Huvitav fakt GAZ-24st
#1

Lugesin eile kodus ajakirja \"Avtomobilnõi transport\" 1968.aasta numbreid ja loomulikult on seal juttu Gaz-24st, mille tootmiseks parajasti ettevalmistusi tehti.

Aga...ühes artiklis kirjutatakse seal järgmist: Sõiduautot GAZ-21 hakkab asendama suurendatud mugavusega mudel GAZ-24, millel on 3-liitrine V6 koos automaat ja manuaalkastiga.

Ja mõned read eemal: Gorki autotehas on ehitamas perekonda V6 mootoreid, mille silindrite vahe on 60-kraadi ja töömahuga 2,47, 2,99 ja 3,53 liitrit ning võimsusega 105-150 hobujõudu. Need mootorid peavad omama ressurssi 200-250 tuhat kilomeetrit.

Ning veel: juba konkreetses uudises GAZ-24 kohta öeldakse: ..et praegusel ajal kasutatakse masinal GAZ-21 mootori edasiarendatud varianti, viidates seega võimalusele teiste mootorite kasutamiseks tulevikus. Kuidas asi tegelikult välja kukkus, teavad enam-vähem kõik asjaosalised.

Huvitavatest numbrites veel niipalju, et GAZ-24 proovipartii pandi tehases kokku 1967.aasta lõpus ning 1968 algasid ettevalmistused seeriatootmiseks. Mina olen ise Eestis näinud 1968.aasta Volga tehaseinstruktsiooni, seega pidi seeriatootmine algama juba 1968.

Asp
raamatukoi

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#2

Arvatavasti on see samamoodi suure suuga kokku räägitud nagu pidi tulema Pobedale R6 mootor ,aga Stalinile ei meeldinud. Ju siis see mootor leiti ka esimeestele ja direktoriltele liiga võimas ning oleks olnud juba rohkem Tšaika moodi võimas ja V mootoriga, kui tavaline sedaanauto, ning see poleks enam kõrgematele riigipeadele ja teistele toosugustele limusiiniomanikele meeldinud.
Vasta
#3

Ma ei usu, et mainit väljaanne mingeid legende hakkas kokku kirjutama. Plaanis see võis olla, aga juba vanarahvas teadis: tahtmine taevariik, saamine iseasi.\" Pigem oli probleem selles, et kogu vunk oli tollal suunatud Volga/Ziguli autotehase rajamisse ja N.Liidu rahalised vahendid olid piiratud.

R6 Pobeda on aga reaalselt eksisteerinud masin. Olen ise rääkinud inimesega, kel oli au sellist masinat näppida ja tema jutus ei ole mul vähimalgi määral põhjust kahelda.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

V6 oleks pidanud olema siis miski täiesti uus mootor,mitte hakitud 53/Tšaika (nende silindriridade vaheline nurk oli ju vist 90 kraadi).
Vasta
#5

Arvestades asjaolu, et nõukogude autotööstus oli ennekõike üks osa sõjatööstusest, siis pidid strateegiliselt oluliste masinate detailid lihtsalt omavahel klappima. GAZ=UAZ=RAF=JeRAZ=suvaline kompressor või tuletõrje pump.
Nimetatud autod olid ka üldjuhul asutuste kasutuses ja nende üle oli parem kontroll. Seega oleks pidanud V6 paigaldama kogu strateegilisele autotööstusele.
Oli ka seadustes kirjas, et sõjaväelane või miilits võis peatada mistahes auto ja seda oma huvides kasutada, sõita või lammutada. Omanik sai hiljem rajooni täitevkomiteest kompensatsiooni.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#6

Tuletab äkki keegi meelde mulle silindri ruumala arvutamise valemi? Igatahes väikese arvutuse tulemusena sain ma sellised põlemiskambri mahud ja liitrivõimsused:

2,47- 411 cm3, liitrivõimsus 23,8
2,99- 498 cm3, liitrivõimsus 26,1
3,53- 588 cm3, liitrivõimsus 23,5

Järeldus: need mootorid olid ikka väga tagasihoidliku forseeringuga oma töömahu kohta.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

Ruumala:silindri läbimõõt jagada kahega,võtta ruutu,korrutada esmalt piiga ning seejärel kolvikäiguga.



Aspelund Kirjutas:Tuletab äkki keegi meelde mulle silindri ruumala arvutamise valemi? Igatahes väikese arvutuse tulemusena sain ma sellised põlemiskambri mahud ja liitrivõimsused:

2,47- 411 cm3, liitrivõimsus 23,8
2,99- 498 cm3, liitrivõimsus 26,1
3,53- 588 cm3, liitrivõimsus 23,5

Järeldus: need mootorid olid ikka väga tagasihoidliku forseeringuga oma töömahu kohta.

Asp
Vasta
#8

Siis peaks valemiks olema midagi sellist:

4110=TKx3,14x(L:2)2?

Suudab mõni tubli matemaatik selle valemi lahendada? 4110 selle pärast, et kolvi käik ja läbimõõt on mm, see annab vastuse vist mm3?

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#9

Kas need liitrivõimsused on kW/l? Isegi siis tunduvad kuidagi väiksed...
Mis võimsust kasutasid 2,99l mootori liitrivõimsuse arvutamiseks?
Vasta
#10

411 000 ikka
Matemaatiku jõud sellest üle ei käi, sest kahe tundmatu jaoks oleks kahte võrrandit vaja
Vasta
#11

2,9 jäi ennist mul lisamata..see on 115 hj. Eeldan, et sama mootor oli mõeldud ka GAZ-24le.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#12

Mina sain 2,5 ja 3,5 jaoks 41 hp/l kohta, mis on täiesti korralik tulemus tolle aja kohta
Pärast 1960. aastast hakkas NL allakäik, eks sealt siis põhjus, miks paljud head ideed tootmisse ei jõudnud.

aga sellised mootorid oleks ikka jubedad pentsuneelajad olnud. Volga 2L mootor on juba paras õgard
Vasta
#13

Kenu Kirjutas:Mina sain 2,5 ja 3,5 jaoks 41 hp/l kohta

Sa pole mitte ainus Smile
Vasta
#14

Ju siis ma ei oska arvutada.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#15

Väga sarnane on Ford Essex V6, samuti 60 kraadise nurgaga. Ma ei ole kindel ainult, kas Essex oli sel ajal juba olemas...et seda kopeerida õnnestus? 2,9 Essexi bore/stroke on 94x72.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#16

Ford Essex oli vist juba 1966 seeriatootmises,nii et kopperimine võis küll võimalik olla.
Vasta
#17

Igatahes 2,99 tõõmahuga V6 versioon on varemgi netis ette jooksnud viitena, aga arvatavasti ongi tegemist a´la Belgia poolt Fordi V6 mootoriga comboga.

Huvitav info kindlasti! Smile
Vasta
#18

Vist 1970 \"Tehnika ja Tootmises\" kirjeldati, kuidas kujunes GAZ-24 kapott: disainerid tahtsid, et keskosa kõrgus maapinnast oleks 98 cm, insenerid aga, et 102 cm. Siis saadi kompromiss: nihutati õhupuhastit ja tehti kapotile küür sisse, mille kõrgus on 100 cm. Meetri etalon seega Smile
Vasta
#19

tõenäoliselt kasutas kümmekond aastat hiljem üks 3102 prototüüpidest seda viimast mootorit - mudelitähiseks oli 3101 (mootor V6; 3,5 liitrit).

see, et 3101 valmis tehti, on fakt. aga kas see ka sama mootor on, mida Asp ühena mainis, ainult oletus.
Vasta
#20

GAZ-24 hakatigi ju väikeseeriana tootma 1968. Seda olen raamatutest lugenud.

Harjutamine teeb meistriks (hiljem tsehhi juhatajaks).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne