Jaan Tatika ideed

Segway teeb nüüdseks igasuguseid elektriliikureid näitks tõukekaid ja selliseid asju:
[Pilt: ninebot-by-segway-gokart.jpg]
Vasta

Mul selline, mis oli kangiga juhitav ja kaks ratast külgedel.
Juhtelektroonika on peetis ja alles põhimõtteliselt kast, mille küljes on mootorid koos reduktorite ja rolleri ratastega.
Tegelikult pole seagway vaid mingi freego.
See kõlbaks vaid veo-organiks.

Muidugi võiks seda ristata ka näiteks aiakäruga.

Aga fantaasiaga asi piirdubki, teha ei jõua kärpsepesagi.
Vasta

See juhtelektroonika on tegelikult väga odav ja lihtne. Pole üldse palju vaja, et tekitada täppisjuhtimine... Komplekt ehk maksaks 50€
Vasta

Segway maamehe moodi:
https://debeste.de/62687/Ein-Segway-in-N...inter-naht
Vasta

(21-04-2020, 00:15 AM)tõnn Kirjutas:  Külgkorv iseseisvalt liikurmasinaks!

https://auto.pub/et-ee/post/hot-rod-moot...ist/114509
5000 eur???
Kas siin mitte üks null ülearu pole.
Vasta

Sest mõne mehe ajal on hinnalipik küljes.
Vasta

Sain enda omadusse veneaegse 12-voldise drelli.

[Pilt: 20200505_213150.jpg]

[Pilt: 20200505_213239.jpg]

[Pilt: 20200505_213313.jpg]

Idee on katsetada seda jalgratta peal elektrimootorina. Kuid et lahendada asi ilma tüütu vaheülekande ehitamiseta, tuleb muuta asja pöörlemissuunda. Kuidas aga seda teha? See pöörleb vaid paremale olenemata toite polaarsusest. 

Kui kellelgi on soov see endale saada, võib küsida. Tasub vaid teada, et padrun ei tööta. Foorumis käin ma vähe ja seetõttu on e-kiri aadressil paadikapten@hot.ee parem variant ühenduse saamiseks.  
Ehk on siis kuskil mujal mu jaoks olemas mõni jalgrattale sobiv elektrimootor 12V ja nii umbes 100 vatti. Plaan on lihtsalt hästi odavalt oma rattale elektrivedu teha ja paraku 500 eurot ma välja ei käi. 100-gi on paljuvõitu. Ma paneks 500 eurot hakkama vaid siis, kui mul oleks veel 10 000 ja sel juhul ma oleks juba autoomanik.
Vasta

Tsitaat:Aga pane see drell teisele poole -))
Sama teeb kui eemaldada reduktori suur hammasratas ja väike hammasratas hakkab rehvi mööda jooksma. Või on plaanis mingi ülekanne (kett, rihm, kardaan, variaator) vahele panna?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Hetkel mu jaoks parimana tunduv plaan on panna drell esipakikale nii, et ta jääb enam-vähem rattaraami pikiteljele. Selleks aga oleks ideaalne panna ta pöörlema vasakule. Siis saab ülekande tekitada otse. Leidsin 15-hambalise jalgratta tagahammasratta, mis istub drelli padrunile umbes millimeetrise loksuga. Võibolla saab seda sinna keevitada nii, et hullult "viskama" ei hakka ja kett ikka peal püsib? Kui drelli suuna muutmine ei õnnestu, on mõttes tekitada lisavõll, mille kummaski otsas on hammasratas. Vasakul läheb kett drellilt võllile ja paremal teine kett võllilt alla esijooksu hammasrattale.
Teine variant oleks näiteks padrunile kummist kate tekitada ja installida drell esihargi külge nagu dünamo nii, et padrun jookseb rehvil. Seda on kasutatud osadel bensuabimootoriga jalg- ja tõukeratastel. Pidavat kehv variant olema, veeretakistus olevat suur ja märjaga võib rullik rehvil libisema hakata.
Reduktor tuleb drellile alles jätta, sest mootori võlli eesmine laager asub reduktori korpusepooles. Mootori võllile pikenduse tegemine läheb keeruliseks.
Vasta

Ülekanne vabajooksuga?
Millegi tähtsama kinnikiilumine ei tekita "banzai" efekti?
Vasta

Variant on ka esirattale tekitada pikem võll ühele poole. Padrun kinnitada võlli otsa nagu puur padrunisse. Ei teki mingeid hõõrdekadusid.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Siis peab kogu jooksu ringi tegema - võll jäigalt ratta külge ja laagrid kahvli külge. Tundub "analooge mitte omava" lahendusena.

Millimeetrise lõtkuga hammasratta saad keevitada kenasti tsentrisse kui paned sinna vahele poolemillimeetrise pleki - see tsentreerib ära ja ei sega keevitamist.

Aga kui pöörlemissuund on vale, siis miks mitte keerata trelli 180 kraadi - siis sibab ju teisele poole (keegi juba soovitas seda).
Vasta

Pöörlemissuuna muutmiseks on vaja trelli sees kaks juhet omavahel ringi tõsta.
Üldiselt on see paras sürr üritus.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(06-05-2020, 22:45 PM)Marko Kirjutas:  Üldiselt on see paras sürr üritus.

Väga viisakas hinnang! Aga on ju meister siin foorumis ennegi lahendanud keerulisi tehnilisi ülesandeid, näiteks reisikohvrist jalgrattahaagise tegemine pole ka mingi lihtne "kärbsepesa tegemine"

https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=48710

E
nesekaitseks ma mainin siinkohal ära, et minul isiklikult pole meistrimehest leiutajaga midagi muud ühist, kui mõningane foorumi kasutajanimede kattumine ja fakt, et ka minul on jalgratas ja paar elektridrelli. Ja jooksma ma enam kuhugi ei hakka, ei püksata ega ka pükstega, aastad ja meeleolu pole enam see!
Vasta

ja veel varasem leiutis:
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=7&t=5849

Ma arvan, et tasuks Arabella filmi rändaja Aadu sõiduriistast eeskuju võtta ja jalgrattale hulk õhupalle lisada. Elektrirattaid on mass-lademetes, aga elektri-lend-koibratast igaühel ikka ei ole.

EDIT: kuna akud on teadupärast rasked, võiks need eelmainitud kohverhaagisega Hästi Pika Juhtme otsas maad mööda järele veereda.
Vasta

Juhe järel vedada on ka raske, aga kui pilvede vahele kontaktliinid vedada...
Vasta

(06-05-2020, 23:55 PM)kass Kirjutas:  [quote='Marko' pid='500212' dateline='1588794347']

Üldiselt on see paras sürr üritus.

Väga viisakas hinnang! Aga on ju meister siin foorumis ennegi lahendanud keerulisi tehnilisi ülesandeid, näiteks reisikohvrist jalgrattahaagise tegemine pole ka mingi lihtne "kärbsepesa tegemine"
tere,muide kärbsepesa pole sugugi lihtne valmistada,tulge muuseumisse kaema kui ei usu.
Vasta

Kas juba avatud? Koht muidugi on ülihuvitav.Võtke kaasa ka need kodused küsijad-miks sul seda vaja on,noh neid asju? Näkisepa muuseum on üks kolmest kohast mida peab nägema!
Vasta

(08-05-2020, 13:14 PM)näkisepp Kirjutas:  tere,muide kärbsepesa pole sugugi lihtne valmistada,tulge muuseumisse kaema kui ei usu.

Tere, tere!
Ära, Peeter, liialda! Ma ise küll pole teinud, aga mis seal ikka keerulist saab olla. Kuigi ilmselt Sul on muuseumis mingi nõukaaegne pesa, siis polnud muidugi inimesel lihtne neid teha, polnud ju midagi saada, ei materjale ega tööriistu. (no ja tollalgi olid kohad, näiteks Dvigatel jne, kus tehti veelgi keerulisemaid asju). Tänapäeval on kõike saada ja head riistad, alates akudrellidest ja lõpetades plasmalõikuritega. Aga see selleks...
Mina iseenesest austan mehi ja naisi, kes midagi ise teevad, näiteks õlut, elektrijalgrattaid või kärbsepesi. Isegi armastan asju teha. Paraku, kui mõni mees saab öelda, et on tubli alustaja, aga vilets lõpetaja, siis mina olen sunnitud tunnistama, et olen hea plaanija, aga väga kehva alustaja.
Aga sel isetegemisel võiks mingi mõte ka olla - et saaks vajaliku asja, oleks meeldiv eneseteostus, ei oleks igav või vähemalt koguneks mingeid oskusi ja kogemusi vaatamata sellele, et asja tegemisest midagi välja ei tulnud lõppkokkuvõttes. Tuntud türilane onu Uno, kes tänavu tähistas 90-ndat juubelit ja on elu jooksul valmistanud peale kõige muu ka autosid ja lennuki, ütles mulle kunagi : aega ja tahtmist peab olema! (et midagi teha) Ma õiendasin seepeale, et äkki on vaja ka mingeid oskusi, kogemusi, teadmisi? Aga Uno jäi konkreetseks ja kindlaks, ütles, et need tulevad ise tegemise käigus! (minu pole tulnud).
Aga meie suguvõsas on istetegemine olnud au sees juba sajandeid, mis on arusaadav, varem tehtigi kõik ise. Näiteks minu vanavanaisa Taawet tegi endale noore mehena ise kitarri ja jalgratta, oleks 12 V alalisvoolu elektridrelle tollal saada olnud, küllap oleks endale ka elektrijalgratta teinud....

[Pilt: qho7cuPl.jpg]
Vasta

(08-05-2020, 14:01 PM)kass Kirjutas:  
(08-05-2020, 13:14 PM)näkisepp Kirjutas:  tere,muide kärbsepesa pole sugugi lihtne valmistada,tulge muuseumisse kaema kui ei usu.

Tere, tere!
Ära, Peeter, liialda! Ma ise küll pole teinud, aga mis seal ikka keerulist saab olla. Kuigi ilmselt Sul on muuseumis mingi nõukaaegne pesa, siis polnud muidugi inimesel lihtne neid teha, polnud ju midagi saada, ei materjale ega tööriistu. (no ja tollalgi olid kohad, näiteks Dvigatel jne, kus tehti veelgi keerulisemaid asju). Tänapäeval on kõike saada ja head riistad, alates akudrellidest ja lõpetades plasmalõikuritega. Aga see selleks...
Mina iseenesest austan mehi ja naisi, kes midagi ise teevad, näiteks õlut, elektrijalgrattaid või kärbsepesi. Isegi armastan asju teha. Paraku, kui mõni mees saab öelda, et on tubli alustaja, aga vilets lõpetaja, siis mina olen sunnitud tunnistama, et olen hea plaanija, aga väga kehva alustaja.
Aga sel isetegemisel võiks mingi mõte ka olla - et saaks vajaliku asja, oleks meeldiv eneseteostus, ei oleks igav või vähemalt koguneks mingeid oskusi ja kogemusi vaatamata sellele, et asja tegemisest midagi välja ei tulnud lõppkokkuvõttes. Tuntud türilane onu Uno, kes tänavu tähistas 90-ndat juubelit ja on elu jooksul valmistanud peale kõige muu ka autosid ja lennuki, ütles mulle kunagi : aega ja tahtmist peab olema! (et midagi teha) Ma õiendasin seepeale, et äkki on vaja ka mingeid oskusi, kogemusi, teadmisi? Aga Uno jäi konkreetseks ja kindlaks, ütles, et need tulevad ise tegemise käigus! (minu pole tulnud).
Aga meie suguvõsas on istetegemine olnud au sees juba sajandeid, mis on arusaadav, varem tehtigi kõik ise. Näiteks minu vanavanaisa Taawet tegi endale noore mehena ise kitarri ja jalgratta, oleks 12 V alalisvoolu elektridrelle tollal saada olnud, küllap oleks endale ka elektrijalgratta teinud....

[Pilt: qho7cuPl.jpg]


Tere, nüüd siis pildid ka sellest kärbsest ja tema pesast,osales ka viimasel laulupeol-ronkkäigus,üks meeskoori lauludest oli TEEME ÄRA laul ja see osutus päris raskeks mille tulemusel mõned meeskoorid loobusid laulupeost,tegin ka kärbsele lapse,lapselapse ja lapselapselapse,millel on sõnum meie tulevikule,peate ise tulema ja lugema,muide kärbsed vallutavad kunagi maailma,sest peale tuumasõda peab need laibad keegi ära õgima.
       
       
       
       
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne