mopi teema: vänt jms.
#1

niisiis on mul delta v-50 mootoriga, käsikäigud. pidureid pole, tuled põlevad.

1. külmalt läheb üle ujutades kenasti vändast tööle aga soojalt vänt lihtsalt läheb tuimalt alla. üldse mootorit liikuma ei pane. milles probleem? paljudel mootoritel on see viga.

2. Kui olen sidurit lohistades sõitnud siis sidur jääb peale ehk siis kui käigu sisse panen siis oleks nagu sidur all. milles probleem ja lahendus?

3. mis tuleks mootoris korrastada/üle vaadata pärast mitmeaastast kasutamist?

4. Teise käiguga \"turtsub\" mõnikord. kas ma pean ka ketaslõikuriga mootoris olevad hammakad üle tegema?
Vasta
#2

2.-le punktile on mul vastus, su sidur lihtsalt libiseb, sa oled kas liiga palju pingutanud trossist, või on kettad siledad... osta uued Smile.

ja palun ära mine ketaslõikuriga hammakatele kallale tulemus võib olla suht nutune, lihtsam on uued muretseda
Vasta
#3

Kui turtsub, on 2 võimalikku põhjust:
1 - karpa liiga lahja segu peale regullitud
2 - süüde vale (liiga varajane oli vist)

Sinu küsimuse 1-st punktist:
kas mopil käib sidur käigukasti otsas või vända otsas?
kui on vända otsas, siis VÕIB olla, et käimalöömine käib läbi siduri. Kui sidur libiseb, siis ongi selline sümtoom. Et ma aga pole ühtki v-50 lahti võtnud, siis ei oska täpselt pajatada...
Vasta
#4

vänt on siiski siduriga ühenduses, st et kui vabakäigul sidur alla suruda ja vänta samal ajal vajutada siis mootorit(väntvõlli) kaasa ei vea..
1. ja 2. küsimusele vastaks umbes 90% täpsusega et viga siduriketastes (mul oli minskiga selline jama et kuuma mootoriga masin enam üle 60 km/h ei läinud.. lihtsalt keris pöörded kõrgeks.
said sidurikettad ära vahetatud, probleem kadus).
peale ketaste asendamist uutega reguleeri kindlasti siduri pingsust.

peale mitmeaastast sõitmist tuleks üle vaadata ka kolb,rõngad, silinder (kulumisjäljed,kriimud), laagrid, kummitihendid, vist oleks ka hea teha õlivahetus kui vahepeal pole seda juhtunud.
kui juba asja lahti hakkad võtma siis võta lõpuni lahti, st et vaata ka käigukasti olukord üle (hammasrattad jms)

turtsumise kohta ei oska eriti abi anda, ilmselt asi süütes või karpas(mis on minu jaoks liiga kummaline asjandus vene masinal).

Vasta
#5

IV punkt....keera süüdet hilisemaks
Vasta
#6

zten00 Kirjutas:niisiis on mul delta v-50 mootoriga, käsikäigud. pidureid pole...

Soovitan raudselt pidurid tagasi ehitada. Kui ka mingi tobeda juhuse tõttu satud õnnetusse, siis jääd tehniliselt mittekorras ratta korral igal juhul automaatselt süüdi; rääkimata nendest juhtudest, kus pauku oleks pidurdades ära saanud hoida. Ja ma ei kujuta ette, kuidas teeliikluses üldse ilma sõita saab...

zten00 Kirjutas:... kas ma pean ka ketaslõikuriga mootoris olevad hammakad üle tegema?

Kust tuleb Sul ometi idee hammasrataste tööpindu ketaslõikagajaga töödelda? Ühe korraliku hammasratta (evolvent)hammaste tööpinnad peavad laitmatuks töötamiseks olema töödeldud märksa täpsemini, kui Sa ketaslõikuriga eales suudad saavutada ka suure vilumuse ja kogemuse korral.

Hammasrataste hambaid tehakse (taastatakse) muide tööpinkides vastavate lõikeorganitega. Ning kulunud/purunenud hammasratta korral ei piisa uue hamba sisselõikamisest, vaid kulunud/purunenud osa tuleb keevitusega peale kasvatada, keevitusest tekkinud sisepingete maandamiseks detaili termiliselt töödelda ja siis saab alles uued hambad sisse lõigata. Millele järgneb reeglina detaili (pind)karastamine.

Reeglina on seda mahukat tööoperatsiooni mõtet ette võtta vaid haruldase liikuri korral, kui detaili on pea lootusetu uut leida. Masstoodetud seeria-liikuri detaili säärane taastamine läheb sadu kordi uue detaili hinnast kallimaks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

See v-50 sidur on üks nuhtlus. Eks seepärast sai ka delta maha müüdud. Küll ta libises ja siis olid kettad paisunud ja lõpuks viskas üle.
Vasta
#8

kettad ja hammakad saad tondi motopoest...(teen reklaami) Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne