värvimine kehvades tingimustes
#1

Tahaks izhil raami krundi alla panna, kuid tingimused pole just kõige paremad. Kuna tegu krundiga, siis tolmuosakeste ja muu pärast ei muretse, kuid kuidas mõjutavad niiskus ja temperatuur värvipinna kvaliteeti? Pean silmas just vastupidavust, mitte esteetilist poolt Smile
Värvimine viidaks läbi lahtise uksega soojenduseta garaažis e. siis praktiliselt välitingimustes.

Rõhutan, et tegu vaid krundiga, kattevärviga sellistes tingimustes ei mölla.
Vasta
#2

Kui just miinuskraadide juures töö ei käi, pole hullu. Lihtsalt kuivab väga kaua.
Vasta
#3

Ja niiskus? Värvi \"pehmeks\" ei tee vms?
Vasta
#4

mihkel Kirjutas:Värvimine viidaks läbi lahtise uksega soojenduseta garaažis e. siis praktiliselt välitingimustes.

Kvaliteetse (loe: rahuldava) tulemuse saamiseks soovitan:

a) oodata kevadeni
b) ajada ruum lühiajaliselt miski soojapuhuriga, teisaldatava raudahjuga vms soojaks
c) teostada töö sõprade/tuttavate pool, kel on pooleks päevaks laenata sooja (soojema) ruumi kasutust

Kui temperatuur on alla +7 C, siis näiteks mina mingeid värvimistöid ette ei võta.

Kuna tegemist on kruntvärviga, siis vajab see pind nagunii lõppvärvi ja viimasega tekivad samad probleemid. Kas mitte lahendada need korraga?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

valdo Kirjutas:...Kui temperatuur on alla +7 C, siis näiteks mina mingeid värvimistöid ette ei võta.

Kuna tegemist on kruntvärviga, siis vajab see pind nagunii lõppvärvi ja viimasega tekivad samad probleemid. Kas mitte lahendada need korraga?

Kui just päästva konserveerimisega tegu ei ole, siis ei soovita jah alla selle, mõnedel andmetel +10 teistel rohkem vähem.
Point on õhu kastepunktis, e. umbes +4 kraadi juures hakkab õhuniiskus kondenseeruma ja Sinu juhtumil siis veepiisad värvitava detaili peal.
Kui väga vaja konserveerida, siis kasuta spets krunte, epoksüüd, kahekomponentsed jms.

Ise ponnistasin värvimise ajal (oktoobris) garaazi kütta, gaas ja elekter olid taga, õrnad +20 sai ikka värvimise, kuivamise ajaks sisse, muidu oli stabiilne +4. Elektri arve oli ;(


Vasta
#6

soovitus: kui raam on haljas, pintselda ta lihtsalt roostemuunduriga üle. Minu kogemuses konserveerib see piisavalt hästi, et must metall võiks ka niiskes garaazhis seista. Ise toimin edaspidi külmvaltsplekiga nii - kahju lihtsalt poole tahvli kaupa minema visata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne