English Wheel plekivormimine
#1

English wheel on tööpõhimõttelt häbematult lihtne, kuid millega saab imelisi asju plekist välja vormida: autode kerepaneele, poritiibasid, bensiinipaake ... Keerukamate lehtmetallist plekist detailide vormimine nõuab vilumust. Seade jäi mulle silma , kui nägin telekast offroadi ehitamist, mille kogu plekiring vormiti ewheel’iga. Väga proffessionaalne töö, mis sellega seal ära tehti. Võib-olla mõnel plekitöödega tegeleval inimesel on antud seadmega lähemaid kokkupuuteid ja oskab lähemalt rääkida. Igatahes tekkis minulgi plaan midagi taolist ehitada ja kätt proovida. Kellele aga minu jutt seadmest ja selle tööst arusaamatuks jäi, võib linkidelt ise järele vaadata.

http://www.tinmantech.com/englishwheel/e...wheel.html
http://tinmantech.com/html/gallery.html
http://www.metalcrafttools.com/engwheel.html
Pilte seadme ehitamisest
http://allshops.org/cgi-bin/community/co...0104087696
Ja kõik muu sinna kuuluv
http://allshops.org/cgi-bin/community/co...0090134088


Vasta
#2

See on tore asi, aga sellega töötamaõppimine on tõenäoliselt aastaid kestva pideva töö vili.

Eestis ei ole kuulnud, et keegi seda kasutaks.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Aspelund Kirjutas:See on tore asi, aga sellega töötamaõppimine on tõenäoliselt aastaid kestva pideva töö vili.

Eestis ei ole kuulnud, et keegi seda kasutaks.

Asp

Muide kasutatakse ka meil Eestis! Olen oma silmaga näinud kuidas valmib mängeldes tiivakoopa serv.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#4

eberhard Kirjutas:Muide kasutatakse ka meil Eestis! Olen oma silmaga näinud kuidas valmib mängeldes tiivakoopa serv.
vot seda ma imestasin, kui hiljuti Volga poe müüja mulle rääkis, et omal ajal tehti meil M2140 koopaservi (mida \"A-varuosana\" ei tehta). Mõtlesin seni, et selliseid asju kuidagi kuuma/poolvedela pleki vormisurumisega tehakse ning Maarjamaal ju metallitööstust poleRolleyes
kes-kus tegi/teeb? Oleks huvitav teada. Ehk saaks ka huvilistega mingi ekskursiooni teha???

teet,
pleki väänamisest väga-väga huvitatud
Vasta
#5

Meil Eestis sellise põhimõttega tööriist olemas. Ühelt poolt venitab, teiselt poolt surub pleki kokku. Saab ka kombineerida.
Seade küllalt kallis ja suuregabariidiline. Viimane minule isiklikult halb näitaja, kuna ruumi ümber seadme peab olema päris palju.
Riias Automuuseumi töökojas ka olemas, vähe erinev konstruktsion, aga põhimõte sama.
Nii, nagu ei ole olemas isesuusatavaid suuski, pole ka see seade ilma hea ruumitunnetusega meheta midagi.
Kui aga plaanis tööd suuremal hugal ette võtta, tasub kaaluda...

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#6

Kevadel Helsinkis näitusel väänati igasugu plekki .Rootstlastel pidavat igal plekksepal sellised olema.
Vaata.www.lazze.se

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#7

Aastaid tagasi tehti mosu tiivakaari Tartus.Need olid küll kõik stantsitud.Hind oli 15rbl.paar.Neid sai omalajai päris palju keevitatud,olid päris hea töö.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#8

Võtsin kätte ja nüüd ehitan endale ka english wheeli. Sai alustuseks küll teine liiga suur ja tänu sellele ka natuke vedel ja veidi ligadilogadi on ka. Nüüd tuleb mingitpidi veel tsipa tugevdada, aga esimese plekitüki siiski juba rullisin kõveraks, bladi hell mis nühkimine see tegelt ikka on kui ei tea ka täpselt mis teed. Niipalju sain aru, et kuna mul alumine rullik on hetkel pmst kera ehk siis kumer siis tänu sellele saab sellega teha peaaegu, et ainult torusid. Homme lähen ostan poest vajaliku suurusega laagri ja siis proovin mis juhtub kui rullida kahe sirge ratta vahel.Rolleyes

Mõned telefoniga tehtud pildid ka.

http://fotoalbum.ee/photos/heix2/46725183

HONDA GL 1000-1976
Vasta
#9

Tubli algus igatahes. Kahjuks ei tea, kui paksu plekki rullisite, ameti õppimiseks igatahes kõlbab kindlasti. Kuid kas konstruktsiooni tugevdamine ei tee riista liiga , kuidas nüüd öelda, haraliseks. Mul isiklikult plaan ka ehitada, kuid mul selleks otstarbeks olemas 100 mm küljega vinkelraud, millest siis karp kokku keevitada.
Terv. Veteran.
Vasta
#10

Plekk on 0,6 mm. Eks ma katsetan selle tugevdamisega, kui hakkabki liiga haraliseks minema, ju tuleb siis rellakas sisse lüüa ja kabariidid vähe väiksemaks teha. Tegelt see peaks ikka tunduvalt jämedamast materjalist ka olema kui mul tehtud on (40mm nelikanttoru 2mm seinaga) aga eks meisterdamine teeb ju meistriks nagu ütleb tarkusetera. Kõige parem variant oleks kui saaks kuskilt sellise hobuseraua kujulise paksust valurauast juraka siis see ei paenduks kuskile rsk.

HONDA GL 1000-1976
Vasta
#11

siin üks väiksema English Wheel-i valmistamise õpetus http://www.roddingroundtable.com/tech/ar...wheel.html
Vasta
#12

(01-04-2009, 10:38 AM)madheix Kirjutas:  Plekk on 0,6 mm.

Njahh... sellise plekiga pole uunikumide juures küll midagi erilist peale hakata. Uunikumid on reeglina ikkagi veidi paksemast 1,0 kuni 1,6 mm plekist.

0,6 mm võivad ehk hullemad juhul olla mõned jalgrattaporilauad, ketikaitsed jms (ja nt Gauja küljeplekid, mistõttu on nad tihti läbi roostetanud ja haruldaseks muutunud).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne