesse peatustesse üles pandud rauad ,et rahwas ei saaks trügida.Nonde omavaheline kaugus oli täpselt bussi ukse laius.Säänsed olid Oru ,Lauluväljaku ja Pronksi tn peatustes.
Vasta
#8

motamees Kirjutas:Meil oli liini nimi ja number hallil ajal konduktori tooli seljatoe ja klaasi vahel. Siis oli konduktoril sealt hea vahetada. Seal paistis ikka kogu pakk olevat ja vastav siis välja valiti ja vastu klaasi pandi. Imelik meenutadagi - Konduktor käis bussis ringi ja müüs pileteid. Selline üleõla kott oli kõhu peal. Rauast kotisulgurid ja piletirulli jaoks oli eraldi kronstein. Sealt siis rebiti vastav piletipikkus. Hiljem kui konduktorid ära kadusid nägin neid kotte veel bussijuhi käes - rahakassadena.

sellesse aega on lihtne tagasi minna (peale viisa): piisab kui nt narvast jalgsi üle silla minna ja suvalise bussi peale istuda. samasugused suured higised tädid piletimüüjatena ja taskutäis paberilinti...
Vasta
#9

Tallinnas oli ka vahepääl mingi plaan need kõõbid tagasi tuua(kas nüüd, Riias või Vilniuses oli piletita sõitjate arv vähenend pääle konduktorie tagasitoomist).Tollest värgist siiski asja es saand.
Vasta
#10

Kui võtta tagasi nii 25-30 aastat oli ikka elu palju ausam vist.
Läksid bussi panid nii 3 kopikat piletiraha pileti masinasse ja keerasid pileti ise endale.Peale selle nägid ka läbi plastklaas kaane, kuidas rahakesed allapoole väikeses sahtlis sõitsid ja lõpuks kilinal kasti kukkusid! Neid mäletan ma 17 liinil ja 28 liinil.Sõitsid veel Ikarus 620 vist.

Just a man!
Vasta
#11

kalevpoeg Kirjutas:Kui võtta tagasi nii 25-30 aastat oli ikka elu palju ausam vist.
Läksid bussi panid nii 3 kopikat piletiraha pileti masinasse ja keerasid pileti ise endale.Peale selle nägid ka läbi plastklaas kaane, kuidas rahakesed allapoole väikeses sahtlis sõitsid ja lõpuks kilinal kasti kukkusid! Neid mäletan ma 17 liinil ja 28 liinil.Sõitsid veel Ikarus 620 vist.
Toda, et mina mäletan sääraseid piletmasianid Moskavast, sel isegi marsades olid sihukesed paraadid.
Konuktorid meenuvad mulle vaid Viimsi poole suunduvatelt liinidelt. Teoorias peaks mul kusagilka mõni vana pilet alles olema, esmase hooag ei leidnud ülesse (Samas vanu kuukaarte peks kusagil terve pinu olema). Kunagi oli ju Trammil, Trollil ja Bussil erinev pilethind. Kusagil kaheksümnendate alul aga ühtlustati see piletisüsteem. Nood piletdi olid vist isegi erinevates värvides trükitud.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#12

kalevpoeg Kirjutas:Kui võtta tagasi nii 25-30 aastat oli ikka elu palju ausam vist.
Läksid bussi panid nii 3 kopikat piletiraha pileti masinasse ja keerasid pileti ise endale.Peale selle nägid ka läbi plastklaas kaane, kuidas rahakesed allapoole väikeses sahtlis sõitsid ja lõpuks kilinal kasti kukkusid!
No ega ikka kõik nii ausad ka ei olnud (koguaeg). Poisikesepõlves sai vahel ka jänest sõidetud. Üldiselt ma üldse vähe kasutasin bussi teenuseid. Vahel aga sõpradega kuhugi sõites sai ikka 5 piletit korraga keeratud. Ka siis, kui meid vähem oli. Põhjus selleks järgmine. Klaasi alt paistis 5 pileti raha välja, siis kukkust ta alla. Tegimegi nii nagu paneks raha ja siis kiiresti 5 piletit välja. Sellisel puhul ei saanud enam kontrollida palju sa raha olid pannud. Kui oleks küsitud ,miks nii, siis oleks õelud,et ainult 15 kopkane oli. Selle eest võin julgelt 5 piletit keerata.
Puhtsüdamlik ülestunnistus kergendab karistust.Wink
Vasta
#13

PETSS Kirjutas:Tallinnas oli ka vahepääl mingi plaan need kõõbid tagasi tuua(kas nüüd, Riias või Vilniuses oli piletita sõitjate arv vähenend pääle konduktorie tagasitoomist).Tollest värgist siiski asja es saand.
Pärnus olid mõned aastad konduktorid jälle bussis, koondati nad kõik selle aasta 1. aprillil.
Liininumbritest Pärnus: Esimene oli Ikarus 260-l vastavas kastis, külgmine vastu küljeklaasi, klaasipuhastaja varrest aretatud kõverik toetamas.
Vasta
#14

Tallinna omadel oli ka kuni olümpiani klaasipuhastaja varrest numbrihoidja.Siis pandi numbriraamid esimestena TOP i teenindavatele bussidele.Seejärel said ka teised bussid sellised nummbrihoidjad.Neid kasutati siiski ainult kollastel IKARUStel.620 ja 555 enam ei sõitnud 180 oli järgi mõni.
Vasta
#15

PETSS Kirjutas:Tallinna omadel oli ka kuni olümpiani klaasipuhastaja varrest numbrihoidja.Siis pandi numbriraamid esimestena TOP i teenindavatele bussidele.Seejärel said ka teised bussid sellised nummbrihoidjad.
Ja kui talv tuli, siis läksid aknad jäässe ja sildid, mis polnud otse vastu klaasi, ei paistnud välja. Siis mõni juht toppis pool silti läbi lahtikäiva õhuakna välja.
Vasta
#16

PETSS Kirjutas:Kui juba jutt konduktorite pääle läts siis omalt poolt ka.Linnas oli konduktor 24 30ja 42 liinil.Või -olla veel mõnel linnaliinil aga toda ma ei mäleta.555 ja180 oli tagaukse juures oli ratta pääl konduktori koht.Silt oligi juures MESTO KONDUKTORA. Siis oli ka osadesse peatustesse üles pandud rauad ,et rahwas ei saaks trügida.Nonde omavaheline kaugus oli täpselt bussi ukse laius.Säänsed olid Oru ,Lauluväljaku ja Pronksi tn peatustes.
Konduktorid olid vähemalt alates 1970 ainult Ülemiste filiaali bussides, niipalju kui need linnaliinidele sattusid - mõnikord 24. liinil, mõnikord 27 (Maardu ekspress), vist ka 6. Suvest 1972 mäletan, kui draamateatri kõrvalt käis 12. ekspress Piritale. Siis oli ka pikk saba, rahvas läks läbi nonde raudade ühekaupa bussi peale, bussi ukse ees seisis konduktor ja müüs 10 kop. eest pileteid. Sõitsid tavalised 6. kolonni Ikarus 620-d. Ju Pirital oli samamoodi.
Vasta
#17

Kui nood ZIU trollid oma wiimaseid sõite tegid olid neil liinisildid edeakna peal,kuna õigesse kohta noid enan panna ei saanud.ZIUdel oli too liininumbri alus veits teistsuguse kujuga kui TR9.Ja kui nad lõpuks 73 aastal 5 liini sõitsid ei peetud imselt wajalikuks nende jaoks uusi teha.
Vasta
#18

Võib-olla mõned mäletawad ka trollides kassasid kus oli võimalik pilet komposteerida kui ka 4 kopika eest pilet osta.Olid säänsed pikad aparaadid ,üleval pileti asi ,all komposter.Kasutusel oli minu teada ZIU del ja TR 9 kuni 60 ni.
Vasta
#19

PETSS Kirjutas:Võib-olla mõned mäletawad ka trollides kassasid kus oli võimalik pilet komposteerida kui ka 4 kopika eest pilet osta.Olid säänsed pikad aparaadid ,üleval pileti asi ,all komposter.Kasutusel oli minu teada ZIU del ja TR 9 kuni 60 ni.
Selline on Trammimuuseumis esindatud Smile
Vasta
#20

PETSS Kirjutas:Võib-olla mõned mäletawad ka trollides kassasid kus oli võimalik pilet komposteerida kui ka 4 kopika eest pilet osta.Olid säänsed pikad aparaadid ,üleval pileti asi ,all komposter.Kasutusel oli minu teada ZIU del ja TR 9 kuni 60 ni.
Olid! Tihti juhtus, et tegid pileti katki, igatahes augud jäid küll iga pileti sisse. Need pidid aga olema kõigil trollidel kuni 99-ni, sest ega 9Tr-dele muid kassasid ei pandud (ei olnud kohta, kuhu neid kruvida). ZIU-del aga mäletan trammikassasid (neid, mis iga pileti eraldi rullist lahti lõikasid).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne