Plastikkere (Ehk: rooste - laku panni!)
#1

Kes sõidukiomanik (välja arvatud ehk kuni paar aastat vanade autode omanikud) ei oleks kirunud seda põhjamaist kliimat, kus suures osas aastast kas kallab ülalt ja/või pritsib alt igasugust magedat ja soolasemat löga, mis lausa silmnähtavalt autot sööb.
Meil siin Eestis ei ole vist kuigipalju plastikkerega autode omanikke, ometigi on neid autosid läbi aegade ka seeriatootmises olnud ning peaks oma roosteimmuunsuselt ju siia meile imehästi sobima. Veermik ja kõik muud metallist jubinad on muidugi sama \"surelikud\" aga siiski - terve kere jagu vähem potentsiaalset roostet. Plastikkerel kindlasti omad vead aga meie kliimas on (peale vastutustundetute juhtide) kõige suurem oht autole minu arvates siiski rooste.
Milliseid plastkerega seeriatootmises olnud autosid (eelkõige sõiduautod) teate? Alustuseks paneksin siia ühe oma lemmikutest - Reliant Scimitar:


Vasta
#2

-Trabi aka TrabantSmile
-Renault Traffic (nimi vist ikka traffic - mingi Renault buss \'90-st igatahes on plastmasskerega)

aga huvitav, mis \"plastikkerega\" masinaid koos hoiab? Mingi metallraam ikka?
Vasta
#3

Lisaks ka Pontiac Fiero, Corvette (alates 68 on küllalt plasti kerepaneelidena) ja köögivalamumaterjalist e. roostevabast kerega DeLorean Smile (mis pole küll plastmass aga samasse roostekindlusesse)

EDIT
+ Pontiac TranSport (Chevi Lumina APV)
Vasta
#4

13piisab Kirjutas:-Trabi aka TrabantSmile
-Renault Traffic (nimi vist ikka traffic - mingi Renault buss \'90-st igatahes on plastmasskerega)

aga huvitav, mis \"plastikkerega\" masinaid koos hoiab? Mingi metallraam ikka?
See on Renault Espace. Espace esimesed kolm põlvkonda olid plastkerega, praegu toodetav sai teraskere.
Plastikkerega autodel on kere kandestruktuur ikka metallist, plastikust on vaid kattepaneelid.
Tartus liigub üks esimese põlvkonna Renault Espace. Keret lähemalt vaadates on näha, et ka plastik vananeb. Pealispind kattub peente pragudega.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#5

Aga roostele näitavad keskmist sõrme ju ka Land Roverid oma allumiinium kerega vähemalt mingi osa neist, allumiinum küll suht kallis kuid erinevalt plastikust vastupidavam ja tavalisest metallist kergem.
Vasta
#6

umbes kuus aastat tagasi näppisin ühe tuttava autot ja see tundus olema valdavalt plastmassist, mark oli Matra ja mudel vist Murena, kuid taga oli silt Matiz.Auto oli kolmekohaline, ees kaks istet ja taga keskel üks pisi-pisike.Rohkem sellist autot pole kohanud.Tundus olema vägagi tore asi ja kui sõbra jutt oli õige,siis sobis see auto rohkem ringrajale ,kui tavalisele maanteele.
Vasta
#7

mossepower Kirjutas:Aga roostele näitavad keskmist sõrme ju ka Land Roverid oma allumiinium kerega
uuematest pidid osad (odavamad) Land Roverid kah plastmassjunnid olema. Tõsisemad maasturid (Range Rover vist) aga mitte. Eks Landy teab paremini.
Vasta
#8

alates 86 aastast on ka audi roostele näppu näidanud Smile
Vasta
#9

Raigo Kirjutas:alates 86 aastast on ka audi roostele näppu näidanud Smile


tegelikult varem.Audi 100 \"sigar\" oli juba 82 aastal tsingitud.

Retro-Style




Vasta
#10

sass Kirjutas:umbes kuus aastat tagasi näppisin ühe tuttava autot ja see tundus olema valdavalt plastmassist, mark oli Matra ja mudel vist Murena, kuid taga oli silt Matiz.Auto oli kolmekohaline, ees kaks istet ja taga keskel üks pisi-pisike.Rohkem sellist autot pole kohanud.Tundus olema vägagi tore asi ja kui sõbra jutt oli õige,siis sobis see auto rohkem ringrajale ,kui tavalisele maanteele.
Matra Murenal, nagu ka teistel Matratel alates 1963, oli plastkere. Ka plastkerega Renault Espaced olid Matra tehases valmistatud.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#11

Või siis Eestis tehtud


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#12

tziklivend õigus typ44 82 aastal toodetud sigarid olid juba osaliselt tsingitud mõned aastad hiljem,tuli juba täistsink kere
Vasta
#13

Lotus Elite 1960.aastate algusest oli ka täisplastkerega (k.a.kandmik!).
Landidest on Defender ja Discovery alumiiniumkerega,Range ja Freelander minu teada teraskerega.
Vasta
#14

sass Kirjutas:umbes kuus aastat tagasi näppisin ühe tuttava autot ja see tundus olema valdavalt plastmassist, mark oli Matra ja mudel vist Murena, kuid taga oli silt Matiz.Auto oli kolmekohaline, ees kaks istet ja taga keskel üks pisi-pisike.Rohkem sellist autot pole kohanud.Tundus olema vägagi tore asi ja kui sõbra jutt oli õige,siis sobis see auto rohkem ringrajale ,kui tavalisele maanteele.
tohohh kas tõesti ka selline auto on eestisse sattunud nagu matra murena?sellist tahax omasilmaga kaeda kindlasti!exootica!anna mulle teada kust ma võiksin näha seda masinat.
Vasta
#15

Viimased andmed sellest autost on umbes 6 aastat vanad, siis see seisis Jõhvis Baueri müügiplatsil, mootoriga olevat mingi jama olnud.Ma ei ole päris kindel ,kas see ikka oli Matra Murena, sest Taga oli silt Matiz ja Matra märk oli kusagil külje peal.Sellist autot nagu Matra Matiz aga justkui ei eksisteeri, välimus oli igatahes üsna Murena moodi.See tuttav vedas autosid turgu ja kuna tema käest on neid läbi käinud väga palju ,siis ta ei mäleta ka midagi täpsemat.Kui on tõsine huvi , siis otsi Bauer üles ja uuri järele , ehk on tal mingeid andmeid alles jäänud.
Vasta
#16

Vähemalt üks Matra Murena on tõesti Eestis arvel olnud ARK andmetel
Vasta
#17

Kas mitte polnud aastaid tagasi Börsis ka üks Bagheera müügil? Justkui nagu meenuks midagi.

Rover 3500 - European Car of the Year 1977
Vasta
#18

see Murena millest eelpool juttu oli on praegu saanud selga uue värvi(punane),kahe laki kihiga ja ootab komplekteerimist,sisu tuleb punane/must nahk,esisillas kõik kuluosad vahetatud,tagasilla õõtsad tahavad veel taastamist.Mootor mis juba enne minuni jõudmist tuksis oli seisab riiulis ja ootab lisa hobujõude,selle asemel ostsin Talbot Tagora mootori mis sobib 99% diliselt.Tulevik toob GAZ custom made coiloverid,Azev A 16\" veljed(ette 7,5/taha 8,5) ja riiulis olevale mootorile 140-150 jõudu(originaalis 118 jõudu).Kuna kogu projekt on küllalkti põhjalik siis sõidunaudingut ei planeeri enne sügist.
Vasta
#19

nn neljanda generatsiooni Camaro. Ca \'94 aastast (või tiba varem) tootmises, klaasplastist tiivad ja uksed on sellel masinal.

edit: sorri, panin esialgu põlvkonnaga puusse Smile
Vasta
#20

Nojah, Fiero omanikuna võib öelda, et roostega praktiliselt probleeme pole. Rauda on masinal küllalt nn, spaceframe (tõlkige palun!) hoiab kõike koos, lisaks on kere tsingitud. Aga plastiku hind on ikka jube, koos riikliku katusemaksega võib keskmise kerejupi(tiib, pamper, uks) hinnaks arvestada üle 5 tuh kr, kui keegi näiteks külje maha sõidab, kas kindlustus katab kulud, muidugi mitte, teeb oma amordiarvestuse, ja võid oma kalli sõiduki talle ühe tiiva maksumuse eeest maha müüa.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne