Jaan Tatika ideed
#81

Äiapapa rääkis, et aastaid (aastakümneid) tagasi, kui ta veel 53-ga ringi vuras, olla tulnud baasi tööle noor autojuht. Autoks anti 52. Oli talv. Tosoolist ja antifriisist jms võis ainult unistada. Kurtnud siis värske autojuht, et jube jama, igal õhtul lase radikast vesi välja ja hommikul kalla jälle uuesti sisse... Üks vana autojuht andis poisile naljaviluks vihje, et mis sa jamad, pane allikavesi sisse - allikas ju talvel ei jäätu... Järgmisel hommikul oli autol plokk lõhki...
Vasta
#82

Kunagi veneaja lõpus sai üks kaugelt tuttav vist soomest ninalaksuga opel kadeti ja kuna sellele ei olnd vajalikke juppe (tiivad, põll, kapott) kuskilt saada siis ehitati sellele külge mosse 2140-ne nina. Algul oli meil väikestel poistel vägev vaadata seda "importautot", aga hiljem kui päris opelid meie teedel vurama hakkasid siis tundus see mosse kadett päris friik.

HONDA GL 1000-1976
Vasta
#83

Midagi "uut" ka ehituse vallast, ehk on keegi ka "asja" tegelikkuses näinud, kuid vaevalt:
http://photofile.ru/users/qwertymipt/353...nImageLink
Vasta
#84

Talv on tulekul ja ehk peaksime ka ettevalmistusi tegema, naastrehvid tahetakse nii kui nii varsti ära kaotada, sest "vennasvabariigis" Aafrikas neid ju ei kasutata, võtaks siis aluseks sellise sõiduvahendi, pole vaja isegi teid rookida:
http://photofile.ru/users/qwertymipt/353...nImageLink
Vasta
#85

Tegemist on V. I. Lenini "ametiautoga" Rolls Royce, mida ta kasutas revolutsiooniaastatest kuni oma surmani aastal 1924. Käesolev mudel pärineb aastast 1915 ning kasutusele võeti see ilmselt endise tsaari-Venemaa eliidi sõidukite hulgast. Kokku valdas Punaarmee ja parteiladvik umbes 15 niisugust marki masinat.

Nõukogude artikkel muidugi ei möönagi, et Lenini auto pärines välismaalt. Taevani on vaid ülistatud lihtsa autojuhi geniaalsust, kes ühel lumerohkel talvel taipas autole külge monteerida läbivust parandavad atribuudid....


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#86

neid asju saab ju osta tänapäeval i9gale autole alla Smile mattracks asja nimi

http://www.japanese4x4minitrucks.com/tra...%20059.jpg (ettevaatust, suuremõõtmeline pilt)

niva kohta videogi: http://smotri.com/video/view/?id=v158813e0b
Vasta
#87

Sellised venevärgid:

http://photofile.name/users/qwertymipt/3...ull_image/
http://photofile.name/users/qwertymipt/3...ull_image/

http://www.youtube.com/watch?v=r4lzLvcow...ted&search=
Vasta
#88

Minu tänane "Tatiklus".
Ostsin eile sita ilma puhul uued kojamehed. Piisavalt kulukad tundusid aga juhipoolne miskipärast ei töödand hästi. Keskelt jättis pühkimata. Asja uurides leidsin ,et toosinane polt mille külge kojamehe vars kinnitub, vales asendis on ja loksub raibe. Täna siis võtsin asja käsile. MoS2 möginaga pritsisin kojamehe mutrid üle ning poole tunni pärast umbes asusin toimetama. Parema poole mutter irdus kenasti, vasakut üritasin ka tasakesi/jõuliselt keerata, ei taht teine liikvele minna. Pritsisin uuesti roosteõgijaga tegin paar suitsu ja näsisin sõbra põõsa küljest pisut kohalikke külma saanud viinamarju (hästi magusad olid) ning asusin uuele katsele. Liikvele läks, mutter ühes poole poldiga. Ühesõnaga perssesse.
"Rõõmsal" meelel jätkasin osandamist. Eemaldasin paar jalus olnud paneeli, mille järel pääsin kojameeste hoovastikuni. Viimase kerelt eemaldanud, leidsin rõõmsaks üllatuseks, et eelmainitud lõtk ei pärine miskist lahtisest mutrist või muust kinnituse puudujäägist vaid toosinase poldi, mille kaudu jõud kojameheni pidi jõudma, juhtpuks
on vildakaks ära kulunud. Selline ilus plastmassist vidin, mis ebameeldiva vormi omandanud.
Eks mul mõningad mõtted peas juba tiirlesid, siiski võtsin telefoniraamatu, säält Melasi Auto numbri ja helistasin. Teada sain, et mind huvitav 2002a. Transiti kojameeste hoovastik ilma mootorita läeb maksma 2900.- eeku. Tellides saavat tolle viie tööpäeva pärast. AITÄHHEADAEGATEREHOMMIKUST!
Tol hetkel hakkas külasepa mõistus juba elavalt tööle. Peotäis tillukesi põhjamaa viinamarju ning lahendused sündisid kui võluväel.
Pooleks keerat poldi otsa puurisin augu, mille keermestasin. Saab ju mutri asemel kinnituseks ka polti/kruvi kasutada! "Lohk on ju nigut tagurpidi muhk!!!"
Võimaliku uue juhtpuksi tarvis sobivat toru otsides leidis sõber (kelle õuel toimetasin) kuurist vana suusakepi kõiges nõukogulikus hääduses, mille sobilikuks tunnistamise järel pidulikult pilbasteks saagisin. Endine plasttoru sai käepäraste vahenditega seestpoolt õhemaks puuritud/freesitud, jupike suusakeppi uueks puksiks kohandatud, vidinad-liigendid uuesti määritud ja kogu kaadervärk omale kohale tagasi. Tööle sai kenasti.
Vat sedasi siis. Kogu protsess mõne suitsupausi ja viinamarjade ning sõimusõnade pruukimisega võttis aega ca. 4 tundi. Arvestades kaubandusliku varuosa ning töökoja tunnihinda, säästsin selle aja jooksul kõvasti üle 800.- krooni tunnis. Praeguste majandustrendide kestel tekkis korraks päris jõukas tunne...
Koju jõudes pidin küll naiskale tunnistama, kes huvitus miks nõnda kaua viibisin, et pool päeva kojameest ni***usin.....Wink

loll on loll olla.
Vasta
#89

http://toru.ee/view/77891f334a1c?utm_sou...=videokast 2wd izh jupiter, aga muidu.... karju APPPPIIIIII!!!!!
Vasta
#90

Tagaklaas Hondale

Oli kunagi hea tuttav, kes töötas tol ajal Emexis. Ostis esimese auto, ilgelt läbiroostetanud Honda Civicu. Kuna tema korpulentne elukaaslane kohe jalgupidi läbi põhja vajus, sobitas kutt uue jalgadealuse vanast emailkraanikausist. Vägev värk, ei roostetanud ega kedagist ja vee äravool punniga nagu päris! Smile
Kord läinud gaasiballoone vedama. Pärast seda tagaklaas puru. Ise seletas, et sõitis läbi hüpeka ja balloonid löönud akna katki. Kurjad keeled aga teadsid rääkida, et peale balloonide laadimist löönud uhke omanikuliigutusega luugi kinni ja ise vaadanud samal ajal ringi, kas ikka kõik näevad! Paraku ei arvestanud luugi kumerust. Ballooni serv ulatunud ilusti klaasini... Kohe polnud klaasi kusagilt võtta. Kutt ei kaotanud pead, lõikas vineerist uue "klaasi" ja pani ette. Kuna kajut läks pimedaks ja taha enam ei näinud, võttis ta lammutatavalt vedurilt väikese pikliku klaasi koos tihendiga, lõikas vineeri sisse augu ja pani akna ette. Honda muutus tagantvaates väga sarnaseks vene villisega. Big Grin Nii ta sõitis tükk aega, kuni õige klaasi sai.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#91

Talviseks liikumiseks võib 2/5-suuruses tanki ehitada, detailne õpetus ka olemas:
http://www.youtube.com/watch?v=hlUbZhsxc...re=related ,

kellele Sherman ei meeldi, võib M60 ehitada:
http://www.youtube.com/watch?v=TDefnEKZhNI

Ei osanud kuhugi mujale teemasse postitada...
Vasta
#92

Asja nimi ikka tank, käändub tank - tanki - tanki, mitte "tangi". Aga muidu on selliseid tegijaid ameerika maal palju.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#93

Mul oli kunagi huvitav auto - Bedford Blitz kaubik. Inglise kere ja sillad, kõik tollmõõdus keermed. Mootor Opel Recordi diisel. Vaat seda sai alles tuunitud! Juppe polnud ju saada ja raha oli ka vähe.
Radiaator, esilaternad, ja kardaaniristid sai pandud Þiguli 2101 omad
Õhufilter VW Polo-lt
Pidurisilindrid Audi 100-lt
Kabiinisoojendus, suunatule lüliti, kärukonks, plokisoojendus ja kütusenäidik + andur Datsun 120Y-lt
Suuna-ja gabariidituled Bellarusilt
Gaasitross võrrilt
Sisepeegel Fiatilt
Välispeeglid rekkalt
Elektrisüsteem, kaitsmed, releed BMW-lt
Kongi küljeukse lukustatav käepide Moskvitðilt
Süütelukk Fordilt
Armatuuri signaallambid GAZilt
Lisaks hulga väiksemaid pudinaid. Ise tegin kabiini riiuli, kus oli makk ja kõlarid ning salongi valgustus. Elektroonikast oli omatehtud signa ja pingeindikaator. Kütusepaagi elektriküte käis 12V keeduspiraaliga, lisaks saastamarketist ostetud odav digitermomeeter, mis näitas kütuse temperatuuri paagis. Diislimehed teavad, milleks see kõik! Wink Esimene kütusefilter(sõelaga) oli pandud kohe paagi juurde. Selleks lõikasin relakaga augu kongi põrandasse ja tegin luugi. Nii sai vajadusel kurja ilma eest varjul olles filtrit puhastada või vahetada. Üksikust vanast udulaternast sai tehtud tagurdustuli, millega sai ka tagant pimestajat häirida. Wink Katusele käis isetehtud suur ja tugev pakiraam. Nii esi- kui tagastange oli kumera servaga karprauast ise tehtud, tagumine sirge, eesmine koolutatud. Otstes Honda plastmassotsikud. Tagumine kongiuks käis lahti tavalise ukselingiga, mis muidu kabiinis vedeles. Kojamehed olid tundmatu päritoluga, samuti kabiinivalgustus. Kongivalgustuse tegin Þiguli salongivalgustitega. Kogu kupatus sai üle värvitud tavalise välitööde värviga ja käis küll.
Tuttaval ülevaatuse mehel olid närvid juba läbi. Viimasel korral ütles mulle: "Ma lasen su seekord veel läbi, aga ÄRA SELLE AUTOGA ENAM TULE!!". Meest sõnast, kui aasta läbi sai, müüsin Bedfordi ühele ehitusmehele maha.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#94

Kas siis ostsidki ainult "teeme ise" komplekti, st kere ja mootori, et nii palju ehitama pidid? Pilti pole sellest imeloomast?
Vasta
#95

No umbes nii oli jah. "Imeloom" vedeles Noorte Tehnikute katlamaja kõrval poolest rattast maasse vajununa ja tatikate poolt suht ärarüüstatuna. Kuna sain ta kätte mingi 2000 eeguga, kere ja mootor paistsid kõbusad, siis lohistasin ta koju ja ehitasin terve talve. Pilte vist ei ole, aga VHS koduvideol on ta kindlasti olemas. Kanuu ka veel katuse peal. Smile

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#96

Kui see oli Rääma kooli läheduses,siis tean isegi seda bussi.Vahva aparaat oli,aga tookord kui seda seal vaatamas käisin,siis oli veel nõnna noor,et üldse sellisest asjast unistada,aasta siis oli 95.
Vasta
#97

Just seesama ta oligi! Wink
Müüsin ta kuhugi Jõgevamaale. Rohkem saatusest ei tea. Värv oli müües kirsipunane. On keegi teda näinud? Ise näen vahel unes... äähh, nuux!

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#98

Kui mälu ei peta,siis keegi sealt kandist üritas mingit Bedfordi kuskil netikuulutuses müüa,aga see oli ammu,äärepealt oleks vedu võtnud kuna tookord oli mul endalgi Bedford olemas!Minu elukas oli ainult puksiirabiks ümberehitatud ja ka tõeline kompott.Põhimõtteliselt oli algupärane ainult kabiini väliskujuBig Grin. Kasutatud oli opel omega 2,0i mootorit koos käimakastiga,transiti topeltratastega tagasild,tugevalt ümberehitatud gaz53 kardaani,ees olid mingi toyota jeebu rauad(ümberehitatult),kabiinis mingi udupeene sierra soojendusega istmed,mingi riisika bussi armatuur+omega kellad,soojendus oli mingi kompott þiguli ja jumalteab,mis auto soojendusest,piduri peasilinder+vaakumvõim BMW-lt,scorpio roolilatt ja lõpuks vints,mis oli isekompunnitud,mingist lautades kasutatavast reduktorist ja honda starterist,trossiparabani pidurdas MTZ piduriketas.Õudne elukas oli muideBig Grin.Tegelikult on see siiani olemas veel,aga arvatavasti ei hakka see enam kunagi sõitma,kuigi päris palju mälestusi on sellega seotud,kõiksugi avariisid kokkukorjatud,igasuguseid hädalisi veetud ja palju muid seiklusi.
Vasta
#99

Hunnik roostes ja värviseid polte,mutreid, seibe ,pisividinaid vaja puhastada .Millega ? Pesumasinaga!Big GrinVanasse Vjatkasse liiva(polnud mingi sõelutud kraam) jubinad sisse ja tööle. Tulemus väga ok .
Ligased ja õlised asjad puhtaks nõudepesumasinaga!Töötab juba mitu aastat ja edukalt.Üks selline masin ka ülearu.(sobib ka nõude jaoks)

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta

Lapsepõlvesõber pidas sel kevadel plaani paigaldada ford granadale elektrimootor ning selle käitamiseks kasutada elektri generaatorit. Asja mõte olevat olnud kütuse kokkuhoid, kuna genekas võtvat ainult liitri tunnis Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne