Millised vedukid olid kasutusel \"Sovtransavtol\"?
#1

Millised vene päritolu ja millised lääne? Sovtransavto baasid, mis vene ajal tegutsesid rahvusvaheliste autovedudega, asusid vene ajal ainult Moskvas ja Tartus (kuskilt kunagi lugesin) Milliseid vedukeid siis lääne vahet käimiseks kasutati? Lapsena oli mulle väga põnev, et \"Sohvi\" käsutuses olid ka mõned Volvo ja MB vedukautod. Volvosid mäletan kaheksakümmnendate alult, just selliseid (sellist) mis alloleval pildil.

[Pilt: volvo.jpg]

[Pilt: sovtransavto.jpg]

Pilt 1980 aastal väljaantud albumist \"Nõukogude Eesti\"
Vasta
#2

Minu spravotšnike järgi olid lääne masinaist jah Mersud ja Volvod.Vene masinatest ilmselt MAZ-id ja vast ka KamAZ-id,vaevalt et keegi eriti ZILiga või Kolhidaga kuhugi välismaale minema hakkas...
Vasta
#3

Kaheksakümnendatest põhiliselt jäid KAMAZid.Varem oli põhiliselt MAZ ja igasugu muud kraami mida kätte saadi.

Just a man!
Vasta
#4

SHKODAd sõitsid ka SOVTRANSAVTOT.Tallinnas olid nad alul 2 filiaalis,noil olid ALKA külmkärud N12.Kiri küljel SOVAVTO-TALLINN.Seda ma ei tea,et LIAZid oleks sõitnud.Pärast viidi rahvusvahelised üle 4 filiaali siis olid juba MAZid.80 alul tulid MB,siis viidi nood kõik Sakku.SOVis oma aja läbisõitnud MAZid vedasid siin edesi paneele.Tartu Autovedudes olid ka SOVTRANSI kolonn.Kusjuures see SOVTRANSAVTO tegutseb sibulatel edesi ja on sääl maal üks kõvembaid tegijaid.
Vasta
#5

Kui SOVid siia tulid kuskil 60 keskel olid algul olnud ka PRAGAd.See oli minu sõbra jutt,kelle isa sääraste autodega sõitis.Eestis teadaolewalt Volvosid polnud,need olid ABO nummbritega kas siis Moskva või Lenska omad.Vene ajal sai läände ainult ladina tähtedega numbrid(tolle pärast venelased veel kaebasid ,et neid järjekordselt ahistatakse).Kamazidel olid mingid saasteprobleemid,neid eriti snnapoole piiri ei lastud.MAZi mehed saivad TCH mägedes öösiti alati möödasõitva juhi poolt süüdatud tulemasinat vaadata,ega neil vist eriti hea tunne polnud.
Vasta
#6

Kunagi olen mingist teatmikust üles kirjutanud Volvo ja Mercedese mudelitähised. Need on siis Volvo F 89-32 ja Mercedes-Benz 2232 S.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#7

Kärud olid MAZidel enamuses TRAILORid.Probleeme tekkis kuna käru oli patjadel vedur aga mitte.Siis nad sõidsitki käru edeots üleval.
Vasta
#8

MAZ idel olid jamad tagasillaga, see nimelt laiem kui lubatud 2,50 ja neid lasti (uuemal ajal?) üle piiri ainult RABA sillaga varustatult. KAMAZ´id aga ei käinud minu teada üle piiri, põhjustl ei tea. Kap riikides vaadati Vene masinatele viltu ka nn konnadega rattakinnituste pärast, ei olnud nad tsentris ja ei püsinud kinni.
Pidev jama oli ka kohalike ratsionaliseerijate loominguga, millele eriti hea pilguga ei vaadatud.

Põhiliselt olid aga 80tel mattkollased MB 183? d. Eriline ämber oli seeria MB vedukeid, mis telliti spetsiaalselt vene teede jaoks. Juhid vandusid neid maapõhja, kuna tegu siis spets karjääri ehk muu raske ja kohaliku töö masinatega. Jäik vedrustus, jäik kabiini ühendus jms.


Vasta
#9

Willi-Pets nimeline paneb seniajani 2 bulbast juhiga mööda EU ringi.Probleeme pidi olema aga see eest odaw vedu.Noil klemmidel suht p---i,peaasi,et mingi papp tuleks.
Vasta
#10

Nood kes EW teedel ringi liiguvad on kindlasti kohanud UA numbritega KRAZi.Too pruuni värvi ja pika kabiiniga. Seest päris mõnus säutsude panemiseks aga tööautoks vähe karm.Tollega võib Männiku karjaarin sõita aga EW ja UA vahet
.See muidugi ainult minu arwamus.
.
Vasta
#11

Minu mäletamist mööda sõitsid Sovtransi enamasti SUPER MAZid. Neil oli taga topeltsillad, mis olid normidele vastavalt veidi kitsamad ja sillakoormus väiksem. Laiade sildadega MAZid sõitsid ilmselt ainult sotsriikide vahet. Neis riikides olid vened omad poisid.
Vasta
#12

kas tõesti zil 131 ei olnud ka rahvusvahelise aparaat ? , minu meelest oli tol ajal kõva aparaat
Vasta
#13

131-ga keegi Sovtransis ega ka muidu tsiviilvärves rahvusvahelist ei sõitnud,need olid mõeldud punaväe rahvusvahelisteks vedudeks... :lol:
Vasta
#14

131 ja 157 käidi vennalikes sotsialismimaades internatsionaalset abi osutamas.
Vasta
#15

selge , mul tuttav oli kunagi seal idamaades roolikeeraja , siis rääkis , kuigi oleks tahtnud enda silmaga näha mis vedu neil siberis oli Sad
Vasta
#16

Mälestused alates aastast 1980.a. Päris vene aja lõpus tulid veel Sakku 5 ja vist Tartusse 3 Iveco TurboStar`i 190-35 (mõned sõidavad veel praegugi) Trailori haagistega (esimesed 3 sillalised). Peale selle tulid veel Sakku 1 või 2 uuematüübilist kolmesillalist MAZ`i, jällegi esimesed Eestis. Nende kohta kirjutati ka siis sellel ajal ilmunud ajalehes Signaal.
Enne Moskva olümpiat toodi eestisse MB-d, olid kolmesillalised kollase kabiiniga, sõitsid ainult KAP riike. Mingila ajajärgul lisandus veel teatud arv (2-3) valge kabiiniga MB-d. Maz`id uhasid ainult Sots riike. Maz`id Eestis ainult kahesillalised ja sellel ajal tootmises olnud nii ümara kabiiniga, kui ka hiljem Super-Maz´id. Maz-e kasutusiga oli vist max 2 või 3 aastat, mispeale jagati laiali kohalikele autobaasidele kohalikuks ja NSVL tööks. Haagistest mäletan ainult Kögelit ja Trailorit, äkki olid ka Kässbhoererid ja Freuhfaud. Vene haagiseid ei kasutatud, samuti muid veokeid peale Maz´i. Muud olid lihtsalt vastupidavuse poolest saast mida ei saanud üle piiri lasta. Kamaz nõrk ja läks laiali.
Üleliiduline Sovavto kasutas minu teada samuti ainult vene tehnikast Maz-e, võibolla lõunas kasutati ka midagi muud aga ei usu.
Liaz-e ei kasutatud. Praga ja Škoda Alka haagistega olid esimesed mida kasutati välisvedudel. Alustati Sots riikidest.
Sovavto osakondi oli peaaegu igas liiduvabariigis, mõnes isegi kaks ja rohkem. Moskva, Leningrad (k.a. konteinerv), Riia, Leedu 1 või 2, Minsk, Brest (vedas põhiliselt konteinereid), Eesti 2 jne.
Põhilised veokid olid Volvo`d (esimesed tulid Leningradi ja Moskvasse 70-80 a), MB-d, Iveco`d (alates 89 mudelid), Volvod
F ja FH-d, täpsed andmed puuduvad, kuid olen kuulnud, et ka esimesed seeria Renault Magnumid. Nendele markidele on nad truuks jäänud siia maani. www.sovtransavto.ru
Muideks 1980 aasta kollaste MB-ga kaasnes ostu-müügi lepingus huvitav punkt, et peale kasutusea lõppu tuleb autod komplektselt tagastada sakslastele ning neid ei tohi NSVL territooriumil edaspidi kasutada.
Vasta
#17

Leidsin voldiku \"Autotranspordikoondis \"Tartu Autoveod\"\", välja antud 1984. Paljude muude fotode kõrval on ka selline, kus 5 härrasmeest seisavad \"Sovtranside\" kõrval. Kaks autot on MAZ-503(504?) ja üks on Scania. Foto kvaliteet on juba voldikul vilets, skännides parem ei saa.
Vasta
#18

Lugesin õhtul  vana teemat ja sain palju palju targemaks . Lisasin siia vanasse teemasse puuduva fotomaterjali nendest veokitest  mida kasutas Sovtransavto vene ajal . Ma näiteks üldse ei teadnud et  kasutati  peale  MAZ-i ja mersude mida mäletan 80 -nendate lõpu Tartust  ka Volvosid ja Ivecosid.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Pilt (pildid)
           

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#19

Minu esimesed mälestused on mu koolitaja algusest (1.klassi läksin 1983), kui klassiaknast Sovid mööda uhasid. Kuna mu isa sõitis too aeg Kolhidaga, olid need MB-d ja Volvo F10-d ikka ülikõvad. Väljamaa värk ikka.
Vasta
#20

Need siin ikka uuema aja autod enne neid olid miskised Tšehhoslovakkia  autod enamjaolt ees,mis siin silma jäid.Isand Google andis sellisevälja 
https://www.flickr.com/photos/54185787@N03/6452673277 ja veel sellised olid http://avtomix143.ru/shop/product/skoda-...-belyy-ssm
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne