üle 10a vanad rehvid keelatud pärast 2005 aastat?
#1

Loodan, et ei külva asjata paanikat, - eesmärk olekski, et keegi teadjam täpsustaks,- aga sattus silma selline seadusekoht:

Teede- ja sideministri 18.05.2001.a. määrus nr 50 “Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded” (RTL 2001, 69, 941; + redakstsioonid )
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=807003

Kood 501:
/...
ei ole lubatud kasutada rehve, mille valmistamise ajast on möödunud rohkem kui 10 aastat.

Märkus. Siseriiklikult on lubatud kasutada ja E või e sertifitseerimata taastamata rehve kuni 2005. aastani ning E sertifitseerimata taastatud rehve kuni 2010. aastani.
.../

Määrus on piisavalt vana, et keegi peaks ikka olema märganud ja täpsema selgituse leidnud?
Kui see sõnasõnalt nii oleks, siis jääks ju enamikul uunikutest sõidud seisma.

Erandite kohta on öeldud niipalju: ARK võib anda põhjendatud juhtumitel loa käesolevas punktis mitte ette nähtud rehvide või velgede kasutamiseks;

Põhjendatud juhtum võib muidugi olla see, et paljusid vajalikus mõõdus rehve enam ei toodeta, aga kas tõesti peab siis igaüks, kel põhjendatud vajadus, käima ARK-is mingit luba nurumas?
Vasta
#2

Kas üle 25 aasta vanad liikurid mitte ei pidanud vastama valmistajatehase nõuetele?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Täiesti võimalik, ei ole kursis, aga 25+ sõidukitele see küll ei laiene, minu arust ei nõuta neil isegi esilaternaid, kui toodeti ilma.

Samasugune tõmblemine käib ju usakate punaste suunatuledega.
EL on paras jube asi küll -- madalalaubaline euroametnik+orjameelne eesti ametnikunäru.

Liiklusohutust tuleks ikka reguleerida LE täitmise kontrolli tõhustamise ja roolijoodikute ja rullnokkade autodest isoleerimisega, mitte uunikumide diskrimineerimisega.

Minus tekitab küll õudust need sinised pederõngad auto numbrimärkide küljes -- mida nad veel välja ei mõtle. Krt venelane ei pannud ka omal ajal punalippu ja sirpi-vasarat autunumbri külge.
Vasta
#4

valdo Kirjutas:Kas üle 25 aasta vanad liikurid mitte ei pidanud vastama valmistajatehase nõuetele?

Rehvide kohta see ei kehti!!! Rehve peetakse üldiseks kulumaterjaliks, nagu kütust või õli. See on seaduse tegijate poolt põhjendatud turvalisusega. Pragulistena ei tohi ka uuemaid kasutada ja vanades rehvides muutub kummisegu rabedaks.
Mõned taustaselgitused: nõukogude rehvidel on peale märgitud GOST, mille viimane number on tõlgendatav ka seda tüüpi rehvi või tootemuudatuse tootmise algusena, mitte ainult konkreetse rehvi tootmise aastana. Viimane number on sealt ka kergesti eemaldatav. Seega kui rehv on nõutava sügavusega mustriga ja kumm on elastne, pragudeta ja asub maitsekalt restaureeritud vanatehnika all siis ei ole probleeme.
Juhul kui liiklusvahendile on tehase poolt nõutud diagonaal- või hoopis rantmantelrehvid, siis tuleks need ka sinna paigaldada, sest velje, roolisüsteemi ning ülekannete ehitus on projekteeritud vastavalt. Eestis ei ole firmat, mis tegeleks sõiduautode või mootorrataste diagonaal, või rantmantelrehvidega. Küll aga saab neid tellida mujalt Euroopast või Ameerikast, lähim pakkuja on Soomes. www.coker.com näiteks! Nimetatud rehvid on ka Eestile sobivalt sertifitseeritud.
Vanatehnika originaalsuse hindamisel on oluline, et rehvid oleks õiges mõõdus. Ei pea olema väljalaske aastale vastavad rehvid, ei pea olema ka samas riigis valmistatud rehvid. Eesti vanatehnika harrastajate probleem ilmselt taandubki sellele, et kõik olemasolevad võimalused kasutatakse lõpuni ära, nõnda ka odavalt saadud vanad rehvid, kütus A-76 jne.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#5

valdo Kirjutas:Kas üle 25 aasta vanad liikurid mitte ei pidanud vastama valmistajatehase nõuetele?

Antud juhul, st. rehvide osas, ongi nii. St. probleemi pole.
Vaatasin määruse uuesti üle ja need lisad tõesti ei kehti üle 25 aastastele sõidukitele.
Paanika lõpp.

Aga näiteks heitgaasinormide osas on olemas eraldi määrus(https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=803291), kus ei ole otseselt seda erandit 25a sõidukite kohta. Vaid on 30a piir, või täpsemalt, alajaotus, mille kohaselt ei normeerita nende autode heitgaase, mis on toodetud enne 1973 aastat.

Aga heakene küll, jäägu see seadustes tuhnimine spetsialistide hooleks ja probleemid lahendamiseks siis, kui nad tekkivad. Smile
Vasta
#6

kylaline Kirjutas:Vaid on 30a piir, või täpsemalt, alajaotus, mille kohaselt ei normeerita nende autode heitgaase, mis on toodetud enne 1973 aastat.

Ja mis on moraal? Big Grin

Jesper, 71. aasta auto
Vasta
#7

2. Nõuded sõidukile

(1) Teeliikluses osaleva sõiduki tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded kehtestatakse järgmiselt:

1) pärast 1997. aasta 1. jaanuari liiklusregistrisse kantud või kantavale sõidukile kehtivad nõuded on toodud lisas 1;

2) enne 1997. aasta 1. jaanuari liiklusregistrisse kantud sõidukile kehtivad nõuded on toodud lisas 2;

3) käesoleva lõike punktides 1 ja 2 toodud nõuded ei laiene 25-aastasele ja vanemale sõidukile, v.a nõuded varustusele ja nõuded, mis on kehtestatud olenevalt sõiduki valmistamisaastast. 25-aastase ja vanema sõiduki ehitus ja tehnoseisund peab vastama valmistaja nendele nõuetele, mis kehtisid sõiduki valmistamise ajal; ...............

Kood 501. Üldnõuded sõiduki rehvidele

....5) ei ole lubatud kasutada rehve, mille valmistamise ajast on möödunud rohkem kui 10 aastat. ............


Seega, ikkagi ei tohi kasutada vanu rehve aga peab kasutama valmistaja tehase poolt nõutud ehitusega rehve. See puudutab siiski ainult rehve, sest nende puhul räägitakse seaduses kasutamisest!!! Ülejäänud varustuse puhul (tuled, turvavööd, allasõidutõkked) räägitakse paigaldamisest, st, kui te hakkate tehase originaali muutma ja paigaldama ise uusi suunatulesid, siis need peavad olema kollased. Kui te neid ise ei hakka lisaks paigaldama, siis sobivad ka endised punased.


Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#8

Piibur Kirjutas:3) käesoleva lõike punktides 1 ja 2 toodud nõuded ei laiene 25-aastasele ja vanemale sõidukile, v.a nõuded varustusele ja nõuded, mis on kehtestatud olenevalt sõiduki valmistamisaastast. 25-aastase ja vanema sõiduki ehitus ja tehnoseisund peab vastama valmistaja nendele nõuetele, mis kehtisid sõiduki valmistamise ajal; ...............

Kood 501. Üldnõuded sõiduki rehvidele

....5) ei ole lubatud kasutada rehve, mille valmistamise ajast on möödunud rohkem kui 10 aastat. ............

Seega, ikkagi ei tohi kasutada vanu rehve aga peab kasutama valmistaja tehase poolt nõutud ehitusega rehve. See puudutab siiski ainult rehve, sest nende puhul räägitakse seaduses kasutamisest!!!

Põhimõtteliselt võib punktis 3) toodud viimast lauset ka nii tõlgendada, et kui sõiduki valmistaja poolt ei olnud kehtestatud kasutatavate rehvide vanusepiirangut, siis on suvalise vanusega rehv vastav valmistaja nõuetele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne