GAZ 2410 ja 3102 armatuur
#1

Oma 2410 ehitamise käigus hakkan jõudma peagi salongi tegemiseni. Sellega seoses vaevab küsimus, et kas 2410 ja 3102 olid seest ühesugused või eksisteeris mingeid erinevusi. Eriti huvitab armatuurlaud. Istmed olid vist samad. Otsisin seda infot netist mitu tundi, kuid leidsin ainult praegu toodetava 3102 salongifotod. See aga pole enam see mis aastaid tagasi, vaid kattub hoopis tänapäevase 3110 omaga.

Ehk siinsest rahvast keegi oskab sellel teemal kommenteerida. Veel parem, kui keegi riputaks üles pildi vanemate aastate 3102 salongist.

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta
#2

Olen põgusalt vanemate 3102 Volgade salonge uurinud: tundusid küll identsed 2410 omaga. Võibolla siis pisiasjad erinevuseks.
Vasta
#3

To: Martin R

Tõepoolest, erinevused on pisiasjades. Et veelkord selles veenduda, kontrollisin igaks juhuks Za Ruljomi vastavatest numbritest järele. Näiteks üks, mis silma jäi on magnetoola paiknemise erinevus esipaneelil. Gaz - 2410 on see keskkonsoolil nö. keskel, Gaz - 3102 aga esipaneeli ülaservas.
Ja kuna olen sinu poolt ehitatava autoga \"veidi\" kursis, siis loodetavasti oled paigutanud katuse esiservas paikneva antenni ära visuaalselt parema koha peale! Mina ei jõudnud 2002 aasta talvel antenni ümber paigutada, läks kiireks!

Lugupidamisega
Sm. Tasku

Gaz - 3102 (1984)
Vasta
#4

Ei oska kommenteerida kõikide aastakäikude 3102-tesid, aga varasemate armatuur on siiski oma kujult pisut kandilisem, kui 2410 oma. Näidikud on samad. Salongi materjalid olid algselt ikka erinevad, lõpus ühtlustusid. 3102 omas enamasti punasest, beežist või samblarohelisest sametist polstrit, teine aga hallist või muust villasest istmeid. 80.-ndate alguseks oli Volga mõiste devalveerunud ja seega loodi valitumate jaoks 3102 ja allasutuste ja elanikkonna jaoks moderniseeriti 24 ümber 2410-ks. Tšaikasid igapäevaselt ei kasutatud, vältimaks lõhet elanikkonnaga ja aseaineks sobis 3102 väga hästi.
Olles pimedatel talveõhtutel pisut uurinud Martin_R olemasoleva ja Sm.Tasku kunagiste Volgade (design by Bruno Saul)polstreid \"tasku\"lambi valgel, tuleb tunnistada, et need on algselt kõik pärit 3102-st või tuunitud Min.Nõukogu tellimusel kohalike sadulseppade poolt. Iseenesest see muidugi ei vähenda väärtust ja sobib ajastuoriginaaliks väga hästi.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#5

To: Sm. Tasku
Selle kõvera antenni võtsin ma tõepoolest ära. Probleem on muidugi endiselt õhus, sest ilma laepolstrit lahti katkumata seda kinni keevitada ei saanud. Pahtli ja klaasriidega ei tahtnud teha. Seega on auk endiselt sees ja ma veel täpselt ei tea, mis sellest saab. Äkki lihtsalt mingu kroomitud punn ette??? Häda igal juhul.
Küll olen ma ära ostnud talle Volga originaal elektriantenni. Uhiuue. See läheb õige koha peale.

Kas su enda 3102 on sõiduvalmis tegelane või projekt?

To: Piibur
Need istmed minu autos on kindlasti kohapeal õmmeldud. Olen kuulnud, et tootmiskoondis Standard oli omal ajal õmmelnud neid parteilaste autodesse. Tegu on tegelikult istmekatetega ning seal all on säilinud täiesti uuena hallid originaal karedad ismtekatted.

See parteipomode Volga on üldse huvitav variant. Näiteks on tal olemas täiesti eeskujulik mürasummutus võrreldes tavalise volgaga. Vildid põrandal (mis hästi niiskust koguvad), tagaistme tagune sein ja isegi uksed on seestpoolt kaetud müramattidega. Üllatusena avastasin, et isegi armatuurlaud on seest kummimattidega üle kleebitud. Ma ei usu, et kõik tehasevolgad niimoodi tehti. Kohati on isegi näha, et müramati tükk on valesti lõigatud ja siis on kuhugi tükke vahele kleebitud. Puhas käsitöö. Nagu ka tagaistmete peatugede kinnitused. Või on need tagapeatoed kellegi omaniku looming?

Tegelikult see 3102 salong ei jäta veel päris rahule. Kas tal olid põrandal kummimatid või vaibad. Samuti kas tal olid uksepolstrid riidest või samasugusest kummist nagu 2410-el. Ma tahaks enda omale põrandale vaibad lõigata ja uksepolstrid kah sametiga viimistleda. Samas ei taha päris omaloomingut, vaid äkki näiteks teha 3102 uksepolstri koopia (kujundust/lõiget ma mõtlen).

Siit ka üks appikarje - kas kellelgi on olemas 2410/3102 tagaluugile kirjakest \"volga\".

Panen üles ka pildikese endistele omaneikele hindamiseks, kritiseerimiseks.
           
Sellel viimasel pildil on küljes veel vana ja väsinud tagatuli. Seda vaid transpordiks. Täna on ilutseb seal uus ja särav tuluke.

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta
#6

Natuke eritellimusega Volgade polstritest: Eritellimus on ilmselt õigem väljend kui partei. Mina, ega minu esivanemad pole kunagi parteisse kuulunud, ometigi möödus minu lapsepõlv Volgades ja Tšaikades. Ametnikud ja vaimuinimesed ning nende hellitatud võsukesed said ka tihti tunda riigihoolitsust.
Seega 80-ndate esimesel poolel sain mina sõita 3102-ga millel oli samblaroheline sametpolster, nii istmetel kui ustel. Põrandal olid sarnases toonis karvased vaibad ja tagaaknal rohelised atlass? kardinad. Kõik materjalid olid identsed GAZ 14 kasutatud materjalidega. Sm.Tasku kunagiste GAZ 24 istmete materjal on sama, millest Standard tegi nurgatiivan \"Ringo\"-sid. Sellest võib nii mõndagi järeldada. Seega tehtud Eestis pisut muudetud istmeraamidele.
Gorki autotehases on vist siiani alles tsehh, mis koostab eritellimuse Volgasid, lisades sinna müramatte ja kardinaid, raadiotelefone ja sireene. Uksepolstrid olid järgmised: sameti alla oli kaunite õmblustega tepitud õhuke svamm, mis omakorda oli liimitud aluspapile. Minu Volgagi on uuest peast teistkordselt ja paremini ilmselt samas tsehhis üle värvitud.
Igas etemas liiduvabariigis oli oma nö tuuningu töökoda, ehk min.nõukogu autobaas, mis tegi öösiti tööd. Miks just öösiti?? Sest igal olulisel autol oli kaasas kaks numbrimärki ja peale avariid pidi sohver, olenemata oma seisukorrast, eemaldama autolt seisuslikud numbrimärgid ja asendama need rahvapärastega. N Liidus ju suuri õnnetusi avalikult ei juhtunud. Seega hommikuks olid erinevate autode polstrid ja kered põhjalikult sassi aetud. Nõnda ongi sattunud 3102 polstreid 2410 sisse ja vahel ka vastupidi. Mõni eritellimuse Volga on peale üleskloppimist tehtud taksoks ja mõne takso keresse on paigaldatud kogu luksus. Levinuimaks trikiks oli 3102 ilukilpide toppimine 2410 alla. Taga peatoed on samuti miski teise Volga jääk, tehases neid sinna ei paigaldatud.
Olen mudilasena nautinud ka kärtsrohelist universaalkerega 2402-te, milles oli samuti kogu luksus, olenemata rõvedast värvitoonist ja kerekujust.

Paljud mustad Volgad on rahva käes muutunud võimuihaledes iseenesest Min.Nõukogu autodeks. Kõik mustad Volgad pole olnud valitsuse autod. Vahet kolhoosi esimehe ja valituse \"originaal\" auto vahel on võimalik teha antenni järgi. Valitsusel oli poolikut pinksipalli meenutava alusega antenn keset katust. Kolhooside raadiosaatjate antenne ei saanud sinna paigaldada. Pealegi kõik valitsuse autod ei olnud mustad. Kultuuriminister Lepo Sumera sõitis veel Eesti Vabariigi algusaegadelgi valge 3102-ga, millel minu mälu järgi oli miski beezikas polster.

Kokkuvõttes: ENSV meistrite loomingut Volgade tuunimisel võib pidada ajalooliselt huvitavaks faktiks ja seega võiks vanatehnikat sellest ideest lähtuvalt ka restaureerida.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#7

kõigepealt jõudu tööle.

aga mulle ei anna rahu ikkagi see, mis selle konkreetse volgaga juhtus. kuigi jah, tuleb vist meelde, et viimati nägin ma seda tõesti pea aasta tagasi, s.o. enne eelmise aasta lume tulekut. ja siis polnud kerel häda midagi. talveralli piltidelt tundus ka kõik veel korras olevat. kas tegu on kosmeetilise operatsiooniga või siis ikkagi \"juhtus midagi\"?

ps kui soovi, saan aidata 24-10 kataloogiga.
Vasta
#8

To Martin R: mis värvimiskoda sa kasutasid ja kui kalliks see läks?
Kui võimalik siis palun kirjelda mulle värvimistöö etappe ja kas pidid autot enem lihvima jne.
Vasta
#9

To: Martin R

August katuses (pärast võimalikku) koleda antenni eemaldamist plaanisin ka vabaneda kroomitud poldipea abil. Teise variandina mõtlesin anda sellele antennile uus ja voolujoonelisem nurk, kuna kinnituskoha kraadid seda võimaldavad. Sel juhul jääks laepolstriga mässamine ära ja ega antennide arv Volga küljes paha tee, pigem vastupidi. Ja veel küsimus, et mis selle tiiva sees oleva elektriantenniga juhtus? Mäletamistmööda kõige ülemine teleskoop oli lahti, muidu töökorras!
Nüüd mürasummutusest salongis. Tean, et sellega tegeles üle - üle- üle - eelmine omanik (ühtlasi esimene omanik) isiklikult ja tema alluvad lõikasid vildid põrandale, samuti teostasid kummimattide lõikumised ja kleepimised. Töö kvaliteedi järgi otsustades tegid neid töid praktikandid või lukksepa õpilased aga miks ka mitte. Tagapeatoed olid sellel autol juba küljes.
Nüüd minu 3102 on põrandal vaip ja kummimatid ka. Uksed poolest saadik plastik (mille sees kõlarid) ja ukse ülemine pool läbiõmmeldud hele polster. Istmekatted on pealiskattena punane samet.
Garaazist plaanin välja keerata 9. mail 2005 aastal (lisaks asfalt kuiv). Kui tahtmist, leia teema Gaz 24 klubi alt lk. 7, kus keskmisel pildil võibki näha paremal servas 3102te. Ja ülemisel pildil leiad äkki midagi tuttavat!

Lugupidamisega
Sm. Tasku

Soe Pesu Aastast 1984


Vasta
#10

To: Klaabu
Rahu, kõik on hästi. Midagi otseselt selle autoga juhtunud polegi. Lihtsalt tal oli piisavalt palju iluvigu, mis tahtsid ravimist. Iluvigu parandades oleks tulnud üle värvida terve vasak külg. Teiseks oli tagaluuk läbi roostetanud, mis tuli välja vahetada. Kolmandaks oli auto varustatud erinevate kleepekatega, millest mõned tulid maha vaid koos värviga (kapotil). Iluvigadest mõned pildid
           
Neljandaks ei läikinud see värv kuigi hästi ja poleerimine ei teinud asja oluliselt paremaks. Kõike kokku võttes otsustasin kere üleni värvida. Kusjuures hämmastas see, et muidu päris siledana tundunud auto vajas tegelikult päris kõvasti pahteldamist. Veel mõned pildikesed.
       

To: Piibur
Tänud info eest. Seda autode komplekteerimise lugu on hea teada. Mis Min.Nõukogu autodesse puutub, siis ma loodan väga, et minu autol selle asutusega midagi pistmist pole. Tean kahte inimest, kes on kunagi seal töötanud ja kuulnud ühtlasi, kui hästi hooldatud, aga samas halvasti koheldud sealsed autod olid. Põhjalikke hooldusi tehti väga tihti, aga autosid ruunati ja lõhuti ka innuga kohe. Avariisid juhtus ikka tihti, enamasti vaba aega veetvate autojuhtide käes, naised taga kiljumas.
Niipalju kui ma enda auto ajaloost kuulnud olen, oli tegu vist eraautoga??? See nurgadiivaniga sama istmeriie tekitab siiski kahtlust, et äkki on ta autobaasiga kuidagi seotud olnud. Avariisid on tehtud sellega rohkem kui üks. Vasak tagatiib on jubedalt taastatud ning terve esiosa on üles taotud. Esitiivad on mõlemad vahetatud. Väiksemaid parandusi tuli remondi käigus veel välja. Värvikihte oli peal vähemalt kaks, kohati kolm. Nüüd siis neljas.

To: Sm. Tasku
El. antennist polnud midagi järel. Oli vaid tiiva sees auk, millel kummist punn ees. Katuseauguga ma ilmselt lähengi kergema vastupanu teed ja panen sinna kenakese nurga alla uue antenni.

To: Volgaraider
Kas pidi lihvima??? Vaata pilte ja juurdle veidi selle üle. Värvitöökojast niipalju, et töö sai tehtud ise oma väikeste kätega.

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta
#11

Volga armatuurlaudadest veel niipalju, et mul õnnestus kogemata leida mõõduka tasu eest niisugune detail:
   
Esimeste \"uute\" volgade lintspidomeetriga näituriplokk. Täiesti uus, seisnud karbi sees aastast 1973. Miks ma seda räägin? Sellepärast, et need esemed on muutunud rariteetseks ja neid pole enam sugugi lihtne leida. Jutu mõte on see, et Tartus Riia tänaval asuvas autopoes on niisugune asi riiuli peal müüa. Kah täiesti uus. Hind peal 175 krooni. Seega volgahuvilised - mõelge tulevikule, kasutage haruldast võimalust ja ostke selliseid asju kokku. Kunagi lähete hulluks, kui teil sellist asja vaja peaks olema ja seda mööda ilma taga hakkate ajama.

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta
#12

Lisame siis sm. M.Ruudi Volgale ajaloolist väärtust. Nagu teada, siis tegu esimese Volgaga, mis uuel Eesti ajal ametlikust rahvaautospordist osa võttis. Sellest need kleepsud. Aga huvitaval kombel ei leidunud meile järgijaid. Uunikute Talverallid ei lähe arvesse ... veel ... sest siiani oli tegu rohkem stiiliüritusega. Aga eks veeb.2005 vaatame, äkki läheb ikka kah spordiks koos meelelahutusega(valge viinaga). Seega \"seltsimeesruudi\"Big Grin must Volga on kindlasti palutud osa võtma...

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#13

Et teema oli armatuurist, aga vaatan, et sul sulg jookseb ja pilti ka teinud. Siis palun tee liikmete auto alla oma tegemistest teema ja lisa pilte ka jõudumööda. Alati on sellist ettevõtmist lausa nauding vaadata. Nagu rosin saia sees.

Ja ehk saab ka volgaklubi ükskord jalad alla.
Vasta
#14

To: PlyVal64

Palun ära aja mesijuttu ja meelita libekeelega musti Volgasid jäätunud ja poristele külavaheteedele! Kogu lugupidamisest Uunikute Talveralli orgkomitee vastu jään sealt osavõtvate automarkide suhtes siiski eriarvamusele ja tegelikult see ei ole teps mitte sedavärvi ja ka muude Volgade jaoks mõistlik üritus.....

Lugupidamisega
Sm. Tasku
(Talverallil 2005 M - 408 (1968)

To: Martin R

Muretsemiseks pole põhjust, see on omaniku käest soetatud Volga. Veel meenus mulle, et kohe alguses tekkis vajadus radiaatorit tinutada (eest korgi juurest), niiet viska sinna korraks pilk peale. Ja võib - olla meenub mulle edaspidi veel midagi. Ise katsin eesmise poripõlle, küljekarbid ja tagastange aluse kivikaitsega (Holland) nii hästi kui halvasti. Rohkemaks ei jätkunud aega. Igatahes edu!

Lugupidamisega
Sm. Tasku

Soe Pesu Aastast 1984
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne