Millega kaitsta auto kroomitud keredetaile?
#1

Niisiis, olude sunnil sai minust nüüd mõneks ajaks tegelikus elus ŽigulimeesSmile See 1980. a. 011 näeb välja praktiliselt nagu uus. Ja nüüd ongi mul küsimus: millega oleks kõige parem selle stanged - ilukilbid kokku mäkerdada, et talvine sool neid kevadeks roostetäpilisteks ei muudaks? Veneaegne Žiguli - raamat soovitab selleks kasutada mingit Ida-Saksas toodetud Globo kaitsevaha, mis selle tänapäevased analoogid võiks olla? Andke, palun, targemad nõu!

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#2

Mossemees Kirjutas:Niisiis, olude sunnil sai minust nüüd mõneks ajaks tegelikus elus ŽigulimeesSmile
[...]
millega oleks kõige parem selle stanged - ilukilbid kokku mäkerdada, et talvine sool neid kevadeks roostetäpilisteks ei muudaks?

Paljude kroomipoleerimisvedelike teisene ehk sekundaarne omadus peale läike andmise on säilitamine/konserveerimine. Nt ise olen Turtle Wax-i firma oma kasutanud.

Kõik hästivarustatud autokeemiaärid vast abiks Smile


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Kui talvine väljanägemine ei pea ilus olema, laseksin üle Moviliga. Et liialt silma ei paistaks võib movili sisse panna hõbepulbrit. Kevadel saab diiselküttega või petrooliga kenasti maha.
Vasta
#4

Minu arust kroom ongi juba ise kaitsekiht metallile. Juhul kui see kroomi kiht on korralik, siis olen ise piirdunud ka talvel ainult pesemisega. Vigastatud kroomi kohti ei ole praktiliselt millegagi võimalik kaitsta, niiskus jääb ka peale määritavate määrete alla ja toimetab seal edasi. St puhas kroompind ei haagi enda külge niipalju kloriide kui õline.
Sarnaseid katseid korraldasin kunagi oma Mossega, määrisin, mis mina määrisin, lõpuks tuli ikka odavam ja ilusam osta uued kroomitud stanged. Lada puhul on tasuvus ilmselt sama kui Mosse kroomdetailide puhul. Vähem levinud tehnikaga tasub aga talv kuivas kohas mööda saata.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#5

suurt rõhku tuleks panna (stangede) siseküljele. Muidu võib juhtuda, et mõnes kohas on lõpuks vaid \"paberist\" kroomikiht alles, all olev metall on aga ära roostetanud.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#6

13piisab Kirjutas:suurt rõhku tuleks panna (stangede) siseküljele. Muidu võib juhtuda, et mõnes kohas on lõpuks vaid \"paberist\" kroomikiht alles, all olev metall on aga ära roostetanud.

Kui kroomikiht juba osalt vigastatud, siis tuleb minu arvates pearõhk panna sellele, et kroomi ja terase vahel niiskus halba ei teeks. Selle võib üle mögida/töödelda nt MoS2 õliga, MLiga (selline suletud vahede kaitsemögi, ei maksa segi ajada omaaegsete ML-värvidega) vms.

See \"ronib\" siis pragude vahele ja hiljem saab säilinud kroomi pealispinna nt kropomipoleeriga ära töödelda.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne