Mootorite seeriatootmine?
#1

Kas eestis on toodetud sisepõlemismootoreid?
Olen kuulnud, et on. Teab keegi täpsemalt midagi öelda.
Vasta
#2

On. Peamiselt statsionaarmootoreid rehepeksugarnituuride, väikeste veskite jm ringiajamiseks. Tallinnas Ilmarine, Pärnus Strycki masinatehas, Tartus vist Lellep jpt.

Ise oman (suurt) Strycki statsionaarmootorit (päästetud utiilist), kui aega leian, ilmuvad siia pildid.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

[Pilt: str.jpg]
Vasta
#4

[Pilt: seiler.jpg]
Vasta
#5

Alts, millisest väljaandest reklaamkastid pärit? Oleks huvitav informatsiooni mõttes siinsel rahval teada...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

valdo Kirjutas:Alts, millisest väljaandest reklaamkastid pärit? Oleks huvitav informatsiooni mõttes siinsel rahval teada...
1937 aasta \"Nädal Pildis\". Olid ühe numbri reklaamide lehel suisa kõrvuti. Olemas selle ajakirja numbrid 39 kuni 52 (köidetud). Rohkem selliseid reklaame ei märganud. Skännisin igaks juhuks sisse kõik fotod, kus mingeid sõidukeid oli kujutatud.
Vasta
#7

ka vähemalt üks vihuris ehitatud sikkel on miniseeriatootmises olnud, mis on täielikult kohapeal tehtud (seejuures ka mootor). tähis oli tal VM001 (250cc, 55hj, 11000p/min) ja aastaks 77. konstruktor Kalle Karbi eestvedamisel valmis 10 mootorratast.

ps meelde on jäänud ka see, et umbes 20 aastat varem valmis eelmine täielikult eestis valmistatud mootorratas (seega ka mootor). selle andmeid aga enam peast ei mäleta, kui võimalust on, siis uurin täpsemalt. ka seda ei mäleta, kas oli üks eksemplar või oli neid rohkem.
Vasta
#8

Minu vanaisa valas mootorite blokke ka Franz Krulli masinatehases (hilisemas Lauristini nimelises masinatehases). Paraku ei ole mul enam kellegi käest küsida, mis otstarbel neid kasutati. Ilmselt siiski statsionaarid.
Samuti valati seal tehases ühe Kremli torni viisnurga raamistik ja kingiti Stalinile. Lisaks veel tohutu hulk kaevukaasi.

Samas on ka kõik Estonia ja Vihuri mootorid niivõrd-kuivõrd Eestis \"toodetud\". Toormaterjalina on kasutatud olemasolevate mootorite detaile, kuid ükski detail pole kasutusse läinud muutmata kujul. Üle 50% Estoniate mootoridetailidest on siiski endises TARK-is (hilisemas KAVOR-is) kohapeal tehtud. Mitmed joonised on ka säilinud.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#9

valdo Kirjutas:Ise oman (suurt) Strycki statsionaarmootorit...

Kaks fotosüüdistust ka:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Statsionaarmootorite tootmise kohta oskab ilmselt kõige täpsemat infot anda härra Toomas Pärtna Viljandist ja ka härra Tuudelepp Viljandist.Minu andmetel nad foorumis ei tegutse.
Vasta
#11

Herr Pärtma on tuntud mootorikoguja. Tal peaks neid olema üle 10, teiste seas ka ühe De Dion Bouton-i jäänused.

Kui kellelgi temaga kontakti vaja, siis küsimused palun privas.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#12


Veidi offtopic, aga Prangli saarel vedeleb mitu paadimootorit, mis on pärit kusagil ajajärgust enne teist maailmasõda. Üks neist lausa mu sõbra aia taga. Mul on sest isegi pilt olemas, kuid pole võimalust sisse scannida.
Lisaks on mu sugulasel seal hoovi peal saksa lennuki tähtmootor, mäletan, et oli veel 2-realine. Pärit seal allasadanud lennukilt, mille rususid on ka veidi järgi (paar plekitükki).
Vasta
#13

Ma ma olen kuulnud, et Vihur tegi vanasti mootorattaid, busse ja autosid ümber, on kellegil andmeid mida veel tehti seal ette vöttes. Autode kohapealt olen kuulnud, et Vihuris tootetud kuskil 500 ralliautot, aga kuhu nad jäänud on.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne