IŽ-56 1959
#1

Niisiis,masina lugu on selline:See masin on siis pärit Vanaisalt,juba kui väike olin vaatasin seda mootorratast mesise pilgugaWinkNüüd kui juba nati vanem,sel nädalala huvi suurenes ja siis nagu saigi paar päeva tagasi koos ema ja isa abiga Vanaisalt küsitudSmileJa siis ta oligi nöus mulle selle tasuta ära andma,tule ainult vea ära.Ja siis täna käisingi,ja töin ära.
Masin on iseeneselt korras,seisnud kaua aega(tegin ka teema,kus küsisin nöuandeid,mida teha enne käima panemist)aga homme proovin juba sädeme kätte saada,ja ölid vahetada,juhtmed üle kontrollida jne.Masinal on olemas ka dokumendid,ja hiljem lähen küsin neid Vanaisalt.
Varsti üritan ka pildid panna,tegin pilte täna aga,tavaline fotoaparaat,ja pildid tahavad skännimist.

Tere tulnud on nöuanded/arvamused mis tuleks teha üldse,sellise masina puhul,kuigi ise on möte restaureerima hakata,ja hiljem ka ülevaatus kindlustus teha.Aga algul proovida hääled sisse lüüaWink

Üritan ka teemat uuendada,rääkides mis tehtud sai jne.:duh


Märt
Vasta
#2

esmalt ürita teda lihtsalt heas seisus hoida,restaureerimine on algaja jaoks päris kõva pähkel või mis?Sõida ja omanda kogemusi!Smile
Vasta
#3

Tziklivend Kirjutas:esmalt ürita teda lihtsalt heas seisus hoida,restaureerimine on algaja jaoks päris kõva pähkel või mis?Sõida ja omanda kogemusi!Smile
Ja siis kuuled ja tunned kust ikka kõige rohkem kiliseb-kolisieb-siriseb-möliseb ja taastamise ajal saad nendele kohtadele põhirõhku avaldada, muidu vaat veel ,et teed masina ära ,aga peamised vead jäävad ikka alles ja siis hakkad puhastatud, värvitud,lakitud, poleeritud detaile bensiini ja õliga määrima ja tööriistadega kriimustama.

MArek
Vasta
#4

Soovin õnne. Sul on kõvasti vedanud, nii et parem oleks tõesti, kui sa teda kohe esimese hooga laiali ei kisuks, prooviksid võimalikult originaalina säilitada ja esimeste huvi langustega maha ei müüks.
Kunagi sinu vanusena räägiti mulle umbes sama juttu, ei võtnud eriti tõsiselt ja kahetsen siiani. Tahaks, et sul paremini läheks kui minul, kuigi pean tõdema samas, et oma vigadest õpib ikka kõige paremini.

Tom.
Vasta
#5

väike-tom Kirjutas:Soovin õnne. Sul on kõvasti vedanud, nii et parem oleks tõesti, kui sa teda kohe esimese hooga laiali ei kisuks, prooviksid võimalikult originaalina säilitada ja esimeste huvi langustega maha ei müüks.
Kunagi sinu vanusena räägiti mulle umbes sama juttu, ei võtnud eriti tõsiselt ja kahetsen siiani. Tahaks, et sul paremini läheks kui minul, kuigi pean tõdema samas, et oma vigadest õpib ikka kõige paremini.

Tom.



Su jutt on väga hea,vöi niiöelda öpetlikBig Grin
Ma ei ole töesti selline,nagu saan mingi masina krossikumm taha ja ruunama,mötetu,tuleb hinnata vanu mootorrattaid.Oli endal kah plaanis,natuke söita ja üldse käima panna ja siis vaikselt taastamaSmile

Köigile tänud!

Märt
Vasta
#6

Märt, anna mulle privaadis oma tavaposti aadress, ma saadan Sulle koopia IZ-56 varuosakataloogist. See kulub Sulle marjaks ära.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

Niisiis,täna sai natikene putitatud.Vötsin maha sadula,siis karbussi ümber alumiiniumist sellised stiilsed katted ja puhastasin juhtmeid,lasin vana öli köik välja.Esi tule seest vaatasin juhtmed on suhteliselt okei.Massi juhtmel tegin otsad puhtaks ka + juhtmel.Homme on Saaremaa Ralli,varakumalt Kuressaarde,väikseid vidinaid ostma(küünlajuhe+piib+küünal jne)
Laupäeval on plaanis vaikselt juba käima panema,aga iseasi kas säde kah olemas on.
Aga sellest räägin laupäeval
Veel tahtsin küsida kas keegi teab milline on originaal Iz 56 käimalöömisvänt?
Mul on selline variant millel,on paremal pool jala juures käsikäigud,kui ma ei eksi siis Iz 49 on see paagi küljes.



Tänud,
Märt
Vasta
#8

Kõikidel IZ-56tel on käsikäigud paremal pool jala juures. See rohkem ilu pärast, ei ole näinud kedagi kes seda kasutaks.

Mure põhiliselt selles, et kui jalaga käiku välja ei saa, siis tavaliselt sidur hästi ei lahuta ja gaasi peab peal hoidma. Nii kui gaasi lahti lased, et käiku sealt kangist välja võtta, sureb mootor välja....

Originaalväntasi otsi piltidelt (raamatud, varuosakataloogid...), kui leiad sellise, mis on sarnane pildil olevaga ning kui see külge ka sobib, siis oledki saanud originaalvända.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#9

Täna sai jälle nokitsetud.Esi tules tegin köikide juhtmete otsad puhtaks,nii ära oksudeerunud.Proovisime sädet ka,aga poleSad
Kui aku peale panna,ja süüde sisse panna,hakkab ilusti kontroll tuli pölema esi tule peal(punast värvi),aga sädet ei ole.Tegime kontaktid puhtaks,uus küünlajuhe,piip.Aga kas kui kondekas katki on kas siis säde on?
Esmaspäeval ostan igaksjuhuks uue kondeka ka.
Tegeltikult ei teagi kas see genekas üldse korras on,sest sellel kaanel oli auk sees ja sealt tuli natuke vett välja,kui kummuli ratta panime.

Märt
Vasta
#10

Süütepool võib ka omadega õhtal olla.
Kondensaatori kontrollimiseks ühenda ta jadamisi lambiga aku külge. Kui lamp põleb, on kondekas lühises ja võid ta rahulikult prügimäele saata. Rikkis kondekaga peaks säde tekkima küll, aga siis sädelevad ka katkesti kontaktid.


OT: Kus müüakse Kuressaares tsiklijuppe?
Vasta
#11

Unustasin enne küsida,et kas oleks mötet Iz 56-le külgkorv ka panna?Mul vanust alles vähe ja ei hoia seda veel nii suvalt kinni(raske on)Big Grin



Tänud,
Märt
Vasta
#12

Mulle kah kunagi tundus iz suur, aga kui inimese moodi sõidad siis pole häda midagi. Muidugi soovitav on, et jalg ikke istme pealt maha küünib.
Vasta
#13

Kui sa iz-i ilma külgkorvita püsti ei hoia, siis ei jõua sa külgkorviga lenkse keerata...
Vasta
#14

Mul ülatuvad jalad hästi maha,ja hoian püsti ka,aga kui tuleb selline äkiline moment vöin ma koos rattaga kummuli kukkudaBig Grin
Ma proovin korra külgkorviga,kuidas on,kui ei meeldi,ei jäta külge.


Märt
Vasta
#15

Selline küsimus,et kas keegi teab kuidas genekat saab kontrollida kas töötab vöi mitte?
Mul tuli sealt kaane vahelt veet kui kummuli keerasime,minu teada peaks see siis juba katki olema,aga tahaks kindel olla.
Kas oleks mötet panna mopeedi süütemäng?Ühel söbral on ka poolik Iz 56(varuosadena)mootor pidi korralik olema ja sinna pidavat ehitatud mopeedi süütemäng,ehk siis elektronsüüde.Oleks mötet seda proovida,ja kui aitab jätta?Mina tahaks tegelt rohkem originaali poolist,aga pole kusilt saada genekat(töötavat)ma kardan et minu oma omadega öhtal.Kellel oleks pakkuda?Ise asun aint Saaremaal.


Tänud,
Märt
Vasta
#16

seda külgkorvi asja ei lahenda korraks proovimisega... sõida ümber põllu ringe, kui ära harjud võid teha mitu ringi nii, et külka ratas maad ei puuduta, siis on see sõitmine juba enamvähem käpas

I'm so broke I can't even pay attention [Jimi Hendrix - Taking Care Of No Business]
Vasta
#17

Selline küsimus,et kas keegi teab kuidas genekat saab kontrollida kas töötab vöi mitte?
Mul tuli sealt kaane vahelt veet kui kummuli keerasime,minu teada peaks see siis juba katki olema,aga tahaks kindel olla.
Kas oleks mötet panna mopeedi süütemäng?Ühel söbral on ka poolik Iz 56(varuosadena)mootor pidi korralik olema ja sinna pidavat ehitatud mopeedi süütemäng,ehk siis elektronsüüde.Oleks mötet seda proovida,ja kui aitab jätta?Mina tahaks tegelt rohkem originaali poolist,aga pole kusilt saada genekat(töötavat)ma kardan et minu oma omadega öhtal.Kellel oleks pakkuda?Ise asun aint Saaremaal.


Tänud,
Märt



UPSmile
Vasta
#18

sul on genekas vett täis.märja genekaga ei saagi kunagi sädet olla.Võta parempoolne kaas maha,seejärel süütemäng ja vii ta kuskile ahjupeale kuivama.Kontaktivahe ja juhtmeühendused tahavad ka nagunii puhastamist.iz\'i relee on ka selline asi,mis armastab mäkra mängida.Kui ta sul ei lae siis vaata ta üle.
Vasta
#19

stretch Kirjutas:OT: Kus müüakse Kuressaares tsiklijuppe?

regulaarselt vist mitte kuskil.
kunagi oli niidu ja tallinna tn ristmikul väike pood, kus midagi leidus (ketid, õlid, küünlad). huvitav, kas see on see sama koht, mis nüüd EPT hoovil on? mingeid suvalisi kondekaid ja muid pisividinaid oli kunagi ka tehnika äris, aga vene siklitele varuosi pole ka seal. kui just viimastel kuudel pole midagi tekkinud, siis on vist lähim koht orisaares.
Vasta
#20

klaabu Kirjutas:
stretch Kirjutas:OT: Kus müüakse Kuressaares tsiklijuppe?

regulaarselt vist mitte kuskil.
kunagi oli niidu ja tallinna tn ristmikul väike pood, kus midagi leidus (ketid, õlid, küünlad). huvitav, kas see on see sama koht, mis nüüd EPT hoovil on? mingeid suvalisi kondekaid ja muid pisividinaid oli kunagi ka tehnika äris, aga vene siklitele varuosi pole ka seal. kui just viimastel kuudel pole midagi tekkinud, siis on vist lähim koht orisaares.


Väikseid vidinaid saab Tehnika Ärist,alles hiljuti ostsin.
Mootori juppe saab Harakapesast,aga sel juhul kui keegi on mootoreid vöi midagi müügile toonud,tavaliselt midagi ikka leidub.
Jah orisaarest saab köike,parem kui sa lähed korra sinna poodi ja küsid juhataja telefoni numbri,vöimalik,et seal on ka töölised(Suur-Farm o nimi)Seal on köik tsikklid ja jupid,mina olen sealt palju saanud.


Märt
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne