Surveaste ja plokikaane madalamaks freesimine?
#1

MÄRKUS: see teema on välja tõstetud iseseisvaks topicuks \"asendusmootorite\" teemast.

------------------------------------------------------------------------------------




Läbi aegade on volga mootorite arengus muutusi läbinud vaid üks asi, surveaste. (natuke ka teisi asju aga see selleks) Surveaste arvelt on saadud jõulisa 75hj-90hj-110hj. Surveaste on tõusnud 6,7:1 8,6:1, (umbes panin praegu, mälu järgi).Tänapäeva mootorites on surveaste umbes 10:1 . Kui nüüd lihvida volga mootoripead ja saavutada 10:1 , kas peab mootor vastu?
Kui peab, siis pole ju lõpuks erilist mõtetki mingit muud mootorit vahele ehitada. Ja kui ongi soovi V8 a\'la 6 liitrit. Siis ehita korralik raam alla ja palun. Estfieldid ja cobrad ehitatakse toruraamidele ja rekordmootor oli cobral vist 12 liitrit töömahtu.
Vasta
#2

10:1 surveaste an pikemaks töötamiseks minu arvates liig.
Siis põlemiskambri mahuks Ca 61-62cm3.

Olen proovinud. 8,2 kaanel sai freesitud üsna palju maha (mis ta oligi... 2,8mm???) ja kaan ise jäi näiteks küünlapesade kohtadelt õhukeseks.

Lisaks detonatsiooniprobleemid, mille leevendamiseks algselt keerasin süüdet hilisemaks, sellega kaasnes kuumenemine. (Bensiin 98 kasutamisel).

Jõudu oli rohkem küll, kui polnud head pidamist, võttis vahel 3.käiguga kohalt minnes ratta ringi.

Volga kaant ei kannata kuigi palju portida ka, veidi annaks teravama nuka abil täiteastet parandada (lihtsam ehk).

Mõeldes variante, siis lõpuks jõuab ikka enamasti töömahu juurdehankimise juurde.

Võimalusel saaks ka ehk hõõrdekulusid vähendada edumeelemate kolbidega (\"saledamad,\" kergemad ja kitsamate rõngastega).

Volga mootor on mõeldud algselt just madalalt hea momendiga autot liigutama (ladal aga just laiema momendi ja põõretevahemikuga).

Asja saaks ehk mõnevõrra parandada ülelaadimisega (6,7 surveastmega kaan ja turbo või kompressor) ning karpa ümber kambri ehitamisega, millega siis karpa ära survestada saab). Vahejahutita pole vast efekt ka parim võimalik.

Üksjagu mängimist ja ka ARK ja TÜV ei soosi selliseid \"kompromisse.\" Smile

Btw, kas kellegil on head linki, kuskohast saaks mõõdud Subaru Impreza 92,0 kolbide kohta?
Vasta
#3

nasa13 Kirjutas:Jõudu oli rohkem küll, kui polnud head pidamist, võttis vahel 3.käiguga kohalt minnes ratta ringi.

Big Grin pidamine pole vist mootori probleem, ja kui sa ütled, et jõudu oli nii, et 3 käiguga käis suss ringi, on ju eesmärk saavutatud. Ise eeldasin ka , et 10:1 on liiga suur surve, aga siis tuleb lihtsalt vähem lihvida. 2,8 mm asemel näiteks 2mm. See on nn reaalne tuuning, mis läheb maksma umbes 200.- + kallim bensiin.
Turbo ja ülelaadimised, karpa kambri ehitus on juba nn \"ulme\" ehk vaevalt et keegi hakkab leiutama. Teravama tõusuga nukki volgale? ladadele saab sportnukke aga volgale. Portimine on ka muidugi võimalik aga riskivärk, kuskilt liiga palju ja ongi pea pees.
Vasta
#4

Üheks võimaluseks oleks nn. \"klaver\" natuke üle vaadata, nookurite käik. Aga see töö võib jätta olukorra purunemisaltiks.
Näiteks on Chevrolet mootoritele erinevate ülekannetega nookureid saadaval (aftermarket).

Nukkvõllil saab tagumisel küljel (mitte siis nuki otsast, vaid tagaküljelt kus on tasasem pool, veidi maha võtta. Kui leidub koht ja võimalused, siis saaks ühtlaselt kõigil nukkidel seda teha ning teravam nukk ongi Volgale valmis.

Juba 1 mm on olulise mõjuga. Jälgida tuleks, et klappide käik liiale ei läheks klapivedrude suurema kokkusurutuse tõttu (klapivedrud võivad puruneda). Ehk hoopis vaadata alternatiivsed klapivedrud ka...
Vasta
#5

nasa13 Kirjutas:ning karpa ümber kambri ehitamisega, millega siis karpa ära survestada saab).

Pigem pritsung siis juba Wink
Vasta
#6

See nukkvõlli jutt on päris huvitav, kas keegi teab ka kohta kus seda teha võidaks?
Vasta
#7

te räägite sellest et 2mm plokikaanelt maha võtta,,,seda ma ei teadnud,,ma lasin 4mm maha freesida,palju surveaste võiks nüüd olla?
Vasta
#8

Volgamees Kirjutas:te räägite sellest et 2mm plokikaanelt maha võtta,,,seda ma ei teadnud,,ma lasin 4mm maha freesida,palju surveaste võiks nüüd olla?

4mm freesida maha 8,2 surveastmega plokikaanelt -> see on kaanele surmaotsus!
Arvutama ei hakka, aga teoreetiliselt oleks arvutuslik surveaste lahedalt üle 10-ne (või pikalt üle 11-ne!) ning 4mm puhul oleks küünlapesade alumised osad juba aukus, ehk siis sealt paistaks plokikaanetihend ilusti välja ning see kupatus ei jääks pidama.
8,2 surveastmega mootorile suurim mõistlik freesimismaht oleks heal juhul 1,5mm. (Ise olen ühel sellisel 2,7mm võtnud ja kaan läks kokkuvõttes nahka ka. Emexisse alumiiniumiks).

Ei soovita kindlasti üle 0,5-1mm freesida, hoopis rohkem rõhku võiks panna väga korralikule koostetööle, et kolvid istuksid ideaalsete lõtkudega silindrites ning ka kolvisõrmed.

NB! Millise valunumbriga Sul plokikaas on? Neid on ju pandud peale pisibussidele ja igasugustele muudele aparaatidele. Näiteks surveastmega 7,15 jne.
Vasta
#9

ma olen selle kaanega mingi 700 km sõitnud ja ei ole veel midagi juhtunud,,õnneks,,aga mis tehtud see tehtud,,juurde panna ei saa ju,,võimu on mootoril küll,,võrreldes endise plokikaanega
Vasta
#10

Kas Sa kompressiooni oled mõõtnud? Huvitav oleks teada!
Detonatsiooniprobleemid puuduvad? Süüdet oluliselt hilisemaks ei pea sättima? :duh

Mnjah.

Siis et: palju plokikaant madalamaks lihvida/freesida?Tahtsin lisada veel seda, et surveaste (arvutuslik) on omaette näit, tegelik kompressioon sõltub paljustki muus, k.a. mootori \"tihedusest\" mis kulumisega seotud, aga ka nukkvõlli \"kraadidest\" ja mootori põõretest.

EDIT:

Kiirekäigulised mootorid \"kannatavad\" üsnagi kõrget surveastet, kui kasutatakse ka tavabensiini puhul üsna suure \"overlap\" ajaga ja laia tööskaalaga nukke (minu kohmakas termin, ei oska õieti hetkel nimetada).

Ehk siis madalamate põõretega vuhiseb osa segu väljalaskesse ja survetakt ei tule nii rõõgatu, kui näiteks 12:1 surveastmega oletada automaatselt võiks.

Volgal on nukk arvestatud madalatele põõretele ja ka tulemus vastav...
Vasta
#11

Kui saan mõõteriista, ja natu uurin asja siis mõõdan kompressiooni ära,,detonatsiooni koha pealt ei oska miskit öelda (mis detonatsiooni tunnus on?),,süüdet pole üldse puutunud,muidu töötab mootor vaikselt,,ainult imelik klõbin on kuskil mootoris
Vasta
#12

Volgamees Kirjutas:Kui saan mõõteriista, ja natu uurin asja siis mõõdan kompressiooni ära,,detonatsiooni koha pealt ei oska miskit öelda (mis detonatsiooni tunnus on?),,süüdet pole üldse puutunud,muidu töötab mootor vaikselt,,ainult imelik klõbin on kuskil mootoris

See klõbin ongi suure tõenäosusega detonatsioon.
Vasta
#13

Sovhoosis töötasin Zil-i peal ja V8 kapremondist tulnud mootoril olid mõlemad plokikaaned kõverad nagu lennuki tiivikud.Kuna oli kiire ja paremaid polnud kusagilt võtta, siis sai need siledaks freesitud-hööveldatud.Ühelt 3 ja teiselt 2,8 mm maha, see oli höövelmasina näit ja arvestades seda ,et kaaned olid kõverad ,siis mõnest kohast sai kindlasti vähem võetud.Mootor hakkas tööle igatahes korralikult ja pidas vist mingi 2 aastat vastu, aga tundus ,et tahtis nagu suuremaid pöördeid saada, bensiin oli ikka sama , 76 ja süüde oli paigas märgi järgi. See oli üsna suur hööveldamine ja meister kahtles ,kas on sellel asjal mõtet, kompressiooni ei mõõtnud,ei oska muutust võrrelda.
Vasta
#14


et siis 8,2 surveastmega mootoril max 1,5 mm maha.

aga 6,7 surveastmel? palju sealt siis võtta tuleks? tegelik elu on tihti selline et enamiku asutuste pärandatud autopark on madalama surveastmega (loe - A-76-le arvestatud). et kui volgamehel oli kogemata 6,7-ne kaan? ehk polegi siis asi väga hukas?

kuidas aga seda hetkeseisu kindlaks teha? kuidas teha selgeks, kas peal on 6,7 või 8,2- ne kaan? eks ikka kompressiooni mõõtes.
aga mis need numbrid siis olla võiks? samas sõltuvad need numbrid ehk konkreetne kompressiooninäit ka mootori üldseisust ja see ei tee asja selgemaks... aga siiski, kui mootor on eeldatavasti korras ja mõõtmine toimub nõuetekohaselt - soe mootor, laetud aku, kõik küünlad maas, segusiiber kenasti lahti jne., siis milline peaks olema 8,2-se surveastme puhul kompressomeetri näit?


Vasta
#15

Plokikaantel on valunumbrid peal, nendest annab midagi välja lugeda. Tihti on ka numbrile lisaks venekeelse tähe kujul lisatähis.

Kataloogid abiks.

Lõplik täpsus saadakse põlemiskambri mõõtmisega. Wink
Vasta
#16

ma arvan et tegu ongi A-76 le arvestatud kaanega
Vasta
#17

pppp Kirjutas:Pigem pritsung siis juba Wink

hea pritsung on muidugi tegija. Isegi juba\"vanal ajal\" saadi pritsungiga asja tunduvalt paremaks.

http://www.volga.nl/injectieEN.htm

Oli aasta 1963.

[Pilt: gaz327.jpg]

Mõni number:

Engine 0-100 km/h maximum speed fuel consumption l/100km
GAZ-327 24 sec. 140 10,81
GAZ M21 D 30 sec. 127,5 11,52


Surveaste oli 7,2 vs stock 6,7. Smile
Vasta
#18

Kataloogi (1980) järgi plokikaante nummerdamisel kasutatud järgmisi indekseid: 6,7-le vastab täht Г ja 8,2-le Ж.
Vasta
#19

Praegu oma autole uuenduskuuri tehes sai paigaldatud uus orig. 21 plokipea ning sai seda madalamaks freesitud. Nüüd tõõtab ilusti 95 bensiiniga. Võin anda seda venna telefoni kes seda tegi. Konkreetselt freesimise eelarve oli 700 eeku.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#20

Minul jäi hiljuti pihku 6,7 surveastmega kaas, klapipesad freesitud ja klappide tööpinnad käiatud. Kaas oli sirge, lasin meistrimehel 1,5 mm maha freesida. Asjamees arvas, et võiks rohkemgi... kevadel istutan selle mootori otsa, tavalise 6,7-se asemele. Ootan põnevusega dragsterile omast tõmmetBig Grin
Freesimine läks maksma 100.-
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne