Jaan Tatika ideed

Kas on ka teada kasutegur? Et elektrijaamas pannakse peotäis sütt katla alla ja kodus pistikupesast saad selle toobitäie elektrisärtsu, sellega ajad miskit kompressorit ringi ja täidad paaki suruõhuga, teepeal lased seda pussu sumpsist välja ja palju sellest peotäiest söest siis konkreetselt mind Munamäest üles upitab?. Vaheetappe tundub meeletult palju ja igal pool läheb midagi kaotsi. Lõpuks tuleb välja, et see sõrmkübaratäis sütt oleks ikka kasumlikum otse silindrisse paisata. Odavam ja loodust ka niipalju ei reosta, eriti kui arvestada juurde, et sõrmkübaratäie saab maa seest kätte odavamalt kui peotäie.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Noh, auto sisepõlemismootoriga võrreldava ebaefektiivsuseni küündivad väga vähesed alternatiivsed tehnoloogiad Smile
Vasta

(31-05-2011, 14:55 PM)Basilio Kirjutas:  Vene talv ja Lada http://www.youtube.com/watch?v=XCZkWeO4D...re=related

See Ladale lisatud atribuutika on minuteada täiestitööstuslik värk, kusjuures autot ei lõhuta. Suusk ja balloonid on koos alusraamiga eemaldatavad, autolt lähevad ära vaid tagarattad. Minuteada on viide sellele konstruktsioonile ka kusagilt varem läbi käinud
Vasta

(09-06-2011, 10:52 AM)Jesper Kirjutas:  Suruõhuballooni energiatihedus on suhteliselt vilets, umbes tavalise pliiaku tasemel, ja pole teada mõistliku hinnaga perspektiivikat tehnoloogiat, millega seda lähitulevikus oluliselt tõsta võiks. Teine probleem on meie kliimas suruõhupaagi jahtumine tühjenemisel, kui sa tangid talveöösel oma kodukompressorist paagi täis ja päeval selle tühjaks sõidad, jääb kogu tankimisel paaki sisenenud õhuniiskus jääna sinna maha. LAV-is vist see probleem on vähem aktuaalne.

Eeliseks elektri ees muidugi on lihtsus ja suhteline odavus, samas elektriajamis on jälle vähem liikuvaid osi, seega ta on teoorias töökindlam.

Muidu üks koht, kus ma arvan et suruõhk täitsa omal kohal võib olla, on nn KERS ehk pidurdusenergia taaskasutuse süsteem tavalise sisepõlemismootori juures. Piisava võimsusega kompressor on ju iga auto kapoti all "standardis" olemas, kuna süsteemi "käive" on suur aga korraga laetava energia kogus väike, siis ei ole ballooni energiatihedus nii kriitiline, süsinikkiust balloon ei "väsi" laadimistsüklite peale nagu akud kipuvad tegema ning suruõhumootor on võrdlemisi lihtne ja odav vidin.

Seda teemat sai kunagi natuke näkitsetud:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=11282

Asi pole just roosiline, kuid päris lootusetu ka mitte.Wink
Vasta

Mida teha kaubiku kerega kui kuri roosteuss põhja ää söönd?
   
Sõidab ju veel küll! Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Meenutab eilset Top GeariBig Grin

vanad volvod, sekka mõni muu liikur...

Ostan vanu VOLVOSID! 200,700 ja 900 seeria, igas seisukorras 52 93 905
Vasta

Vene kuliibini 4x4 aretis http://www.youtube.com/watch?v=5Qucf0fip...re=related Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

peaaegu Tatikas - sõbral oli sünnipäevakingi osas soovitus, et hea, kui mahub ümbrikusse.
üks rikutuma mõttega inimene tegi üleskutse ümbrikud koondada ja turvaliselt betooni valatuna kohale viia. Jäin aga hiljaks ning tegin sest mõttest innustatuna ise "lihtsa turvaümbriku" Smile
http://teet.luarvik.org/v/asjalik/06082011379.JPG.html
http://teet.luarvik.org/v/asjalik/06082011378.JPG.html

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Üks väheseonduv idee tehnikamaailmaga. Rohkem keskkonna valdkonda. Lehmadele Pampersid. Miks mitte partidele, kanadele, kitsedele ja eriti võidusõidutraavlitele. Samuti koertele-kassidele ja kanaarilindudele. Tööpõld oleks euroliidus lai. Alustama peaks seaduse kehtestamisest, nagu mootoritele on euronormid, nii ka loomsetele väljaheidetele.

Kriitika asemel võite vaadata teema pealkirja.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(15-08-2011, 14:08 PM)aavu Kirjutas:  Lehmadele Pampersid. Miks mitte partidele, kanadele, kitsedele ja eriti võidusõidutraavlitele. Samuti koertele-kassidele ja kanaarilindudele.
Mina alustaksin ikka kaladest. Nemad pasandavad ju meie joogivette!

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Ülemiste järvest ülelendavatele lennukitele tuleks nõuda katalüsaatorite paigaldamistWink
Vasta

küsimus suurele ringile, kuna sügis ja talv tulekul ja satun päris sageli mudast ja ja sopast tööd tegema, siis tahaks midagi sellist kus riideid kuivatada, ühe ööga. seetõttu mõtlesin mingi ventikaga tõmbekapi peale, mille paneks sooja katlamajja. Ehk kellelgi on, ja kuidas asi ennast ära tasub?
Vasta

(07-09-2011, 18:37 PM)veljar Kirjutas:  küsimus suurele ringile, kuna sügis ja talv tulekul ja satun päris sageli mudast ja ja sopast tööd tegema, siis tahaks midagi sellist kus riideid kuivatada, ühe ööga. seetõttu mõtlesin mingi ventikaga tõmbekapi peale, mille paneks sooja katlamajja. Ehk kellelgi on, ja kuidas asi ennast ära tasub?

Vene sõjaväes kuivatati puhvaikasid šušilkas. Ruum oli põhimõtteliselt nagu garderoob, aga nagiderivid olid tehtud veetorudest ning nendes torudes ringles kuum vesi. Alumistele torudele sai veel kirsad kuivama panna. Süsteem toimis päris hästi.
Kui Sul on soe katlamaja olemas, siis ehita veetorudest selline kaadervärk valmis, mille saad katlaga ühendada ning pole mingit lisaventikat vaja.







`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta

Mõned aastad tagasi sõitsin villuga 1,5t saba taga kodunt Vasalemma poole tööle.Niitvälja raudteeülesõidust üle ja kapoti alt tuleb tossu ja voolu pole ning mootor seiskus.Aku pluss juhe mis viidud üle sidurikoja oli mitmekordne isolatsjoon ära hõõrunud ja lühis ja aku lõpetas lepingu.Hommikune aeg kõik tuttavad sõbrad tööl ja kellegile helistada pole mõtet kuna keegi tulla ei saa.Mõtlesin mis teha,korraga tärkas mõte,et pooltäis metabo drelli aku autos.Mõeldud tehtud tollele akule juhtmed taha ja jäin ootama mõnd suuremat elukat mis käima tõmbaks.Õige pea tuligi mingi veokas tõmbas paar meetrit ja pada nurrus kapoti all,saba jätsin sinna teeäärde,ots ümber ja kodupoole.Teise autoga poodi uus aku peale ja Vasaka poole tagasi.Ajakadu mingi pool tundi.
Kunagi 15 aastat tagasi tasuta saadud automaatpesumasinal veepumba mootor kutu.Uuristasin pesumasina korpusest augu läbi,pumba jahutustiiviku võtsin võlli otsast maha.Asemele panin tsikli lohvi ribadest ja plastikust kinnituslulladega vidina aurika pesumasina tsentrifuugi mootori otsas oleva pumba ja trumli vahelt.Tolle lulla üks ots veepumba mootori võlli külge ja teine ots mingi vene auto salongiventika mootori võlli otsa kinni.Ventika mootori kinnitasin 2 prussi vahele kruvidega.Pesumasina aju saatis voolu pumba mootori pistikusse,sinna pistikusse ühendasin akulaadia mis tegi 220v-12v peale.Pisut müra tegi aga toimis edukalt aastaid selline 0 eeguse investeeringuga kodus leiduvast kolast kokku laotud kompott.
Vasta
Video 

Nojah, saab ka nii väljapumba käima. Mu ämma kodurootslaste toodud Hooveriga sama lugu. Vaatasin mootorile otsa- seal lahtine värk. lihtne mähis vaid kutu. Asendasin mingi suurema magnetkäiviti 220v mähisega, paar tilka liimi ja töötas seni kuni ämmal elupäevi jätkus. Aga autole pole akut aretada vajagi, kui käimatõmbaja olemas- genekas hakkab kohe voolu andma, ainult mingi pisi tarbija (parktuled nt) peab järgi jätma- neelab voolutõuked. Ja pöördeid ei või hetkekski väga alla lasta. Ps Ei vaadanud pealkirja, siis tuleb muidugi nii teha nagu eespool kirjeldati...
Vasta

(07-09-2011, 21:41 PM)pen.skar Kirjutas:  ...Aga autole pole akut aretada vajagi, kui käimatõmbaja olemas- genekas hakkab kohe voolu andma, ainult mingi pisi tarbija (parktuled nt) peab järgi jätma- neelab voolutõuked. Ja pöördeid ei või hetkekski väga alla lasta. Ps Ei vaadanud pealkirja, siis tuleb muidugi nii teha nagu eespool kirjeldati...

khmm...
Tõesti, kui Sul juhtub olema ajalooline masin, millel on alalisvoolu generaator (no nimetagem näiteks GAZ-51), siis selle püsimagnetiga genekas suudab kohe voolu produtseerida ja läheb käima küll.
Kaasaegsed vahelduvoolu genekad soovivad aga tibakese ergutust saada, sest püsimagnetit ei ole ja jääkmagnetismist on siin kuskil juba räägitud, ehk enamalt jaolt siiski voolu välja ei vänta. Muideks, ergutuseks piisas ka lihtsast 4,5V taskulambipatareist, (ise ei uskunud, aga tõestati katselisel teel)
Seega: kui aku kutu, siis vänta või vea ilma vooluta ikka käima ei saa.



Vasta

(07-09-2011, 21:41 PM)pen.skar Kirjutas:  Nojah, saab ka nii väljapumba käima. Mu ämma kodurootslaste toodud Hooveriga sama lugu. Vaatasin mootorile otsa- seal lahtine värk. lihtne mähis vaid kutu. Asendasin mingi suurema magnetkäiviti 220v mähisega, paar tilka liimi ja töötas seni kuni ämmal elupäevi jätkus. Aga autole pole akut aretada vajagi, kui käimatõmbaja olemas- genekas hakkab kohe voolu andma, ainult mingi pisi tarbija (parktuled nt) peab järgi jätma- neelab voolutõuked. Ja pöördeid ei või hetkekski väga alla lasta. Ps Ei vaadanud pealkirja, siis tuleb muidugi nii teha nagu eespool kirjeldati...

Parandage mind kui ma eksin, aga selleks et generaator voolu andma saaks hakata on tal vaja mähisele ergutusvoolu. Kui seda ei ole, siis genekas laadima ei hakka, seega ilma akuta autot käima ei saa niisama lihtsalt tõmmata...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

(07-09-2011, 22:59 PM)nustu826 Kirjutas:  Parandage mind kui ma eksin, aga selleks et generaator voolu andma saaks hakata on tal vaja mähisele ergutusvoolu. Kui seda ei ole, siis genekas laadima ei hakka, seega ilma akuta autot käima ei saa niisama lihtsalt tõmmata...
Peab ikke parandama neh. Nustu na noor alles, et ilma akuta autodest tea suurt miskit. Toungue
Vahelduvvoolu generaator hakkab voolu andma ilma akuta. Tal jääb jääkmagnet sisse.

Vasta

(07-09-2011, 21:41 PM)pen.skar Kirjutas:  Nojah, saab ka nii väljapumba käima. Mu ämma kodurootslaste toodud Hooveriga sama lugu. Vaatasin mootorile otsa- seal lahtine värk. lihtne mähis vaid kutu. Asendasin mingi suurema magnetkäiviti 220v mähisega, paar tilka liimi ja töötas seni kuni ämmal elupäevi jätkus. Aga autole pole akut aretada vajagi, kui käimatõmbaja olemas- genekas hakkab kohe voolu andma, ainult mingi pisi tarbija (parktuled nt) peab järgi jätma- neelab voolutõuked. Ja pöördeid ei või hetkekski väga alla lasta. Ps Ei vaadanud pealkirja, siis tuleb muidugi nii teha nagu eespool kirjeldati...
Villul oli diisel pada aiste vahel,pumbal klapp maha kruvida siis polegi voolu vaja,käib kuni küte lõppeb.Elektri poolelt olen loll kui labidas,mis teha.
Vasta

(08-09-2011, 08:09 AM)motamees Kirjutas:  Peab ikke parandama neh. Nustu na noor alles, et ilma akuta autodest tea suurt miskit. Toungue
Vahelduvvoolu generaator hakkab voolu andma ilma akuta. Tal jääb jääkmagnet sisse.



Mõtlesin ka, et kas Tatikas on täitsa kõva mees või Nustu na noor alles, aga tegin esimese ettejuhtuva saraga mõned loomkatsed.

Selgus, mis...
Mootori mittetöötades:

[Pilt: IMGP6692.JPG]

...pinge miski 12,49V. Normaalne akupinge.


Mootor käima, kõik juhtmed nagu peab:

[Pilt: IMGP6693.JPG]

Hakkas laadima, akul ca 14V. Cool.


Mootor seisma, ergutusots lahti võetud + uuesti käima:

[Pilt: IMGP6694.JPG]

Noh, jääkmagnet toimib, aga suurt tolku tast minuarust pole.

Järeldus: Nustu on noor küll, aga jagab asja. Tatikas on endiselt kõva mees...Big Grin


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne