Kus asusid liininunbrid?
#41

Mendoza Kirjutas:
Melofan Kirjutas:Kui need komposterid olid siis tihti lõhuti neid, ja 2 korda viisid huligaanid kaasa ka, siis oli vahepeal musta värvi korpusega,muidu on olid nad kõik rohelise korpusega.
Praegu ei ole 115-l ühtegi elektroonilist komposterid,need mis järgi olid veel ja töötasid, võeti ka ära ja nüüd on 115-l tavalised mehaanilised komposterid.
Kunagi oli bussidel 2752 ja 1158 ka needsamad rohelised kompostrid.Ei tea kuhu need kadusid?
1158 olid elektroonilised tablood ja audiosüsteem ja ka 2752 oli audiosusteem,mida aga millegipärast enam ei kasutata
Aga trollides vist hakatakse uuesti audiosüsteemi kasutamine. Kuulsin juba palju korda 14Tr-des (mitte ainult 279-s). Need uued komposterid on samasugused nagu rohelised olid, aga tehtud metallist. Piletile kirjutatakse vaguni garaaznumber, kuupäev ja kellaaeg. Aga nüüd on ainult üks uus komposter, tavaliselt teise ukse juures.
Vasta
#42

See komposter on tegelikult mõeldud tunni- ja päevapiletite jaoks,MRP bussidel asuvad need esimese ukse juures.
Olen ise ka tähele pannud,et skoda trollides kasutatakse audiosüsteeme ja ka osades 15tr-ides.
Vasta
#43

Nagu enamus mäletab oli IKARUS 260 ja 280 liinisilt ristküliku kujuline , parema edeakna nurgas.Mõnigatel bussidel oli see aga ruudukujuliseks tehtud või puudus hoopis.Sel juhul oli parempoolsel aknal samasugune allatõmmataw kardin nagu juhi omalgi.Number (valge mustal põhjal)rippus siis sääl traadiga kinnitatult küljes.Tagumise liininumbri kinnituste otsad olid tawaliselt kaakide poolt är lõhutu ja alati säl liinisilti es olnudki.Too jutt puudutab Õismäe busse 70 lõpust 80 algusest.Wõib olla mujjal oli teisiti.
Vasta
#44

PETSS Kirjutas:Nagu enamus mäletab oli IKARUS 260 ja 280 liinisilt ristküliku kujuline , parema edeakna nurgas.Mõnigatel bussidel oli see aga ruudukujuliseks tehtud või puudus hoopis.Sel juhul oli parempoolsel aknal samasugune allatõmmataw kardin nagu juhi omalgi.Number (valge mustal põhjal)rippus siis sääl traadiga kinnitatult küljes.Tagumise liininumbri kinnituste otsad olid tawaliselt kaakide poolt är lõhutu ja alati säl liinisilti es olnudki.Too jutt puudutab Õismäe busse 70 lõpust 80 algusest.Wõib olla mujjal oli teisiti.
Iga kollane sai tehase poolt alates veebruarist 1974 kingitusena kaasa 2 plekist silditahvlit, kuhu Tallinnas uutel bussidel sageli liininumber värviti. Nii oli teada, mis liini isend sõitma hakkab. Pargi enda tüüpsildid olid vineerist. Külgedele tehas silti ette ei näinud, mis on seda imelikum, et Ik 255-tel oli see tehases peale pandud juba aastal 1973. Enne 1980. aasta rõngaste pidu said kõik linna kollased aga korrektsed sildihoidjad ette, külgedele ja taha, aga sellega kaotasid bussid omapära.
Teistes linnades jäi sildimajandus logisema. Tartus ja ega vist ka mujal ei tekkinudki kollastele tagaaknale mõõdult sobivaid silte.
Vasta
#45

Noid plekist silte mäletan küll.Vabandust,et ennast valesti väljendasin ,ma pidasin silmas toda esimest numbrihoidjat.Tollele polnud numbripaigutamine mitte just kõige lihtsam.Siis olidki osadel bussidel numbrihoidjale taha väike luuk tehtud kust siis wajadusel numbrit wahetati.Neid pikki pekist linitahwlei kasutati edeotsas siiski vähem.Meenub küll üks 9 liini 260 millel sääl üleval oli sääne liinisilt nagu tawaliselt küljel asus.Kõige edimestena said korraliku kinnitusega(raami sees) bussid ,mis teenindasid Olümpiaküla ,seejärgi laienes see ka kõigilt teistele TAKi bussidele.Mälu võib petta aga kas Ülemiste pargi linnalähiliinidel säänsei asju oli väga wähe.Kaugliini omadel oli küll need raami sees numbrihoidjad.
Vasta
#46

Ot, aga millal hakati liinisilte vineeri asemel plastikust tootma ?
Vasta
#47

Minu teada 90 alul juba Eesti riigi aig.Siis läks ka tekst lühemaks.Vene aig olid liininumbritel kirjas enamus tänawaid kust buss läbi sõitis,praegu enamustel kirjas alg ja lõpppeatus ja mõni keskmine koht ka.
Vasta
#48

PETSS Kirjutas:Noid plekist silte mäletan küll.Vabandust,et ennast valesti väljendasin ,ma pidasin silmas toda esimest numbrihoidjat.Tollele polnud numbripaigutamine mitte just kõige lihtsam.Siis olidki osadel bussidel numbrihoidjale taha väike luuk tehtud kust siis wajadusel numbrit wahetati.Neid pikki pekist linitahwlei kasutati edeotsas siiski vähem.Meenub küll üks 9 liini 260 millel sääl üleval oli sääne liinisilt nagu tawaliselt küljel asus.Kõige edimestena said korraliku kinnitusega(raami sees) bussid ,mis teenindasid Olümpiaküla ,seejärgi laienes see ka kõigilt teistele TAKi bussidele.Mälu võib petta aga kas Ülemiste pargi linnalähiliinidel säänsei asju oli väga wähe.Kaugliini omadel oli küll need raami sees numbrihoidjad.
Viljandis oli mõnedel uuematel Ikarustel esimene numbrihoidja all paremas nurgas selline lühike raamijupp, täpselt samasugune oli ka tagaaknal. Kuna ees ja taga kasutati väikseid ruudukujulisi liinitahvleid, siis ei olnud probleemi ka tahvli paigutamisega. Ees oli ka veel raamijupikese all väike valgusallikas, mis erinevatel bussidel erinevat tooni valgust andis. Selle abil oli pimedas juba kaugelt aimatav, milline konkreetne buss parasjagu lähenemas on.
Vasta
#49

Vähemalt paaril Õismäel liikunud bussidest olii ka esimene numbrivalgustus roheline.
Vasta
#50

Huvitab selline asi .Palju on liinimarzruute kirjas neil keeratavatel tabloodel.Numbriwalik on lõputu aga just palju on neid marzruute kirjas.Või on see igal bussil erinew ja wahetatav.See tundub olevat suht kasin ,sest enamasti on näha waid number. Näiteks hakkas 61 sõitma nüüd Järwe haiglani.Bussil ees vaid ees number 61 ja siis veel see lisatahvel(mis muidu külje peal käib) punase otsaga.Ette tänades!
Vasta
#51

mustninja Kirjutas:
PETSS Kirjutas:Noid plekist silte mäletan küll.Vabandust,et ennast valesti väljendasin ,ma pidasin silmas toda esimest numbrihoidjat.Tollele polnud numbripaigutamine mitte just kõige lihtsam.Siis olidki osadel bussidel numbrihoidjale taha väike luuk tehtud kust siis wajadusel numbrit wahetati.Neid pikki pekist linitahwlei kasutati edeotsas siiski vähem.Meenub küll üks 9 liini 260 millel sääl üleval oli sääne liinisilt nagu tawaliselt küljel asus.Kõige edimestena said korraliku kinnitusega(raami sees) bussid ,mis teenindasid Olümpiaküla ,seejärgi laienes see ka kõigilt teistele TAKi bussidele.Mälu võib petta aga kas Ülemiste pargi linnalähiliinidel säänsei asju oli väga wähe.Kaugliini omadel oli küll need raami sees numbrihoidjad.
Viljandis oli mõnedel uuematel Ikarustel esimene numbrihoidja all paremas nurgas selline lühike raamijupp, täpselt samasugune oli ka tagaaknal. Kuna ees ja taga kasutati väikseid ruudukujulisi liinitahvleid, siis ei olnud probleemi ka tahvli paigutamisega. Ees oli ka veel raamijupikese all väike valgusallikas, mis erinevatel bussidel erinevat tooni valgust andis. Selle abil oli pimedas juba kaugelt aimatav, milline konkreetne buss parasjagu lähenemas on.
Ka Tartus aretati mõnedele bussidele need abivalgustid: http://www.zone.ee/martinmannik/Tartu-17.jpg?2
Neid ülemisi numbrikaste ei viitsitud aga kasutada ja enamasti ilutses seal Liikori logo või kalligraafiline kiri \"Tartu\". Ikaruste-epohhi lõpupoole hakatigi rohkem kasutama väikseid ruudukujulisi numbrisilte tuuleklaasi allnurgas.
Vasta
#52

Ma wäga loodan,et rukkisse ei pane.Meenub,et TR9 olid külgmine aknatagune liininumbri koht (vähemalt osadel trollidel)altpoolt walgustatud.Oli see nii?
Vasta
#53

PETSS Kirjutas:Ma wäga loodan,et rukkisse ei pane.Meenub,et TR9 olid külgmine aknatagune liininumbri koht (vähemalt osadel trollidel)altpoolt walgustatud.Oli see nii?
Täiesti võimalik. Mulle ka nagu meenub midagi sellist, aga 100% kindel pole.
Vasta
#54

PETSS Kirjutas:Ma wäga loodan,et rukkisse ei pane.Meenub,et TR9 olid külgmine aknatagune liininumbri koht (vähemalt osadel trollidel)altpoolt walgustatud.Oli see nii?
Oli rida pirne, vahel pimestasid need nii, et liinisilti ennast ei näinud.
Vasta
#55

Potsataja103 Kirjutas:
PETSS Kirjutas:Ma wäga loodan,et rukkisse ei pane.Meenub,et TR9 olid külgmine aknatagune liininumbri koht (vähemalt osadel trollidel)altpoolt walgustatud.Oli see nii?
Oli rida pirne, vahel pimestasid need nii, et liinisilti ennast ei näinud.

Meenub ka üks 14TR, kus esiklaasi alla nurka oli tahvli asukoht pandud koos tulukestega. 213-l on vist tänaseni seal all olemas?
Vasta
#56

PETSS Kirjutas:Vähemalt paaril Õismäel liikunud bussidest olii ka esimene numbrivalgustus roheline.
Minuteada värviti toona markeritaoliste asjadega pirne.
Vasta
#57

80 alul paigaldasid ka mõned agaramad bussijuhid külgmisele liinisildile valguse.Talvel sulas numbrikoht aknal tänu valgusele lahti.Õismäe liinidel oli see paaril kolmel bussil.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne