Jaan Tatika ideed
#41

meenub veel paar seika, jaguar xj40 pani minu isa volga tagaamordid, veneajal kui tavaliselt pandi lääneautodele vene juppe siis meie peres oli vastupidi 01-le pandi vauxhall viva karbuss koos õhupuhastiga (lihtsalt pulli pärast, kuna õhupuhasti meenutas bellarussi oma, siis sai kõigile räägitud, et panin bellarussi õhupuhasti ja nüüd on ilgelt hea minek autol)
Vasta
#42

tuleb meelde kohe : sai korra vashoodi väga sita kyttega piinatud ja ilmselt siis detonatsiooni m6jul ta jooksis kinni , kuna igav oli ja ilge tahtmine s6itma minna oli , siis lammutasime laiali ja kolvi siis viilisime enam vähem ymmarguseks , siis tagusime kruvikeerajaga kahe r6ngavahelise ala puruks ja panime 3 r6ngast jutti yksteise peale....
lykkamise peale läks isegi käima , aga ilmselge mix enam 4. käiguga minna ei jaxsanud, peale 3. km s5itmist kadus see viimanegi j6ud kuhugi ära ja vashood saigi maha myydud...

Pole midagi targemat teha
Vasta
#43

Kunagi heina niites hakkas T-40 tõrkuma (ilm oli ka palav ja rootorit natuke raske vedada suure heinaga) masin hakkas suitsema õlirõngad olid kinni jäänud ja kodus hakkas peremees traktorit uurima et mis tal siis viga on?
Sulane traktorist oli selline hea naljamees ja ütles, et "sumbutaja survelaager" on läbi nii et peremehel oli juhe koos ja ta oli isegi selle jutuga nõus olnud...
Vasta
#44

Kui juba juttu oli "summutaja survelaagrist", siis paar nalja veel:
- noor mees on kolhoosi töökojas tööl ja vanemad mehed saadavad teise ämbriga laost kompressiooni tooma, ega ei toonud küll.
- järgmine käis laost ämbriga puutskarvu toomas, kuna laohoidjal aga puudus naljasoon, siis "lendas" teine laohoidja suure kisa saatel uksest välja.
Vasta
#45

No, kui juba laost asjade toomise jutuks läks, siis tuleb kaks toomist meelde.
Sõbral oli ehitusel üks üsna küündimatu vend varustajaks-kupjaks. Ehitusmehed siis tellisid tolle käest igatsugu nodi, kive, segu, tööriistu, midaiganes. Ja see tõi poest. A ükspäev oli sõpsil veits kõrgendatud meeleolu ja käskis varustajal poest lisaks muudele tellitud asjadele ka tuulevaikust tuua. Too siis marssis poodi ja nõudis tuulevaikust. Loomulikult saadeti munga. Hiljem, kui maja juba valmis hakkas saama ja kutid sama venna tuuletõket tooma saatsid, muutus viimane metsikuks, a´la, mis te mõnitate, raisk, oma tuuletõkkega, tahate, et ma ennast jälle lolliks teen?!
Ja teine lugu oli ühes suures tootmisettevõttes. Saadeti meile, mehhaanikute brigaadi, just koolist tulnud lukksepp. Arukuse ja tahte poolest õppida silma see tont ei paistnud. Ja siis üks vend pistis sellele lukksepahakatisele õlikanku pihku ja käskis minna lao-Ivani käest viiliõli tuua. Hakkaski minema. Siis üks teine hea vend otsis kuskilt sahtlist peotäie kulunud raua-saelehti, hõikas poisi tagasi ja ütles, et kui juba lähed Ivani juurde, lase tal need saelehed ära teritada. Läkski poiss lattu, seletas midagi napilnikust ja maslast. Algul oli venelane vait ja kuulas, a kui poiss jõudis selleni, et hakka saelehti teritama, siis läks vehklemiseks.
Vasta
#46

Naljakaim asi, mida mina näinud olen, oli omavalmistatud kahetariifne voolumõõtja. Koosnes see kahest tavalisest sotsialismiaegsest voolumõõtjast ja selle südameks ehk kellaks oli pesuehtne samast ajastust pärinev mehaaniline äratuskell!!!Big GrinBig GrinBig Grin Teostus oli selline, ligemale kui meeter mina sellele riistale minna ei julgenud, et mitte sirakat saada (värgendus paiknes täiesti lahtiselt köögikapil). Mis põhimõttel ta täpselt töötas ja kas energiamonopol EE seda ka aktsepteeris, mina kahjuks ei tea.
Vasta
#47

Kord oli praktikant autoteeninduses generaatori rihma vahetanud. Üks mees astus ligi ja küsis, et kas märgid panid ikka paika? Praktikant läks näost punaseks ja vahtis lolli näoga mehele otsa. Mees siis seletas, et kui liiga "varaseks" paned hakkab nõrgalt laadima, kui aga "hiliseks", kärsatab midagi maha...
Meil aga siin lukksepad saatsid praktikandi meistri käest termoprille küsima, et vaadata, kas tagaklaasi soenduse traadid on terved...

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#48

Samast sarjast:

saadetud kord noor praktikant tinast tehtud kiilu sepikotta ääsile "karastama". Kui praktikant aga nukral ilmel naases, et "ära kadus", siis vangutati pead, kästi uuega uuesti sepikotta minna.

A

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#49

Need praktikandilood kisuvad küll veidi OT, aga lisan kah ühe.

Anti praktikandile tavotiprits kätte ja kästi MTZ ära määrida. Õpetati, et kõik niplid tuleb üles otsida ja niikaua lüüa, kui kuskilt kõrvalt tavotti välja hakkab tulema. Tüki aja pärast tulnud praktikant kurtma, et muud kohad OK, aga ühte kohta sai mitu pritsitäit ära löödud, aga välja ei tule kuskilt. Mindi asja uurima ja selgus, et keegi oli käivitusmootori kondensaadipunni asemele tavotinipli keeranud... Ilmselt küll mitte pahatahtlikkusest, sest tavotinippel ju kõige kättesaadavam 10x1 vindiga polt, millega originaali asendada.
Vasta
#50

Sõber rääkis, et ta tuttav olevat kunagi Tartu aparaaditehases tõmbe ja survevedrusid teinud. Läinud siis mingi partii untsu ehk liiga pehmed jäänud- rääkinud seda ühes teises töökohas, kus aga teda norima hakati kuna polevat teinud neid "fosforpronksist"- see olevat ülikõva materjal! Big Grin
Vasta
#51

poisikestena mopeedidega söites läks kord gaasitross puruks.tehnikataibuga söber viskas köri minema,vedas trossi kusagilt silindri ylemise kinnituskoha pealt yle ja sidus ymber minu parema jala tossu-ja oligi jalagaas olemas
Vasta
#52

Oltsberg Kirjutas:... praktikandile tavotiprits kätte ja kästi MTZ ära määrida. Õpetati, et kõik niplid tuleb üles otsida ja niikaua lüüa, kui kuskilt kõrvalt tavotti välja hakkab tulema. Tüki aja pärast tulnud praktikant kurtma, et muud kohad OK, aga ühte kohta sai mitu pritsitäit ära löödud, aga välja ei tule kuskilt. Mindi asja uurima ja selgus, et keegi oli käivitusmootori kondensaadipunni asemele tavotinipli keeranud...

Kujutan ette seda kirumist ja vandumist, kui keegi tahtis seda mootorit nüüd käivitada... Big Grin Big Grin Big Grin (eks ta laiali tuli kiskuda...)

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#53

Hiiumaal, Kärdlas tegutses 15-20 aastat tagasi noormees keda kutsuti L**l Allan, kellele oli antud tehnikataipu sedavõrd rohkem kui muud asjadest aru saamist. Ja nii meeldisgi Allanile hirmsasti masinaid ehitada. Kuna juhilubade saamiseni Allan ei küündinud tuli piirduda vaid 50 ccm mootoritega. Tava mudel oli kolme rattaga lahtine kastikas. Paremad isendid isegi käigukastiga ja kuuldavasti ka tagurpidi käiguga. Allan töötas kohalikus side ettevõttes ja sealseid ressursse kasutades sai liikvele minuteada vähemalt kuus masinat. ARK väljastas masinatele ka personaalse numbriseeria VICTORIA 1 jne. nii, et Allan võis täiesti legaalselt liigelda. Oma käega olen katsunud niiõelda mikrobussi mis oli tehtud vineerist ja ma ei tea millest. Väliselt meenutas see Daihatsut või mis iganes see pisike punn on. Isegi taga tuled olid ise tehtud mingist karbist mis olid sektoriteks jagatud ja vastavalt põhjad ära värvitud punaseks, kollaseks ja pleksiklaasiga kaetud.
Kord varakevadel oli Allan, pintsaku väel, oma lahtise masinaga praami peal sõitmas mandri poole. Kohalikud autojuhid küsima, et kuhu siis minek?`` Ega ma kaugele lähe, käin ainult korraks Keilas``vastas Allan...
Vasta
#54

Andestust, kui juhtun ennast jälle kordama, kuid selle teema all neist asjust juttu pole olnud.
- 80-ndate keskel tuli üks omapärane meesterahvas ZAZ tüüpi sõiduautoga teh. ülevaatusele, masina kere oli kannis pehme ja auklik, sel ajal ei tohtinud sellisega liigelda. Mõni aeg enne oli aga mees omaenese tarkusest kõikvõimalikud kohad pigi täis valanud, et roostele piir panna. Tema teooria järgi sai sellest võitu siis kui hapnik metallile ligi ei pääse (omas mõttes päris õige). Masin seisis platsil nagu rippuvate tissidega lehm, sest pigi hakkas sooja ilma tõttu voolama. Ülevaatajad saatsid mehe minema ja käskisid kere ära lasta keevitada, mis arvate, millise näoga keevitaja seda masinat vaatas, igastahes pikale lainele ta saadeti.Muide pigi oli korralikult valatud ka esitulede reflektorite taha, et pirn läbi ei põleks.
-Harjumaal Tammiku kandis elas mees, keda kutsuti Mesinikuks. Tema ehitas oma punnvõrrile vesijahutuse. Vesijahutuse tööpõhimõte oli, et juhtraua külge oli kinnitatud soenduskott (kummist), milline oli täidetud veega ja peenikese toru kaudu tilkus vesi silindrile.
Tema teine leiutis oli selline, et maja uksel puudus käepide, et ust avada, ukse avamiseks tuli astuda kindlale lauale esikus ja seejärel avanemisprotseduur käivitus.Kord oli aga peremees kaugemale ja kauemaks ära läinud, naabri lambad kadusid teadmata suunas. Kui peremees ükskord koju jõudis oli tal tuba nälgivaid lambaid täis koos kõigi muude üllatustega.
Kui mõni lugu veel meelde tuleb, eks ma siis kirjutan veel.
Nüüd pean kiirustama, sest tuleb täna tegutseda MULGI MESSIL ja seal "eputada" Jawa-dega.
Vasta
#55

Tunnistaks ka ühe isikliku jaantatikluse üles...

Elektroonikahuvilise keskkoolipoisina sai valmis meisterdatud WC valgusfoor (ehitaja ega keegi teine polnud haaki/riivi paigaldanud). Põhimõte oli selline, et WCl oli topeltpõrand, mille all paiknes lüliti. Kui keegi sees juhtus olema, siis põles uksel punane tuli, vaba ruumi korral roheline. Kuna ümberlülituvat lülitit ei õnnestunud toonastes kitsastes oludes hankida, läks käiku tavaline uksekella nupp. Sellest saadavat signaali muundas ning-ei-elementidest valmistatud elektroonikaplokk, kuhu mõistagi olid lisatud lampe lülitavad/toitvad transistorid. Toide tuli läbi vastava ploki otse WC valgusti küljest; seega võimaldas roheline tuli ka jälgida, ega keegi peldikusse tuld põlema polnud unustanud. Kui ema korterit vahetas, siis ei osanud uus omanik kahjuks mu leiutist vääriliselt hinnataSad
Vasta
#56

Ükskord Jaanipäevaaegu Hiiumaal sai avastet, et Mitsu SpaceWagonil (rendikas) bensupump (mehhaaniline) õhtul. Sai siis otsitud külapealt sapakat, millel võiks soojendusmootori pumba maha kruttida. See leitud, tõime Kärdla bensukast hea mitu meetrit bensuvoolikut, et ump soovitudkohta paigutada. Mässisime siis traadiga kinni, toite võtsime juhtmejupiga salongikütte kaitme alt.
Ilus sai. Panid süüte sisse, kuulasid, kuidas kostis kapoti alt lõka-lõka-lõka, kui plõgin järgi jäi andsid starterit. Käis.
Alul panime pumba horisontaalselt, nagu ta originaalis sapakalgi asetseb, siis ei jaksanud nagu pumbata, keerasime ta siis püsti, nii et vajus alumisse asendisse kergemini, siis oli tiptop.
Vasta
#57

Hiiumaa L... Allanit möletan ja tean hästi. Ta oli mu naaber. ARK ei väljastanud talle mingeid "VICTORIA" numbreid - need "maalis" ta ise vineerile.Ja paigaldas masinatele. Küll paigaldas ta oma kärudele jalgrattanumbreid. Seda bussi olen minagi katsunud aga käima ta seda vist ei saanudki. Nii ta selle müüs. OK. Asjast. Tegu oli vanaaegse (ümmarguse) invaliidi-käru põhja ja mootori peale tehtud masinaga. Kere oli üleni vineerist ja sees oli 2 kohta. Armatuur oli UAZ-i oma ja istmed isetehtud. Esiosa meenutas raf-i aga oli väiksem. Tagant kuudi uksest oli sisevaade selline, et allpool oli mootor ja mootori kohal oleva "kaane" peal oli magamiskoht. Veel oli tal selline tõlla moodi "ühekohaline" masin sama iz planeta mootoriga. Sel oli taga pikk kast kuhu sai reisile minnes kongi peale panna ja seal sees magada. Sellega sain iseseisvalt sõita kah. Ta kärutas sellega vist terve eesti läbi. Ega see üle 30km/h ei läinud kui sedagi. "Päris" auto oli tal kah - poisikestelt ostetud samasugune vanaaegne invakäru. Putitas selle üles ja sain sellegagi ise sõita. Olid ajad.... Nüüd tal load ja tavaauto olemas.
Vasta
#58

sm.Poljakov Kirjutas:ARK ei väljastanud talle mingeid "VICTORIA" numbreid - need "maalis" ta ise vineerile.
OK. Vaidlema ei hakka, kuigi tundub, et oleks nagu ehtsat numbrit ka näinud, aga ei vaidle.
Ja teadsin kodanikku kes selle bussi ostis nii, et arvan, et masin ikka sõitis. Muidu vaevalt see kaubaks oleks läinud.
Vasta
#59

Praktikantidega seoses meenub mulle Paide kutseka ühe õpetaja lugu ühest praktikandist,kes läks traktoristiabiks sügaval vene ajal.Mehed hakkasid lõuna ajal viina võtma ja see sai muidugi otsa ja kutsuti siis poiss ja kästi poodi viina järgi minna(pood oli objektist 4-5 kilti eemal),poiss hakkas protestima,et jala küll minna ei tahaks,mille peale mehed ütlesid,et kes ütles,et jala,võta joss.Ja poiss võttiski vana halli (T-100 või midagi sellist)ja kihutas viina järgi.Poe ees tegi veel kannaka ka ja siis võttis miilits ta rajalt maha.Poiss saadeti sealt praktikakohast minema ja visati koolist ka välja.
Vasta
#60

Ja teadsin kodanikku kes selle bussi ostis nii, et arvan, et masin ikka sõitis. Muidu vaevalt see kaubaks oleks läinud. Tead mis sest edasi sai? Ehk kirjutad? Meenub veel, et hiljem oli Allanil ka uuem kandiline invakäru. Sel oli katus maha võetud. Ainult esiklaas oli püsti. Rahvas vaatas järgi kui mööda vuras.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne