Haagised, pukseerimine ja pukseerimishaagised
#1

mesinik Kirjutas:Võib olla omavalmistatud ja dokideta.

ARK-i küsimuste vastuste osakonnast selline inf:

Küsimus:
03.10.2004 23:30:28
Tere Kas ise võib ehitada üheteljelist auto pukseerimishaagist? (pukseeritav toetub haagise peale) Kas selline haagis vajab ka ekspertiisi ja registreerimist?

Vastus:
05.10.2004 10:09:34 ARK
Võib. Ekspertiisi ei vaja. Kui nimetatud haagis on koormatud teise sõidukiga loetakse seda pukseerimisseadmeks ja registreerimist ei nõuta. Kui aga on plaanis haagist vedada järel tühjana on tegemist haagisega ja see kuulub registreerimisele.
Vasta
#2

mesinik Kirjutas:4.Võiks ju vedada ka jäiga ühenduslüliga nagu senini,kuid pukseerimine eeldab ka pukseeritavalt autol kehtiva kindlustuse olemasolu(haagisel katab seda kui kaupa haagise kindlustus).

Sellise haagise puhul valitseb EW-s juriidiline vaakum, st. tegevust hinnatakse vastavalt vaataja suvale.
Mis tähendab, et kunagi kuskil võib ilmuda seadusesilm, kelle arust ei ole osaliselt haagisele toetatud, kuid samal ajal ka kahe rattaga tee peal veerev auto haagisel asuv kaup, vaid siiski teeliikluses osalev mootorsõiduk, millele on vaja registreerimist, kindlustust ja ülevaatust (seadus kehtib vähemalt kaherattaliste mootorsõidukite kohta, samuti toetab niisugust vaadet ülaltoodud ARKi seisukoht, et selline haagis muutub pukseerimisseadmeks alles siis, kui sinna on asetatud pukseeritav auto - ja pukseeritavalt autolt teadagi nõutakse reg., üv, kindl.).
Muidugi on võimalik teha asja veel segasemaks ja asetada ka järelveetava auto teine sild spetsiaalsetele rullikutele, siis ei tea enam mitte keegi, millega tegemist Smile

Selline on teooria (ei ole minu väljamõeldud).
Aga parim tõe kriteerium on muidugi praktika, kuigi võib lõppeda ettearvamatult.
Niiet kõigepealt on ikkagi sellist \"käru\" vaja. M.O.T.T. Smile
Vasta
#3

kylaline Kirjutas:pukseeritavalt autolt teadagi nõutakse reg., üv, kindl.

On see kindel, et pukseeritaval peab üv olema?
Vasta
#4

Kusjuures nii imelik kui see ka pole, siis peab. Kui keegi suudaks selle ümber lükata, siis oleks kena, aga kunagi arki küsimustenurgas oli see küsimus ja vastati, et peab, juhul kui ei pukseerita lähima remondikohani või ülevaatuspunktini. Ehk siis põhimõtteliselt pole vahet kas pukseerid või sõidad omal jalal
Vasta
#5

Kas on keegi selgusele saanud, et kas sellise nö "konnaga" pukseerides peab pukseeritaval autol olema nii kindlustus kui ka kehtiv ülevaatus?
Vasta
#6

Romka Kirjutas:Kas on keegi selgusele saanud, et kas sellise nö "konnaga" pukseerides peab pukseeritaval autol olema nii kindlustus kui ka kehtiv ülevaatus?
Seaduse silmis peab pukseeritav omama nii kindlustust ja ÜV-d, kuigi ise olen sellisega vedanud ilma neid nõuseid täitmata (sh. mitte arvel olevaid masinaid vedanud), siiani on õnneks läinud ja pole kinni peetud.
Vasta
#7

Teistele õpetuseks ja hoiatuseks!
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/2.../index.htm
Pange autod KÕVASTI-KÕVASTi haagise külge kinni!
Eks lähindalatel selgub, kuidas kindlsustus selle asja lahti harutab...

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#8

Landy Kirjutas:Teistele õpetuseks ja hoiatuseks!
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/2.../index.htm
Pange autod KÕVASTI-KÕVASTi haagise külge kinni!
Eks lähindalatel selgub, kuidas kindlsustus selle asja lahti harutab...

Mis seal juhtus - Niva lendas pukseerimishaagise pealt parema küljega teeäärsesse piirdesse ja lükkas haagise risti? Järsu pidurdamise tulemusena või muul põhjusel? Pildid näitavad küll, et keegi muu viga ei saanud, kui pukseerimishaagis ja Niva?

Mis põhjusel see asi kindlustuses oli vaja registreerida - peale rallisõitja enda tehnika (veduk + pukseerimishaagis + NIVA) midagi muud õnnetuses ei osalenud ja viga ju ei saanud? Ma ei pea ju õnnestust registreerima kui ma nt haagise oskamatul manööverdamisel risti tagurdan ning sellega seoses auto tagastange ja kärunurga puruks?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

valdo Kirjutas:Mis põhjusel see asi kindlustuses oli vaja registreerida - peale rallisõitja enda tehnika (veduk + pukseerimishaagis + NIVA) midagi muud õnnetuses ei osalenud ja viga ju ei saanud? Ma ei pea ju õnnestust registreerima kui ma nt haagise oskamatul manööverdamisel risti tagurdan ning sellega seoses auto tagastange ja kärunurga puruks?

Põhjus ehk sellel pildil:
[Pilt: Dscn0750.jpg]

loll on loll olla.
Vasta
#10

Antud juhul on kahjustada saanud teepiire ja see peaks kuuluma ka kindlustusjuhtumi alla.

kui leiad naftat, lõpeta puurimine ja alusta pumpamist

urmas.raidlo@gmail.com
SKYPE: volvoclub
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne