Mida uut Järva-Jaani vanaautode varjupaigas?

Sääreväristajast tuleb vaid makett, mille riputame nn. motopuu otsa üheks osaks reklaamikompositsioonis. See isend ei saa olema olema töökorras - vaid vaatamiseks. Seega sobivad igasuguses korras tagavaraosad. Endiselt aga jääb muuseumipapa unistama sellisest sääreväristajast, millega varjupaiga territooriumil ka liikuda saaks ...
Varjupaiga aadress on Lai 7, Järva-Jaani, Järvamaa. Kui juba Järva-Jaani tulles leiate üles Laia tänava, siis meid märkamata pole võimalik mööda sõita ...
Vasta

Järgmine uudis. Varjupaiga, onu Vello filmitoa ja Kinomuuseumi rajamise ühel aktivistil, Vello Kolnesel, on soov hakata kokku panema Moskvitš 401. Olevat olnud selline masin tema esimeseks sõiduõppimise autoks. Isa lubanud algul vaid sõita garaaži juurest kaevu äärde. Selle eest tulnud poisil auto puhtaks pesta. Tänaseks on meil olemas kolm Alma-mosset, kuid kahjuks isegi neist jääb väheks, et üht vähe korralikumat nostalgiasõitudeks kokku panna. Siit palve - kas keegi valdab infot, kust võiks leida enam-vähem rahuldavas seisus keret, kuna suuremat kereremonti pole lihtsalt ajapuudusel võimalik ette võtta. Sest ülejäänud 217 isendit vajavad ka mingilgi moel hoolt ...
Vasta

eile oli järvajaani laat, kodupoole minnes tegime ka tiiru varjupaigas!! papa möllas 16ga ei hakanud segama!tahtsingi kysida ,et kas laiedamiseks läheb!
Vasta

Täna õnnestus tänu saadud vihjele vanapaberivirnast välja tuua hulk tehnikaalaseid raamatuid. Tõsi, erilisi rariteete nende hulgas pole, aga olen arvamusel, et näiteks kastitäis "Sõiduautod" ja teine kastitäis "Autojuhi õpik" raamatuid oleks meie noortele kaasfoorumlastele toredaks kingituseks küll kui nad varjupaika külastama tulevad. Endale aga tegi meele rõõmsaks "Iseliikuvad kombainid CK-3 ja CK-4"(1964), ATL`i remondi raamat (1958), ATL`i käsiraamat (1959); sõjaväe kirjastuse Gaz-63 tehnilise teeninduse raamat (1951), ka Zil-157, 130, 131; Gaz-52-01, 53, 66 kohta. Leidus ETZ-163 raamat, kombainide laboratoorsete tööde vihikuid kui ka terve virn erinevaid plakateid nõukogude tehnika erinevate süsteemide kohta. Tekkis lausa mõte infobussi taasloomiseks ...
Vasta

Kas need pärinevad kunagisest kutsekooli nr.31 ajast? Oli ju seal tohutult igasugu plakateid ja jooniseid peaaegu kõikidest põllumajandusmasinatest ja nende sõlmedest. Lisaks veel igasugu õppematerjali, millega tehti sulle puust ja punaselt asi selgeks. Sai ise nende järgi seal 3 aastat õpitud.
Mis on saanud nendest traktorite- ja mootorite- ja agregaatide läbilõigetest, mis ehtisid ja olid tatikatest koolipoistele uudistamiseks paljudes erialakabinettides? On midagi järgi jäänud või tassiti teistesse kutsekattesse laiali. Vot need läbilõiked oleks ka varjupaigas värvilisteks pärliteks. Oli ju vana Vajaku kiirtraktorite õppeklass üle endise N-liidu uhkeim koos oma pöördlava ja "töötavate" mootori läbilõigetega kus nägid oma silmaga kuda kolvid, klapid, õlid liikusid. Fantastiline klass oli igatahes, mida paljud õpilased(vanemad mehed kes T-150K ja K-700 kursustel käisid) ise ka aitasid ehitada.
Vasta

Vanematest teemadest on nagu jäänud meelde,et need demomootorid on jj ilusti alles ja käega katsutavad.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Ei ole need kuhugi kadunud. Eelmise aasta AMFi kokkutulekul sai neid näha. Üks näide ka manuses.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

sai ka ämmajuures vanu raamatuid sorditud, kuna lapsel mingi vanapaberi korjamine!! tuli välja kirjastus "valgus" 73a traktorite öpperaamat. autorid v.anohhin ja a.sahharov! käsitletakse seal DT-75, DT-75m, T-74, T-4, MTZ-50, T-40, DT-54a ja T-25 ehitust
Vasta

kolz Kirjutas:Kas need pärinevad kunagisest kutsekooli nr.31 ajast? Oli ju seal tohutult igasugu plakateid ja jooniseid peaaegu kõikidest põllumajandusmasinatest ja nende sõlmedest. Lisaks veel igasugu õppematerjali, millega tehti sulle puust ja punaselt asi selgeks. Sai ise nende järgi seal 3 aastat õpitud.
Mis on saanud nendest traktorite- ja mootorite- ja agregaatide läbilõigetest, mis ehtisid ja olid tatikatest koolipoistele uudistamiseks paljudes erialakabinettides? On midagi järgi jäänud või tassiti teistesse kutsekattesse laiali. Vot need läbilõiked oleks ka varjupaigas värvilisteks pärliteks. Oli ju vana Vajaku kiirtraktorite õppeklass üle endise N-liidu uhkeim koos oma pöördlava ja "töötavate" mootori läbilõigetega kus nägid oma silmaga kuda kolvid, klapid, õlid liikusid. Fantastiline klass oli igatahes, mida paljud õpilased(vanemad mehed kes T-150K ja K-700 kursustel käisid) ise ka aitasid ehitada.
Kirjandus pärineb tõepoolest endisest J-Jaani kutsekoolist, samast ka tohutu hulk plakateid. Kui vaid aega juurde saaks, siis sorteeriks ära, jätaks muuseumile igast ühe ning jagaks ülejäänud asjahuvilistele. (Nii nagu ka tehniline kirjanduski, mida üht raamatut mitu eksemplari on) Seniks jääb ainult see variant, et kui kellelgi on midagi vaja, siis tuleb ja otsib ise välja ... Erialakabinettide õppevahendid läksid suures osas 1996/97 kõige kaduva teed. Osad küll viidi Paide Kutsekeskkooli. Mis aga puutub Helmut Vajaka kiirtraktorite klassi koos "töötavate" läbilõigete ja pöördlavaga, siis need on heas korras ja soovijatele demonstreerimiseks täiesti olemas. Tulin just soomlastega mõisast, kus nimetatud klass koos veel mitme muuseumiüksusega asub. Nende vaimustus üli ülisuur! Nad nõustusid täielikult väitega, et maailmas teist sellist vastu panna pole. Muide, aastaid tagasi, kui võeti tööle uus "imporditud" vallavanem, ei puudunud palju, et sellest klassist keskkoolile aula oleks tehtud ...
Kaks nädalat tagasi saime kätte veel viimase klassiruumi võtme, kus teraviljakombaini Niva läbilõige ning veel terve hulk igasuguseid mudeleid, stende ja makette. Meie head sõbrad Lokutalt ja Eidaperest juba hauvad plaane, et kui peaks varjupaiga järgmiste talgute päev vihmane olema, siis kolime mõisa pöördlava ja kõrvalruume korrastama ...
Vasta

Tänan Muuseumipapa, see teeb rõõmu et see klass on säilinud oma hiilguses ja on nüüd hääde peremeesete käes. Oli ju see kabinet ka muus osas unikaalne peale näitliku õppematerjali. Vajakas oli nupuga mees igas tehnikas. Näiteks mis mulle meelde jäänud on see kui toimus pimenduskardinate ettetõmbamine, õigemini allalaskmine siis käis see koos muusikaga, samuti ülestõstmine. Projektorid ja diaprojektorid ronisid kappidest välja puldist nuppu vajutades ja ekraanile jõudis pilt mingite peeglisüsteemidega. Lauad ja toolid olid originaalse lahendusega. Mulle jättis see kabinet igatahes väägahea mälestuse.
Kellel võimalus uurige neid kutsekooli kabinette ja õppevahendeid mida J-Jaani mehed on säilitada suutnud. Kusjuures enamus läbilõikeid agregaatidest on tehtud rauasaagide ja viilidega. Rellakaid olid veel avastamatta.
Vasta

Tuhat vabandust, et tänamine viibinud, aga praegu just muuseumipapal kõige kiirem aastaaeg - kooliekskursioonid ... Aga siiski : eno1, Pets, Väikevend, Kaspar, TAR, tomm7, kris, Meelis, Sirje, Kaldar ja Ahti - tuhat tänu väga suure abi eest stiihhiliselt läbiviidud talgute eest! ATS`i remont, ümberseadistamine ja tehniline hoole, saunasektori kanalisatsiooni lõpetamine, teerulli remont ja "proovitöö", osade varjupaiga isendite salongide korrastamine, territooriumi niitmine, T-16-le rippsüsteemi kopa paigaldamine, äparduse tõttu purunenud trammiklaasi vahetus, "Tšernigov"- kasvuhoonebussile esiklaaside paigaldus ja tomatilavade valmistamine, eestseisuse koosoleku läbiviimine, autosauna kütmine, ekskursioon aatekaaslase juurde, kelle käest võib-olla LAZ-695 soetame, ATS´iga vigursõiduraja sissesõitmine ja iseenesestmõistetavalt kingituste (T-74 küljeplekk, nõukogude Eestis valmistatud noad-kahvlid; Pobi rehvid-veljed, mitmed mootoriosad) vastuvõtmine - kas seda pole äkki liiga palju ühe nädalavahetuse kohta?! Tundub, et üks ja seesama seltskond on liiga südamesse võtnud osade kaasfoorumlaste etteheiteid varjupaiga ja selle isendite tagasihoidliku väljanägemise kohta. Natuke küll lohutab eestseisuses arutatugi, et küllap kunagi ettepanekute tegijad ka ise tulevad appi neid ellu viima. Igal-juhul : TÄNU ON SUUR!
Vasta

Ei saa kohe kuidagi teatamata jätta, et täna oli väga tore päev varjupaigas. Algas sellega, et ekskursioonile tuli grupp Pikavere Põhikoolist. Pole ammu olnud nii toredaid, viisakaid ja asjahuvilisi noori. Küllap on väikeses koolis tehtud palju selleks, et oma koolist head muljet jätta. Mõni aeg hiljem külastas meid üks autotäis eri vanuses inimesi. Noorim oli kahe aastane (aga käis ekstra muuseumipapale kõva ja selge häälega aitäh ütlemas!) ja vanim oli täpselt 100 (!) aastane vanaproua, kes käis vaatamas oma kunagise sõiduriista (Gaz-21) mudelikaaslasi. Õhtuks aga jõudsime varjupaiga sõprade abiga kasvuhoonebussi ehitusega niikaugele, et 32 tomatitaime sai perenaine täna lõpuks maha istutada. Täname kõiki, kes olnud abiks "Tšernigov" bussi "uuele elule" aitamisel.
Eile aga külastas meid kaasfoorumlane flanagan ja tõi rõõmusõnumi. Räägime sellest siis, kui asi teoks saanud ...
Vasta

JJVV eksponaatide nimistu on vahepeal täienenud Nuia UAZi, veel ühe Mosse 407 (1960tel ostuloaga soetatud) ning matuseautoks ümber ehitatud JerAZiga.
Vasta

Varjupaiga esindus külastas Ida-Virumaad eesmärgiga täiendada sõidukitekogu kahe bussiga. Kahjuks osutus AUTOSAN siiski nii ajahamba poolt puretuks, et tuli teha otsus, teda mitte varjupaika transportida. Ennetades kaasfoorumlaste pahameelt sellise otsuse üle, teatame, et osutame abi kontaktide vahendamisel, kui keegi teine peaks soovima nimetatud bussi endale soetada. Küll aga jäi varjupaika vedamist ootama teine buss - LAZ 42021, millelt veel enne mõned detailid demonteeritakse.
Jätkuvad ümberkorraldused eksponaatide paigutamisel, sest suurenenud territoorium ja suurenenud eksponaatide hulk, vajavad ümberpaigutusi.
Saabuval nädalavahetusel on järjekordselt abiks Lokuta mehed, et jätkata ATS`i ettevalmistamist 17. augustil Leigo järvemuusika 10.juubeliaasta raames toimuva Suurte Sõjamasinate Muusika üritusest osavõtuks.
Vasta

muuseumipapa Kirjutas:Küsimus selline, kas Järva-Jaani varjupaiga muuseomisse mahuksid ka mõningad sepa tööriistad, sh. ka sepalõõts.
Kui jah, siis katsun vennaga läbirääkimisi pidada, et vanaisast järgi jäänud tööriistu ka noorematele näidata.
Lugupidamisega
miilits
Varjupaiga esindus külastas Ida-Virumaad eesmärgiga täiendada sõidukitekogu kahe bussiga. Kahjuks osutus AUTOSAN siiski nii ajahamba poolt puretuks, et tuli teha otsus, teda mitte varjupaika transportida. Ennetades kaasfoorumlaste pahameelt sellise otsuse üle, teatame, et osutame abi kontaktide vahendamisel, kui keegi teine peaks soovima nimetatud bussi endale soetada. Küll aga jäi varjupaika vedamist ootama teine buss - LAZ 42021, millelt veel enne mõned detailid demonteeritakse.
Jätkuvad ümberkorraldused eksponaatide paigutamisel, sest suurenenud territoorium ja suurenenud eksponaatide hulk, vajavad ümberpaigutusi.
Saabuval nädalavahetusel on järjekordselt abiks Lokuta mehed, et jätkata ATS`i ettevalmistamist 17. augustil Leigo järvemuusika 10.juubeliaasta raames toimuva Suurte Sõjamasinate Muusika üritusest osavõtuks.
Vasta

Niipalju veel, et võrreldes aastatagusega on Varjupaiga kodulehe külastatavus neljakordistunud: mulluse augusti 3700 asemel on peagi lõppeval kuul kodulehel käidud 14000 korda. Jooksval aastal (alates augustist 2006) on külastusi olnud üle 80000.
Vasta

Taaskord olid Lokuta mehed varjupaigas tublit tööd tegemas. ATS sai korraliku veokasti põranda, millele ka hulk istmeid kinnitati. Lisaks kallati releeregulaatorist välja umbes üks liiter (!) vett ... Kinnitati turvakette ja tehti veel töid teistegi eksponaatide juures. Samal ajal tegid noorlokutalased ettevalmistusi VPL`ilt mootori mahavõtmiseks, kuna nukkvõll vajab vahetamist. Kaasfoorumlane Sillu aga tegeles kaherattaliste sektoris : putitas jalgrattaid “Ukraina” ja “Turist” ning komplekteeris vanast jalgrattast “sääreväristaja” maketi, mis varsti “motopuu” otsa koha leiab.
Mingil hetkel aga saabus üllatusmoment : külla tuli kaasfoorumlane saark, kes tõi kingituseks oma onu annetusena uue mopeedi RMZ – 1.413 “Riga” (vt : http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspona...t&S_ID=265) ja juba nimetatud jalgratta “Turist” Kaasas oli ka originaal tööriistakott koos varuosadega. Peale väikest nokitsemist, mille korraldasid Lokuta noored, võis juba Järva-Jaani rahvas näha muuseumipapat uue sõiduriista seljas alevis liiklemas. Puudus vaid sadul, mille ajutiselt asendasime jalgratta omaga. Kui keegi saaks aidata originaalsadula soetamisel, oleksin väga õnnelik.
Järjekordsed SUURED TÄNUD talgulistele, Kalev Saarele ja tema onule!
Vasta

Järgmine eksponaat on teel Varjupaika: Raplamaalt Russalust pärinev kaubik Avia A21F (vl.a. 1990). Sõiduki omandamisvõimaluse eest tuleb tänada Läänemaal elavat vanatehnikahuvilist hr Urmas Tingast.

Eksponaat nr. 221 ise: http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspona...t&S_ID=267
Vasta

Nõndaviisi, Muuseumipapa volitusel lõhkan ühe tõelise uudispommi.

Eksponaat nr. 218.

Vaadake ja imetlege Smile

Täpsemalt, kuidas, millal, pajatab Muuseumipapa.
Vasta

Sa vana! Kas sellega sõita ka saab?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne