Postitused: 5,781
Teemad: 734
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Lugesin eile kodus ajakirja \"Avtomobilnõi transport\" 1968.aasta numbreid ja loomulikult on seal juttu Gaz-24st, mille tootmiseks parajasti ettevalmistusi tehti.
Aga...ühes artiklis kirjutatakse seal järgmist: Sõiduautot GAZ-21 hakkab asendama suurendatud mugavusega mudel GAZ-24, millel on 3-liitrine V6 koos automaat ja manuaalkastiga.
Ja mõned read eemal: Gorki autotehas on ehitamas perekonda V6 mootoreid, mille silindrite vahe on 60-kraadi ja töömahuga 2,47, 2,99 ja 3,53 liitrit ning võimsusega 105-150 hobujõudu. Need mootorid peavad omama ressurssi 200-250 tuhat kilomeetrit.
Ning veel: juba konkreetses uudises GAZ-24 kohta öeldakse: ..et praegusel ajal kasutatakse masinal GAZ-21 mootori edasiarendatud varianti, viidates seega võimalusele teiste mootorite kasutamiseks tulevikus. Kuidas asi tegelikult välja kukkus, teavad enam-vähem kõik asjaosalised.
Huvitavatest numbrites veel niipalju, et GAZ-24 proovipartii pandi tehases kokku 1967.aasta lõpus ning 1968 algasid ettevalmistused seeriatootmiseks. Mina olen ise Eestis näinud 1968.aasta Volga tehaseinstruktsiooni, seega pidi seeriatootmine algama juba 1968.
Asp
raamatukoi
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 2,402
Teemad: 41
Liitus: Oct 2003
Maine:
30
22-12-2004, 12:24 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-12-2004, 12:26 PM ja muutjaks oli
mossepower.)
Arvatavasti on see samamoodi suure suuga kokku räägitud nagu pidi tulema Pobedale R6 mootor ,aga Stalinile ei meeldinud. Ju siis see mootor leiti ka esimeestele ja direktoriltele liiga võimas ning oleks olnud juba rohkem Tšaika moodi võimas ja V mootoriga, kui tavaline sedaanauto, ning see poleks enam kõrgematele riigipeadele ja teistele toosugustele limusiiniomanikele meeldinud.
Postitused: 5,781
Teemad: 734
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Ma ei usu, et mainit väljaanne mingeid legende hakkas kokku kirjutama. Plaanis see võis olla, aga juba vanarahvas teadis: tahtmine taevariik, saamine iseasi.\" Pigem oli probleem selles, et kogu vunk oli tollal suunatud Volga/Ziguli autotehase rajamisse ja N.Liidu rahalised vahendid olid piiratud.
R6 Pobeda on aga reaalselt eksisteerinud masin. Olen ise rääkinud inimesega, kel oli au sellist masinat näppida ja tema jutus ei ole mul vähimalgi määral põhjust kahelda.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 2,327
Teemad: 46
Liitus: Dec 2003
Maine:
16
V6 oleks pidanud olema siis miski täiesti uus mootor,mitte hakitud 53/Tšaika (nende silindriridade vaheline nurk oli ju vist 90 kraadi).
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Arvestades asjaolu, et nõukogude autotööstus oli ennekõike üks osa sõjatööstusest, siis pidid strateegiliselt oluliste masinate detailid lihtsalt omavahel klappima. GAZ=UAZ=RAF=JeRAZ=suvaline kompressor või tuletõrje pump.
Nimetatud autod olid ka üldjuhul asutuste kasutuses ja nende üle oli parem kontroll. Seega oleks pidanud V6 paigaldama kogu strateegilisele autotööstusele.
Oli ka seadustes kirjas, et sõjaväelane või miilits võis peatada mistahes auto ja seda oma huvides kasutada, sõita või lammutada. Omanik sai hiljem rajooni täitevkomiteest kompensatsiooni.
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 5,781
Teemad: 734
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
22-12-2004, 13:45 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-12-2004, 13:48 PM ja muutjaks oli
Aspelund.)
Tuletab äkki keegi meelde mulle silindri ruumala arvutamise valemi? Igatahes väikese arvutuse tulemusena sain ma sellised põlemiskambri mahud ja liitrivõimsused:
2,47- 411 cm3, liitrivõimsus 23,8
2,99- 498 cm3, liitrivõimsus 26,1
3,53- 588 cm3, liitrivõimsus 23,5
Järeldus: need mootorid olid ikka väga tagasihoidliku forseeringuga oma töömahu kohta.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 5,781
Teemad: 734
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Siis peaks valemiks olema midagi sellist:
4110=TKx3,14x(L:2)2?
Suudab mõni tubli matemaatik selle valemi lahendada? 4110 selle pärast, et kolvi käik ja läbimõõt on mm, see annab vastuse vist mm3?
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 2,217
Teemad: 77
Liitus: Oct 2001
Maine:
6
22-12-2004, 14:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-12-2004, 14:27 PM ja muutjaks oli
pppp.)
Kas need liitrivõimsused on kW/l? Isegi siis tunduvad kuidagi väiksed...
Mis võimsust kasutasid 2,99l mootori liitrivõimsuse arvutamiseks?
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
411 000 ikka
Matemaatiku jõud sellest üle ei käi, sest kahe tundmatu jaoks oleks kahte võrrandit vaja
Postitused: 5,781
Teemad: 734
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
2,9 jäi ennist mul lisamata..see on 115 hj. Eeldan, et sama mootor oli mõeldud ka GAZ-24le.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
Mina sain 2,5 ja 3,5 jaoks 41 hp/l kohta, mis on täiesti korralik tulemus tolle aja kohta
Pärast 1960. aastast hakkas NL allakäik, eks sealt siis põhjus, miks paljud head ideed tootmisse ei jõudnud.
aga sellised mootorid oleks ikka jubedad pentsuneelajad olnud. Volga 2L mootor on juba paras õgard
Postitused: 5,781
Teemad: 734
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Ju siis ma ei oska arvutada.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 5,781
Teemad: 734
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Väga sarnane on Ford Essex V6, samuti 60 kraadise nurgaga. Ma ei ole kindel ainult, kas Essex oli sel ajal juba olemas...et seda kopeerida õnnestus? 2,9 Essexi bore/stroke on 94x72.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 2,327
Teemad: 46
Liitus: Dec 2003
Maine:
16
Ford Essex oli vist juba 1966 seeriatootmises,nii et kopperimine võis küll võimalik olla.
Postitused: 1,237
Teemad: 40
Liitus: Mar 2003
Maine:
1
tõenäoliselt kasutas kümmekond aastat hiljem üks 3102 prototüüpidest seda viimast mootorit - mudelitähiseks oli 3101 (mootor V6; 3,5 liitrit).
see, et 3101 valmis tehti, on fakt. aga kas see ka sama mootor on, mida Asp ühena mainis, ainult oletus.
Postitused: 196
Teemad: 35
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
GAZ-24 hakatigi ju väikeseeriana tootma 1968. Seda olen raamatutest lugenud.
Harjutamine teeb meistriks (hiljem tsehhi juhatajaks).