[split] Äri Mosse dokumentidega
#1

Kiro Kirjutas:põhi ja karbid vajavad tegemist! sisu ka puudu

Läbimädanenud kere ning ilma sisuta mosserondi eest 2K - tule mõistus koju! Big Grin
Vasta
#2

wax Kirjutas:
Kiro Kirjutas:põhi ja karbid vajavad tegemist! sisu ka puudu

Läbimädanenud kere ning ilma sisuta mosserondi eest 2K - tule mõistus koju! Big Grin

Dokid juba väärtuslikud ju!
Vasta
#3

Ei tea miks ?
Väärtuslikud selle pärast ,et säästab aega natuke ....ja ei pea nii palju ARK\'i jooksma ?

Hõljuk Kirjutas:Dokid juba väärtuslikud ju!
Vasta
#4

Väärtuslikud sellepärast, et kui tahta oma vanale 40?-le uusi doke teha, on see suht keeruline, halvemal juhul (igasuguse pabeimaterjali puudumisel) peaaegu võimatu.
Kui see ka võimalik on, siis maksab see 1300+600 eek.
Vasta
#5

Vabandan totra küsimuse ees ,kuid kuidas on võimalik ühe mosse dokumendid rakendada teise mosse kere juurde?Mida sel juhul üldse tehakse?Vastused võib saata privasse kui see ei kannata avalikustamist .Tänud ette!
Vasta
#6

Minu teada annab praegu vanemaid masinaid ilma probleemideta arvele võtta. Piisab sellest, kui minna arki, rääkida oma mure ja peale mõningate tõendite esitamist saab masina uuesti arvele.

Raha peab selle eest küll maksma samamoodi nagu esmase registreerimise eest, kuid tulemuseks on arvel olev sõiduriist.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

Ilmselt keevitatakse kerenumbrid ümber, mis on väga ebaseaduslik, peale selle tekitatakse niiviisi probleeme auto järgmisele omanikule.

Ma usun, et korralikult asja ajades ei teki vajadust sellise lahenduse järgi. Ehk siis auto registreerimiseks on vajalik ostu-müügi leping. Ma ei tea, mis moodi hr. Hõljuk autosid ostma on harjunud, aga mina isiklikult ei pane enne ühtki krooni auto alla, kui ma ei saa vajadusel vastuvaidlematult tõestada selle auto kuulumist minule. Soovitan seda ka teistel teha. Tänapäeval ei ole registritoimingud ja autode soetamine enam nii keeruline, et selle ümber peaks sahker-mahkerit tegema.

Kui samas keegi arvab, et 2000kr pluss sahker-mahker ja hilisemad võimalikud probleemid on parem, kui korralik ostu-müügi leping ja legaalne asjaajamine (nagu mainitud, 1300kr+600kr=1900kr), siis palun, eks see on igaühe oma asi.

Hr Hõljuki käest sooviksin veel küsida konkreetseid näiteid, millisel juhul on ARKis auto registreerimine nõudnud \"igasugust paberimajandust\", millist \"igasugust\" täpsemalt, lisaks ostu-müügi lepingule ning võimalikele isikut tõendavatele dokumentidele ja registreerimiseelse ülevaatuse tunnistusele, kes olid nõudjad ja nii edasi. Kuni pole toodud ühtki konkreetset näidet või minu väiteid muul viisil ümber lükatud, jään ma oma arvamuse juurde, et ebaseaduslik tee on kokkuvõttes raskem kui seaduslik.

Edit: lisaksin veel väikse selgituse, omandiõigus auto üle ei ole kuidagi seotud registreerimistoimingutega. Kui tekib raskusi auto omandiõiguse tõestamisega, ei ole mõtet ARKi süüdistada, nemad on siiski registri pidajad, kellele lihtsalt on antud notariga võrdne õigus sõidukite ostu-müügi lepinguid garanteerida (on see ikka õige sõna?). Omandiõigust reguleerivad põhimõtteliselt teised seadused kui sõidukiregistri pidamist.
Vasta
#8

Vene dok.dega auto puhul ei piisa alati vaid ostu-müügi lepingust.Vaja on, et uus omanik tõestab sõiduki omandamise legaalsust.Kuna seaduses pole täpselt sõnastatud, kuidas seda teha, sõltub asi suures osas ka konkreetsest ARK töötajast.

Kui omada näiteks vene dokumentidega autot, samas dokide omanik surnud ja pärijaid pole, siis on selle auto arvelevõtt raskendatud.Autot saab arvele võtta passijärgne omanik või tema poolt volitatud isik.

PS. Mina ei õhuta siin kedagi tegelema kerenumbri vahetuse ega millegi muu sellisega kuid nii on tehtud ja tehakse paratamatult ka edaspidi.

Eks targemad räägivad selle asja selgeks, mina siin rohkem sõna ei võta.
Vasta
#9

ARK ütles dok. puudumise kohta nii:tuleb teha ARK büroo juhatajale avaldus koos sõiduki ettenäitamisega. Vastava komisjoni otsusest selgub arvele võtmise võimalus.Riigilõiv positiivse otsuse korral on 1600EEk.
Vasta
#10

Mina seda Hõljukit ei mõista Big Grin enne kui ta siin kuskil oma 2 M 408 müüs ja üks neist emexi poole veerema hakkas ütles ,et kes tahab võib dokumendid omale saada ja nüüd need jälle väga väärtuslikud....
Vasta
#11

Hõljuk Kirjutas:Vene dok.dega auto puhul ei piisa alati vaid ostu-müügi lepingust.Vaja on, et uus omanik tõestab sõiduki omandamise legaalsust.Kuna seaduses pole täpselt sõnastatud, kuidas seda teha, sõltub asi suures osas ka konkreetsest ARK töötajast.
Ok, aga kas on mingeid näited, mida on veel nõutud? Minuarust peaks ostu-müügi leping olema küllaltki ammendav dokument, ehk siis kui see on juba sõlmitud, siis müüa võtab endale vastutuse: vara olen omandanud seaduslikul teel ja juhul kui ei ole, siis kannan selle eest ka vastutust. Sina kui ostja oled sel juhul, kui peaks selguma, et müüja on vara omandanud ebaseaduslikult, heauskne ostja (kui ei õnnestu teisiti tõendada) ja vara jääb sulle. Vara tegelikule omanikule tekitatud kahju kannab müüja.

Vähemalt nii olen mina asjast aru saanud.

Hõljuk Kirjutas:Kui omada näiteks vene dokumentidega autot, samas dokide omanik surnud ja pärijaid pole, siis on selle auto arvelevõtt raskendatud.Autot saab arvele võtta passijärgne omanik või tema poolt volitatud isik.
Punkt üks, ma väidaks, et sõiduki (eriti veel veneaegne) tehniline pass ei ole mingi argument sõiduki omandiõiguse kohta, see on lihtsalt dokument mis antakse (anti) välja sõiduki registreerimise kohta. Minuteada vene tehnilise passiga autod automaatselt sõidukite registrisse ei kuulu, seega võiks neid vaadelda kui lihtsalt registreerimata sõidukit.

Punkt kaks, kui omanik on surnud ja pärijaid pole, on tegemist riigile kuuluva varaga, ning sellega kolmandate isikute tehtavad ostu-müügi tehingud on selgelt ebaseaduslikud.

Hõljuk Kirjutas:PS. Mina ei õhuta siin kedagi tegelema kerenumbri vahetuse ega millegi muu sellisega kuid nii on tehtud ja tehakse paratamatult ka edaspidi.

Eks targemad räägivad selle asja selgeks, mina siin rohkem sõna ei võta.
Usutavasti tehakse seda enamasti teadmatusest, mida võimendavad igasugu küla- ja saunajutud legaalse asjaajamise keerukusest.

Soovisin lihtsalt teada saada konkreetseid näiteid lisadokumentide kohta, mida ARK nõuab ja mis väidetavalt sõltuvad ametnikest: juhul kui nõuded on seaduslikud, on seda kerge välja uurida ja siia threadi koondada korralik \"registreerimata auto ostmise õpetus\", juhul kui nõuded on ebaseaduslikud, tuleb see välja ja on võimalik sellest vastavatele organitele teada anda, juhul kui nõuded on tekkinud kellegi kolmanda isiku paranoilises peas, saavad müüdid ümber lükatud.
Vasta
#12

Martti Kirjutas:ARK ütles dok. puudumise kohta nii:tuleb teha ARK büroo juhatajale avaldus koos sõiduki ettenäitamisega. Vastava komisjoni otsusest selgub arvele võtmise võimalus.Riigilõiv positiivse otsuse korral on 1600EEk.

Kas nad mingile õigusaktile ka viitasid? Kas selline vastus tuli ametliku kirjaliku järelepärimise, kodulehe küsimuste-vastuste või lihtsalt telefoni kaudu?
Vasta
#13

väike väljavõte ark kodulehe küsimuste-vastuste rubriigist:

Auto millel on veel must NL number, kuidas toimida edasi et auto taas arvele saada, tõenäoliselt on vanad dokumendid olemas ja omanik ka veel elus? Palju selline toiming maksma võik minna?
2. probleem, taas üks auto, jällegi must NL number aga sellel pole olemas ühtegi paberit enam, seega \"tühi leht\" ja küsimus oleks sama palju uuesti arvele võtmine toimub ja mida selleks peaks tegema?

Vastus:
23.11.2004 14:15:28 Eve Mozolev
1. juhtumil tuleb maksta 1600 krooni, kui omanikuga võõrandamislepingu sõlmite ning ARK büroole sõiduki dokumendid ja sõiduki esitate.
2. juhtumil tuleb teha ARK büroo juhatajale avaldus koos sõiduki ettenäitamisega. Vastava komisjoni otsusest selgub arvele võtmise võimalus. Riigilõiv positiivse otsuse korral on sama.



Ametlikus sõnastuses on, et iga selline registreerimistaotlus lahendatakse üksikkorras. Järelikult selle avalduse rahuldamine või mitterahuldamine sõltub \" vastava komisjoni\" (tõenäoliselt ikkagi ühe konkreetse isiku) suvast, kas peetakse sinu seletust piisavaks või mitte, kuna mingite konkreetsete esitatavate dokumentide ja tõestuste nõuet ei ole.
Vasta
#14

W6rrimeez666 jõudis ette aga olen ise käinud ühe korra autot arvele võtmas. Tegemist oli registrist kustutatud autoga ja et see tagasi registrisse saada tuli auto kohale viia, vaadati kontrolliti nr üle väljastati mingi paber(garaazist). Sellega läksime kontorisse, täitsime omanikuvahtuse blanketid ära, 1600eek ja arvel ta oligi. Asi oli väga lihtne, kindlasti tänu sellele et dok. olid olemas. Samas pidi kohal olema härra kelle juures auto oli(sest tema poolt oli transport aga see ei lähe vast teemaga kokku), tema ema(omanik) ja isa surmatunnistus.
Vasta
#15

Mina võtsin oma Izhi ka ilma igasuguste vanade paberiteta arvele. Kirjutasin ka seletuskirja ratta omandamisest ning kohustuslik osa sellest oli ka lubadus, et võtan kõik jamad, mis võivad kaasneda peale tsikli registreerimist (näiteks pärisomaniku väljailmumine jms) enda vastutusele. Jõudsin selle ka ära skännida. Näha võib seda kirjatükki siit: http://www.zone.ee/jyrkaftp/seletuskiri.jpg?2

Jäädi tõendiga rahule, visati isegi veidi selle "rahuldamise" koha üle nalja ning arvele mu motik ka sai, peale riigilõivu (1000+ 300 kr) maksmist.

Aga seda ma nüüd ei teagi, kas on autot raskem arvele saada ilma dokumentideta või mitte.

Pots ja postivahe.


Vasta
#16

Kuna vana fail on maas siis lisan eelmainitud seletuskirja JyrkaEE loal siia. Ehk on abiks/eeskujuks sarnases olukorras.

   
Vasta
#17

mõistlik protsess.

lõivud (koos reg märkidega) näikse tänasel päeval olevat lausa 128+62=190eur:
Mootorsõiduki või tema haagise (välja arvatud mopeedi ja kuni 3500-kilogrammise täismassiga haagise) registreerimine
(lisandub registreerimismärgi väljastamise lõiv) 128
Üldkasutatav autode registreerimismärk 62

http://ark.ee/index.php?id=10776

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#18

Tere võlusõnaks seletuskirjas ongi see viimane lause "võtan vastutuse mis kaasnevad sõidukiga" või midagi taolist. Ark ei taha omale probleeme ja kui keegi need vabatahtlikult omale võtab siis neil on ükskõik. Isiklikult olen seda seletuskirjaga arvele võtmist teinud 4 korda. Viisakalt vormistatud seletuskiri ja saab hakkama. Jõudu regamiseks.
Vasta
#19

Heh, saatuse irooniana on mul nüüd kümme aastat hiljem just ülevalpool teoreetiliselt kirjutatud asjaajamine praktiliselt käsil - järgmisel nädalal peaks selguma, kas saab heaga arvele või peab hakkama dokumentidega hangeldama Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne