Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
See võib-olla minu lihtne huvi aga järsku kellegi oma weel.Praegusel ajal asuwad liininumbrid bussidel seespool.Leedus ja Venes aga väljapool.Niipalju kui mina mäletan olid liininumbrid väljaspool ainult edimestel ZIU trollidel ja ka Tartus 620.Kas keegi teab miskit rohkemat?
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
See,et praegu on osadel trammidel on edimene liininumber nina pääl,tuli mulle alles nüüd meelde.
Postitused: 822
Teemad: 57
Liitus: Jun 2004
Maine:
0
Vene ajal olid Eestis busside,trollide ja trammide liininumbrid ikka seespool. Alguses raamides ja hiljem lihtsalt kuidagi akna taga ja kollastel Ikarussidel küljenumbrid vahest isegi tuulutus akna vahel nii, et pool väljas.Ei tea kas kellelgi need vene aja numbrid on alles ka (numbri koht punane ja teksti koht valge)
Just a man!
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Meil oli liini nimi ja number hallil ajal konduktori tooli seljatoe ja klaasi vahel. Siis oli konduktoril sealt hea vahetada. Seal paistis ikka kogu pakk olevat ja vastav siis välja valiti ja vastu klaasi pandi. Imelik meenutadagi - Konduktor käis bussis ringi ja müüs pileteid. Selline üleõla kott oli kõhu peal. Rauast kotisulgurid ja piletirulli jaoks oli eraldi kronstein. Sealt siis rebiti vastav piletipikkus. Hiljem kui konduktorid ära kadusid nägin neid kotte veel bussijuhi käes - rahakassadena.
Postitused: 822
Teemad: 57
Liitus: Jun 2004
Maine:
0
Tallinnas mäletan viimaseid konduktoreid Kakumäe liinil 26 ja ka 114 liinil Leppneeme ja 115 liinil Rohuneeme.
Just a man!
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Mul oli vanemate manu alles number 3 liinisilt ja vist Karikakra bussipeatuse silt (see kus 620 pääl on),mingid trollinumbrid olid ka.Loodan väga,et ema pole teinud suurpuhastust.Tema jauks on too praht mida ta lats lapsepõlwen korjand om.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Kui juba jutt konduktorite pääle läts siis omalt poolt ka.Linnas oli konduktor 24 30ja 42 liinil.Või -olla veel mõnel linnaliinil aga toda ma ei mäleta.555 ja180 oli tagaukse juures oli ratta pääl konduktori koht.Silt oligi juures MESTO KONDUKTORA.Sisse sai sai säänsest bussist ainult tagant ja kui kõik pääl olivad helistas too kõõp kella ja buss sõitis edesi.Nood kõõbid olid mustas vormis ja kõik see aig karjusid.Nod piletirulle ja nahkkotte mäletan hästi.Siis oli ka osadesse peatustesse üles pandud rauad ,et rahwas ei saaks trügida.Nonde omavaheline kaugus oli täpselt bussi ukse laius.Säänsed olid Oru ,Lauluväljaku ja Pronksi tn peatustes.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Tallinnas oli ka vahepääl mingi plaan need kõõbid tagasi tuua(kas nüüd, Riias või Vilniuses oli piletita sõitjate arv vähenend pääle konduktorie tagasitoomist).Tollest värgist siiski asja es saand.
Postitused: 822
Teemad: 57
Liitus: Jun 2004
Maine:
0
Kui võtta tagasi nii 25-30 aastat oli ikka elu palju ausam vist.
Läksid bussi panid nii 3 kopikat piletiraha pileti masinasse ja keerasid pileti ise endale.Peale selle nägid ka läbi plastklaas kaane, kuidas rahakesed allapoole väikeses sahtlis sõitsid ja lõpuks kilinal kasti kukkusid! Neid mäletan ma 17 liinil ja 28 liinil.Sõitsid veel Ikarus 620 vist.
Just a man!
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
kalevpoeg Kirjutas:Kui võtta tagasi nii 25-30 aastat oli ikka elu palju ausam vist.
Läksid bussi panid nii 3 kopikat piletiraha pileti masinasse ja keerasid pileti ise endale.Peale selle nägid ka läbi plastklaas kaane, kuidas rahakesed allapoole väikeses sahtlis sõitsid ja lõpuks kilinal kasti kukkusid!
No ega ikka kõik nii ausad ka ei olnud (koguaeg). Poisikesepõlves sai vahel ka jänest sõidetud. Üldiselt ma üldse vähe kasutasin bussi teenuseid. Vahel aga sõpradega kuhugi sõites sai ikka 5 piletit korraga keeratud. Ka siis, kui meid vähem oli. Põhjus selleks järgmine. Klaasi alt paistis 5 pileti raha välja, siis kukkust ta alla. Tegimegi nii nagu paneks raha ja siis kiiresti 5 piletit välja. Sellisel puhul ei saanud enam kontrollida palju sa raha olid pannud. Kui oleks küsitud ,miks nii, siis oleks õelud,et ainult 15 kopkane oli. Selle eest võin julgelt 5 piletit keerata.
Puhtsüdamlik ülestunnistus kergendab karistust.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Tallinna omadel oli ka kuni olümpiani klaasipuhastaja varrest numbrihoidja.Siis pandi numbriraamid esimestena TOP i teenindavatele bussidele.Seejärel said ka teised bussid sellised nummbrihoidjad.Neid kasutati siiski ainult kollastel IKARUStel.620 ja 555 enam ei sõitnud 180 oli järgi mõni.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
06-03-2005, 18:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-03-2005, 18:07 PM ja muutjaks oli
PETSS.)
Kui nood ZIU trollid oma wiimaseid sõite tegid olid neil liinisildid edeakna peal,kuna õigesse kohta noid enan panna ei saanud.ZIUdel oli too liininumbri alus veits teistsuguse kujuga kui TR9.Ja kui nad lõpuks 73 aastal 5 liini sõitsid ei peetud imselt wajalikuks nende jaoks uusi teha.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Võib-olla mõned mäletawad ka trollides kassasid kus oli võimalik pilet komposteerida kui ka 4 kopika eest pilet osta.Olid säänsed pikad aparaadid ,üleval pileti asi ,all komposter.Kasutusel oli minu teada ZIU del ja TR 9 kuni 60 ni.