mida ja kust otsida asju koduseks värvimiseks?
#1
Question 

Kui metall pind on lihvitud metallini, siis on vaja sinna peale kanda mõnda hapet mis roostet ja mustust hävitab. Kust saada odavalt roostesurma?

Kui pind on puhas, siis krunditakse pind. Millist krunti kasutada ja kust seda saada võib?

Kuna raami ma pahteldama ei hakka, siis tulebki vast värvimine. Millist värvi osta ja kust osta? Parem on vast ikka eelistada odavatele aerosoolidele kahekomponendilist potivärvi?

Kui keegi on koduselt midagi värvinud, siis äkki oskab soovitada, et millega teha ja kuidas parem tuleb. Värvi juures on üpriski tähtis värvi tugevus, et ta iga kokkupuute korral maha ei tuleks nagu teeb seda odav aerosoolvärv.

Vasta
#2

Erik Kirjutas:Kui metall pind on lihvitud metallini, siis on vaja sinna peale kanda mõnda hapet mis roostet ja mustust hävitab. Kust saada odavalt roostesurma?

Flora oma, pisike pudel 25 kr/tükk. Mögi 2x peale ja lase kumbki kord 4-6 tundi seista; iga 2 tunni tagant vett peale piserdades. Olen kasutanud seda võtet

CRC jm firmade omad ka olemas aga palju kallimad. Toimeaine sama (ortofosforhape).

Erik Kirjutas:Kui pind on puhas, siis krunditakse pind. Millist krunti kasutada ja kust seda saada võib?

Kuna raami ma pahteldama ei hakka, siis tulebki vast värvimine. Millist värvi osta ja kust osta? Parem on vast ikka eelistada odavatele aerosoolidele kahekomponendilist potivärvi?

Krunt ja värv peavad üksteisega sobima. Palju on foorumis eri markidest juttu olnud. Mina olen kasutanud kasutaja Ints soovitusel firma DeBeer värve ja seni on vaid häid sõnu öelda. Paar jalgrattaraami on jõudnud läikeni ehk siis lõppvärvini. Kes Võhmas oli suvel jalgrattaåuritusel, siis neile teadmiseks - minu Corvette (jalgratas, mitte sportauto Wink ) oli sellega värvitud.

Erik Kirjutas:Kui keegi on koduselt midagi värvinud, siis äkki oskab soovitada, et millega teha ja kuidas parem tuleb. Värvi juures on üpriski tähtis värvi tugevus, et ta iga kokkupuute korral maha ei tuleks nagu teeb seda odav aerosoolvärv.


Kompressor ja miski normaalse taseme püstol peaksid ikka olemas olema. Muidu ei saa.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

tänan, aga kas väiksemaid detaile ja kas või raami ka ei anna siis pintsliga üle tõmmata? kui keegi peaks ütlema, et siis jäävad triibud peale, siis see küll probleem ei ole...
Vasta
#4

Erik Kirjutas:tänan, aga kas väiksemaid detaile ja kas või raami ka ei anna siis pintsliga üle tõmmata? kui keegi peaks ütlema, et siis jäävad triibud peale, siis see küll probleem ei ole...

Siinjuures hakkavad mõned vennad muidugi kätega vehkima ja arusaamatus keeles karjuma.
Isiklikult värvisin oma ratta (K-750M) raami sellel aastal pintsliga ja olen tulemusega väga rahul.
Vähe sellest. Suuremate pindade värvimiseks kasutasin rulli. Ja ikka rahul.
Ja mis kõige hullem. Värvi kandsin osaliselt haljale metallile. Nimetan seda eksperiment \"vene värk\".
Ehk siis tahan mina näha, millal rooste välja tuleb haljalt pinnal, millal krunditud pinnalt.
Vähemasti ei jäta ratas \"ülelakutud\" muljet. Kui huvi tule vaata.
Samas ei propageeri \"üle jala\" tegemist.
Vasta
#5

Puhh Kirjutas:Isiklikult värvisin oma ratta (K-750M) raami sellel aastal pintsliga ja olen tulemusega väga rahul.

Mul on endal risti teistlaadseid kogemusi. Restaureerisin hiljuti ühe foorumlase jaoks 2. seeria Pobi kellasid, mille keskosal oli kollane värv maha koordunud. Mõtlesin et... mis siis ikka, teen vedela värviga ja värvin asja pintsliga üle, on ju ennegi värvipärandusi pintsliga tehtud. Põhjuseks rakiste tegemise vajadus, kuna värvitud on vaid selgepiiriline ringikujuline keskosa sihverplaadist.

Tulemus jäi aga triibuline nagu pintsliga ikka ning... ei sobinud asi kohe mitte. Tegelikult, enda tööd kriitiliselt üle vaadates leidsin,et ei sobi ta ka minu jaoks. Otsustasin asja seejätel ümber teha - lihvisin pintsliga värvitu siledaks, pahteldasin ja lihvisin taas kuni siidsileda pinnani. Ja valmistasin ringikujulised rakised (mis väldivad värvi sattumist kellade sihverplaadi lakitud ääreosale) ning installeerisin värvimise jaoks kompressori/püstoli, kuigi värvi vaid sõrmkübaratäis kulub. Lõpuks sai tulemusega rahule jäädud ehk siis see oli lähedane algsele.

Siit minu jaoks moraal - näe rohkem vaeva, tee kvaliteetselt, aga see-eest üks kord. Enam ma restaureeritavate isendite juures midagi pintsliga ei värvi. V.a ruutmillimeetrite suurused värviparandused vigasaanud kohtadele.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

paar head teemat/viidet värvimise kohta, mis siit läbi käinud.
Siit foorumist leitud viide
kere remondi lühikonspekt
Siin kuskil on ka natuke

pintslist ei ole mina pääsenud. Pisikesed ja peened detailid on tulnud pintsliga teha, paksem värv ja mitu kihti. Kannatab vaadata. Värvikulu 50 gr. Püstoliga oleks väga raske olnud pihta saada ja värvikulu oleks kordades suurem.


Vasta
#7

Puhh Kirjutas:Vähe sellest. Suuremate pindade värvimiseks kasutasin rulli. Ja ikka rahul.

Tutvustad äkki natu tehnoloogiat? Sai ka pisut proovitud ja järeldatud, et autovärv ja rull on asjad, mis kohe kuidagi kokku ei käi - kuidagi ei õnnestunud värvimulle välja saada.

p,
pisemaid värviparandustöid poroloonitükiga teinud
Vasta
#8

Puhh Kirjutas:Isiklikult värvisin oma ratta (K-750M) raami sellel aastal pintsliga ja olen tulemusega väga rahul.

Aga ma proovin kah selle asja järgi. Ega enne midagi mõistma ei hakka kui ise proovinud ei ole. Äkki seletad veel paari sõnaga, et mis värvi kasutasid ja mis krunti kasutasid. Kaua sul seni värv peal on püsinud? Äkki pole vaja vaatama tulla vaid vaataks mis enda omast saab. Ja ehk on sul pilte... ?

Raamil on rohkem tähtis, et värv oleks tugev. Võib-olla tõesti ei saa pintsliga tugevat värvikihti aga kes teab. Ilusti peavad värvitud olema just plekid ja paak, sest raami nagunii pahteldama ei hakka...
Vasta
#9

pppp Kirjutas:
Puhh Kirjutas:Vähe sellest. Suuremate pindade värvimiseks kasutasin rulli. Ja ikka rahul.

Tutvustad äkki natu tehniloogiat? Sai ka pisut proovitud ja järeldatud, et autovärv ja rull on asjad, mis kohe kuidagi kokku ei käi - kuidagi ei õnnestunud värvimulle välja saada.

Jah, mullid on probleem. Õnneks katsetasin ennem erinevaid rulle ja leidsin parima variandi. Nimelt nende poroloonrullidega ära hakka vaeva nägema, tulemus on kuumaastik (mullid). Rahuldava tulemuseni jõudsin niisuguste lühikeste karvakestega rulliga, mida müüakse kõikides suuremates ehitustarvetega kauplevates kauplustes (Espak, ABC, Ehitusservis jne). See silmariivavalt mulle ei tekita. Värv peaks ka \"parajalt\" vedel olema, et värvitud pind jõuaks enne kuivamist natuke tagasi tõmmata, kuna rull tekitab esmalt ebaühtlase värvikihi.
Raami värvisin 3 kihti, muid detaile 2.
Värviks oli Laki tn. värvipoest ostetud 1 kg \"veoautovärvi\" + matisti +lahusti.
Sellest jätkus korviga K-750M värvimiseks täpselt (50 gr jäi üle).
Mis on selle tehnoloogia +
1. Ei vaja värvimisseadmeid, võid neid omavate seltsimeeste abi.
2. Iga mees saab sellega hakkama.
Ehk enda arvates säästsin hulka raha, küll aga kaotasin ajas. Mind see variant rahuldab. Mul rahaga muudki teha.
Ja ikkagi, vanematel vene ratastel pole see värvkate kunagi briljantne olnud. Kui viisaataku plaan kõrbes, tuli sealt liinide pealt igasugust saasta. Seega kõlbab selline värvimismeetod rahuldava tulemuse saavutamiseks küll. Ei ole plaanis ka musti numbreid sellega taotlema hakata. Kaaskodanikke rõõmustab ka vähemläikiv masin piisavalt.
Samas peab ikka iga mees tegema enda peas otsuse, et saavutada soovitud tulemus. Eelnev jutt ei sobi aga \"lääne\" päritolu masinate värvkatte uuendamiseks (näiteks Jawa), kuna seal oli juba varasematel aegadel kvaliteetsem liinitöö. Rääkimata kaasaegsetest, mille värvimisega ainult spetsialistid hakkama saavad.
Kes tahab see proovib.

Jõudu,

Puhh
Vasta
#10

Nii... kuna mul põhimõtteliselt esimene projekt alles käsil, siis proovin raami ära pintseldada Toungue

Puhh, ütle mulle veel paari asja:
Mis sul see värv maksis? Kas saab vähem ka osta?
värvin ainult raami ja ei usu, et sinna nii palju läheb.
Aga krunt? Millist? Kas enne värvimist võtsid vana värvi kuni metallini või ei teinud eeltööd?
Vasta
#11

ka mina olen kord rulliga värvinud. tegu oli laibaraudadega ja tahtsin teadlikult sellist krobelist pinda. igatahes lasin värvil natuke kuivada ja siis tegin korra veel mõne aja möödudes kuiva rulliga üle. mulle tulemus täitsa meeldis.
Vasta
#12

Erik Kirjutas:Nii... kuna mul põhimõtteliselt esimene projekt alles käsil, siis proovin raami ära pintseldada Toungue

Puhh, ütle mulle veel paari asja:
Mis sul see värv maksis? Kas saab vähem ka osta?
värvin ainult raami ja ei usu, et sinna nii palju läheb.
Aga krunt? Millist? Kas enne värvimist võtsid vana värvi kuni metallini või ei teinud eeltööd?

Värv oli vist paarisaja krooni ringis (1 kg) ja võid osta teda palju tahad. Arvan, et poemeestel pole 200 gr segamine probleem. Mäletan, et matisti maksis suhteliselt palju. Aga ära numbreid küsi. Krunt oli mingi lätlaste toodang (60..70 kr/l).
Vana värv igal juhul maha. Selle rookimine võttis mul paar nädalat aega, kuna tegin käsitsi. Paak ja porilauad on sellised kohad mis sageli pahtlit tahavad. Ja külgkorvi külge läks pahtlit ka kõvasti, kuna oli teine mitmest kohast mõlkis.
Krunti kandsin ka muidugi rulliga.
Pintslist ka - selle pead samuti hoolikalt valima. Siin soovitan osta lakipintsel, kuna on otsast peenikese karvaga. Ja mitte väga lai. Sobilik 3...4 cm laiune.
Vasta
#13

Erik Kirjutas:
Puhh Kirjutas:Isiklikult värvisin oma ratta (K-750M) raami sellel aastal pintsliga ja olen tulemusega väga rahul.

Ja ehk on sul pilte... ?

Pilte on ka. Ütle e-mail kuhu saata.
Vasta
#14

Erik Kirjutas:Mis sul see värv maksis? Kas saab vähem ka osta?
värvin ainult raami ja ei usu, et sinna nii palju läheb.
Aga krunt? Millist? Kas enne värvimist võtsid vana värvi kuni metallini või ei teinud eeltööd?


mina ostsin viimane kord iluvõre jaoks 150 gr, st kui purgikaup ei ole, segavad, palju tahad.

Krunt osta samast seeriast, värviga ja enne kui suure värvimise teed proovi nii krundi kui ka värviga, kuidas nad suhtuvad aluskihi värvidesse. st. paar pintslitõmmet mõlemat, varjatud koha peal, LIHVITUD pinnale. pärast lihvid maha.
Kaasaegsed värvid kipuvad \"vanaegseid\" värve \"üles keetma\". Kui ei sobi, siis alla kas epoksiid krunt, või haljas metall. Ise värvisin iluvõret 3 korda, enne kui enam vähem sai. Vana kobrutanud värvi sai küünega maha lükata ;(

Kahekomponentsetel värvidel on üks viga küljes Wink : alati segad, kas vähe või palju, ja kui on vähe, siis uuesti saab jälle palju jne jne. Valmissegatud värv on kasutatav ainult mõned tunnid.


Vasta
#15

puhh, saada mu emailile pilte... _hot.ee
homme lähen vaatan poodi ja pärin, et mis nad mulle räägivad. Saatsin muidugi paljudesse pulbervärvimistöökodadesse kirja koos raamipildiga, et mis umbes läheb... eks ma siis oota vastused ära ja siis mõtleb edasi...

igasugu soovitusi muidugi alati hea kuulata ja kõrvataha panna nii, et teema las liigub ikka edasi! Smile
Vasta
#16

al Kirjutas:
Erik Kirjutas:Mis sul see värv maksis? Kas saab vähem ka osta?
värvin ainult raami ja ei usu, et sinna nii palju läheb.
Aga krunt? Millist? Kas enne värvimist võtsid vana värvi kuni metallini või ei teinud eeltööd?

Kahekomponentsetel värvidel on üks viga küljes Wink : alati segad, kas vähe või palju, ja kui on vähe, siis uuesti saab jälle palju jne jne. Valmissegatud värv on kasutatav ainult mõned tunnid.

Siis veel üks jama. Kuna kõvendit ja lahustit eraldi topsikutes kaasa antakse, on soovitav poetshekk alles hoida, kuna sealt pealt on näha palju neid vedelikke mahuliselt on. Ehk siis mitmes jaos värvimisel tuleb neid koguseid suht täpselt jaotada. Vastasel korral, kõvendi vähesuse tõttu, võib su värvkate süldiks jäädagi.
Nii et, mensuur manu!
Vasta
#17

Erik Kirjutas:puhh, saada mu emailile pilte... erikliiv@hot.ee
homme lähen vaatan poodi ja pärin, et mis nad mulle räägivad. Saatsin muidugi paljudesse pulbervärvimistöökodadesse kirja koos raamipildiga, et mis umbes läheb... eks ma siis oota vastused ära ja siis mõtleb edasi...

igasugu soovitusi muidugi alati hea kuulata ja kõrvataha panna nii, et teema las liigub ikka edasi! Smile

Pildid saad homme, kuna on mu tööarvutis.
Huvipärast võiksid panna värvitöökodade pakkumiste infot ka üles.
Saaks teada, mis mu vaev maksisWink
Vasta
#18

Sellise mootorrattaraami pulbervärvimise orienteeruv maksumus on 200-300 krooni. Kindel nõue on see, et raam peab 100% IGASUGUSTEST ja IGALTPOOLT vana värvi jääkidest puhta rauani puhastatud.
Enne värvimisele viimist tuleb maskida kõik keermed ja laagripesad jne.
Vasta
#19

Puhh Kirjutas:Jah, mullid on probleem. Õnneks katsetasin ennem erinevaid rulle ja leidsin parima variandi. Nimelt nende poroloonrullidega ära hakka vaeva nägema, tulemus on kuumaastik (mullid).

Ma just poroloonrulli kasutasin Sad Peal oli veel kirjas, et see sellise peenema töö, mööbli lakkimise jne jaoks mõeldud...
Vasta
#20

Puhh, pildipealt ju jumala asjalikult värvitud! Cool
Aga ma ei saa sellest aru, et kui sa matistit lasid sisse segada, siis miks ta ikka nii palju läigib? Mingi fotoka välgu efekt? Big Grin

Nüüd ma mõtlen, et võiks ise paagi ja plekid ka ära värvida aga kes seda teab. Pulbris peaks vast lihtsam lasta neid värvida...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne