21 käänmikupolt
#1

Jõudu,härrased.
Mure-kuidas vahetada käänmikupolte+pronkspukse kõige valutumalt?Ja kui jutt silla juurde läks,siis kuidas kaitsta vintpukse igatsugu sodi eest(tolm,vesi jne.)?
lol(aga järjekindel.)
Vasta
#2

Juurikaz Kirjutas:Mure-kuidas vahetada käänmikupolte+pronkspukse kõige valutumalt?

MoS2 mögi peale ja lasta seista 10-15 minutit. Kui on kinniroostetamiskahtlus, siis nädalat kaks. Siis tugev võti (soovit. Vene oma kolhoosis vm ekspluatatsioonis terveks jäänud padrun- või toruvõti), taha torupikendus ja... muutkui itsi peale. Tuleb nagu ludin. Olen lahti saanud paar aastakümmet peaaegu maa sees vedelenud Pobi sillajäänuste puksid muide ka samamoodi.


Juurikaz Kirjutas:Ja kui jutt silla juurde läks,siis kuidas kaitsta vintpukse igatsugu sodi eest(tolm,vesi jne.)?
lol(aga järjekindel.)

Kummist kaitsekatted, soovitavalt originaalid. Sobivad Pobi, Nysa ja Zuk\'i omad ka. Kui neid ei ole, siis tuleb miskist muust tihendist ümber teha (väiksemaks lõigata vms). Eriti ülemise vintpuksi tihendid näivat olevat defitsiidid... ma nägin kurja vaeva, kui Pobile leidsin neli vajalikku uut.

Loomulikult vintpuksi vahe LITOLi täis ja soovitavalt tihend ka; sinna vesi nii kergelt peale ei hakka. Ja loomulikult tuleb iga 1000 km läbisõidu tagant määret niplist juurde lisada (käändteljele 500 km tagant), muidu jäävad kuivale ja kuluvad ära.

Mina olen aastat 2 tagasi Pobi esisilla detailidest kokku ladunud... st kolme silla parimatest tükkidest. Pobi esisild = peaaegu 21 esisild; vahe vaid amortisaatorites ja sedagi alates 21 2. põlvkonnast...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 120 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 17. maini oleme avatud kokkuleppel






Vasta
#3

valdo Kirjutas:
Juurikaz Kirjutas:Mure-kuidas vahetada käänmikupolte+pronkspukse kõige valutumalt?

Siis tugev võti (soovit. Vene oma kolhoosis vm ekspluatatsioonis terveks jäänud padrun- või toruvõti), taha torupikendus ja... muutkui itsi peale. Tuleb nagu ludin. Olen lahti saanud paar aastakümmet peaaegu maa sees vedelenud Pobi sillajäänuste puksid muide ka samamoodi.
Olime ka isaga Gaz 53-ga 3,5 tundi teel kuna ei saanud lahti ühte ratta mutrit, see ka ainus millest jõud üle ei käinud ja võtme vinti keerasime. Oli üle värvitud ja võib olla oli rooste ka vahel, hiljem tuli isa tuttav appi, valas mutri pidurivedelikuga üle ja kohe kergem. Keerasime mutreid 3,5-4m pikkuse toruga.
Vasta
#4

Martti Kirjutas:Olime ka isaga Gaz 53-ga 3,5 tundi teel kuna ei saanud lahti ühte ratta mutrit, see ka ainus millest jõud üle ei käinud ja võtme vinti keerasime. Oli üle värvitud ja võib olla oli rooste ka vahel, hiljem tuli isa tuttav appi, valas mutri pidurivedelikuga üle ja kohe kergem. Keerasime mutreid 3,5-4m pikkuse toruga.

Pidurivedelik aitab ka, kuigi MoS2 on parem. Muide, 51/52/53 rattavõtmeid liikus nädalat 2 tagasi Tartu Realiseerimiskeskuses. Iseasi, kas neist asja on, sest need olid Vene ajal vägagi kõikuva kvaliteediga. Mina eelistan seepärast kolhoosiaegset kasutusel olnud võtit, mida pikaajaline ekspluatatsioon ei ole ära kulutanud ega purustanud, mis on märk tööriista kvaliteedist. Muide, sellesse võtmesse minev pulk on mul treitud Jossi lindipoldist (väga vastupidav teras). Ning vanade asjade avamiseks olen kasutanud ca 2 m torupikendust, millel otsas tallusin.

Kõik rattamutrid/poldid on senini avanenud Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 120 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 17. maini oleme avatud kokkuleppel






Vasta
#5

Aitäh soovituste eest,kui vähegi aega saan,hakkan asja harutama.
P.S.Kogu oma asiste võtmete tagavara olen korjanud-tee pealt.Elan maal ja mingil perioodil sovhoosi lauda ja kohaliku poe vahel oleva tee ääres,edasi võite ise arvata,kuda need võtmed tee peale said.Big Grin
Vasta
#6

Tuli veel meelde et see võtmesse minev pulk oli ka selline pehmake ja läks kole kõveraks. Sai seda siis keeratud vastavalt et ikka saaks veel mutreid keerata, lõpuks oli juba päris pehme, praegu enam seda ei kasuta. Nüüd kõik mutrid korrlikult õlitatud ja rattad vahetatud. Vahetamisele kulus terve nädalvahetus, enna olid all diagonaalid aga see juba teine teema.
Vasta
#7

Rattavõtme sabadeks sobivad suurepäraselt igasugu torsioonvardad. N: kamazi kabiinivedru, Hiace/isuzu vms esisilla torsioon jne.
Tahaks näha seda meest kes 15mmx1,2m varda katki teeb Wink

Käänmikule võib vajadusel ka gaasikeevitusega kuumaravi teha, oli kunagi üks 52 esisild, mille käändtelgi vahetasime 2 päeva, kuuma/külma/petrooli/kuvaldat jne jne.
Kusjuures auto sõitis garaazi ise ja rooliga oli, hambad ristis, võimalik rattaid liigutada.


Vasta
#8

Krt,aega läks aga käes,nüüd uus mure-kuda pesadesse uued pronkspuksid sisse saab?Pressida aga oskate öelda,mis abivahendeid vaja,vabatahtlikult puksid sisse ei lähe(ja vist ei tohikski minna.)
Vasta
#9

53 sai see suvi vahetatud käändtelje puksid ja poldid, , kui on mingigi sarnasus sinu tööl ja minu tööl, siis puksid koputasin sisse puksist suurema diameetriga metallitükiga, algul oli vaja vaadata, et viltu sisse ei läheks, kui olin otsa sisse saanud, käis asi juba lihtsamalt, puks ja pesa sai eelnevalt ka määritud. Sellele järgnes pukside mõõtu hõõritsemine kuna puksi sisemine läbimõõt peale paigaldamist muutub väiksemaks sõrma läbimõõdust, hõõritsa ostsin 300 eegu eest vananarva maanteel asuvast poest(maardu tööstusrajoonis väike putka hamburgeri putka taga) seal müüakse servast serva igatsugu tööriistu, metalli töötlemisvahendeid ja elektriasju, suures osas vene toodang, vääga huvitav pood töömehele. hõõrits pidi olema nii pikk, et töötlemisel aukude tsrentrid ei läheks omavahel nihkesse. Kuna pukside mõõtuajamine toimus käsitsi, oli see üks aeglane kannatustnõudev ja tüütu protsess, mille käigus õnnestud ka hõõrits ära lõhkuda ja pidin teise veel ostma. lõpptulemuseks olid siiski loksuvabad käändteljed
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne