teistsugune Moskvich 402
#1

kas keegi oskaks ütelda palju selliseid masinaid eedtid alles on ja kas keegi teab veel neid kuskil seismas oleks vaja uksepolstrit, tagaklaasi ja esituleklaasi
Vasta
#2

http://pilt.ee/urrr88
Vasta
#3

Tere Urr!
Mul on täpselt,piltide järgi, sama masin olemas,aga ma arvasin,et
on 407,kui huvi tunned võta ühendust.
Vasta
#4

urrr88 Kirjutas:kas keegi oskaks ütelda palju selliseid masinaid eedtid alles on ja kas keegi teab veel neid kuskil seismas oleks vaja uksepolstrit, tagaklaasi ja esituleklaasi

Tegemist on \"pesuehtsa\" M402 !
Mis seda reedavad,esiteks mootor mis on pärit M401 st on pisut modifitseeritud.
Sammuti on sellised \"pikad\" tagausteliistud ainult M402 ja stanged (sisse pressitud soonega)Ainult iluvõre tundub \"võõras\" olema,peaks olema üks \"jämedam kroomitud pulk keskelt munaga\"
Palju neid eestis säilind seda on vääga raske ennustada aga toodeti neid autosid alla 100 tuhande.

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#5

Tagatuled vist 407 omad. 402-l peaks tuleklaas koosnema 3-st osast.
Võin eksida muidugi!

Toungue kõps

Ostan M-410 või M-72. Või vahetan mingi kama vastu.
Vasta
#6

Ka esilaternate \"elemendid\" on valed. Praegu sees olevad on n-ö \"eurojaotusega\", need tulid minuteada müüki alles 80-datel. 402-l peaks olema \"luubiga\" laternaklaas ja lihtne kahe niidiga, sümmeetrilise valgusjaotusega pirn.
Vasta
#7

kõps Kirjutas:Võin eksida muidugi!

Sa pole siis ainus, kes eksib. Ehk siis minu teada on ka 402-l kolmeosalised tagatuled.
Ja sellised stanged ning \"munaga\" iluvõre olid ka (ilmselt suht varasel) 407-l, mis mu suguvõsas päris mitut inimest teenis kuni eelmise sajandi 90-ndate teise pooleni (ja mis tänapäeval ehk mõne \"riisikana\" uuesti kuskil maanteid mõõdab).
Vasta
#8

Eks selliseid masinaid ikka Eestimaal leidub,aga tavalislt on neil autodel,paberite järgi küll 402-l juba 408 mootor külge istutatud.
Huvitav milline käigukast Sinu autol on?Kas 3 käiguline,st.originaal(esimestel 407 oli ka 3 käiku) või midagi muud ja milline tegesilla reduktor seal on?Kas algne(taaskord peab ütlema,et esimestel 407 oli ka selline) või juba hüpoid ülekanne?
402 olid jah taga kolmeosalised tuled,407 olid taga kolmesektsioonilised laternad,aga kaheosalise klaasiga.Esilaternad aga unusta kohe ära,need on hilisemad(tulid sellised esimeste VAZ autodega),aga põhitähtis on see,et nende klaas pole eraldi vahetatav.Samas pole see eraldi vahetatav ka vanadel,sümeetrilise valguslaiguga tuledel.Usun,et roolimurest saad vast kah üle,samasugune rool oli vististi ka vanadel muhkudel,sama rool oli ka M-407.403 rool on aga juba hoopis teistsugune.Armatuurlaud,õieti selle plastümbris ja pardtsoki kaan on ka sirged,need hakkasid tihtipeale lainetama ja minu 403 hakkas spidoka ümbris ka veel mingit totrat valget kõõma välja ajama.
Süütelukk on sel autol aga 408/412 oma ja asub ka vales kohas.Originaalis asetses ta armatuurlaua keskel,tuledelüliti kõrval.Praegune koht on aga otstarbekam-proovi ise korraga masindada süüteluku ja toorega.
Minu teada oli 402 veel + massis,juhul kui see on ümber tehtud siis võib töötava mootori puhul ampermeeter valesti näidata.
Jõudu ja head soovides,Flanagan
Vasta
#9

Aga mis on 402 ja 403 vahe.
Vasta
#10

Tagatule klaasid on tõesti 402-l kolmeosalised, neil puudub helkur. Ka on 402 kollasel suunatule klaasi \"mustril\" erinevus 407 klaasi \"mustriga\". Iluvõre pärineb hilisema väljalaske 407/403-lt. Kuigi esilaternad on \"eurod\", tundub, et laternavõrud või üks neist on see päris õige. Nimelt 402 laternavõru on alt lõhikuga ja pingutatakse nagu vits ümber laterna korpuse. All lõhiku juures on kaks \"kõrva\", millest ühel on keere, teisel lihtsalt auk peene poldi jaoks. Tundub, et sel masinal on ka plekke vahetatud. Esitiib on iluliistuga, mida 402-l mitte ei ole. Ka uksed võivad olla komplektselt kanditud ümber 407/403-lt, kuna silma hakkasid alumiiniumist ukseakna äärised. Need aga on 402-l on terasest ja värvitud kerega ühte värvi.
Ka on õige, et aku + klemmühendatakse kerega. Süütelukul puudub originaalis vedruga tagastuv starteri asend. Starterit käitatakse mehaaniliselt vajutades jalaga pedaalikesele, mis asetseb gaasipedaali kohal (nagu M401, M20, Gaz51)
Ratta velgede rumm on pöiale needitud, 407/403-l keevitatud.
Hetkel rohkem ei tule meelde.
Vasta
#11

sakslane Kirjutas:Aga mis on 402 ja 403 vahe.
Erinevused:

M402 (1956-58) M407 (1958-62) M403 (1963-65)
1. mootor püstklapid, 1,22 l 1,36 rippklapid 1,36 l
2. käigukast 3 käiku 3 või 4 käiku 4 käiku
3. esisild sama, mis 407 sama, mis 408/412
4. peaülekanne hüpoidhambumine globoidhambumine
5. siduriajam mehaaniline meh. hüdrauliline
6. pidurid käsireguleering käsir. automaatika
7. rool 402/407 403/408


Välised erinevused: kerekuju 402/407/403 ühesugune
407 ja 403 väliselt ühesugune ka liistudelt ,eristab vaid margi number esitiiva nurgas, aastast 62 \"kadusid\" sarved stangedelt ning lipp kapotilt,asemele tuli silumiinist \"lipuasendaja\". Eksportmudel M403E väliselt kardinaalselt erinev nii esiiluvõre, küljeliistude, kui tagatulede poolest M403-ga
M402-l külgmised iluliistud puuduvad , tunnuseks kõrge romb tagatiival

Edit: Püüdsin seda tabelit pisut vormindada. Kui midagi nihu läks, siis andke teada - parandame ära.
Vasta
#12

tere,

kodanik, kellelt mina oma 402 ostsin, rääkis mulle sellise loo, et originaalis olla 402-l kojameeste ajami mehaanika otse kuskilt nukkvõlli pealt(?). Tema oli selle ümber ehitanud 408 elektrilisele ajamile(nagu 407/403), kuna originaal süsteemiga tugeva vihma puhul tuli sõita 2.käiguga.
starter kah 402-l meh. nagu hr.taruvaras mainis ja 12V + läheb massi(akud muidu on samad).
mootori, tagatulede ja liistude kohta on ka kõik juba kirjutatud.
kui peensustesse minna, siis veel raadiod olid erinevad: 402-l A8-M ja 407/403-l A17(alates 1960 ja antennid ka).


Edit: hilise tunni tähekoll

aga kui mu auto liigub valguskiirusel, kas on siis esituledest veel kasu?


Otsin pagasniku luuki 1/43 M407-le
Vasta
#13

kOll Kirjutas:tere,

kodanik, kellelt mina oma 402 ostsin, rääkis mulle sellise loo, et originaalis olla 402-l kojameeste ajami mehaanika otse kuskilt nukkvõlli pealt(?). Tema oli selle ümber ehitanud 408 elektrilisele ajamile(nagu 407/403), kuna originaal süsteemiga tugeva vihma puhul tuli sõita 2.käiguga.
400 ja 401 (vist ka 402) kojamehed käisid tõesti nukkvõlli pealt trossiga, 407 kojamehed olid aga minu mäletamist mööda vaakumajamiga, mis oli kohati veel hullem kui trossajam; too vähemalt töötas kindlasti, kui mootor käis. Selliste imeajamite pruukimine on seda veidram, et Pobedal olid algusest peale elektrilised kojamehed.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#14

M402 klaasipuhastaja süsteemi detaile võib sellel pildil näha.

M407 klaasipuhastaja:
http://sauto.viking.spb.ru/moskvich/book..._20040.GIF
http://sauto.viking.spb.ru/moskvich/book..._20041.GIF
http://sauto.viking.spb.ru/moskvich/book..._20042.GIF

M403 oma:
http://sauto.viking.spb.ru/moskvich/book...130160.GIF
http://sauto.viking.spb.ru/moskvich/book...130161.GIF
http://sauto.viking.spb.ru/moskvich/book...130162.GIF
Vasta
#15

pppp Kirjutas:M402 klaasipuhastaja süsteem...

tänud teile, see asi selge nüüd!

aga kui mu auto liigub valguskiirusel, kas on siis esituledest veel kasu?


Otsin pagasniku luuki 1/43 M407-le
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne