27-10-2004, 22:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-01-2006, 22:11 PM ja muutjaks oli Martti.)
Soobel siin meenutas oma lapsepõlve tegemisi ja siis kasutan võimalust ja teen uue teema nendest..
Kunagi kui elasin kesklinnas siis leitsime sõbraga ühe suure garaazikäru, millega hea mootoreid ja muud rasket kraami vedada. Me siis omastasime selle ja hakkasime/üritasime mäest alla sõita. Kuid sellel oli neli ratast ja mõlemad esimesed läksid sinna kuhu maapind parajasti kaldus oli. Nii siis sellega sõitmisest eriti midagi välja ei tulnud, kuid "keret" sai timmitud isa ja gaasi keevituse abiga tihti. Kuid ühel päeval nägime ühe remondi töökoja ees vedelemas hoopis "voolujoonelisemat" käru.
Sellel oli ka 4 ratast kuid isa lõikas ühe esimese ära ja pani teise keskele, keevitas rooli külge ja oligi sõiduk missugune
Sinna peale sai aretatud jällegi üks "kere" mis oli juba edasiaretus eelmisest. Sellega sai juba hoopis lõbusalt mäest alla sõidetud.
Mingi aja möödudes sai "keresid"vahetatud ja lõpuks hüljatud metallist kere ja läkisme puidule üle. Oli kergem ehitada ja polnud vaja keevitada ega midagi. Põhimõtteliselt oli see meie "auto impeeriumi" algus, sest neid sai ehitatud ikka nii palju et ise ka enam ei mäleta.
Järgmine oli vast lühike cabriolett kerega "auto", millega sai ka lõbusalt sõidetud ja suuremaid mägesid vallutatud. Muide sinna pressime ennast sõbraga ka kõrvuti sisse istuma, kuigi see polnud väga lai. Üks erilisem kogemus ongi sellega seotud: nimelt oli ühe garaazi ees asfalteeritud plats kus me tavaliselt startisime. Aga üks kord mõtlesime et prooviks midagi karmimat ja otsustasime sõita tagurpidi alguses ja siis esiratast lohistades ennast ringi keerata. Tavaliselt panime väikse kivi esiratta ette ja ronisime peale, rooli keerates läks ratas kivist mööda ja "auto" pääses veerema. Siis ühel korral tahtsime suuremat hoogu saada ja viisime "auto" korgemale ja kui tagurpidi liikumist hakkasin pöörama edaspidi liikumiseks juhtus hoopis see et "auto" keeras ennast üle kuudi ja kuna katust polnud siis saime kõige valusama matsu meie. Just sel hetkel tuli mäest üles üks auto kus oli kaks inimest kes mõlemad naersid suud kõrvuni peas
Kunagi kui elasin kesklinnas siis leitsime sõbraga ühe suure garaazikäru, millega hea mootoreid ja muud rasket kraami vedada. Me siis omastasime selle ja hakkasime/üritasime mäest alla sõita. Kuid sellel oli neli ratast ja mõlemad esimesed läksid sinna kuhu maapind parajasti kaldus oli. Nii siis sellega sõitmisest eriti midagi välja ei tulnud, kuid "keret" sai timmitud isa ja gaasi keevituse abiga tihti. Kuid ühel päeval nägime ühe remondi töökoja ees vedelemas hoopis "voolujoonelisemat" käru.
Sellel oli ka 4 ratast kuid isa lõikas ühe esimese ära ja pani teise keskele, keevitas rooli külge ja oligi sõiduk missugune
Sinna peale sai aretatud jällegi üks "kere" mis oli juba edasiaretus eelmisest. Sellega sai juba hoopis lõbusalt mäest alla sõidetud.Mingi aja möödudes sai "keresid"vahetatud ja lõpuks hüljatud metallist kere ja läkisme puidule üle. Oli kergem ehitada ja polnud vaja keevitada ega midagi. Põhimõtteliselt oli see meie "auto impeeriumi" algus, sest neid sai ehitatud ikka nii palju et ise ka enam ei mäleta.
Järgmine oli vast lühike cabriolett kerega "auto", millega sai ka lõbusalt sõidetud ja suuremaid mägesid vallutatud. Muide sinna pressime ennast sõbraga ka kõrvuti sisse istuma, kuigi see polnud väga lai. Üks erilisem kogemus ongi sellega seotud: nimelt oli ühe garaazi ees asfalteeritud plats kus me tavaliselt startisime. Aga üks kord mõtlesime et prooviks midagi karmimat ja otsustasime sõita tagurpidi alguses ja siis esiratast lohistades ennast ringi keerata. Tavaliselt panime väikse kivi esiratta ette ja ronisime peale, rooli keerates läks ratas kivist mööda ja "auto" pääses veerema. Siis ühel korral tahtsime suuremat hoogu saada ja viisime "auto" korgemale ja kui tagurpidi liikumist hakkasin pöörama edaspidi liikumiseks juhtus hoopis see et "auto" keeras ennast üle kuudi ja kuna katust polnud siis saime kõige valusama matsu meie. Just sel hetkel tuli mäest üles üks auto kus oli kaks inimest kes mõlemad naersid suud kõrvuni peas


Endal polnud kaasas tööristu ega vajalikku seibi et tugevalt kinni tõmmata. Jõudis kohale siis \"vedaja\" ja tal õnneks olid need asjad olemas, kinnitasime köie ja sõit algas, mina juhtisin, kui äkki aukudest läbi sõites kukkus põhi vastu maad ja hakkas lohisema( esimene ots). Jäime seisama mõtlesime kuidas edasi sõita, kellegil tuli mõte et paneks tagurpidi külge, siis tuleks sõita nagu paadida. Istusime üks ühel, teine teisel küljel ja rool oli minu käes ikka veel. Ühel hetkel kurvis keerates tundsime et \"auto\" ujub, kuna põhi oli lahti siis polnud see enam tervik ja hakkas järgi andma. Auto lisas gaasi ja kiirus kasvas ja siis läks kurivaim käest ära ja käisme tagurpidi. Kukkusime sugulase pole ja tema jäi alla ja mina peale ja meie peale veel \"auto\". Juht nägi õnneks praktiliselt kohe aga seisma sai alles 5-7 m pärast. \"auto\" alt välja tulles ja seda jälle ratastele keerates selgus et korrlikust\"auto kerest\" oli saanud rööptahukas
Mootoril peaks olema kuskil 30hp, mis oleks liigutanud \"autot\" väga kergelt.