Tänavapuhastusmasinad
#41

miniest Kirjutas:Kas kellelgi on pilte Tartu Spetsautobaasi masinatest vöi hoonetest, kui need asusid veel sellest kohas, kus präegu Meltsiveski Konsum, ning käib silla ehitus, on meeles, et seal samas körval oli neil prügila, aga siin kohal vöin ka eksida kas see nii ikka oli.

Mainitud asukoha aadressiks oli Vene tn. 1 . Alul oli selle puhastusfirma nimetus Tartu Kommunaalettevõtete Kombinaadi alluvuses Automajand. Varem asus see automajand Jaama t. 143. Seal hakati teostama kap. remonti hoonetele ja siis viidi Vene tn. Tartu Autobussi ja Taksopargi vabanenud territooriumile, kuna nendel valmisid Ringtee tn. uued ruumid ja suurem territoorium. Hiljem nimetati see Tartu Spetsialiseeritud Autobaasiks. , mis viidi edasi Betooni tn. Kui anti spets. autobaasi nimetus, siis kõrval asuv silikaattellistest hoone, mis oli TRÜ sõjalise kateedri valduses ja seal hoiti sõjaväe tehnikat BTR . Mis aastal hoone anti spets. autobaasile enam ei mäleta. Vene tn hoonete kompleks lammutati ja see seisis palju aastaid tühjana, mil hakati ehitama Konsumit.
Automajandis töötasin automajandi juhatajana, kuid minul sellest perioodist pilte ei ole. Loodan, et oskan veel vastata Teie küsimustele. Kahjuks ma omale koju ei toonud selle tehnika kohta spes. kirjandust, sest seda ei pidanud vajalikuks.
Vasta
#42

Varem tänavate kastmisega tegelenud ZiL-i pole enam ammu liikumas näinud. Seda tööd teevad nüüd ainult uuemad lääne masinad, nende tegevusest on ka videod mul YouTube lehel (video 1, video 2).
GAZ-3307 olen aeg-ajalt liikvel näinud, traktor haagisega töötab ka.
Vasta
#43

(18-05-2008, 15:33 PM)Lypsik Kirjutas:  Varem tänavate kastmisega tegelenud ZiL-i pole enam ammu liikumas näinud. Seda tööd teevad nüüd ainult uuemad lääne masinad, nende tegevusest on ka videod mul YouTube lehel (video 1, video 2).
GAZ-3307 olen aeg-ajalt liikvel näinud, traktor haagisega töötab ka.
Täiesti lambine küsimus ja võibolla ammu ka käsitletud teema. Jalutan pea iga päev mööda tänavapuhastuse AS aiast ja kogu aeg mõtlen, et miks neil on endiselt aias päris mitu ZIL ja GAZ tänavapuhastuse autot. Ilmselt ei hakka ükski neist masinaist enam iial liikuma (enamik lootusetult roostes, osadel detailid katki), aga miks nad selle firma territooriumil on? Kas selleks, et saaks bilansis näidata ja paremaid lepinguid saada või siis on firmal nendega mingi plaan? 
Kui vaja, võin mingi hetk ka mingid pildid teha.
Vasta
#44

Ja see häirib kuidas?

Minu pakkumine on, et kellelgi on nendega plaan ja pealikke nende olemasolu väga ei sega.
Vasta
#45

Keilas keki õuel seisis ka kunagi 2 romu zil kallajat hulk aastaid ja lõpuks taastati,ühte taastatut nägin ca 10 a tagasi samas kohas seismas.
Vasta
#46

(22-01-2022, 22:31 PM)v6sa Kirjutas:  Ja see häirib kuidas?

Minu pakkumine on, et kellelgi on nendega plaan ja pealikke nende olemasolu väga ei sega.


Ega otseselt ei häirigi. Aga esiteks on nad ikka päris viletsas seisus juba kõik. Jube tore oleks, kui nendega mingid plaanid oleks. Peast ei mäleta, aga pole kindel, et seal kahte ühest mägist autot oleks (no et varuosad või nii), nii et ükski neist justkui doonor ka ei paista olevat. Teine lugu oleks see, kui need autod lihtsalt laguneksidki sellepärast, et firma saab neid oma bilansis näidata ja niimoodi natuke riiki/linna petta.
Vasta
#47

Zil on väga hea auto bilansis juhul, kui on vaja näidata, kuhu bensiin kulub, ilma erisoodustusmaksudeta. Aga sel juhul peaks tal olema ülevaatus.

PS keda huvitab, siis 2 zili tekkis täna a24 müüki - sibipütt ja survepesur.
Vasta
#48

(24-01-2022, 18:36 PM)Piku Kirjutas:  
(22-01-2022, 22:31 PM)v6sa Kirjutas:  Ja see häirib kuidas?

Minu pakkumine on, et kellelgi on nendega plaan ja pealikke nende olemasolu väga ei sega.


Ega otseselt ei häirigi. Aga esiteks on nad ikka päris viletsas seisus juba kõik. Jube tore oleks, kui nendega mingid plaanid oleks. Peast ei mäleta, aga pole kindel, et seal kahte ühest mägist autot oleks (no et varuosad või nii), nii et ükski neist justkui doonor ka ei paista olevat. Teine lugu oleks see, kui need autod lihtsalt laguneksidki sellepärast, et firma saab neid oma bilansis näidata ja niimoodi natuke riiki/linna petta.

Vandenõuteooriad vandenõuteooriateks, aga tänavapuhastusel oli (on) plaan vanadest kommunaalmasinatest mingi kogu kokku panna ja taastada, lisaks on osa vanu masinaid ja tehnikat hoiustatud mujale.
Vasta
#49

Veel 2000- aastatel kasutati ka  eestis ka selliseid masinaid tänavate pesemiseks , millega  uhati tänav surve all oleva veega veega üle . Praegused tänavapuhastusmasinad vaid vaid niristavad vett harjade ette ning ning sellist uhket vaatepilti enam ei näe veejugade saatel töötavatest tänavapuhasusmasinatest.  Nende  autodega  enamasti ZIL veokile ehitatud  kasteti parkides ka muru ja lillepeenraid vajadusel , ning talvel pandi sahk ette . Praeguseks on need masinad juba enamuses vanarauaks saanud ning väike osa vedeleb erinevate firmade hoovides , ootamas oma saatust.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#50

(30-01-2022, 20:12 PM)E303 Kirjutas:  ... sellist uhket vaatepilti enam ei näe veejugade saatel töötavatest tänavapuhasusmasinatest.  Nende  autodega  enamasti ZIL veokile ehitatud  kasteti parkides ka muru ja lillepeenraid vajadusel , ning talvel pandi sahk ette . ...
ZiL baasil tehtud masinat nimetati KDM (kombinirovannaja dorožnaja mašina) ja sellele sai siis erinevaid riistu külge kombineerida: liivapuistur, lumesahk, harjad, pesuagregaat tsisterniga, võib-olla veel midagi mis meelde ei tule
Vasta
#51

(30-01-2022, 23:24 PM)honkomees Kirjutas:  ZiL baasil tehtud masinat nimetati KDM (kombinirovannaja dorožnaja mašina) ja sellele sai siis erinevaid riistu külge kombineerida: liivapuistur, lumesahk, harjad, pesuagregaat tsisterniga, võib-olla veel midagi mis meelde ei tule
КДМ oli üldnimetus, mitte ainult ZIL baasil. Levinum oli termin kommunaaltehnika - коммунальная техника.
Liivapuistur ja pesuvee paak istutati raamile (erinevates) tehastes. Komplekti sahk ees + hari all mäletan 80-ndatel nii kommunaaltehnika kui suva kastika 130 küljes.
Vasta
#52

(31-01-2022, 22:59 PM)karlarnold Kirjutas:  ...
КДМ oli üldnimetus, mitte ainult ZIL baasil. ...
Liivapuistur ja pesuvee paak istutati raamile (erinevates) tehastes. ...
Võib-olla küll üldnimetus aga reaalsuses on neid 70-80-ndatel nähtud vist ainult Zil-130 küljes. Agregaadid olid vahetatavad, iseasi, kas teedeviletsustes sellega tegelda viitsiti
Tsitaat:Зимняя комплектация дорожной машины КДМ-130 состоит из пескоразбрасывателя, переднего поворотного отвала и средней подметальной дисковой щетки. Разбрасывающее устройство регулируется по высоте и при необходимости переводится в транспортное положение.

Летняя комплектация дорожной машины КДМ-130 имеет поливомоечное оборудование, подметальную дисковую щетку, оборудование для закачивания воды из водоемов. Дорожная техника служит для поливки и мойки дорожного полотна и элементов обстановки дорог, сметания мусора с проезжей части.
Meil muuseumis seisab KDM-130, millel on küljes vaid liivapuistur, ülejäänud varustus ei olnud teedevalitsuses käiku läinud.
Vasta
#53

Seda, et täna „Дорожная машина КДМ-130В выполнена на базе шасси ЗИЛ-433362 и комплектуется пескоразбрасывающим, поливомоечным, плужным и щеточным оборудованием.“, ma usun.
Usun ka, et 60-ndatel Sverdlovskis ja 80-ndatel Mtsenskis KDM ehk „suvel paak, talvel puistur“ kontseptsiooni juurutama asuti. Samal ajal jätkus monofunktsionaalsete kommunaalmasinate  masstootmine.

Kas keegi siinmail reaalselt vahetatavat täiskomplekti ja kohapeal vahetamist on oma silmaga näinud?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne