Külgkorv vene motorollerile?
#1

Sai siis mõne tuttavaga siit foorumist vana kindla vastuseta jäänud küsimus üles soendatud.
Kas vanematele vene rolleritele(vjatka, tuula, turist) tehti mingi tehase või artelli poolt külgkorve?
Ise olen näinud põgusalt mõnda ise ehitatud külgkorvi tuuladele ja turistidele külge poogitult, alates puukastist raamil lõpetades päris ilusa ümberehitusega tehase korvidest (vist iž56 omaga).
Samas on mõni ikka aegajalt väitnu, et neid ka toodeti ja ma poleks üldse kurb, kui keegi tooks välja argumendi mõnest kas või väiksepartiilisest tehasetoodangust konkreetselt motorolleri jaoks. Oodatud oleks iga ükskõik kui udune viide antud teema kohta.

Tom.
Vasta
#2

Jah, neid korve tõesti toodeti,pilte olen näinud ,muud infot ei oma
Vasta
#3

http://www.motoprom.ru/articles.php?act=show&id=23
http://knigi.zr.ru/moto.asp?f=40
siin siis mõningat materjali Venemaal toodetud rolleri külgkorvide kohta ,pildidki juures.
Vasta
#4

http://www.russ.ru/ist_sovr/express/1971_30-pr.html
http://www.autobuy.ru/nite.php?aid=157&aform=3
siin veel natuke,põhiliselt tekst
Vasta
#5

Nägin ühte paar aastat tagasi - seisis Leivategija (see tuntud tehnika taastaja- ümberehitaja) aias, haljaks lihvitud ja ootas värvi... selline tore mürsuke Smile ...et kui huvi, siis ehk oskab Leivategija sellest lähemalt rääkida.
Vasta
#6

   
Tõesti leidsin ühe pildi tuulast külgkorviga! Kuid kus, kui palju ja millal siis? Mujal ainult soolodest ja kastiga kolmerattalistest. Seda küll, et Vjatko Poljanski tehases tehti vjatka rollerite kõrval ka külgkorve aga neid ainult IŽ-idele.
Sassile tänud hea info eest, siit jätkub pikalt lugemist.
Kas keegi saab Isandpauk viidatud infole Hüürust midagi uurida?

Tom.
Vasta
#7

väike-tom Kirjutas:[attachment=2648]
Tõesti leidsin ühe pildi tuulast külgkorviga! Kuid kus, kui palju ja millal siis? Mujal ainult soolodest ja kastiga kolmerattalistest. Seda küll, et Vjatko Poljanski tehases tehti vjatka rollerite kõrval ka külgkorve aga neid ainult IŽ-idele.
Sassile tänud hea info eest, siit jätkub pikalt lugemist.
Kas keegi saab Isandpauk viidatud infole Hüürust midagi uurida?

Tom.

mu naabril oli kunagi täpselt samasugune kylgkorv uuemal rolleril kui on huvi võin kysida kas on alles ja siis pilti teha kui on !
Vasta
#8

Kindlasti on huvi. Ilmselt oli see korv siis turisti küljes, kui vähe uuem roller oli. Sest tundub, et vjatka oli külgkorvi jaoks liiga väeti, ainult 150ccm ja Vjatko Poljanski tehase lehelt ei leia mingitki viidet sellele, kuigi IŽ-ile näitab, et korve tehti seal. Teisalt jälle kolmerattalised kaubarollerid ju olid. Eks mingi aeglasema ülekandega siis vist.

Tom.
Vasta
#9

[attachment=2782]

Sorri, et teemat risustan... Smile
Vasta
#10

Börsis üks huvitav eksemplar müügis: http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/kuul...t_id=10705
Vasta
#11

[Pilt: 3-11.jpg]

pilt leitud Raadimoto kodukalt

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#12

kylgkorv vanale tuulale oleks kyll kena rekvisiit,kuid kas 200 cc mootor mitte lahjaks ei jää?
olen lugenud et valmistati ka 250 cc mootoreid,kuid ise sellist kohanud pole.kas sellel on siis vaid silinder ja kolb,vöibolla ka keps eri möödus?'
ehitaksin isegi meelsasti 200-se mootori 250-ne peale ymber.

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#13

Paugu-onu pildil saksa Goggo firma roller, mis oli eeskujuks vene Tuulale.
Enne suurt sõda püüti ka 98 cm3 F&S mootoriga võrridega ( näit. Wanderer 15) külgkorve vedada.
Vist oli see esimene Turist mille tarvis 250 cm3 mootor välja töötati aga nagu sageli juhtub, jäi ka see ainult prototüübiks ja tootmisse ei jõudnud.
Vasta
#14

tere

endal on kyll kokkupuuteid tuulaga millel on kylgvanker, ei tea kas see on originaalis v6i oma leiutis, aga too on korralik ja ilus. korvi kinnitused (alumised) on samasugused munakad nagu ka izidel. k6ik tuled on olemas ka korvil ja korvi ratas samasugune v2ike nagu esimene ja tagumine ratas. korv sarnaneb natuke m-iliste korvidega (esiosa on sama kujuga), aga hulga v2iksem.
ja kui kysite, kas tuula j6ab seda sikutada, siis j6uab kyll, aga loomulikult 4-jandat k2iku ei saa eriliselt sisse, kui korvis teine inimene.(j6udi j22b v2heks)
proovin saada ka pilte, kui aega saan.

indrek

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#15

Pildid oleks huvitavad küll. Võib küll arvata, et tegu isetegevusega aga kes teab! Eelnevalt mainitud Wandereri küna esiots oli ka nn M-i korvi tüüpi!
Vasta
#16

Jõu piisavus sõltub ilmselt paljuski ülekandest. Huvitav, kas rolleritel, mis mõeldud korvi vedama, oli kasutusel ka erineva hammaste arvuga hammasratas?
Muuseas- aastakümneid Indias kasutatava riksha (tuk-tuk) mootor on 125 cc (või oli see 150??), ära veab ta aga 3 inimest plus erakordselt niru aerodünaamikaga kere. Loomulikult- ega kiirusega üle 30-40 km/h pole sealmail midagi pihta hakata, seepärast on lõppkiirus jõule ohvriks toodud Wink
Vasta
#17

Soojendan siin vana teemat veidike, kuna arvan aastatega mõningaid noppeid ja viiteid leidnud olevat mis vett peavad.
[Pilt: 18a0dd20f696t.jpg][Pilt: 6ca2f61c9afdt.jpg][Pilt: 39c50388f435t.jpg][Pilt: 1833b12f25b4t.jpg]
Esiteks siis lood Tuula külgkorviga nii olema, et tehti kümme koopiat välismaisest korvist (ilmselt Goggo) 1958a. nagu esimesel pildil näha. Ja see väikepartii mis vähe hiljem tehti oli IZ-56 korvi ning veidi muudetud alusvankriga. Peaks vastama sellele teine ja kolmas pilt.
Vjatkat külgkorviga ei olnud, isegi eksperimentaalpartiid mitte. Kahjuks. Tõsi, on küll pilt NSVL rahvamajandussaavutuste näituse proðüürist Vjatka-Poljanski tehase toodangust (kus Iþ-ide korvid toodeti) millel Vjatka rollerile mõeldud korv. Aga rõhk jääb sõnale "mõeldud".
Tom.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne