Kirovets ja teised end. Nõuk. Liidu päritolu liigendraamiga suurtraktorid

Minu tagumiku alt läbi käinud viiel metsamasinal on olnud peal sama tööpõhimõttega õhujahutaja. Tehase poolt paigaldatuna. 
Ühele neist sain mingiks ajaks ka elu sisse, kuid mõne päeva pärast kooles pealeandev pump ikkagi ära.
Kõigi nende põhiline ühine viga oli see, et eelmised kasutajad olid talveks vee sisse jätnud. 
Loomulikult tahtis see süsteem saada puhast ehk siis destilleeritud vett. Aga vaatamata sellele läks kupatus ikkagi lõpuks kasvama ja hakkas haisema, sest liigne vedelik, mis kärjes aurustuda ei jõudnud, koguti kokku ja suunati tagasi paaki ning teel sinna paaki saastus vesi väliste mõjudega. 
Kokkuvõttes jah, tegelikult polnud üldsegi hea see jahutaja. Vaheta filtreid ja nunnuta, kuidas tahad, töökindlus siiski vale ja nigel.

PS!
Veavalt et kümne aasta eest sellised kaubaautode seisujahutiteks paigaldati. Kümne aasta eest olid olemas ikkagi korralikud külmaainel töötavad konditsioneerid. Seisuks või sõiduks, kuidas keegi kasutas, aga veega ei jantinud enam ammu keegi.
http://www.autoclima.com
Vasta

Jankale. Mul oli endal mitu aastat selline veega seisujahuti peal. Ei ütleks, et kapriisne. Töötas väga edukalt. ja ei olnus ka vee suhtes nõudlik. Valasime sisse tavalist vett.  talvel kui auto käis servises tehti ka sellele jahutile hoole ja kevadel jäi ainult vesi sisse valada. Üldiselt väga guut lisaseade. 
Kui väljas oli väga palav siis kippus kabiini rõskeks puhuma muud midagi. 
Umbes paari aasta pärast tulid ka külmainel töötavad jahutid. Kes mida paigaldas sõltus rahakotist. 
Külmainel töötavad kippusid hommikuks aku tühjaks laskma samas kui veeautomaadid lasid 24 tundi süüdimatult. Samas nad olid ka vaiksemad.
Neis veega töötavaid jahuteid on veel praegu autodel peal.
Jääb mulje, et töökindlus sõltub ka praegu lähenemisest.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Küsimus mootori Jamz-240 kohta.
Milles võib olla asi, et esimese silindri nookuri võllidele (nii sisselase kui ka väljalase) jõuab õli alles mõne aja möödudes peale käivitamist? Ja sedagi suht tagasihoidlikus koguses võrreldes ülejäänud nookuritega. Mure ainult selle esimese silindriga, teistele tuleb õli ilusti nii nagu peab, juba elektrilise käivituseelse õlipumbaga survet üles lastes.
Vasta

https://www.youtube.com/watch?v=-blka5j0QUU 
Kas äkki selle mehe jutust kasu võiks olla?
Või see: https://www.youtube.com/watch?v=50bz2NcYt0k

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(02-04-2022, 16:57 PM)mtz80 Kirjutas:  Küsimus mootori Jamz-240 kohta.
Milles võib olla asi, et esimese silindri nookuri võllidele (nii sisselase kui ka väljalase) jõuab õli alles mõne aja möödudes peale käivitamist? ...

Õlikanal ikka läbi käib?
Värske avastus töötavast mootorist või ilmnes peale remonti?
Vasta

(03-04-2022, 14:13 PM)v6sa Kirjutas:  
(02-04-2022, 16:57 PM)mtz80 Kirjutas:  Küsimus mootori Jamz-240 kohta.
Milles võib olla asi, et esimese silindri nookuri võllidele (nii sisselase kui ka väljalase) jõuab õli alles mõne aja möödudes peale käivitamist? ...

Õlikanal ikka läbi käib?
Värske avastus töötavast mootorist või ilmnes peale remonti?

Ütleme nii, et värske avastus jah. Peale pihustiotste vahetust sai kontrollitud kütusetorude pidavust ja selle käigus avastasin. 
Täna lasingi suruõhku läbi tõukurvarraste, et kui mingi sodi õlikanalis siis lööb ehk puhtaks.
Oluliselt parem sai küll. Aga edasi tulebki mõelda millega mootor seest puhtaks loputada, üpris kole on see asi seal.
Vasta

(03-04-2022, 17:37 PM)mtz80 Kirjutas:  ... Aga edasi tulebki mõelda millega mootor seest puhtaks loputada, üpris kole on see asi seal.

See mootor peaks kannatama diislikütust ka, kui pöördeid ja koormust ei anna.

Mingi odavam poolsünt võiks ka puhtamaks loputada, aga eks väga mudase mootoriga kanalite ummistumise oht on...

"Kamsaga" saab ka puhtamaks uhta, kui seda piisavalt tihti vahetada.

Väga heade pesuomadustega õli ei ole hea mõte kasutada, kuivõrd see tõenäoliselt peseb liiga hästi muda liikuma. Ning tsentrifuugis peab siis kindlasti paber sees olema!

Kõige parem on osandada ja korralikult puhtaks loputada. Aga see on ka kõige aeganõudvam tegevus. Big Grin
Vasta

(03-04-2022, 20:53 PM)v6sa Kirjutas:  
(03-04-2022, 17:37 PM)mtz80 Kirjutas:  ... Aga edasi tulebki mõelda millega mootor seest puhtaks loputada, üpris kole on see asi seal.

..................
Väga heade pesuomadustega õli ei ole hea mõte kasutada, kuivõrd see tõenäoliselt peseb liiga hästi muda liikuma. Ning tsentrifuugis peab siis kindlasti paber sees olema!

Kõige parem on osandada ja korralikult puhtaks loputada. Aga see on ka kõige aeganõudvam tegevus.

Kui ropp see mootor siis seest on?
Kas nookureid on veel näha või eriti enam mitte?
Igatahes julgen soovitada see mootor lihtsalt seest puhtaks pesta.
Klapikambrikaaned maha ja karteripõhi alt ning siis lihtsalt mootoripesuvahend ja survepesu kuni asi puhas niipalju kui ligi saab.
Eriti hea töö teeb veel kuumaveepesur aga varem seda polnud ja siis Jumzil sai lastud mootor korralikult soojaks ning siis pestud ning sai puhtaks küll.
Smd mootoril oli pisut raskem kuna külm mootor ja nookureid enam näha polnud ning sinna sai renditud kuumaveepesur.
Mtz-50 mootor ka külmalt pestud ja sai ka puhtaks suvel soojaga kui pesime 3 korda.
Alati sai väntvõlli settekorgid ära keeratud ja taskud puhastatud ning tüüpiliselt ilma filtrita mootorile koguneb sinna palju saasta sest vene tsentrifuugid ei taha kõike kinni püüda oma madalate pöörete pärast.
Igatahes kõik need mootorid senini toimivad ja õli ka sees tänapäevane.
Esimesed õlivahetused muidugi tuleb teha tihedamalt ja Smd jättis vett kuhugi sisse et pidi kohe õli vahetama kuna läks valgeks.
Vasta

(03-04-2022, 21:33 PM)2715 Kirjutas:  
(03-04-2022, 20:53 PM)v6sa Kirjutas:  
(03-04-2022, 17:37 PM)mtz80 Kirjutas:  ... Aga edasi tulebki mõelda millega mootor seest puhtaks loputada, üpris kole on see asi seal.

..................
Väga heade pesuomadustega õli ei ole hea mõte kasutada, kuivõrd see tõenäoliselt peseb liiga hästi muda liikuma. Ning tsentrifuugis peab siis kindlasti paber sees olema!

Kõige parem on osandada ja korralikult puhtaks loputada. Aga see on ka kõige aeganõudvam tegevus.

Kui ropp see mootor siis seest on?
Kas nookureid on veel näha või eriti enam mitte?
Igatahes julgen soovitada see mootor lihtsalt seest puhtaks pesta.
Klapikambrikaaned maha ja karteripõhi alt ning siis lihtsalt mootoripesuvahend ja survepesu kuni asi puhas niipalju kui ligi saab.
Eriti hea töö teeb veel kuumaveepesur aga varem seda polnud ja siis Jumzil sai lastud mootor korralikult soojaks ning siis pestud ning sai puhtaks küll.
Smd mootoril oli pisut raskem kuna külm mootor ja nookureid enam näha polnud ning sinna sai renditud kuumaveepesur.
Mtz-50 mootor ka külmalt pestud ja sai ka puhtaks suvel soojaga kui pesime 3 korda.
Alati sai väntvõlli settekorgid ära keeratud ja taskud puhastatud ning tüüpiliselt ilma filtrita mootorile koguneb sinna palju saasta sest vene tsentrifuugid ei taha kõike kinni püüda oma madalate pöörete pärast.
Igatahes kõik need mootorid senini toimivad ja õli ka sees tänapäevane.
Esimesed õlivahetused muidugi tuleb teha tihedamalt ja Smd jättis vett kuhugi sisse et pidi kohe õli vahetama kuna läks valgeks.

Nii hull asi õnneks pole, nookurid ja klapivedrud võrdlemisi puhtad. Kui tõukurvarraste juurest alla vaadata siis seal paistab tõukuritelt ja mujalt pindadelt sodi vastu.
Ise mõtlesin enne tänapäevase õli kasutusele võtmist diiselkütuse ja kamsaõli seguga mootoril lasta töötada ehk õnnestub niimoodi puhtamaks saada. Survepesu mõte tundub muidugi parem. Kui ilmad soojemaks lähevad siis täiesti tehtav ka.
Vasta

Mootori pesemiseks on olemas spetsiaalne õli. Kallis küll aga peseb ka. Kamsaõli võid küll ära unustada, kui vähegi mootorist hoolid, väemalt viimane 25 aastat pole sellel õlil enam mingeid pesuomadusi.
Vasta

Foorum Ukraina värvides, aga venemaal toodetud õli ikka esirinnas...

Pähkliajude hirm
Vasta

(04-04-2022, 11:24 AM)v126 Kirjutas:  Mootori pesemiseks on olemas spetsiaalne õli. Kallis küll aga peseb ka.
...

Seda liiga hästi pesemist tasubki natuke peljata teadmata ajalooga mootoris.
Vasta

(17-06-2013, 09:42 AM)Daff Kirjutas:  Krossifänni mälu ei peta. K-710 reaalselt ka olemas, mitte ainult paberil. Olen sellise masina kõrval seisnud. Juhtus see küll Poolas, aga ikkagi.
Puna-valge värvikombinatsioon jättis masinast väga hea mulje. Rehvid tundusid olema laiemad ja krihvid olid kaardus, mitte sirged, nagu K-701 peal harjutud nägema. Kabiin oli altpoolt kitsam, mis jättis mulje nagu oleks lennujuhtimistorniga tegu, aga disain oli äge. Mulle meeldis. Millegipärast on meeles, et summutajaid oli kaks, teine teiselpool kabiini püsti, aga see võib olla ka silmapete.
 Ei olnud silmapete sest nüüdseks  on  internetis välja ilmunud uusi fotosid sellest Kirovetsist. Tegelikult  K-710 esimene prototüüp sai valmis juba 1980 ja ta oli traditsioonilise välimusega nagu tavaline 701  kuid uue mootori võimsus oli 500 hj  .Kuid 1988 aastaks oli seda täiustatud olulisel määral ning siis toodeti neid  katseseeriana 5 tk , kuid tootmisse ei läinud sellisel kujul. Kuid selle baasil läks tootmisse K-701M mis oli lihtsam ja odavam variant sellest traktorist 335hj mootoriga ja mida toodeti aastani 2000


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Pilt (pildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Mõni meister on sellele peale pannud Renault Magnumi kabiini.

https://www.reddit.com/r/WeirdWheels/com..._kirovets/

Näeb ägedam välja ja ilmselt muudab traktori väga mugavaks. Paraneb heli- ja soojusisolatsioon. Ning iga trakamees ei saa eputada sellega, et tal on kabiinis voodi.
Vasta

(04-08-2022, 01:51 AM)hall kass Kirjutas:  Mõni meister on sellele peale pannud Renault Magnumi kabiini.

https://www.reddit.com/r/WeirdWheels/com..._kirovets/

Näeb ägedam välja ja ilmselt muudab traktori väga mugavaks. Paraneb heli- ja soojusisolatsioon. Ning iga trakamees ei saa eputada sellega, et tal on kabiinis voodi.
Võin ära ütelda et töötamine ei lähe sellest mugavamaks kui inimene panna kõrgele ühe ratta otsa istuma.
Vaadet taha põllutööriistale pole ka ollagi ja miks on vaja traktorile magamisasemega kabiini?
Traktoril peaks rool ikkagi paremal olema et näiteks künda ja rattaga märkejoone järgi sõita.
Aus olla siis V12 mootor kui ta ilusti tasakaalus on töötab vibratsioonivabalt ja kui kabiinil on kõik plekid ilusti alt kinni ja tihendamiseks mõeldud kummilutid kangide ümber ei saa väita et ta väga mürarikas oleks.
Originaalne soojendus on muidugi fekaal ja see tuleks asendada millegagi mis võtab väljast kõrgemalt õhku ja asub näiteks seljataga kahe istme vahel.
Ustele ka uued tihendid teha ja Belarusi ukselukud ning peab ka tolmu.
Loomulikult sisse ka kõik need katted mis tagaseinale ja armatuuri alla ning lakke käivad ning pole väga vigagi seal sees olla.

Et ilmselt pole Eestis keegi veel keegi näinud sellist traktorit TÄIESTI korras ja komplektset ning vaevalt ka keegi hakkab seda korda tegema, siis näiteks mõned pildid milline ta uuena seest on.
Võin muide ütelda, et üks selline isend on ja see on tehtud uueväärseks ning teeb ka igapäevaselt tööd.
Kabiini põrandale panime muidugi vahtkummi juurde 20mm ja lakke poroloni ning põrandale vaipkatte ning ukse juures on koht välisjalanõudele.
On omanik rahul ja töömehed ka hoiavad.
[Pilt: kabina_k700_3_1.jpg][Pilt: kabina_k700_5_1.jpg][Pilt: kabina_k700_6_1.jpg]
Tüüpiline Eesti Kirovets on selline, kus kõik asjad ripuvad ja narmendavad, kabiinis on luugid ära kistud, kummilutid puudu, ustel pole tihendeid, nurgas vedelevad kaltsud ja võtmed ning kõigil on poh milline ta välja näeb ning pesemise asemel valatakse ta korra aastas kollase värviga üle.
Samas on sellises seisus asjadel ka fännklubi, kes käivad ja pildistavad neid ja ongi maru äge, et näe kui suur ja kollane...
Kabiinipildid pärit siit lehelt ja neid on veel, kes pole näinud.
Vasta

See Magnumi kabiiniga 700 näeb päris äge ja moodne välja, peaks ütlema. Eelneva jutu peale, et taha midagi ei näe- siis tuleb veel moodsamaks minna ja korralikud kaamerad panna ja ongi probleem lahendatud- kui seda juba tehtud ei ole muidugi. Metsakate tõstukeid on ju ka juba selliseid, mille juhtimine käib juhikabiinist väljumata. Aga eile just mõtlesin, et teeks pilti kahest 700-st, mis mu marsruudile jäid- olid mõlemad üsna värske välimusega, üks neist vist lausa värskelt värvitud/kollase värviga üle valatud, sest kabiini ülaosale oli kile ümber tõmmatud, ei tea, kas olid klaasid puudu või mis selle põhjus oli. Pildid jäid küll tegemata, aga Tori-Jõesuus nad mõlemad asusid.
Vasta

Olen 701peal  töötanud. Eksprimentaalmotoriga masin. Mootori jrk. number oli 35. "DUDAJEV" . Tehase toonklaasidega kabiin.  Pigimatid sees ja väljas juba tehasest.
Ei saa kurta, et oli lärmakas. Väga vaikne masin. Ja ei mingit vibrat.
Kui kohalt transport käiguga ära võtsid treila ja kopaga (12+26tonni) siis korra käis vibra läbi  ja viskas korstnast pigi välja aga muidu oli tolle aja kohta väga guut aparaat.
150  ja vana 700 olid nagu trummid seest.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Tagant poolt päris kena 
https://www.blocket.se/annons/dalarna/be.../104238718
Vasta

Teab keegi mis võiks olla T-150K rohelise ja valge RAL värvikoodid?
Vasta

Kui suurt kiirust üldse arendab T-150K , K-700A jne?  Polegi enam neid näha. Kodukandis veel ühel eraisikul on punane T-150K liikumises metsakäruga. Täna isegi oli näha liikumas. Paistis küll väga viletsas seisus , paksu sinist suitsu ajas välja, õli kirbelõhn kilomeetri kauguselt tunda juba.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne