K: uksehingede remont (taastamine)
#1

Tere!

Tegu on hingedega, mille üks pool on keevitatud kere ja teine ukse külge. Seega päris lahti võtta neid ei saa (nagu VAZ2101..., Ford Taunus jne). Siis oleks asi ju lihtne, kui jupid lukksepalaual. Mugav toimetada. Praegusel juhul aga peab tihvti välja lööma ja katse-eksituse meetodil mõõtma suurim ava ja selle järgi valima või tegema uue tihvti. Liiga väiksed avad tegema (viilima, sest puurida on peaaegu et võimatu ja ebatäpne) suuremaks.
Millist ümarmaterjali soovitate kasutada ? Kõige lihtsam on jupp polti, kuid mõõtutegemine on aeganõudev, kui treialit võtta pole.
Kui kasutada näiteks torusplinti, mis on selline vedruterasest
pikuti lõhkine toru. DIN1481. Esinevad isegi roostevabadena. Ainus prob on selles, et esinevad täismillimeeter läbimõõtude järgi. Noh : 5,0mm ;6,0mm jne Vahemõõtusid ei ole. Pikkusega probleeme ei tohiks olla, sest valik on suur. Mida arvate ?

vanakooli austaja
Vasta
#2

Kalle1 Kirjutas:Tere!

Tegu on hingedega, mille üks pool on keevitatud kere ja teine ukse külge.
[...]
... peab tihvti välja lööma ja katse-eksituse meetodil mõõtma suurim ava ja selle järgi
[...]
Millist ümarmaterjali soovitate kasutada?

Eritugevusega vedru- või tööriistaterast. Võimalikud käepärased variandid:

1. Kultivaatori ja/või kaarutaja tööorgan
2. Kartulikombaini või \"saputaja\" transportöörlindi varras - eri mudelitel eri jämedusega \"pulgad\"
3. Kartulivõturootori \"pii\"

Enamik endal tarvis läinud kõvasulam-pulki (sh pulgad, tornid, märkijad, hingepoldid) on saanud säärastest asjadest teha.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Äkki on abiks mainida masinat, millel see probleem? Paljud tootjad pakuvad ise uksehinge polte, heal juhul isegi erinevates suurustes.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

to valdo:

vaja maameestega ühendust võtta; tänud

to Aspelund:

Ford Granada, asub Tallinnas

vanakooli austaja
Vasta
#5

Melasi auto on äkki siis abiks infoga. www.melasiauto.ee

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Kalle1 Kirjutas:to valdo:
vaja maameestega ühendust võtta; tänud

Milline pikkus ja läbimõõt?

Vaataksin oma kolilaod üle, kuigi mitte enne järgmist nädalavahetust...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Saduhh, nüüd läks kiireks ; ple veel mõõtnud ega midagit.....Sad
aga tänud nii kiire reageerimise eest

vanakooli austaja
Vasta
#8

Arvan, et lihtsalt uue poldi leidmine ei aita sind hädast välja. Avad kuluvad uksehingedel ovaalseks. Vaja oleks ikka avad uuesti üle freesida, mitte puurida. Puurimisel puur võtab ise asendi, mis ei pruugi kõige õigem olla.
Uksehinge saab keevitusest lahti võtta. Selleks oleks vaja head lõikeketast ja sobilikku tööriista. Suure tööriistaga on raske täpselt töötada, seepärast võta väike relakas.

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#9

Kuna endal parajasti uksehingede remont käsil, panin ka pildid välja. Vt. albumist Lincoln-Zephir, pilt on lõpus.

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#10

Sama jama kaelas. Õnneks lihtsamalt. Hingede pooled on poltidega kere ja ukse küljes kinni. Ristpea ja 4mm mõõt ei luba lahtivõtmise peale mõeldagi. Lihtsam oli polt katki lõigata. Nüüd aga probleem: Kapronpuksid 35mm pikad, 6mm läbimõõt on täiesti otsas. Kas selliseid asju kuskil kaubanduses ka saada on ?


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne