mopeed riga (mootor S-62) jupid
#1
Question 

probleem selles et on vaja mopile uut siduri nuuti mis käib väntvõlli otsa. kas neid nuute müüakse poes eraldi või peab uue siduri ostma ??? ja kui palju sidur maksab ??

paar küssat veel :

kui palju maksab sellele rigale väntvõll ???

väntvõlli otsas on ( krt ei oska hästi seletada ) sidurile vajalik vedru . Võtsin siduri maha , kui raske on sidurit uuesti tagasi panna , seda vedru on ju päris raske kokku suruda ???

mis õli käigukasti panna ??
(autooli , tappi vms)
Vasta
#2

s62 vänt võll mul on.. ja peale selle kui vedrut kokku surud siis pane sinna taha midagi vahele nii et see plaat on eespool mille kyljes on pulgad mille kylge läheb sidur
Vasta
#3

tegelikult on sellejaoks tõmmitsad olemas...

I'm so broke I can't even pay attention [Jimi Hendrix - Taking Care Of No Business]
Vasta
#4

Kokku saab selle siduri suhteliselt lihtsalt ka ilma tõmmitsateta, aga selleks vaja 2 inimest.

Kõigepealt aseta 2-3 naela (vm. sarnast) alumise vaheketta ja korvi vahele, et korvi sisu maksimaalselt välja saada.
Siis võtab sell nr. 1 torujupi , haamrivarre vm. sobiva eseme ning vajutab vedru kokku niipalju, et pealmine ketas läheb pulkade otsa. Sobival hetkel annab teine sell kruvikeerajat (meislit) ja haamrit kasutades pealmisele kettale sobiva tugevusega hoobi mis keerab ketta oma kohale.

Tehasepoolt paigaldati vanasti ka stoppertihvtid, mis pidid vältima siduri pealmise ketta lahtitulekut, kuid praktikas painutati ketta stopper-aasasid (kuidas iganes neid nimetati) natuke ja oli ka ok.

Samas vajan ise ka S-62 sidurikorvi. soovitavalt koos ketastega.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#5

oleks pakkuda riga mootor väntadega korras ja sidurikorv
Vasta
#6

kas kellelgil on s-62 mootori käigukasti hammakaid
Vasta
#7

Targutaks natuke :-)
Kui oma Stella S62M mootorit algosadest uuesti kokku lappasin siis sai vahetatud päris hulga pulkasid, nende hulgas ka käigukasti veetav (see kuhu ketihammakas otsa käib) võll V50 omaga. Nagu sobis. Samamoodi tundus mõõtude järgi sobivat ka käigukasti teine pool.

Ainuke asi mis _ei_ sobi on V50 sidur, seda kahel põhjusel - nuudid ei klapi ja vähemasti minu aretisel jäi sidur liiga välja (kaan ei läinud enam peale). Vahetükiga sai toimivaks.

Kokkuvõte - minu S62M mootorist on orignaal põhimõtteliselt vaid genekas, mootori korpus (mootoripooled, kaaned), suur hammakas sidurikojas ja käiguka vedav võll selle hammaka küljes. Kõik muu on V50 oma/sellega ühilduv/selle pähe ostetud.
Vasta
#8

isandpauk Kirjutas:Kokku saab selle siduri suhteliselt lihtsalt ka ilma tõmmitsateta, aga selleks vaja 2 inimest.

Kõigepealt aseta 2-3 naela (vm. sarnast) alumise vaheketta ja korvi vahele, et korvi sisu maksimaalselt välja saada.
Siis võtab sell nr. 1 torujupi , haamrivarre vm. sobiva eseme ning vajutab vedru kokku niipalju, et pealmine ketas läheb pulkade otsa. Sobival hetkel annab teine sell kruvikeerajat (meislit) ja haamrit kasutades pealmisele kettale sobiva tugevusega hoobi mis keerab ketta oma kohale.
Panime ka sugulasega niimoodi sidurit kokku, ainult me ei kasutanud mingeid abivahendeid(naelu vähemalt mitte), vist siiski haamrivart. Ja surusime asja lihtsalt toore jõuga paika ja selle peale kulus pool päeva. Pärast muidugi lasime veel keevitada ("punktida" kinni) kinni aga pidama ta ei jäänudki...
Lõpuks tuli ikka uued jupid paigaldada.
Vasta
#9

Ma surusin siduri kruustangide vahel kokku.
Vasta
#10

Hmm... ma panin Delta siduri kokku nii, et hoidsin vasaku käega masinat püsti ja paremaga surusin plaadi alla ja siis keerasin - 10sek. Seda siis täiesti uue siduri puhul, vanade kõverate plaatidega oli tunduvalt rohkem jamamist.
Vasta
#11

Oleneb sidurist. Sellel V50 siduril mis ma oma masinale ostsin, oli suht peenike ja mitte just väga vintske vedru. Tagumisele plaadile suskasin peenema kruvikeeraja alla, mõlema pöidlaga surusin pealmist plaati ja kokku ta läks. Mitte üle 1 minuti pusimist.

Samas, masinaga kaasa saadud jupikastis on päris mitu väga emast sidurivedru. Neid küll enam ilma abivahendita paika ei saaks.

Rääkides sellest pealmisest plaadist siis minul jäigi talle stopper panemata... On vist vaid aja küsimus millal see sidur laiali vajuda suvatseb? Mingi 200km jagu on küll ka niisama ära pidanud...
Talvel ilmselt võtab mootori maha ja lahti sellepärast... Raam tahab niivõinaa korrastamist ja uut värvi kõige otsa.

Vasta
#12

w2rk Kirjutas:Ma surusin siduri kruustangide vahel kokku.

Huvitav kuidas see võimalik on? Kas panid kogu mopeedi või siis vähemalt mootori kruustangide vahele?

Zark Kirjutas:Rääkides sellest pealmisest plaadist siis minul jäigi talle stopper panemata... On vist vaid aja küsimus millal see sidur laiali vajuda suvatseb?

Lohutan sind sellega, et stoppereid pandi tehasest ainult mingi imelühikese aja jooksul. Enamus s ja v seeria mootorid ilma stopperiteta ja egas pole neid sinna vajagi.
Vasta
#13

oldmoped Kirjutas:Lohutan sind sellega, et stoppereid pandi tehasest ainult mingi imelühikese aja jooksul. Enamus s ja v seeria mootorid ilma stopperiteta ja egas pole neid sinna vajagi.

Julgen vastu vaielda viimasele väitele, et neid pole vaja: mul isiklikult jooksis see suvi V-501 mootori sidur ikka päris mitu korda laiali, siis ühel heal päeval panin stopperseibid alla ja peab tänini.

PS Kui stopperseibe parasjagu pole, sobivad ka tavalised sobiva mööduga seibid ajutiselt: tuleb tükike(umbes 1/4) seibist välja lõigata ning siis paigaldamisel natuke tangidega kaasa aidata(koomale muljuda)
Vasta
#14

Mul on umbes 15'est mootoris ainult ühel stopperseibid olnud... ja sellel oli neid tehasest lausa peoga pandud, et paar ka hammasrataste vahele jaguks. Siiani ei ole mingeid siduri lahtijooksmise probleeme kunagi ühelgi olnud. Tähtis on see, et paned õigesuunalise ja korras õnarustega surveplaadi. Siduri ainus ennast lahtikeerav tüüpkoht tundub väntvõlliotsa mutter.
Vasta
#15

Tollele väntvõlli mutrile pistsin ma karvase kraega stopperseibi kõhu alla ja keerasin selle koosluse suht looma jõuga kinni (niipalju kui julgesin st). Hiljem kui ühe korra pidin siduri uuesti maha võtma siis sai tiba punnitada enne kui mutter seibi küljest liikuma pääses. Teised lahtitulevad mutrid stoperdasin käepärasest materjalist omatehtud (1mm paksusest plekist lõigatud sobivas mõõdus seibi moodi jupid :-)) julladega sest originaale polnud kusagilt enam võtta.
Surveplaat sai küll õigetpidi tihvtipeade õnarustega, see on kindel.
Vasta
#16

oldmoped Kirjutas:
w2rk Kirjutas:Ma surusin siduri kruustangide vahel kokku.

Huvitav kuidas see võimalik on? Kas panid kogu mopeedi või siis vähemalt mootori kruustangide vahele?

Kruustangide vahele panin mootori, muidugi süütemängu küljes polnud.
Vasta
#17

Miks te inimesed pitskruvi ei kasuta?:O Paned mootori pitskruvi vahele ja surud siduri kokku ning keerad plaadi paika,milles probleem?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne